КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ з образотворчого мистецтва для 4 класу. ( за підручником М.І Резніченко, С.К. Трач).

Про матеріал

Календарне планування з образотворчого мистецтва для 4 класу .

35 годин (1 година на тиждень)

Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948.

Підручник. Образотворче мистецтво: підручник для 4 класу загальноосвіт. навч. закл. / М.І Резніченко, С.К. Трач. - Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2015.- 144 с. : іл.

Перегляд файлу

 

 

 

C:\Documents and Settings\Lipenko\Рабочий стол\Біжко\106898776_large_3474030_9f4e2ff2c79f0e74267bea635522d4cethumb640x480.jpg

35 годин (1 година  на тиждень)

Програма. Оновлені навчальні  програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства  освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948.

Підручник. Образотворче мистецтво: підручник для 4 класу загальноосвіт. навч. закл. / М.І Резніченко, С.К. Трач. - Тернопіль: Навчальна книга  - Богдан, 2015.-  144 с. : іл.

 

Назви тем і розділів

 

Художній образ у графіці, живописі та скульптурі

8год.

Художній образ у декоративно-прикладному мистецтві, архітектурі та дизайні

Узагальнення

7год.

 

1год.

Образи природи, тварин, людей у мистецтві

9 год.

Образ рідного краю у мистецтві

Узагальнення

8год.

2 год.

Всього:

35год.

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ

з/п

Дата

Тема уроку

Матеріали

Стор. у підручн.

 Примітка

Художній образ у графіці, живописі та скульптурі  ( 8 годин)

1

 

Вступ. Техніка безпеки на уроках образотворчого мистецтва. Бесіда «Художній образ в мистецтві». Поняття про художній образ в мистецтві. Специфіка вирішення художнього образу в різних видах образотворчого мистецтва. Композиція «Спогади про літо» .

Матеріали

 на вибір

 

 

2

 

Художній образ в графіці. Створення художнього образу за допомогою засобів виразності графіки: ліній, штрихів, крапок, плям. Композиція «Могутні сосни» .

графічні матеріали

 

 

3

 

Вибір графічної техніки для створення виразного художнього образу. Композиція «Природні стихії» .

туш

 

 

4

 

Колір як засіб створення образу в живописі. Створення засобами кольору певного за характером образу. Композиція «Мелодія осені» .

акварельні фарби або гуаш

 

 

5

 

Вибір живописної техніки для створення виразного художнього образу. Композиція «Синій туман» .

акварельні фарби

 

 

6

 

Форма, колір, декор у створенні художнього образу. Створення художнього образу на тему «Екзотичний птах» .

гуаш, кольо-ровий або тонований папір

 

 

7

 

Види скульптури. Особливості створення художнього образу в обємі. Створення скульптурного образу тварини .

пластилін

 

 

8

 

Незвичайні матеріали художника-скульптора. Створення казкового образу з природних матеріалів в обємі або рельєфі «Веселий лісовик»

природні матеріали, картон, пластилін

 

 

Художній образ у декоративно-прикладному мистецтві,

 архітектурі та дизайні  (7 годин)

9

 

Особливості декоративного образу (на прикладах творів народних майстрів Опішні, Косова, Києва, Вінниці тощо). Виготовлення іграшки за українськими народними мотивами.

тканина, глина, солома або інші природні матеріали

 

 

10

 

Петриківський розпис. Композиційне та колірне рішення творів петриківських майстрів. Композиція «Казкова квітка Петриківки».

акварельні фарби або гуаш

 

 

11

 

Народне мистецтво витинанки. Витинанки прості й складені. Значення вісі симетрії при виготовленні витинанки. Створення

вазонової композиції-витинанки «Дерево життя».

кольоровий папір, картон

 

 

12

 

Архітектура як будівельне мистецтво. Образ будівлі, її призначення. Створення на основі асоціацій образу казкового будинку. Композиція «Будинок для казкового персонажа» .

матеріали на вибір

 

 

13

 

Інтер’єр. Розташування предметів у закритому просторі з урахуванням межі зламу (підлога — стіна). Композиція «У селянській хаті».

