ВИКОРИСТАННЯ РОЗВИВАЮЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЕЙДЕТИКИ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ.

Про матеріал
Матеріали щодо впровадження нових підходів до організації навчального процесу на уроках української мови.
Перегляд файлу

ВИКОРИСТАННЯ РОЗВИВАЮЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЕЙДЕТИКИ     НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ.

(Автор Н.О. Хоменко)

До підручника:

М.Д. Захарійчук, А.І. Мовчун, Українська мова,  Підручник для 3 класу, Київ, Грамота, 2013.

Метою авторської роботи є розвиток творчого мислення- як основи навчальних навичок; уяви- як основи тривалого запам’ятовування без напруження; фантазії- як здатності легко пригадувати все, пов’язане з українським правописом та словниковими словами, використовуючи методи та прийоми ейдетики, щоб:

  • поглибити творчі можливості дитини завдяки гармонійній роботі лівої (логіка) і правої (творчість, образне мислення) півкуль мозку;
  • сформувати  вміння учнів ефективно і самостійно навчатися;
  • підвищити самооцінку дитини завдяки результативності у навчанні, створюючи психологічний комфорт;
  • впровадити  нові підходи до організації навчального процесу на уроках української мови.

Тема: Парні дзвінкі та глухі приголосні.

Щоб запам'ятати парні дзвінкі та глухі приголосні звуки, використовуємо римовану казочку:

Бабуся Параска

І дід Тимофій

Змія страшили,

Жабці шуміли,

Горох ховали,

Ґудзик кусали,

Джмеля і чайку

Дзвінко цілували.

 

Не мають пари букви Ф, В, Л, М, Й, Р, Н.

Щоб запам’ятати їх, використовуємо римований рядок:

Фантазуймо!

Восени листки марніють,

Йоршики в річках нудніють.

Тема: Правопис префіксів роз-, без-.

Щоб запам’ятати їх правопис, використовуємо казку:

Казка.

У батьків було двоє діток – хлопчик РОман та дівчинка БЕртуся.

Матуся, щоб одяг в садочку не загубився, вишила дітям перші букви їх імен: РО і БЕ. А тато купив дітям окуляри для корекції зору. Діти трішечки соромилися їх носити і вирішили заздалегідь подивитися на себе в люстерко, яке висіло досить високо для їхнього зросту. Заглянувши в нього, вони побачили тільки верхні дужки своїх окулярів, які були схожими на букву «З». Вони голосно розсміялися і сказали: - РО і БЕ обов’язково із З.

 

Тема: Родові закінчення прикметників.

Використовуємо метод логічних скорочень – це метод зручного скорочення слів, який є елементом скорочитання. Слово скорочується таким чином, щоб за деякими його буквами можна було здогадатися про його значення (П-прикметник). Цей метод краще застосовувати для вивчення правил, тематичних визначень тощо. Також використовуємо метод Піктограм, в якому замість слів використовуються малюнки.

Для запам’ятовування родових закінчень прикметників чоловічого роду, уявляємо: хлопці штовхаються і викрикують - ИЙ, - ІЙ.

Для запам’ятовування родових закінчень прикметників жіночого роду, уявляємо: дівчата біжать, викрикуючи - А, - Я.

Для запам’ятовування родових закінчень прикметників середнього роду, уявляємо курчаток, які  пищать – Е, - Є.

Для запам’ятовування закінчень прикметників у множині, уявляємо гурт дітей, які вигукують – І (ми).

ПC:\Users\User\Downloads\610040.jpg- ИЙ, - ІЙ.

    ПC:\Users\User\Downloads\Без названия.jpg-А, - Я.

 

ПКартинки по запросу курчатко малюнок- Е, - Є.

 

ПC:\Users\User\Downloads\pic_1358393693.jpg - І.

 

Тема: Апостроф після префіксів, що закінчуються твердим  

           приголосним перед Я, Ю, Є, Ї.

Запам’ятовуємо правопис слів з апострофом після префіксів, використовуючи уяву: слова пов'язуємо у ланцюжок незвичайних казкових подій, в яких ілюструється вище означене правило:

Під’їхав цар до моря, аж тут з’явилась риба-кит, з’єдналися хвилі з небом, в’южаться грозові хмари.

 

Тема: Правопис слів з апострофом.

        Для запам’ятовування правопису використовуємо МЕТОД АСОЦІА-ТИВНОГО ОЖИВЛЕННЯ.

       Апостроф ставиться після губних приголосних Б, П, В, М, Ф і твердого Р, перед Я, Ю, Ї, Є.

Уявляємо перед собою велику пір’їну, на якій сидить сім’я – хлопчик тримає в’юна, а дівчинка п’є воду. Діти- Дем’ян і Мар’яна, побачили п’ятьох солов’їв, що б’ють м’яч, а потім ф’ють до лісу.

 

 

docx
Додано
5 серпня 2019
Переглядів
562
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку