Підручник «Образотворче мистецтво»
авт. Калініченко О., Масол Л., видавництво «Сиція», 2014
6 клас - Образотворче мистецтво ЖАНРИ МИСТЕЦТВА (35 год., 1 год. на тиждень) |
||||
І семестр |
||||
Розділ І. Анімалістичний жанр (3 год.) |
||||
№ уроку |
Дата проведення |
Навчальні завдання та тема уроку |
Орієнтовні тематичні вправи та завдання, техніка виконання практичних завдань |
|
А |
Б |
|||
1. |
02.09.2022 |
07.09.2022 |
Зародження анімалістичного жанру. Уявіть себе прадавніми художниками та намалюйте тварин. Д.З. Спостерігай та замальовуй домашніх тварин. |
Анімалістичний жанр. Послідовність зображення тварин. (Вугілля, крейда). Підручник с. –8
|
2. |
09.09.2022 |
14.09.2022 |
Форма і пластика тварин. Зображення тварин у скульптурі. Рельєф «Звіриний стиль». Реалістичне і фантастичне зображення тварин. Д.З. Поспостерігай за будівлями свого села і знайди рельєфи на них. |
Створіть рельєф реальної чи фантастичної тварини для декоративного оформлення павільйону зоопарку, цирку, інше. (Пластилін). Підручник с. –14
|
3. |
16.09.2022 |
21.09.2022 |
Образи тварин у мистецтві. Стилізація. Реалістичні і стилізовані образи тварин у графіці, живописі, декоративно-прикладному мистецтві.
|
Намалюй ілюстрацію до літературного твору, головним персонажем якого є тварина. Зобрази її реалістично або стилізовано в русі. (Гуаш). Підручник с. –20 |
Розділ 2. Пейзаж 5 год. |
||||
4. |
23.09.2022 |
28.09.2022 |
Широкі простори. Пейзаж та його різновиди. Повітряна перспектива. Кольорова гама. Теплі й холодні відтінки зеленого кольору в пейзажі. |
Намалюй літній пейзаж «Зелені простори» або «Квітуче поле». (Кольорові олівці, фломастери). Підручник с. –28 |
5. |
30.09.2022 |
05.10.2022 |
Гірський краєвид. Гірський пейзаж. Композиція і колорит картини. Плановість. Послідовність зображення пейзажу. |
Намалюй гірський пейзаж «Золота осінь у Карпатах». (Пастель, кольорові олівці). Підручник с. –34 |
6. |
07.10.2022 |
12.10.2022 |
Морська далечінь. Марина. Сюжети картин з морськими краєвидами. Лінія горизонту в марині. Нюанс кольору.
|
Намалюй морський пейзаж у нюансному (спокійному) або контрастному (яскравому) колориті. (Акварель). Підручник с. –40 |
7. |
14.10.2022 |
19.10.2022 |
Міста і села в пейзажі. Міський і сільський пейзажі. Архітектурний та індустріальний пейзажі. Ведута, стафаж. Лінійна перспектива. Послідовність побудови зображення в лінійній перспективі. https://www.youtube.com/watch?v=uJS2HmKmVXQ
|
Намалюй міський або сільський пейзаж. (Гуаш). Підручник с. –46 |
8. |
21.10.2022 |
02.11.2022 |
Фантастичний пейзаж. Особливості реалістичного і фантастичного пейзажів. Роль перспективи, тла у картині. https://www.youtube.com/watch?v=AcrJTfADKAM
Тематичне оцінювання. |
Групова робота. Створіть композицію «Фантастичне місто» (матеріали на вибір: кольоровий папір, гуаш, фломастери, маркери тощо). Підручник с. –52 |
Розділ 3. Портрет 8 год. |
||||
9. |
04.11.2022 |
09.11.2022 |
Різновиди портретів. Портрет: парадний і камерний; станковий, монументальний, мініатюра. Художній образ. Анфас, профіль. Будова і пропорції обличчя. |
Намалюй портрет – художній образ улюбленого літературного героя (графічні матеріали на вибір). Підручник с. –60 |
10. |
11.11.2022 |
16.11.2022 |
Портрет у профіль. Профільні портрети у живопису й скульптурі. Камея. Пропорції голови й обличчя людини у профіль. |
Виліпи портрет однокласника у профіль – рельєф у вигляді камеї. (Пластилін). Підручник с. –66 |
11. |
18.11.2022 |
23.11.2022 |
Подвійний портрет. Персонажі подвійних портретів, особливості композиції картин. |
Намалюй подвійний портрет дітей – родичів, друзів. (Гуаш). Підручник с. –72 |
12. |
25.11.2022 |
30.11.2022 |
Груповий портрет. Групові портрети у живопису й скульптурі, їх особливості, різноманіття композицій. |
Групова робота. Створіть скульптурний груповий портрет (кругла скульптура або рельєф) спортивної команди, музичного або театрального ансамблю. (Пластилін). Підручник с. –78 |
13 |
02.12.2022 |
07.12.2022 |
У колі сім’ї. Старовинні й сучасні сімейні портрети. Роль композиції, колориту у вираженні авторського задуму. https://www.youtube.com/watch?v=mVN9RwygW60 |
Намалюй сімейний портрет: парадний або камерний. (Акварель чи гуаш). Підручник с. –84 |
14. |
09.12.2022 |
14.12.2022 |
Автопортрет. Різноманіття сюжетів і форматів картин. Послідовність виконання автопортрета. |
Намалюй автопортрет (графічні матеріали на вибір). Підручник с. –90 |
15. |
16.12.2022 |
21.12.2022 |
Дружній шарж. Карикатура і шарж: спільне і відмінне між ними. |
Намалюй дружній шарж на друга чи подругу (олівці, фломастери). Підручник с. –96 |
16. |
23.12.2022 |
|
Систематизація, узагальнення знань, перевірка досягнень. Тематичне оцінювання. |
Вправи на закріплення вивченого матеріалу. |
Підручник «Образотворче мистецтво»
авт. Калініченко О., Масол Л., видавництво «Сиція», 2014
6 клас - Образотворче мистецтво ДУХОВНИЙ ТА ПРЕДМЕТНИЙ СВІТ ЛЮДИНИ (35 год., 1 год. на тиждень) |
|||||
ІІ семестр |
|||||
Розділ ІV. Побутовий жанр (4 год.) |
|||||
№ уроку |
Дата проведення |
Тема уроку, практичне завдання, домашнє завдання |
Основні поняття, техніка виконання практичного завдання |
||
А |
Б |
||||
17 |
27.01.2023 |
25.01.2023 |
Сюжети картин побутового жанру. Намалювати інтер’єр казкового палацу у фронтальному розташуванні. Д.З. Дізнатись, які предмети характерні для інтер’єру української хати. |
Побутовий жанр, інтер’єр, масштабність, фронтальний інтер’єр. Послідовність побудови фронтального інтер’єру в перспективі (кольорові олівці). Ст. підручника 108-113 |
|
18 |
03.02.2023 |
01.02.2023 |
Домашній інтер’єр. Намалювати кутовий інтер’єр своєї кімнати або кухні. Д.З. Знайдіть в етнографічній літературі зображення інтер’єрів української хати. |
Послідовність побудови кутового інтер’єру в перспективі (акварель). Ст. підручника 114-119 |
|
19 |
10.02.2023 |
08.02.2023 |
Танці та спорт. Створіть скульптуру чи рельєф танцівниці або спортсмена в русі. Д.З. Знайдіть твори побутового жанру на теми музичного мистецтва. |
Рельєф, кругла скульптура (пластилін). Ст. підручника 120-125 |
|
20 |
17.02.2023 |
15.02.2023 |
На відпочинку. Намалювати композицію побутового жанру «Сім’я на відпочинку», «Світ моїх захоплень». Д.З. Віднайдіть картини побутового жанру, в яких відображено мистецькі або спортивні заходи. |
Складні багатофігурні композиції. Пуантилізм. Способи передачі простору в картині. Статична і динамічна композиції (гуаш). Ст. підручника 126-131 |
|
Розділ V. Натюрморт. 5 год. |
|||||
21 |
24.02.2023 |
22.02.2023 |
Чарівний світ речей. Створити декоративну композицію – натюрморт із предметів побуту. Посилання на електр. Підручник. https://pidruchnyk.com.ua/533-obrazotvorche-mistectvo-kalnchenko-masol-6-klas-2014.html Д.З. Віднайдіть цікаві натюрморти із зображенням шкільного приладдя. |
Натюрморт та його різновиди; реалістичний та декоративний натюрморт, локальний колір, драперії (аплікація, кольоровий, тонований фактурний папір). Ст. підручника 134-139 |
|
22 |
03.03.2023 |
01.03.2023 |
Старовинний натюрморт. Намалювати вишуканий натюрморт за мотивами голландських майстрів. https://www.youtube.com/watch?v=7cRUzoyARBc Д.З. Відшукайте у книгах картини голландських художників |
