УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
7 КЛАСУ
(70 годин на рік)
Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська література. 5-9 класи / упоряд. К.В. Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, О.М. Івасюк та ін.оновлення програми відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13.01.2017 р та №201 від10.02.2017 р.:: від 07.06.2017 № 804 зі змінами
Підручники: О. М. Авраменко. Українська літ. Підручник для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К. : Грамота, 2015.
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
7 КЛАСУ
(70 годин на рік)
Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська література. 5-9 класи / упоряд. К.В. Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, О.М. Івасюк та ін. оновлення програми відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13.01.2017 р та №201 від10.02.2017 р.:: від 07.06.2017 № 804 зі змінами
Підручники: О. М. Авраменко. Українська літ. Підручник для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К. : Грамота, 2015.
Розподіл годин з української літератури у 7 класі
Всього уроків |
70 |
РМ |
Контрольна робота |
Позакласне читання |
Література рідного краю |
Виразне читання |
I семестр |
32 |
2(у+п) |
3 |
2 |
2 |
1 |
II семестр |
38 |
2(у+п) |
3 |
2 |
2 |
1 |
Контрольна робота – 3+3 із них Контрольний твір (I сем.-1 ;II сем. -1)
Перевірка зошитів 4+5
I CЕМЕСТР
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
1 |
|
Вступ. Із пісенних скарбів (38 год.)
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. ТЛ: художній твір. |
|
2 |
|
Суспільно-побутові пісні «Ой на горі та женці жнуть», Висловлювання про пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. |
напам’ять: 1 пісню (на вибір).
|
3 |
|
«Гомін, гомін по діброві».Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Трагічний і героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень. ТЛ: пафос твору. |
|
4 |
|
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм. Житгєстверджуючий, гумористичний пафос. ТЛ: коломийки. |
|
5 |
|
РМ № 1. (у) Значення пісенної спадщини українців, усвідомлення важливості відродження й вивчення оригінальної творчості в наш час. |
|
6 |
|
Література рідного краю№1. Ознайомлення з книгою Б.Сушинського «Козацькі вожді України» |
|
7 |
|
Контрольна робота № 1 за тему «Вступ. Із пісенних скарбів» (різнорівневі завдання). |
|
8 |
|
Про далекі минулі часи Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. |
|
9 |
|
Іван Франко «Захар Беркут» (скорочено). Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників у повісті. ТЛ: історична повість. |
|
10 |
|
Основні персонажі твору, їх групування. Захар Беркут – мудрий ватажок тухольської громади. |
|
11 |
|
Максим і Мирослава – сміливі, мужні патріоти; краса їхніх почуттів. Тугар Вовк. Осудження зради громаді заради збагачення. |
|
12 |
|
Провідна думка повісті Івана Франка «Захар Беркут». Роль пейзажів у повісті. Архаїзми та діалектизми у творі. |
|
13 |
|
Т. Г. Шевченко. Повторення життєпису поета. Вірш «Мені тринадцятий минало». Мотив всеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі. ТЛ: мотив у художньому творі, прийоми контрасту. |
|
14 |
|
«Тополя». Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ: балада, метаморфози. |
|
15 |
|
ВЧ№1. «Заповіт» — твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. ТЛ: ідея. |
напам’ять: «Як умру, то поховайте... |
16 |
|
Позакласне читання № 1. Твори Т. Шевченка. |
|
17 |
|
Контрольна робота № 2 за тему «Із пісенних скарбів. Про далекі минулі часи». Контрольний твір за творчістю І. Франка, Т.Шевченка. |
|
18 |
|
Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою» (скорочено). Відтворення історичних подій з позицій гуманізму. |
|
19 |
|
Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. ТЛ: героїко-романтична повість, композиція. Виразне читання ключових епізодів твору. |
|
20 |
|
А. Чайковський «За сестрою». Геройство і лицарська відвага головного героя. ТЛ: романтичний герой. |
|
21 |
|
Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорізьких козаків. |
|
22 |
|
Використання фольклорних мотивів у повісті «За сестрою». Гіпербола. |
|
23 |
|
Михайло Стельмах. Розповідь про письменника. Його поетичне сприймання світу. «Гуси-лебеді летять» (фрагменти) — автобіог-рафічна повість про дитинство. ТЛ: автобіографічний твір. |
|
24 |
|
«Гуси-лебеді летять». Робота з текстом повісті. Поєднання у творі фантастичного й реального. |
|
25 |
|
Сприйняття Михайликом навколишнього світу. Ранній вияв творчих задатків. Багатство та поетичність мови повісті. |
