Розробка календарного планування з предмету "Основи здоров'я" для 5 кл за підручником И.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С.Пономаренко «Основи здоров'я», К. «Алатон», 2013
Календарне планування з предмету «Основи здоров'я»
5 клас
(1год. на тиждень, усього 35 годин, 4 години – резервний час)
Календарне планування складене за Програмою ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я 5 –9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів, затверженною
Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Складено до підручника: И.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С.Пономаренко «Основи здоров’я», К. «Алатон», 2013
Клас |
Дата запланована |
Дата фактична |
№ з/п |
№ уроку в темі |
Зміст теми, уроку |
Мета уроку |
Вправи для відпрацювання ключових умінь і навичок |
||||||
|
Розділ 1. Здоров’я людини 5 годин |
||||||||||||
5а |
04.09 |
|
1 |
1 |
Життя і здоров’я людини. Здоровий спосіб життя. Принципи здорового способу життя.
|
Ознайомити учнів з поняттям «здоров'я » та його ознаками; продовжувати формувати в учнів активну мотивацію щодо дбайливого ставлення до власного здоров'я. |
|
||||||
5б |
05.09 |
|
|||||||||||
5а |
11.09 |
|
2 |
2 |
Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності. Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття.
|
Розвивати уявлення учнів про безпечні та небезпечні принципи життєдіяльності. Формувати вміння запобігати хворобам та вміння проводити профілактичні заходи.
|
Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття ** Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла. * Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію **
|
||||||
5б |
12.09 |
|
|||||||||||
5а |
18.09 |
|
3 |
3 |
Безпека на дорозі Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги. .
|
Розширювати знання учнів з основних правил безпеки пішохода на дорозі; ознайомити з дорожньою розміткою, її значенням; вміння аналізувати дорожню ситуацію та приймати зважені рішення щодо переходу дороги. |
Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості. Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці.
|
||||||
5б |
19.09 |
|
|||||||||||
5а |
25.09 |
|
4 |
4 |
Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира .
|
Познайомити учнів з правилами поведінки на зупинках; виховувати уважність, спостережливість, обережність, дисциплінованість. |
Відпрацювання навичок поведінки у транспорті. Розробка пам’ятки пасажира громадського транспорту.
|
||||||
5б |
26.09 |
|
|||||||||||
5а |
02.10 |
|
5 |
5 |
Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП.
|
Повторити з учнями правила користування громадським транспортом; розробити пам’ятки пасажира громадського транспорту та звернути увагу на дії при ДТП. |
Відпрацювання навичок поведінки у транспорті. Розробка пам’ятки пасажира громадського транспорту. Моделювання поведінки пасажира при аварії в громадському транспорті.
|
||||||
5б |
03.10 |
|
|||||||||||
Розділ 2. Психічна і духовна складові здоров’я – 5 годин |
|||||||||||||
5а |
09.10 |
|
6 |
1 |
Уміння вчитися Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Виконання домашніх завдань. Облаштування робочого місця.
|
Ознайомити учнів із вмінням правильно розподіляти свій час; правильно облаштовувати своє робоче місце. |
Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя «Мій розпорядок дня».
|
||||||
5б |
10.10 |
|
|||||||||||
5а |
16.10 |
|
7 |
2 |
Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання. Типи сприйняття інформації. Активне слухання. Прийоми для кращого запам’ятовування.
|
Продовжити роботу над виробленням навичок дотримання розпорядку дня; познайомити учнів з умовами успішного навчання. |
Відпрацювання навичок успішного навчання у класі. Відпрацювання навичок ефективного самонавчання (бібліотека, Інтернет, дистанційне навчання) **
|
||||||
5б |
17.10 |
|
|||||||||||
5а |
23.10 |
|
8 |
3 |
Повага до себе та інших Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом..
|
Вчити дітей розуміти індивідуальність людини не тільки як фізичної особи, а й як об’єкта соціального оточення; розвивати повагу до себе та інших людей |
Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей. Відпрацювання навичок висловлювання почуттів |
||||||
5б |
24.10 |
|
|||||||||||
5а |
06.11 |
|
9 |
4 |
Почуття і емоції. Вияви почуттів. Способи висловлювання почуттів. Співпереживання і співчуття. Відпрацювання навичок висловлювання почуттів.
|
Вчити дітей розуміти індивідуальність людини не тільки як фізичної особи, а й як об’єкта соціального оточення; розвивати повагу до себе та інших людей. |
|
||||||
5б |
07.11 |
|
|||||||||||
5а |
13.11 |
|
10 |
5 |
Підготовка до контрольної роботи.
|
Повторити та узагальнити знання з теми. |
Відпрацювання навичок підготовки до контрольної роботи. |
||||||
5б |
14.11 |
|
|||||||||||
5а |
20.11 |
|
11 |
6 |
Узагальнення з теми «Здоров’я людини. Психічна і духовна складові здоров’я» Контрольна робота |
Урок контролю знань |
Підсумковий контроль з теми.
|
||||||
5б |
21.11 |
|
|||||||||||
Розділ 3. Фізична складова здоров’я – 5 годин
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
5а |
27.11 |
|
12 |
1 |
Принципи і методи загартовування. Рухова активність.
|
Поглибити знання учнів про принципи та методи загартовування; продовжити формувати у школярів переконання що рух і здоров'я взаємопов’язані.
|
|
||||||
5б |
28.11 |
|
|||||||||||
5а |
04.12 |
|
13 |
2 |
Профілактика порушень постави і гостроти зору.
|
Розвивати вміння учнів проводити профілактичні заходи щодо формування правильної постави та збереження зору. Виробляти вміння робити щоденну гімнастику для очей.
|
Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей.
|
||||||
5б |
05.12 |
|
|||||||||||
5а |
11.12 |
|
14 |
3 |
Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. |
Ознайомити дітей з небезпечними ситуаціями, які можуть виникнути під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом ; розвивати навички надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах. |
Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах ** Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід **
|
||||||
5б |
12.12 |
|
|||||||||||
5а |
18.12 |
|
15 |
4 |
Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну. Розрахунок максимальної маси портфеля.
|
Продовжити роботу над виробленням навичок правильного відпочинку школяра; навчити дітей самостійно визначати в себе ознаки втоми; дотримуватися вміння організовувати свою працю і відпочинок.
|
Розрахунок максимальної маси портфеля *
|
||||||
5б |
19.12 |
|
|||||||||||
5а |
25.12 |
|
16 |
5 |
Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я. Розробка пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером.
Узагальнення з теми «Фізична складова здоров’я» |
Ознайомити учнів із шкідливим впливом телебачення і комп’ютера на здоров’я; розробити пам’ятку щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером Підбиття підсумків.
|
Розробка пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером *
|
||||||
5б |
26.12 |
|
|||||||||||
|
|
|
|||||||||||
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я – 16 годин Тема 1. Соціальний добробут – 8 годин
|
|||||||||||||
5а |
|
|
17 |
1 |
Право на здоров’я Права дитини. Обов’язки учня і громадянина. Аналіз літературних джерел про права дитини.
|
Ознайомити учнів із правами та обов’язками дитини; навчитися користуватися літературними джерелами про права дитини |
|
||||||
5б |
|
|
|||||||||||
5а |
|
|
18 |
2 |
Спілкування і здоров’я. Ефективне спілкування. Вплив поведінки на здоров’я. Переваги упевненої поведінки.
|
Розвивати в учнів вміння спілкування та упевненої поведінки в собі. |
Відпрацювання навичок ефективного спілкування.
|
||||||
5б |
|
|
|||||||||||
5а |
|
|
19 |
3 |
Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членів родини. .
|
Розвивати в учнів вміння спілкуватися з дорослими; відпрацювати навички упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, вчителів, інших дорослих. упевненої поведінки в собі. |
Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, вчителів, інших дорослих. |
||||||
5б |
|
|
|||||||||||
5а |
|
|
20 |
4 |
Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами. Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі.
