Календарне планування
корекційних занять по ритміці ( барабанотерапії) 7 клас ІІ семестр (за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Ритміка» (барабанотерапія) для 5-10 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з інтелектуальними порушеннями Автори:Сухорукова Олена, тренер з барабанотерапії для дітей з особливими потребами; Василевська Лілія, тренер з барабанотерапії для дітей з особливими потребами; Укладач: Гладченко І.В., ст. наук. співробітник лабораторії олігофренопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України; Київ- 2016 рік)
Календарне планування корекційних занять по ритміці ( барабанотерапії) 7 клас ІІ семестр
30 |
Вправи на розслаблення м’язів шиї та тулуба, рук. Струшування кистю (імітація руху листя під час вітру). Виготовляємо перкусійні інструменти |
1 |
25\01 |
|
31 |
Усвідомлюємо та вчимося напружувати та розслабляти м’язи відповідних частин тіла. Виготовляємо перкусійні інструменти; |
1 |
28\01 |
|
32 |
Усвідомлюємо та вчимося напружувати та розслабляти м’язи відповідних частин тіла. Розвиток сенсорно- ритмічної координації та поліритмія. Вправи на переключення («Довго- коротко», « Один-багато».) |
1 |
01.02 |
|
33 |
Вправи на розслаблення м’язів шиї та тулуба, рук. Струшування кистю (імітація руху листя під час вітру). Виготовляємо перкусійні інструменти; |
1 |
04.02 |
|
34 |
Вправи на увагу,наприклад, «Долоньки»: Пастка» |
1 |
08.02 |
|
35 |
Виявляємо ініціативу на роль ведучого барабанного кола в різних вправах. Вправа «Граємо- стоп» тощо |
1 |
11.02 |
|
36 |
Ритмо-діяльнісна складова Продовження вправ з перкусією. Хенд- мейд- перкусія. Виготовляємо як в класі, так і вдома. |
1 |
15.02 |
|
37 |
Розвиток сенсорно-ритмічної координації. Вправи на переключення(Граємо-стоп; Голосніше-тихіше). |
1 |
18.02 |
|
38 |
Вправи на відчуття часу, з метрономом: учні по черзі намагаються вдарити по барабану між ударами метроному. Спочатку метроном стучить повільно, потім вчитель прискорює швидкість.
|
1 |
22.02 |
|
39 |
Вправи на відчуття часу, з метрономом: учні по черзі намагаються вдарити по барабану між ударами метроному. Спочатку метроном стучить повільно, потім вчитель прискорює швидкість. |
1 |
25/02
|
|
40 |
Правильне технічне звуковідтворення на барабанах джембе: вправи: «Впіймай Бас(удар по середині барабана)- Впіймай Слеп(удар по краю барабана)». |
1 |
01.03 |
|
41 |
Вправи на закріплення звуків: «Впіймай бас(слеп)»(діти «ловлять» долонями, коли чують відповідний звук);«Ти граєш- я танцюю»: спочатку вчитель танцює- заходить то в один обруч(відзначений як «Бас», якщо учень грає бас; то в другий- відзначений як «Слеп», якщо учень грає слеп). |
1 |
04.03 |
|
42 |
Вправи на закріплення звуків: «Впіймай бас(слеп)»(діти «ловлять» долонями, коли чують відповідний звук);«Я граю- ти танцюєш»: учень танцює- заходить то в один обруч(відзначений як «Бас», якщо учитель грає бас; то в другий- відзначений як «Слеп», якщо учитель грає слеп). |
1 |
11.03 |
|
43 |
Правильне технічне звуковідтворення на барабанах джембе: вправи: «Впіймай Бас(удар по середині барабана)- Впіймай Слеп(удар по краю барабана)». Вправи на закріплення звуків. Потім діти грають аналогічно між собою в парах.«Я сигналізую- ти граєш» або навпаки. Можливо застосовувати, як сигнал праву та ліву руки, або картки з двома кольорами. |
1 |
15.03 |
|
44 |
Вправи з прорахунком ритму: 1,2,3,4 з почерговим виключенням однієї з цифр(окрім одиниці) з варіаціями та на закріплення. |
1 |
18.03 |
|
45 |
Продовження знайомства та відпрацювання традиційних базових простих ритмів та елементів ритмів: «Куку», «Какіламбе |
1 |
29.03 |
|
46 |
Продовження знайомства та відпрацювання традиційних базових простих ритмів та елементів ритмів: можливе ускладнення(більш швидкий темп) за вибором вчителя: «Фанга», «Джоле». |
1 |
01.04 |
|
47 |
Використання за вибором педагога будь-яких нескладних ритмів. |
1 |
05.04 |
|
48 |
Вправи на відтворення та закріплення ритму: «Передай- повтори ритм по колу», «Пошкоджений телефон». |
1 |
08.04 |
|
49 |
Ритмо-мовленнєва складова Ритмічно-мовленнєві ігри: вправи з промовлянням ритмів голосом:спочатку тільки голосом, потім на барабані. |
1 |
12.04 |
|
50 |
Вправи на ділення на склади з простукуванням на барабані: «Смаколики», «Знайомі речі» тощо. |
1 |
15.04 |
|
51 |
Вправи з речитативом: речитатив починати з промовляння імені дитини, чергуючи з ударами по барабану |
1 |
19.04 |
|
52 |
Вправи з речитативом: речитатив починати з промовляння фрази, приємної для дитини, чергуючи з ударами по барабану (ускладнюємо) |
1 |
22.04 |
|
53 |
Спонукаємо на створення свого речитативу, як особистого, так і колективного |
1 |
26.04 |
|
54 |
Відтворення ритму за зразком. Створення своїх ритмів |
1 |
29.04 |
|
55 |
Вправи на складо-читання ритмічних малюнків. |
1 |
06.05 |
|
56 |
Читання ритмічних таблиць з пояснюванням вчителя(за допомогою кольору, дробі Нікітіна, посібники по ритму- за вибором педагога). |
1 |
13.05 |
|
57 |
Заключна частина Ритмічні загадки. На зразок: « Вгадай, хто це?». Вчитель дає ритми того персонажа з казки, який найбільше сподобався чи найбільше запам’ятався дітям |
1 |
17.05 |
|
58 |
Імпровізація. Деякий час грає вчитель під музику, щоб зацікавити та показати як можно встроїти свій ритм. Далі пропонує учням встроїти свій ритм під музику на перкусії чи барабані за вибором учня. Для репертуару може бути використаний як український фольклор(коломийки, польки, марші на зразок: «Їхали козаки», «Гопак») |
1 |
20.05 |
|
59 |
Імпровізація. Деякий час грає вчитель під музику, щоб зацікавити та показати як можно встроїти свій ритм. Далі пропонує учням встроїти свій ритм під музику на перкусії чи барабані за вибором учня: твори повільного темпу на зразок колискових; так і сучасні твори, хіп-хоп, рєп тощо |
1 |
24.05 |
|
60 |
Ритуал прощання. Діти витягують руки уперед, долоньками в середину кола. Педагог проходить по колу, торкаючись своїми долонями кожного учня. |
1 |
27.05 |
|