|
26 |
|
РМ № 2.(п) Письмовий твір-характеристика персонажа. |
|
27 |
|
«Гуси-лебеді летять». Образи гусей-лебедів, чутливого до краси хлопчика Михайлика. |
|
28 |
|
Звичаї, традиції українців у твор і«Гуси-лебеді летять». |
|
29 |
|
Література рідного краю№2. Відлуння сивої прадавнини у віршах Д.Шупти «Трипілля», «Стовпи Голуня». |
|
30 |
|
Позакласне читання № 2. А. Кащенко «Над Кодацьким порогом». |
|
31 |
|
Контрольна робота № 3 за тему «Про далекі минулі часи» (різнорівневі завдання). |
|
32 |
|
Підсумковий урок за семестр. Виразне читання улюблених уривків з художніх торів. |
|
II CЕМЕСТР
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
|
33 |
|
Григір Тютюнник. Цікавий епізод з дитинства письменника. Повість «Климко». Воєнне дитинство у творі. Автобіографічна основа твору. |
|
34 |
|
Повість «Климко». Ідея самопожертви у творі. |
|
35 |
|
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. |
|
36 |
|
Образ Климка. Складання вітального слова на честь літературного героя. Художні особливості твору. ТЛ: художня деталь. |
|
37 |
|
Позакласне читання № 3. Дімаров А. «Блакитна дитина». |
|
38 |
|
Контрольна робота № 4 Про далекі минулі часи (різнорівневі завдання). |
|
36 |
|
«Ти знаєш, що ти людина?» (20 год.) Олекса Стороженко Короткі відомості про автора, його гумори-стичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми твору. |
|
37 |
|
Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. |
|
38 |
|
Богдан Лепкий.Коротко про письменника. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». |
|
39 |
|
Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі. |
|
40 |
|
Ліна Костенко Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни. |
|
41 |
|
«Чайка на крижині». Розгорнута притча-метафора про глибоке духовне наповнення людини – її "крилатість", що проявляється індивідуально. |
|
42 |
|
«Крила». Духовне багатство – найбільший скарб у житті. ТЛ: диптих. |
напам’ять: 1 вірш (на вибір). |
43 |
|
ВЧ№2. «Дощ полив». Ліни Костенко. |
|
44 |
|
В.Симоненко– «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства». Втілення особливостей української ментальності, рис національного характеру. |
|
45 |
|
В.Симоненко «Ти знаєш, що ти людина?». Громадянські, патріотичні мотиви, романтичний пафос його лірики. |
напам’ять: 1 вірш (на вибір). |
46 |
|
В.Симоненко «Гей, нові Колумби й Магеллани». Втілення в поезії особливостей української ментальності, рис національного характеру. Загальнолюдські цінності та ідеї. |
|
47 |
|
Література рідного краю№3 Б.Сушинський. „Острів забуття і покаяння». |
|
48 |
|
Марина Павленко Коротко про письменницю. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». |
|
49 |
|
Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній. |
|
50 |
|
Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. |
|
51 |
|
РМ № 3 (п). Твір-роздум (висловлення власної думки щодо сенсу людського життя). |
|
52 |
|
Любов Пономаренко.«Гер переможений». Наскрізний гуманістичний пафос новели. ТЛ: новела. |
|
53 |
|
Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності.Особливості художніх засобів новели (деталь, поєднання різних часових площин тощо). |
|
54 |
|
Контрольна робота № 4 Ти знаєш, що ти людина? (різнорівневі завдання). |
|
55 |
|
«Ми – українці» (12 год.) Олег Ольжич. Коротко про поета «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»). Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. Олена Теліга. Життя і героїчна загибель української патріотки. «Сучасникам».Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт нащадкам. |
|
56 |
|
Література рідного краю№4Оспівування краси й невмирущості української мови як символу незнищенності народу. М.Палієнко «Балада про рідну мову» |
|
57 |
|
Олександр Гаврош. Розповідь про письменника. «Неймовірні пригоди Івана Сили». |
|
58 |
|
Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог. |
|
59 |
|
Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. |
|
60 |
|
РМ № 4 (у). Скласти свою історію з головним героєм — Іваном Силою. |
|
61 |
|
А.Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. "Пісня про рушник". |
напам’ять: 1 вірш (на вибір). |
62 |
|
Андрій Малишко «Стежина» («Чому, сказати, й сам не знаю...»), «Вогник». Патріотичні почуття. Найвищі духовні цінності. |
|
63 |
|
Контрольна робота № 6 Контрольний твір. |
|
64 |
|
Позакласне читання № 4. М.Трублаїні "Шхуна "Колумб". |
|
65 |
|
Урок-підсумок. Бесіди про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість. Література на літо. |
|
1