матеріали на вибір

 

 

14

 

Дизайн та художнє конструювання. Створення художнього образу в техніках паперопластики, оригамі. Створення дизайн-форми «Чарівний ліхтарик».

кольоровий папір, картон

 

 

15

 

Шрифт і декор у створенні художнього образу. Уведення слів та чисел у декоративно-орнаментальну композицію. Створення святкової листівки .

акварельні фарби або гуаш

 

 

Узагальнення (1 година)

16

 

Узагальнення і систематизація вивченого.

Виставка творчих робіт учнів

 

 

 

Образи природи, тварин, людей у мистецтві ( 9 годин)

17

 

Фантастичні та реалістичні образи в мистецтві. Ознайомлення з графічною технікою штампування. Виготовлення кліше (картон, гумка, морква, картопля). Уведення поняття «естамп». Композиція «Невідома планета».

картон, гумка, картопля

 

 

18

 

Засоби створення художнього образу в пейзажі. Свідомий вибір формату, положення аркуша, межі зламу простору (вище, нижче на аркуші). Композиція «Караван у пустелі»

гуаш, тонований папір

 

 

19

 

Пропедевтичні відомості про ілюзорне зближення паралельних горизонтальних ліній, що йдуть у глибину (річка, доріжка тощо). Передавання плановості відкритого простору за допомогою кольору та тону. Композиція «Морські фантазії».

акварельні фарби або гуаш

 

 

20

 

Залежність колірної гами від освітлення. Колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Композиція «Свято весняної природи».

гуаш або акварельні фарби

 

 

21

 

Трансформація форми як засіб створення фантастичного образу. Казкові звірі та істоти у творах образотворчого мистецтва. Створення декоративного образу тварин.

 

гуаш

 

 

22

 

Виражальні засоби під час створення образів фантастичних істот за мотивами творів народних художників. Композиція «Фантастична істота».

гуаш, тонований папір

 

 

23

 

Образи тварин у творах художників-анімалістів. Закріплення понять «пропорції», «динаміка», «статика». Зображення фігури тварини (на площині чи в об’ємі) у статичному або динамічному станах. Композиція «Мій чотирилапий друг».

гуаш або акварельні фарби

 

 

24

 

Образи людей у портретному жанрі. Засоби створення виразного казкового портретного образу. Виконання портрету казкового героя .

гуаш або акварельні фарби

 

 

25

 

Зображення людини в статичному та динамічному станах. Засвоєння знань про будову людського обличчя, пропорції фігури. Композиція «Веселі старти».

гуаш або акварельні фарби

 

 

Образ рідного краю у мистецтві ( 8 годин)

26

 

Узагальнення знань про мову образотворчого мистецтва, його види і жанри. Ознайомлення з художніми традиціями рідного краю. Композиція «Український рушничок».

гуаш або акварельні фарби

 

 

27

 

Краса природи рідного краю. Особливості природного середовища рідного міста (села). Розвиток спостережливості, зорової пам’яті, вміння сприймати красу природи рідного краю та відтворювати її на площині. Композиція «Пам’ятки архітектури».

гуаш або акварельні фарби

 

 

28

 

Вибір формату для створення виразної врівноваженої композиції. Особливості архітектури рідного міста (села). Важливість збереження пам’яток архітектури. Композиція «Садки цвітуть».

гуаш або акварельні фарби

 

 

29

 

Зв’язок архітектури з природним середовищем. Уявлення про ландшафтну архітектуру. Вибір колірної гами, художньої техніки та манери зображення, визначення композиційного центру під час створення пейзажу. Композиція «Святковий день».

гуаш або акварельні фарби

 

 

30

 

Розширення уявлень про роботу художника-дизайнера. Ознайомлення з поняттям малих архітектурних форм (ліхтарі, альтанки, фонтани, лави тощо). Композиція «Шпаківня»

гуаш або акварельні фарби

 

 

31

 

Вироби з металу. Поняття про ковальське та ливарне мистецтво. Розвиток навичок створення ажурних витинанок. Композиція «Металеве мереживо. Чудо-дзвіночки».

