Календарно- тематичне планування з основ правознавства 9 клас до підручника Народовлянський О.Д. 1 години на тиждень, 35– на рік
(оновлена від 03.08.2022 наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
№ |
Тема |
Дата |
Примітка |
ВСТУП ДО «ОСНОВ ПРАВОЗНАВСТВА» (1 год.) |
|||
|
Соціальні передумови права. Мораль і релігія. Людина як найвища соціальна цінність. |
|
|
Розділ 1. ОСНОВИ ТЕОРІЇ ПРАВА І ДЕРЖАВИ (4 год.) |
|||
|
Соціальні норми. Поняття і види соціальних норм. |
|
|
|
Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи. Цінність права. |
|
|
|
Передумови виникнення держави. Поняття й ознаки держави. Державна влада. Форми держави. Функції держави. |
|
|
|
Практичне заняття 1. Соціальне призначення держави. |
|
|
Розділ 2. РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВА (4 год.) |
|||
|
Правовідносини |
|
|
|
Правопорушення |
|
|
|
Юридична відповідальність |
|
|
|
Практичне заняття. Обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння |
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Основи теорії держави і права» та «Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність» |
|
|
Розділ 3. Взаємозв’язок людини і держави (5 год.) |
|||
|
Права людини. Покоління прав людини. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні. |
|
|
|
Людина, особа, громадянин. Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина |
|
|
|
Конституційні права, свободи й обов’язки людини і громадянина в Україні |
|
|
|
Органи державної влади в Україні. Правовий режим надзвичайного стану. Правовий режим воєнного стану. |
|
|
|
Практичне заняття. Звернення громадян |
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Взаємозв’язок людини і держави» |
|
|
Розділ 4. Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин (11 год.) |
|||
|
Неповнолітні як учасники цивільних правовідносин |
|
|
|
Практичні заняття: Неповнолітні як користувачі мережі Інтернет. |
|
|
|
Практична робота: Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій із банківською карткою. |
|
|
|
Сім’я. Шлюб. |
|
|
|
Взаємні права й обов’язки батьків і дітей |
|
|
|
Право неповнолітніх на працю. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. |
|
|
|
Оплата праці. Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. Охорона праці неповнолітніх. |
|
|
|
Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх |
|
|
|
Адміністративні правопорушення. Злочин. |
|
|
|
Адміністративна відповідальність неповнолітніх |
|
|
|
Кримінальна відповідальність неповнолітніх |
|
|
|
Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх |
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин» |
|
|
Розділ 5. ПРАВНИЧА ПРОФЕСІЯ (4 год.) |
|||
|
Призначення правника у сучасному демократичному суспільстві. |
|
|
|
Юристи в нашому житті |
|
|
|
Охорона правопорядку. Правозахисна діяльність. |
|
|
|
Практичне заняття. Права та обов’язки неповнолітніх під час комунікації із представниками правоохоронного органу |
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Якщо право - це професія» |
|
|
|
Резерв |
|
|