Голландський натюрморт. Послідовність побудови натюрморту в перспективі (гуаш). Ст. підручника 140-145 |
|
23 |
10.03.2023 |
08.03.2023 |
Сервірований стіл. Намалювати натюрморт із посудом. Д.З. Поспостерігайте за геометричними формами предметів побуту. |
Світлотінь. Тональна рівновага. Послідовність побудови предметів у перспективі (графічні матеріали). Ст. підручника 146-151 |
|
24 |
17.03.2023 |
15.03.2023 |
Атрибути мистецтва. Намалювати урочистий натюрморт з атрибутами мистецтва. https://www.youtube.com/watch?v=ORjdjDzgZSg
Д.З. Поміркуйте, які предмети потрібні для натюрморту «Приладдя столяра». |
Атрибут. Передача фактури матеріалів (акварель). Ст. підручника 152-157 |
|
25 |
24.03.2023 |
22.03.2023 |
Квітковий натюрморт. Намалювати ліричний квітковий натюрморт. Д.З. Поспостерігайте за різними квітами та їх геометричними формами. |
Типові композиції квіткових натюрмортів. Зображення квітів (акварель). Ст. підручника 158-163 |
|
Розділ VI. Історичний жанр та його різновиди. 8 год. |
|||||
26 |
07.04.2023 |
05.04.2023 |
Історичний жанр. Створити композицію на історичну тематику. Д.З. Дізнайтеся які твори Т.Шевченко виконував у техніці гризайль. |
Історичний жанр. Монохромний живопис, гризайль, тон (сепія). Ст. підручника 166-171 |
|
27 |
14.04.2023 |
12.04.2023 |
Міфологічний жанр. https://www.youtube.com/watch?v=nMavifXGKaM Намалювати ілюстрацію на міфологічний античний сюжет. Д.З. Відшукайте у літературі твори скульптури античних персонажів. |
Міфологічний жанр у видах образотворчого мистецтва (художні матеріали за вибором). Ст. підручника 172-177 |
|
28 |
21.04.2023 |
19.04.2023 |
Міфи рідного краю. Створити скульптурний образ міфологічного персонажа українських легенд. https://www.youtube.com/watch?v=vfdx1HeG-tc Д.З. Дізнайтесь про художників рідного краю, які зображали міфологічних героїв. |
Образи божеств давніх слов’ян у видах образотворчого мистецтва (пластилін). Ст. підручника 178-183 |
|
29 |
28.04.2023 |
26.04.2023 |
Релігійний жанр. https://www.youtube.com/watch?v=aGdagmy8shY Створити мозаїчну композицію «Райський сад», «Ковчег Ноя» (колективна робота). Д.З. Дізнайтесь про мозаїчні твори України. |
Релігійний жанр. Мозаїка (аплікація з паперу). Ст. підручника 184-189 |
|
30 |
05.05.2023 |
03.05.2023 |
Фреска і вітраж у культових спорудах. Створити ескіз вітражу на релігійний сюжет. Д.З. Поспостерігайте за сюжетами віражного мистецтва у Інтернеті. |
Фреска, вітраж, сюжети композицій, колорит (олівець, акварель, чорний фломастер). Ст. підручника 190-195 |
|
31 |
12.05.2023 |
10.05.2023 |
Батальний жанр. Намалювати композицію в батальному жанрі на сюжет історичної події періоду українського козацтва. Д.З. Знайти у різних джерелах зображення козацького одягу. |
Батальний жанр: різноманіття сюжетів у різних видах мистецтва (графічні матеріали). Ст. підручника 196-201 |
|
32 |
19.05.2023 |
17.05.2023 |
Битва на морі. Намалювати композицію «Кораблі на морі». Д.З. Поспостерігайте за картинами художників- мореністів. |
Особливості зображення картин морських баталій (акварель). Ст. підручника 202-207 |
|
33 |
26.05.2023 |
24.05.2023 |
Жанри об’єднують. Намалювати композицію, у якій присутні ознаки різних жанрів. Д.З. Пригадати твори живопису, графіки, скульптури, які мають ознаки різних жанрів, і знайдіть їх у підручнику. |
Особливості жанрів образотворчого мистецтва у різний видах (художні матеріали і техніка на вибір). Ст. підручника 208-213 |
|
34 |
|
31.05.2023 |
Систематизація, узагальнення знань. Тематична. Перевірка знань. |
Ст. підручника 218-221 |
|