кольоровий папір

 

 

32

 

Оформлення вітрин як один із різновидів прикладного мистецтва. Прийоми групування різних за розміром та кольором предметів. створення дизайну вітрини магазину».

матеріали на вибір

 

 

33

 

Створення святкового настрою за допомогою кольору та декору в багатоплановій тематичній композиції. Композиція «Україна – моя Батьківщина».

гуаш або акварельні фарб

 

 

Узагальнення (2 години)

34

 

Узагальнення та систематизаці знань учнів.  Колективна композиція «Мій рідний край».

матеріали на вибір

 

 

35

 

Узагальнення і систематизація знань учнів. Виставка творчих робіт учнів. Підсумок за рік

 

 

 

 

 

 

Дата

Тема уроку

Стор. у підр.

Мате-ріали

Прим.

 

1.

 

 

Вступ. Техніка безпеки на уроках образотворчого мистецтва. Поняття про художній образ в мистецтві. Способи створення художнього образу в різних видах образотворчого мистецтва. Орієнтовне практичне завдання: «Спогади про літо»

 

Матеріали на вибір

 

2.

 

 

Створення художнього образу за допомогою графічних засобів виразності: ліній, штрихів, крапок, плям. Орієнтовне практичне завдання: «Могутні сосни»

 

Графічні матеріали

 

3.

 

 

Значення вибору графічної техніки для створення виразного художнього образу. Орієнтовне практичне завдання:  «Природні стихії»

 

туш

 

4.

 

 

Поглиблення знань про колір як засіб виразності живопису. Створення засобами кольору певного за характером образу. Орієнтовне практичне завдання:  «Кольорові пори року. Мелодія осені»

 

Акварельні форби або гуаш

 

5.

 

 

Значення вибору живописної техніки для створення виразного художнього образу. Орієнтовне практичне завдання:  «Синій туман»

 

Акварельні фарби

 

6.

 

Форма, колір, декор у створенні певних за характером образів. Орієнтовне практичне завдання: «Екзотичний птах»

 

Гуаш, кольоровий або тонова тон папір

 

7.

 

Поглиблення знань про скульптуру, її види. Особливості створення художнього образу   в об`ємі. Орієнтовне практичне завдання: «Мешканці казкового лісу»

 

пластилін

 

8.

 

 

Незвичайні матеріали художника-скульптора. Створення казкового образу з природних матеріалів. Орієнтовне практичне завдання: «Веселий лісовик»

 

Природні матеріали, картон, пластилін

 

 

9.

 

 

Відмінність декоративної манери зображення від реалістичної. Особливості декоративного образу. Орієнтовне практичне завдання: «Світ декоративної іграшки»

 

 

 

10.

 

 

Ознайомлення з українським народним мистецтвом петриківського розпису. Композиційне та колірне рішення творів петриківських майстрів. Орієнтовне практичне завдання:  «Казкова квітка Петриківки»

 

 

 

11.

 

 

Народне мистецтво витинанки. Витинанки прості і складені. Значення осі симетрії при створенні витинанки. Орієнтовне практичне завдання: «Вазонова композиція»

 

 

 

12.

 

 

Архітектура як будівельне мистецтво. Образ будівлі, її призначення. Створення на основі асоціацій образу казкового будинку. Орієнтовне практичне завдання:  «Будинок для казкового персонажа»

 

 

 

13.

 

Дизайн та художнє конструювання. Створення художнього образу в техніках паперопластики, орігамі. Орієнтовне практичне завдання: 

«У  селянській хаті»

 

 

 

14.

 

Дизайн та художнє конструювання. Створення художнього образу в техніках паперопластики, орігамі. Орієнтовне практичне завдання: «Чарівний ліхтарик»

 

 

 

15.

 

 

Ознайомлення зі шрифтом. Уведення слів та чисел у декоративно-орнаментальну композицію. Орієнтовне практичне завдання: «Святкова листівка».

 

 

 

 

 

Узагальнення (1 год)

 

 

 

16.

 

Узагальнення та систематизація знань учнів.

