УКРАЇНСЬКА МОВА
119 годин
(І семестр — 4 години на тиждень)
(II семестр — 3 години на тиждень)
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки
|
Мова і мовлення |
|||
1 |
Мова - найважливіший засіб людського спілкування |
|
|
2 |
Рідна та державна мова |
|
|
3 |
Культура усного і писемного мовлення. Слова ввічливості, їх уживання в різних ситуаціях. |
|
|
Текст |
|||
4 |
Текст і його ознаки |
|
|
5 |
Змістовий зв'язок між частинами тексту |
|
|
6 |
Абзац. Роль абзаців у тексті |
|
|
7 |
Ознаки художнього та наукового текстів |
|
|
8 |
Розвиток зв'язного мовлення. Робота з деформованими реченнями та текстом. |
|
|
9 |
Ознаки ділового тексту. |
|
|
10 |
План тексту. Поділ тексту на логічно завершені частини за планом і без нього. Складання плану прочитаного тексту. |
|
|
11 |
Текст-розповідь. Тема і мета висловлювання у текстах – розповідях. |
|
|
12 |
Текст-опис. Тема і мета висловлювання у текстах-описах. |
|
|
13 |
Тема і мета висловлювання у текстах-описах |
|
|
14 |
Ознайомлення з жанром есе. Навчальний переказ |
|
|
15 |
Засоби змістовного зв'язку між реченнями у тексті (слова, він, вона, воно, цей, той, та; лексичні повтори, близькі за значенням слова) |
|
|
16 |
Розвиток зв'язного мовлення. Про що говорить заголовок. Складання плану тексту. |
|
|
17 |
Контрольна робота. Письмовий переказ |
|
Тема 1 |
Речення |
|||
18 |
Аналіз контрольної роботи. Закріплення та узагальнення вивченого про речення у 2 класі. |
|
|
19 |
Види речень за метою висловлювання |
|
|
20 |
Речення окличні та неокличні. Навчальний діалог |
|
|
21 |
Звертання, розділові знаки при них. Використання у ролі звертань форм кличного відмінка. Навчальний діалог |
|
|
22 |
Члени речення. Головні та другорядні члени речення. Зв'язок слів у реченні |
|
|
23 |
Поняття про словосполучення. Встановлення смислових і граматичних зв’язків між словами в реченнях. Контрольна робота. Діалог (усно) |
|
|
24 |
Побудова речень. Поширення речень за питаннями . Контрольна робота. Діалог (усно) |
|
|
Слово. Значення слова |
|||
25 |
Значення слів, пряме і переносне значення, випадки багатозначності, найуживаніші омоніми |
|
|
26 |
Розвиток зв'язного мовлення. Засоби зв'язку речень у тексті. Складання тексту-розповіді за малюнком і кінцівкою. |
|
|
27 |
Найуживаніші омоніми (без уживання терміна) |
|
|
28 |
Слова, що звучать однаково, але мають різні значення |
|
|
29 |
Синоніми. Роль синонімів у тексті |
|
|
30 |
Антоніми. Ознайомлення з деякими найпоширенішими фразеологізмами. |
|
|
31 |
Культура мовленого слова. Редагування тексту. |
|
|
32 |
Контрольна робота з мовної теми “Речення. Слово. Значення слова” |
|
Тема 2 |
Будова слова |
|||
33 |
Аналіз контрольної роботи. Поняття про закінчення |
|
|
34 |
Основа слова. Частини основи: корінь, префікс, суфікс |
|
|
35 |
Розвиток зв'язного мовлення. Розповідаємо. Складаємо розповіді про своє село |
|
|
36 |
Корінь слова. Спільнокореневі слова. Аналіз будови слова. |
|
|
37 |
Чергування голосних [о], [е] з [і] у коренях слів. |
|
|
38 |
Чергування приголосних [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] і [з'],[ц'], [с'] |
|
|
39 |
Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені, що перевіряються наголосом. |
|
|
40 |
Поняття “орфограма”. Добирання спільнокореневих слів і зміна форми слова для перевірки написання слів із ненаголошеними [е], [и] |
|
|
41 |
Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені, що не перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словником. |
|
|
42 |
Контрольна робота. Списування |
|
|
43 |
Аналіз контрольної роботи. Розвиток зв'язного мовлення. Складання тексту-опису |
|
|
44 |
Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. Опрацювання програмових словникових слів. |
|
|
45 |
Правило перевірки правопису слів типу просьба, боротьба, кігті, нігті. Робота з орфографічним словником. |
|
|
46 |
Правильна вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та середині слів перед глухими. |
|
|
47 |
Повторення правопису слів із дзвінкими приголосними в кінці та середині слів перед глухими |
|
|
48 |
Закріплення вивченого про дзвінкі та глухі приголосні звуки |
|
|
49 |
Закріплення вивченого про голосні й приголосні звуки |
|
|
50 |
Розвиток зв'язного мовлення. Складання тексту-есе |
|
|
51 |
Контрольна робота. Диктант |
|
Тема 3 |
52 |
Аналіз контрольної роботи. Префікс. Словотворча роль префіксів |
|
|
53 |
Творення слів із найуживанішими префіксами |
