Календарно-тематичне планування уроків
Образотворчого мистецтва для 6 кл. (2022-2023 н.р)
(35 годин, 1 година на тиждень)
До підручника С. М. Желєзняк, О. В. Ламонова, видавництво «Генеза», 2014.
№ п/п |
К-ть год. |
Тема уроку |
Орієнтовні тематичні вправи та завдання, техніка виконання практичних завдань |
Дата |
|
І семестр Тема 1. Вступ. Жанри образотворчого мистецтва. Анімалістичний жанр. Пейзаж |
|||||
1 |
1 |
Жанри образотворчого мистецтва. Класифікація жанрів в образотворчому мистецтві. Д.З.с.7 №1,2. |
|
05.09 |
|
2 |
1 |
Як в образотворчому мистецтві з’явилися жанри. Виникнення розподілу жанрів у мистецтві та їх академічна ієрархія. Д.З.с.16. |
Виконання малюнку на вільну тему в одному із жанрів за вибором учнів (с.15). Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір).
|
12.09 |
|
3 |
1 |
Новаторство в мистецтві. Абстракціонізм. Д.З. с.22 №1,2. |
Виконання абстрактної композиції (с.22). Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
19.09 |
|
4 |
1 |
Анімалістичний жанр. Періоди популярності анімалістичного жанру в різі часи. Зображення тварин Д.З. с.29 №1,2. Підготувати рецепт солоного тіста. |
Виконання малюнку улюбленої тварини (с.29). Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
26.09 |
|
5 |
1 |
Анімалістика в скульптурі. Особливості анімалістичного жанру в скульптурі. Етапи створення скульптури тваринки. Д.З. Підготувати повідомлення про будинок з химерами. |
Виконання скульптури тваринки, як приклад малої пластики (с.41). Матеріали: пластилін, солоне тісто.
|
03.10 |
|
6 |
1 |
Деталь, подрібненість. Цілісні і подрібнені форми. Д.З. с.46 №1,2. |
Виконання рельєфної композиції (с.46). Матеріали: пластилін, солоне тісто. |
10.10 |
|
7 |
1 |
Узагальнення. Площинність. Д.З. с.48 №1,2. |
Виконання площинної композиції використовуючи різні фактури (с.48). Матеріали: пластилін, солоне тісто. |
24.10 |
|
8 |
1 |
Фантастичні тварини. Д.З. с.52 №1,2. |
Виконання малюнку будь-якої фантастичної тварини (с.53). Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
31.10 |
|
9 |
1 |
Пейзаж. Історія пейзажу. Настрій у пейзажі. Д.З. Підготувати повідомлення про Айвазовського І. К. |
Виконання замальовки зимового пейзажу (с.56) Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір), парафінова свічка. |
07.11 |
|
10 |
1 |
Урок узагальнення. Спостережна перспектива. Закони перспективи. Д.З. Намалювати один і той самий пейзаж за вікном з різних точок спостереження (с.72). Тематичне оцінювання. |
Виконання малюнку інтер’єру своєї оселі (с.72). Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
14.11 |
|
Тема 2. Створення образу людини |
|||||
11 |
1 |
Портрет. Історія виникнення жанру. Типи портрету. Образ у портреті.
Д.З. Виконання автопортрету (с.82).