 

 

 

Образи природи, тварин, людей у мистецтві

17

 

Зображення явищ природи, глибини простору в пейзажі. Засоби створення художнього образу у пейзажі. Свідомий вибір формату, положення аркуша, межі зламу простору (вище, нижче на аркуші). Орієнтовне практичне завдання: «Караван у пустелі»

 

 

 

18

 

Пропедевтичні відомості про ілюзорне зближення паралельних горизонтальних ліній, що йдуть у глибину (річка, доріжка тощо). Передавання плановості  відкритого простору за допомогою кольору та тону. Орієнтовне практичне завдання: «Морські фантазії»

 

 

 

19

 

Актуалізація знань про колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної гами від кольору неба. Орієнтовне практичне завдання: «Свято весняної природи»»

 

 

 

20

 

Казкові звірі та істоти у творах образотворчого мистецтва. Трансформація форми як засіб створення фантастичного образу. Орієнтовне практичне завдання: «Чудо – юдо»

 

 

 

21

 

Фантастичні та реалістичні образи в мистецтві. Ознайомлення з графічною технікою штампування. Виготовлення кліше (картон, гумка, морква, картопля). Орієнтовне практичне завдання: «Невідома планета»

 

 

 

22

 

Виражальні засоби під час створення образів фантастичних істот за мотивами творів народних художників. ). Орієнтовне практичне завдання: «Фантастична істота»

 

 

 

23

 

Образи тварин у творах художників-анімалістів. Поняття  “пропорції”, “динаміка”, “статика”. Зображення фігури тварини (на площині чи в обємі) у статичному або динамічному станах. ). Орієнтовне практичне завдання: «Мій чотирилапий друг»

 

 

 

24

 

Портрет як художній образ. Засоби створення виразного портрету казкового образу.  Орієнтовне практичне завдання: «Портрет козака (Котигорошка. Кирила Кожум’яки тощо)»

 

 

 

25

 

Зображення людини у статичному та динамічному станах. ). Орієнтовне практичне завдання: «Веселі старти»

 

 

 

Образ рідного краю у мистецтві

26

 

Ознайомлення з художніми традиціями рідного краю. Орієнтовне практичне завдання: «Український рушничок»

 

 

 

27

 

Особливості природного середовища  рідного міста (села).  Розвиток спостережливості, зорової пам’яті, вміння сприймати красу природи  рідного краю та  відтворювати її на площині. Орієнтовне практичне завдання: «Пам’ятки архітектури».

 

 

 

28

 

Особливості архітектури рідного міста (села). Важливість збереження пам’яток архітектури. Значення вибору формату для створення виразної врівноваженої композиції. Орієнтовне практичне завдання: «Садки цвітуть».

 

 

 

29

 

Зв’язок архітектури з природним середовищем. Уявлення про ландшафтну архітектуру. Вибір колірної гами, художньої техніки та манери зображення, визначення композиційного центру під час створення пейзажу. Орієнтовне практичне завдання: «Садки цвітуть»

 

 

 

30

 

Розширення уявлень про роботу художника-дизайнера. Ознайомлення з поняттям малих архітектурних форм (ліхтарі, альтанки, фонтани, лави тощо). Орієнтовне практичне завдання: «Чарівні ліхтарі», «Шпаківня»

 

 

 

31

 

Різноманітність форм металевих виробів. Поняття про ковальське та ливарське мистецтво.  Розвиток навичок створювати ажурні витинанки. Орієнтовне практичне завдання: «Металеве мереживо міста (села)»

 

 

 

32

 

Поняття про оформлення вітрин як один з різновидів прикладного мистецтва.  Прийоми групування предметів різних за розміром та кольором. Орієнтовне практичне завдання: «Вітрини магазинів»

 

 

 

33

 

Створення святкового настрою за допомогою  кольору та декору у багатоплановій тематичній композиції. Орієнтовне практичне завдання: «Україна – моя Батьківщина»

 

 

 

Узагальнення (2 год)

 

34

 

Узагальнення та систематизація знань учнів. Виставка робіт. 

 

 

 

35

 

Узагальнення та систематизація знань учнів. Підсумок за рік.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Пинів Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Савицька Алла Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Образотворче мистецтво 4 клас (Резніченко М.І., Трач С.К)
Додано
12 серпня 2018
Переглядів
28451
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку