Дизайн проектування предметів побуту (Відтворення природних форм).

Про матеріал
Дана розробка може бути корисною під час проведення уроків у 5-6 класах з технологій та образотворчого мистецтва. Робота містить багато зразків виробів, що можуть слугувати натхненням для створення творчих робіт учнів різного віку. Під час проведення уроку рекомендую використовувати мою презентацію "Дизайн проектування предметів побуту (Відтворення природних форм)", що міститься за посиланням: https://naurok.com.ua/dizayn-proektuvannya-predmetiv-pobutu-vidtvorennya-prirodnih-form-356659.html
Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва та трудового навчання 6 клас

 

Тема. Дизайн. Проектування предметів побуту.

Тип уроку: комбінований.

Мета. Ознайомити учнів  з роботою дизайнера; формувати вміння та навички створювати ескізи для виготовлення об'ємних предметів; розвивати творчу уяву, спостережливість, логічне мислення; виховувати інтерес і дбайливе ставлення до природи.

Наочність. Мультимедійна система, презентація «Дизайн. Проектування предметів побуту»

 

1. Актуалізація опорних знань учнів. 

У невичерпній спадщині духовної культури нашого народу є особлива, винятково важлива її частина - декоративно-ужиткове мистецтво.

Запитання до учнів.

А) Який вид мистецтва називають декоративно ужитковим? (Декоративноужиткове мистецтво- вид мистецтва, суть якого полягає у виготовленні предметів, що мають художні якості і призначені для задоволення практичних потреб (посуд, тканина, меблі), а також прикрашання житла, парків, архітектурних споруд.) (Слайд №2)

image 

Б) Які особливості творів декоративного мистецтва? (Особливістю творів декоративного мистецтва є те, що форма, співвідношення кольорів і об’ємів спрощуються, тобто стилізуються.) (Слайд №3)

image 

В) Що символізують стилізовані зображення людей, тварин, рослин, явищ природи? (Стилізовані зображення людей, тварин, рослин, явищ природи приховують уявлення народу про вічність, єдність з природою, добробут, здоров’я, любов та ін.)

Г) Як ви розумієте поняття «традиції»? (Традиція — елементи соціальної і культурної спадщини, що передаються від покоління до покоління та зберігаються в певних суспільствах і соціальних групах упродовж тривалого часу.)

Д) Кого можна назвати народним майстром? (Народний майстер – це людина, котра успадковує, зберігає та розвиває народний художній досвід.) 

Е) Які особливості творчості народних майстрів? (Особливістю творчості народних майстрів є те, що вони свідомо виготовляють не тільки витвори мистецтва, а й життєво необхідні у побуті предмети)

 

2. Повідомлення теми, мети уроку й мотивація навчання. 

          Слово учителя.

Погодьтеся: напевно, кожному хочеться, щоб життя було зручним і комфортним. Навіть якщо за вікном лютує стихія, всередині випещеного гніздечка має бути тепло та затишно. Складається комфорт з абсолютно несхожих на перший погляд речей: від вінтажних статуеток на полиці серванту до зворушливої істоти з роду собачих або котячих, що згорнулась клубочком у м’якому кріслі; від купи яскравих подушок та теплого пледу на дивані, до горщиків з фіалками, кашпо з традесканцією, балкону, обвитого петуніями; від зручних і красивих речей у гардеробі до кухні, начиненої корисними дрібницями... 

Дійсно, естетичні якості матеріалу, форма предмета, його візерунок викликають гаму різноманітних почуттів і якщо річ несе позитивні, добрі емоції – вона стає не лише корисною, а й духовно значущою. Створена руками майстра, вона вбирає в себе відзнаки багатогранної особистості людини-творця, її духовності і саме тому набуває значення художнього витвору.

Для того щоб оточувати себе новими, цікавими, корисними та красивими речами, слід учитися спостерігати, запам’ятовувати, аналізувати й за допомогою методу фантазування створювати авторські роботи – оригінальні, неповторні, дивлячись на які кожен затамує подих.

Слайд №4

image 

3. Вивчення нового матеріалу.

Дизайн — це творчий метод, процес і результат художньо-технічного проектування промислових виробів, їхніх комплексів і систем, орієнтований на досягнення найповнішої відповідності створюваних об'єктів і середовища загалом і потреб людини, як утилітарних так і естетичних. (Слайд №5)

image 

Дизайн заснований на особливому творчому методі компонування, метою якого є досягнення якісного ефекту. Дизайнерський винахід обов’язково характеризують два нюанси: 1) винахідливість, 2) художність. Тому дизайн ототожнюють і з мистецькою творчістю, яка не позбавлена геніальності.

