ОСНОВИ ПРАВОЗНАВСТВА
9 клас
Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти
наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698
№ з\п |
Зміст навчального матеріалу
|
Примітка |
Дата |
ВСТУП ДО «ОСНОВ ПРАВОЗНАВСТВА»
|
|||
1 |
Соціальні передумови права. Мораль і релігія. Фундаментальні засади права: гідність, с вобода,рівність, справедливість. Людина як найвища соціальна цінність.
|
|
|
Розділ 1. ОСНОВИ ТЕОРІЇ ПРАВА І ДЕРЖАВИ
|
|||
2 |
Соціальні норми. Поняття і види соціальних норм. |
|
|
3 |
Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи. Цінність права. |
|
|
4 |
Передумови виникнення держави. Поняття й ознаки держави. Державна влада. Форми держави. Функції держави. |
|
|
5 |
Практичне заняття: Соціальне призначення держави. |
|
|
6 |
Узагальнення з розділу «Основи теорії права і держави». Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 2. РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВА
|
|||
7 |
Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин. |
|
|
8 |
Правопорушення: поняття, склад, види. |
|
|
9 |
Юридична відповідальність: поняття, підстави, види. |
|
|
10 |
Практичне заняття: Обставини, що виключають юридичну відповідальність. |
|
|
11 |
Узагальнення з розділу. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 3. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ЛЮДИНИ І ДЕРЖАВИ
|
|||
12 |
Права людини. Покоління прав людини. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні. |
|
|
13 |
Демократія. Верховенство права. Поняття Основного закону держави. Структура Конституції України. Конституційний лад України. |
|
|
14 |
Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Громадянство України. |
|
|
15 |
Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. |
|
|
16 |
Органи державної влади в Україні. Місцеве самоврядування в Україні. |
|
|
17 |
Правовий режим надзвичайного стану. Правовий режим воєнного стану. |
|
|
18 |
Практичне заняття: Особливості додержання прав і свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб в умовах правового режиму надзвичайного або воєнного стану.
|
|
|
19 |
Узагальнення з розділу. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 4. НЕПОВНОЛІТНІ ЯК СУБ’ЄКТИ ЦИВІЛЬНИХ, СІМЕЙНИХ, ТРУДОВИХ, АДМІНІСТРАТИВНИХ І КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОВІДНОСИН
|
|||
20 |
Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх. |
|
|
21 |
Неповнолітні як учасники договірних правовідносин. Власність неповнолітніх. Спадкування і спадщина. |
|
|
22 |
Практичне заняття: Неповнолітні як користувачі мережі Інтернет. Здійснення права неповнолітніх на результати інтелектуальної власності. |
|
|
23 |
Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій із банківською карткою. |
|
|
24 |
Сім’я. Шлюб. Права і обов’язки батьків і дітей. Права дитини та їх захист. |
|
|
25 |
Право неповнолітніх на працю. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. Оплата праці. Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. Охорона праці неповнолітніх. |
|
|
26 |
Практичне заняття: Працевлаштування неповнолітніх. |
|
|
27 |
Адміністративні правопорушення. Кримінальне правопорушення, його види. Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх. |
|
|
28 |
Практичне заняття: Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх. |
|
|
29 |
Узагальнення з розділу. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 5. ПРАВНИЧА ПРОФЕСІЯ
|
|||
30 |
Призначення правника у сучасному демократичному суспільстві. Правничі професії. |
|
|
31 |
Охорона правопорядку. Правозахисна діяльність. |
|
|
32 |
Практичне заняття: Професійна етика правника. |
|
|
33 |
Права та обов’язки неповнолітніх під час комунікації із представниками правоохоронного органу |
|
|
34 |
Практичне заняття. Зустріч із представниками правничих професій, правозахисниками.
|
|
|
35 |
Узагальнення з розділу. Тематичне оцінювання. |
|
|