|
Виконання малюнку портрета уявної людини (с.76). Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
21.11 |
|
12 |
1 |
Історія вивчення пропорцій людини. Канон. Пропорції тіла людини. Д.З. Проаналізувати роботу А. Мурата «Балерина». |
Виконання замальовки схем побудови постаті людини з підручника (с.91). Матеріали: графітні та кольорові олівці. |
28.11 |
|
13 |
1 |
Як робити начерки. Д.З. Підготувати повідомлення про значення та використання різних ляльок-мотанок. |
Виконання начерків постаті людини з натури (с.96). Матеріали: графітні та кольорові олівці. |
05.12 |
|
14 |
1 |
Лялька – уособлення образу людини. Символіка українських народних ляльок. Д.З. с.99 №1,2. |
Виконання ляльки-мотанки (с.99). Матеріали: паперові серветки білого, жовтого, червоного кольорів, червоні нитки. |
12.12 |
|
15 |
1 |
Урок узагальнення. Мистецтво оформлення театральної вистави. Різдвяний вертеп. Тематичне оцінювання. |
Виконання різдвяного вертепу (с.105). Матеріали: папір, тканина, пластилін, нитки. |
19.12 |
|
ІІ семестр Тема 3. Натюрморт. Сюжетно-тематична картина |
|||||
16 |
1 |
Натюрморт. Художники- натюрмоністи. Д.З. Підготувати повідомлення про Катерину Білокур та її творчі здобутки. |
Виконання натюрморту у теплому або холодному колориті (с.110). Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
16.01 |
|
17 |
1 |
Натюрморт тематичний. Д.З. с.115 №1,2. |
Виконання тематичного натюрморту (с.116). Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
23.01 |
|
18 |
1 |
Натюрморт тематичний(ускладнений). Д.З. Підготувати повідомлення про найвідоміші натюрморти. |
Виконання тематичного натюрморту з натури (с.118). Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
30.01 |
|
19 |
1 |
Натюрморт у різних видах мистецтва. Д.З. с.123 №1,2. |
Виконання натюрморту в одному із видів образотворчого мистецтва (графіка, живопис, скульптура) (с.123). Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
06.02 |
|
20 |
1 |
Сюжетно-тематична картина. Д.З. с.128 №1,2,3. |
Виконання композиції-спогаду у теплому або холодному колориті (с.129). Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
13.02 |
|
21 |
1 |
Побутовий жанр. Д.З. с.138. |
Виконання композиції «Козак Мамай» (с.137). Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
20.02 |
|
22 |
1 |
Урок узагальнення. Побутовий жанр у народному мистецтві. Тематичне оцінювання. Д.З. с.137 №1,2. |
Виконання композиції на тему народної пісні (с.137). Витинанка. Матеріали: папір, графітні олівці, ножиці. |
27.02 |
|
Тема 4. Жанрове різноманіття в образотворчому мистецтві |
|||||
23 |
1 |
Український народний одяг. Д.З. Підготувати повідомлення «Орнаменти Сумщини». |
Виконання ескізу сучасного жіночого й чоловічого одягу (с.142). Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
06.03 |
|
24 |
1 |
Народний слобожанський одяг. Слобожанська вишивка. Д.З. с.142 №1,2. |
Виконання ескізу одягу традиційного слобожанського костюму (с.142). Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
13.03 |
|
25 |
1 |
Шевченко-художник. Д.З. Підготувати повідомлення про найвідоміші творчі здобутки Т.Г. Шевченка. |
Виконання ілюстрування творів Т. Г. Шевченка (с.146). Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
20.03 |
|
26 |
1 |
Шевченко-художник. Д.З. Проаналізувати картину Т.Г.Шевченка «Катерина». |
Виконання ілюстрування творів Т. Г. Шевченка (с.146). Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
27.03 |
|
27 |
1 |
Біблійна тема в мистецтві. Д.З. Підготувати подідомлення про техніку кракле (с.149). |
Виконання зображення янгола в техніці витинанки (с.149). Матеріали: папір, графітні олівці, ножиці. |
03.04 |
|
28 |
1 |
Міфологічна тема. Д.З. с.157 №1,2. |
Виконання силуетної композиції у стилі грецького вазопису (с.157). Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
17.04 |
|
29 |
1 |
Історичний і батальний жанри. Д.З. с.163 №1,2,3. |
Виконання композиції на історичну тематику (с.164). Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
24.04 |
|
30 |
1 |
Історична спадщина. Д.З. Підготувати повідомлення про історичні об’єкти Сумської області. |
Виконання ескізів костюмів до казки про Кирила Кожум’яку (с.169). Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
01.05 |
|
31 |
1 |
Історична спадщина Сумщини. Д.З. Підготувати повідомлення про музеї Сумщини. |
Виконання малюнку історичного об’єкту Сумщини. Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
08.05 |
|
32 |
1 |
Ознайомлення з музеями. |
Віртуальна екскурсія. |
15.05 |
|
33 |
1 |
Ознайомлення з музеями. |
Віртуальна екскурсія. |
22.05 |
|
34 |
1 |
Виставка творчих робіт учнів за рік. |
|
29.05 |
|
35 |
1 |
Узагальнюючий урок. Тематичне оцінювання. |
|
05.06 |
|