Людину, що займається художньо-технічною діяльністю, у рамках будьякої з галузей дизайну, називають в загальному випадку «дизайнером» (у тому числі архітектора, проектувальника, ілюстратора, дизайнера плакатної і іншої рекламної графіки, веб-дизайнера).  

Дизайнер (художник-конструктор) на початковій стадії проектування (ескізне проектування) застосовує свою творчу уяву, аби створити нову форму об’єкта.

Але давайте згадаємо, що вчить людину фантазувати? Беззаперечно, природа, адже природні форми  є гармонійними та доцільними. Слайд №6.

image 

Шукаючи гармонію з природою, сучасні дизайнери вміло поєднують геометрію і пластику природних об’єктів та рукотворних виробів. Такі вироби імітують форми рослин, тварин, мушель, комах, плодів. Стрижневий постулат біодизайну – природа все придумала до нас, варто лише вдало це підмітити і переосмислити. Природне першоджерело втілюється в обтічних формах, кольоровій гамі і асоціативності кінцевих виробів.

З давніх-давен людина, спостерігаючи й аналізуючи природні предмети та явища, створювала їм подібні для задоволення власних цілей та потреб. 

Біоформи — це наявні в природному середовищі форми чи обриси, які людина стилізує й використовує для створення зручних та естетичних предметів свого матеріального оточення. Зазвичай природні форми мають свій колір, забарвлення, візерунок. Саме за цими ознаками можна розрізняти види тваринного та рослинного світу. Природа щедро наділила кольоровим розмаїттям усе живе й неживе на нашій планеті. Але кольори природних форм вражають не лише багатством і різноманітністю, а й доцільністю. Народи різних культур і епох завжди знаходили в довкіллі натхнення для творчості. Митці часто імітували природні форми та їх окремі елементи у виготовленні, наприклад, предметів побуту, одягу, житла.

 

4. Постановка та пояснення завдань творчої роботи.

Виконати ескіз предмета побуту з видозміненою формою: у вигляді рослини або тварини на вибір:

-   чайник (слайди №№ 7,8);

image 

 

-   ваза (слайди №№ 9,10); 

  image 

-   абажур (слайди №№ 11,12,13);

image 

-   тарілка (слайди №№ 14,15);

image           image               

-   годинник (слайди №№ 16,17);

image   

-   предмет меблів (слайди №№ 18,19,20).

image 

Нагадаю, що ескіз — це створений від руки рисунок, ідея майбутнього виробу. Зобразити декор (оздоблення) майбутнього виробу.

Як кожна творча діяльність, сьогоднішня ваша робота потребує виконання таких завдань:

1)                попереднього аналізу (аналіз грунтується на спостереженні та порівнянні для з'ясування форми основної конструкції та встановлення зв'язків із уже знайомими формами предметів, з геометричність фігурами);

2)                композіційного розміщення зображення на аркуші паперу (правильна компоновка на площині аркуша; намалювати фон, площину, на якій стоїть цей предмет);

3)                передачі конструктивної форми і пропорцій предмета (відомій художникпедагог Д.Б. Кабалевський писав, що «жива форма живих натур звичайно не є правильною геометричною формою, але вона близька до цих геометричних форм, повторюючи закони розміщення світла на перспективно віддалених площинах, які існують для геометричних тіл »);

4)                детальне промальовування форми предмета; 5) передачі художньої цілісності малюнка.

 

5.   Самостійна творча діяльність учнів (слайд № 21). 

                                    image 

6.   Підведення підсумків уроку.

Будь-який предмет, на відміну від твору мистецтва, має якесь життєво важливе призначення, інакше кажучи, функцію. Але майже в кожної людини є потреба в тому, щоб оточувати себе красивими предметами. Тому цінність речі охоплює три риси – зручність, користь і красу. 

Показ кращих учнівських робіт.

Для розвитку людини потрібен час, і це цілком стосується і нашої проблеми. Нехай не засмучують вас труднощі і невдачі – перший досвід не завжди буває успішними.

Треба невпинно шліфувати свій смак, вдивлятися і вслухатися в усе красиве, створене природою і людиною. Самовиховання і самовдосконалення рано чи пізно дають свої плоди. 

Оцінювання робіт.

 

pdf
Додано
31 липня 2023
Переглядів
593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку