Календарне планування уроків
основ правознавства для 9 класу у 2022/2023 н.р.
35 годин (1 година на тиждень)
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Скориговано |
Примітка |
||||
ВСТУП ДО «ОСНОВ ПРАВОЗНАВСТВА» |
||||||||
1 |
Соціальні передумови права. Мораль і релігія. Фундаментальні засади: гідність, свобода, рівність, справедливість. Людина як найвища соціальна цінність. |
|
|
|
||||
РОЗДІЛ 1. ОСНОВИ ТЕОРІЇ ДЕРЖАВИ І ПРАВА |
||||||||
2
|
Соціальні норми. Поняття і види соціальних норм. Поняття та ознаки права. |
|
|
|
||||
3 |
Джерела права. Система права та її елементи. Цінність права. |
|
|
|
||||
4 |
Передумови виникнення держави. Поняття й ознаки держави. Державна влада. Функції держави. |
|
|
|
||||
5 |
Практичне заняття. Соціальне призначення держави |
|
|
|
||||
РОЗДІЛ 2. РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВА |
||||||||
5 |
Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин. |
|
|
|
||||
6 |
Правопорушення: поняття, склад, види. |
|
|
|
||||
7 |
Юридична відповідальність: поняття, підстави, види. |
|
|
|
||||
8 |
Практичне заняття. Обставини, що виключають юридичну відповідальність |
|
|
|
||||
9 |
Узагальнення |
|
|
|
||||
РОЗДІЛ 3. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ЛЮДИНИ І ДЕРЖАВИ |
||||||||
10 |
Права людини. Покоління прав людини. Демократія. Верховенство. |
|
|
|
||||
11 |
Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Практичне заняття. Зобов’язання держави у сфері прав людини: повага, захист, забезпечення. |
|
|
|
||||
12 |
Поняття Основного закону держави. Структура Конституції України. Конституційний лад України. |
|
|
|
||||
13-14 |
Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. Громадянство України. |
|
|
|
||||
15 |
Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні. |
|
|
|
||||
16 |
Органи державної влади в Україні. Місцеве самоврядування в Україні. Практичне заняття. Звернення громадян |
|
|
|
||||
17 |
Правовий режим надзвичайного стану. Правовий режим воєнного стану. Практичні заняття: Зобов’язання держави у сфері прав людини: повага, захист, забезпечення. |
|
|
|
||||
18 |
Узагальнення |
|
|
|
||||
РОЗДІЛ 4. НЕПОВНОЛІТНІ ЯК СУБ’ЄКТИ ЦИВІЛЬНИХ, СІМЕЙНИХ, ТРУДОВИХ, АДМІНІСТРАТИВНИХ І КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОВІДНОСИН |
||||||||
19 |
Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх. Практичне заняття. Неповнолітні як користувачі мережі Інтернет. |
|
|
|
||||
20 |
Неповнолітні як учасники договірних правовідносин. Власність неповнолітніх. Практичне заняття. Здійснення права неповнолітніх на результати інтелектуальної власності. |
|
|
|
||||
21 |
Практичне заняття. Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій із банківською карткою. |
|
|
|
||||
22 |
Спадкування і спадщина |
|
|
|
||||
23 |
Сім’я. Шлюб. Права й обов’язки батьків і дітей. Права дитини та їх захист. |
|
|
|
||||
24 |
Право неповнолітніх на працю. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. Оплата праці. Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. |
|
|
|
||||
25 |
Охорона праці неповнолітніх. Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх. |
|
|
|
||||
26 |
Адміністративні правопорушення. Кримінальне правопорушення, його види. |
|
|
|
||||
27 |
Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх. |
|
|
|
||||
28 |
Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх. |
|
|
|
||||
29 |
Практичне заняття. Захист прав дитини від жорстокого поводження, експлуатації або інших форм насильства. |
|
|
|
||||
30 |
Узагальнення |
|
|
|
||||
РОЗДІЛ 5. ПРАВНИЧА ПРОФЕСІЯ |
||||||||
31 |
Призначення правника у сучасному демократичному суспільстві. Правничі професії. Практичне заняття: Професійна етика правника. |
|
|
|
||||
32 |
Охорона правопорядку. Правозахисна діяльність. Практичне заняття: Права та обов’язки неповнолітніх під час комунікації із представниками правоохоронного органу. |
|
|
|
||||
33 |
Практичне заняття Зустріч із представниками правничих професій, правозахисниками. |
|
|
|
||||
34 |
Узагальнення |
|
|
|
||||
35 |
Підсумковий узагальнюючий урок |
|
|
|
||||