|
|
54 |
Префікси, співзвучні з прийменниками |
|
|
55 |
Правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів із префіксами |
|
|
56 |
Спостереження за збігом однакових приголосних на межі префікса та кореня |
|
|
57 |
Написання префіксів з- (с-). |
|
|
58 |
Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї. |
|
|
59 |
Розвиток зв'язного мовлення. Написання запрошення, привітання, інструкції |
|
|
60 |
Перенос слів із префіксами. |
|
|
61 |
Суфікс. Роль суфіксів |
|
|
62 |
Закріплення вивченого про роль суфіксів у словах |
|
|
63 |
Творення слів із найуживанішими суфіксами |
|
|
64 |
Збіг однакових приголосних звуків на межі кореня та суфікса |
|
|
65 |
Поділ слів із суфіксами для переносу. |
|
|
66 |
Контрольна робота з мовної теми “Будова слова” |
|
|
67 |
Розвиток зв'язного мовлення. Як писати листи |
|
|
68 |
Узагальнення вивченого про будову слова. |
|
Тема 4 |
Частини мови (загальне поняття) |
|||
69 |
Повторення знань про різні частини мови: іменник, прикметник, дієслово. Службові слова. Роль службових слів у реченні |
|
|
70 |
Спільнокореневі слова, що належать до різних частин мови. |
|
|
71 |
Зв'язок слів у реченні |
|
|
Іменник |
|||
72 |
Іменник як частина мови |
|
|
73 |
Розвиток зв'язного мовлення. Написання переказу за колективно складеним планом |
|
|
74 |
Власні та загальні іменники. Велика буква у власних назвах |
|
|
75 |
Велика буква в кличках тварин |
|
|
76 |
Формування поняття предметності на прикладах іменників, які означають опредмечені якості, дії. |
|
|
77 |
Вживання іменників у прямому і переносному значеннях. |
|
|
78 |
Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній |
|
|
79 |
Розвиток зв'язного мовлення. Складання тексту за поданими початком |
|
|
80 |
Вправи на визначення роду іменників |
|
|
81 |
Змінювання іменників за числами: однина та множина |
|
|
82 |
Вправи на визначення числа іменників |
|
|
83 |
Змінювання іменників за відмінками |
|
|
84 |
Змінювання іменників за відмінками в однині та множині |
|
|
85 |
Розвиток зв'язного мовлення . Складання розповіді з елементами опису |
|
|
86 |
Контрольна робота з мовної теми “Іменник” |
|
Тема 5 |
Прикметник |
|||
87 |
Прикметник як частина мови |
|
|
88 |
Зв'язок прикметників з іменниками |
|
|
89 |
Уживання прикметників у прямому і переносному значеннях |
|
|
90 |
Прикметники-антоніми, прикметники-синоніми |
|
|
91 |
Розвиток зв'язного мовлення. Написання переказу за прочитаним твором без зачину та кінцівки |
|
|
92 |
Уживання прикметників у загадках |
|
|
93 |
Уживання прикметників в описах |
|
|
94 |
Змінювання прикметників за родами в сполученні з іменниками |
|
|
95 |
Розбір прикметника як частини мови |
|
|
96 |
Родові закінчення прикметників. |
|
|
97 |
Розвиток зв'язного мовлення. Складання казки за уявою. |
|
|
98 |
Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками |
|
|
99 |
Закріплення знань про прикметник як частину мови |
|
|
100 |
Контрольна робота. Диктант |
|
Тема 6 |
Дієслово |
|||
101 |
Аналіз контрольної роботи. Дієслово як частина мови |
|
|
102 |
Зв'язок дієслова з іменником у реченні |
|
|
103 |
Розвиток писемного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом та опорними словами |
|
|
104 |
Дієслова-антоніми |
|
|
105 |
Дієслова-синоніми. Редагування тексту |
|
|
106 |
Змінювання дієслів за часами. Контрольна робота. Списування. |
|
|
107 |
Аналіз контрольної роботи. Закріплення вивченого про часові форми дієслова |
|
|
108 |
Розвиток зв'язного мовлення. Удосконалення текстів |
|
|
109 |
Дієслова, що виражають незавершену і завершену дію. Вправи на розпізнавання часових форм дієслова, дієслів, що означають завершену і незавершену дію. Програмові слова. |
|
|
110 |
Написання частки не з дієсловами |
|
|
111 |
Закріплення знань про дієслово, як частину мови. Складання речень. |
|
|
112 |
Розвиток зв'язного мовлення. Складання висловлювання про прочитаний твір. |
|
|
113 |
Розбір слова як частини мови. Узагальнення вивченого про дієслово |
|
|
114 |
Контрольна робота з мовної теми “Прикметник. Дієслово” |
|
Тема 7 |
Повторення |
|||
115 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про текст, речення |
|
|
116 |
Розвиток зв'язного мовлення. Складання розповіді на тему «Мої літні канікули» |
|
|
117 |
Контрольна робота. Диктант. |
|
|
118 |
Повторення вивченого про будову слова, частини мови. |
|
|
119 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|
|
|
|
|
|