|
Розвивати в учнів вміння спілкуватися з однолітками; вміти протидіяти виявам агресії і насилля в учнівському середовищі. |
|
||||||
5б |
|
|
|||||||||||
5а |
|
|
21 |
5 |
Безпека спілкування в Інтернеті |
|
|
||||||
5б |
|
|
|||||||||||
5а |
|
|
22 |
6 |
Соціальна небезпека інфекційних захворювань.
|
Визначити основні небезпеки інфекційних захворювань та як запобігти їм.
|
|
||||||
5б |
|
|
|||||||||||
5а |
|
|
23 |
7 |
Запобігання дискримінації людей, за будь-якою ознакою в т. ч. за станом здоров’я ( ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо) та інвалідністю.
|
Розвивати в учнів толерантне ставлення до людей, які живуть з ВІЛ. |
|
||||||
5б |
|
|
|||||||||||
5а |
|
|
24 |
8 |
Узагальнення знань з теми Соціальна складова. Соціальний добробут.
|
Повторити та узагальнити знання з теми. |
|
||||||
5б |
|
|
|||||||||||
|
Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі – 8 годин
|
||||||||||||
5а |
|
|
25 |
1 |
Пожежна безпека. Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі.
|
Ознайомити дітей з причинами виникнення пожеж та з елементарними правилами користування сірниками, електрообладнанням.Формувати навички гасіння невеликих пожеж, гасіння електроприладів; вміння захистити органи дихання під час пожежі; відпрацювати навички захисту органів дихання від отруйних газів.
|
|
||||||
5б |
|
|
|||||||||||
5а |
|
|
26 |
2 |
Дитина в автономній ситуації Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного та телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників.
|
Ознайомити дітей з небезпечними ситуаціями, які можуть виникнути в побуті;вчити основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях. |
|
||||||
5б |
|
|
|||||||||||
5а |
|
|
27 |
3 |
Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації (при спілкуванні з людьми) з незнайомцями.
|
Ознайомити дітей з безпекою в Інтернеті; в місцях підвищеної небезпеки; моделювання безпечної поведінки із незнайомими людьми.
|
|
||||||
5б |
|
|
|||||||||||
5а |
|
|
28 |
4 |
Безпечне довкілля Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров’я людини. Способи збереження природного середовища.
|
Вчити дітей берегти власне життя і здоров'я; розвивати екологічну свідомість школярів щодо збереження природного середовища.
|
|
||||||
5б |
|
|
|||||||||||
5а |
|
|
29 |
5 |
Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Підручні рятувальні заходи.
|
Сформувати в учнів поняття «Стихійні лиха»;ознайомити з правилами поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення; навчити учнів користуватися підручними рятувальними заходами для врятування власного життя . |
|
||||||
5б |
|
|
|||||||||||
5а |
|
|
30 |
6 |
Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах.
|
Розглянути з учнями можливі небезпеки під час відпочинку на природі; обговорити правила купання у водоймах та вміння виготовляти рятувальні засоби з підручних матеріалів.
|
|
||||||
5б |
|
|
|||||||||||
5а |
|
|
31 |
7 |
Дії у небезпечних ситуаціях на воді. . Моделювання ситуації надання допомоги постраждалому при тепловому або сонячному ударі. |
Розглянути з учнями можливі небезпеки під час купання та розваг на воді; обговорити позитивний і негативний вплив води на організм людини; вчити дітей надавати першу допомогу постраждалому при тепловому або сонячному ударі. |
|
||||||
5б |
|
|
|||||||||||
5а |
|
|
32 |
8 |
Узагальнення з теми «Безпека в побуті і навколишньому середовищі» |
Повторити та систематизувати знання з теми «Безпека в побуті і навколишньому середовищі» |
|
||||||
5б |
|
|
|||||||||||
5а
|
|
|
33 |
9 |
Повторення теми «Життя і здоров’я людини», «Безпека на дорозі». |
|
|
||||||
5б |
|
|
|||||||||||
5а |
|
|
34 |
10 |
Повторення відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості.
|
|
|
||||||
5б |
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|||||||||||