Вовк О.В., учитель української мови і літератури Люботинської ЗОШ№4
Календарне планування уроків української мови у 5-Б класі
(за програмою з української мови для ЗНЗ з російською мовою навчання,
2017 р., автори – Н.В.Бондаренко, А.В.Ярмолюк, О.В.Савченко, В.Л.Кононенко) (наказ МОН України № 84 від 20. 01. 2017)
(122 год.на рік; 3,5 год на тиждень)
Мовленнєва змістова лінія – 34 год.
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми |
4 |
4 |
Письмо: Переказ Твір |
1 - |
1 - |
Усний переказ Усний твір |
1 - |
- 1
|
Читання вголос |
- |
1 |
Діалог |
1 |
- |
Диктант |
1 |
1 |
Аудіювання |
- |
1 |
Читання мовчки |
1 |
- |
№ п/п |
|
Дата
|
Прим |
1 |
ТЕМА №1. Вступ. Повторення вивченого в початкових класах. Вступ. Значення мови в житті людей. Місце і роль української мови в Українській державі. |
|
|
2 |
РМ №1. Відомості про мовлення. Основні правила спілкування (усно). |
|
|
3 |
Повторення вивченого в початкових класах. Частини мови, основні способи їх розпізнавання; правопис. |
|
|
4 |
Повторення вивченого в початкових класах. Іменник. Прикметник. |
|
|
5 |
РМ №2. Текст, його ознаки: наявність теми й основної думки. |
|
|
6 |
Повторення вивченого в початкових класах. Дієслово. Займенник. |
|
|
7 |
РМ №3. Загальне уявлення про стилі мовлення (розмовний, науковий, художній), сфери вживання кожного з них. Стилістична помилка (практично). |
|
|
8 |
Повторення вивченого в початкових класах. Прислівник, числівник (практично). |
|
|
9 |
Повторення вивченого в початкових класах. Прийменник. Сполучник. |
|
|
10 |
РМ №4. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум (практично). |
|
|
11 |
РМ №5.Особливості побудови розповіді на основі власного досвіду. Твір-розповідь на основі власного досвіду (усно). |
|
|
12 |
Контрольна робота №1 |
|
|
|
ТЕМА № 2. Відомості з синтаксису і пунктуації. Елементи стилістики.
|
|
|
13 |
Аналіз контрольної роботи. Словосполучення. Головне і залежне слово у словосполученні (практично) |
|
|
14 |
Речення, його граматична основа. Види речень за метою висловлювання. Окличні речення. (повторення). Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично). Порядок слів у реченні. Найважливіше слово в реченні. |
|
|
15 |
Головні члени речення: підмет і присудок. Тире між підметом і присудком, вираженими іменником у називному відмінку (практично). |
|
|
16 |
РМ №6. Лист. Адреса (письмово). |
|
|
17 |
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина. |
|
|
18 |
РМ №7. Переклад з російської мови тексту-розповіді у художньому стилі (письмово). |
|
|
19 |
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, одиничним і, й).. Кома між однорідними членами. |
|
|
20 |
Узагальнювальне слово перед однорідними членами. Двокрапка після узагальнювального слова (практично). |
|
|
21 |
Речення із звертаннями. Розділові знаки при звертанні. Ознайомлення з найуживанішими вставними словами. Виділення вставних слів на письмі комами. |
|
|
22 |
РМ №8. Складання діалогів зі звертаннями та вставними словам (усно). |
|
|
23 |
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. |
|
|
24 |
Кома між частинами складного речення, з'єднаними безсполучниковим зв'язком,а також перед і, й, та, а, але, щоб, тому що, коли, який. |
|
|
25 |
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові після слів автора і перед словами автора. |
|
|
26 |
Діалог. Розділові знаки при діалозі. |
|
|
27 |
РМ №9.Складання діалогу за опорними словами, за поданим початком |
|
|
28 |
Контрольна робота №2 |
|
|
|
ТЕМА № 3. Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія.
|
|
|
29 |
Аналіз контрольної роботи. Звуки мовлення. Голосні і приголосні звуки. |
|
|
30 |
Приголосні тверді і м'які; позначення м`якості приголосних на письмі буквами ь, ї, є, ю, я. Орфоепічна помилка (практично). |
|
|
31 |
Правила вживання букви Ь. |
|
|
32 |
Позначення звуків мовлення на письмі. Співвідношення звуків і букв в алфавіті. |
|
|
33 |
РМ №10. Особливості побудови опису окремих предметів та тварин. Контрольне читання мовчки. |
|
|
34 |
РМ №11. Докладний усний переказ тексту художнього стилю розповідного характеру з елементами опису предметів. |
|
|
35 |
Звукове значення букв ї, я, є, ю. |
|
|
36 |
Орфографічна помилка, її умовне позначення (практично). Ознайомлення з орфографічним словником. |
|
|
37 |
Сполучення -йо-, -ьо-. |
|
|
38 |
Контрольна робота №3 |
|
|
|
ТЕМА № 4. Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія
|
|
|
39 |
Правила вживання апострофа. Вимова та написання слів з апострофом. |
|
|
40 |
Склад. Основні правила переносу слова. Наголос |
|
|
41 |
РМ №12. Письмовий твір-опис окремих предметів у художньому стилі |
|
|
42 |
Голосні наголошені й ненаголошені, їх вимова і позначення на письмі. Робота над виправленням помилок, допущених у творі. |
|
|
43 |
РМ №13. Усний твір-опис тварини. |
|
|
44 |
РМ №14 Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису тварини. |
|
|
45 |
РМ №15. Робота над виправленням помилок, допущених у переказі Голосні наголошені й ненаголошені, їх вимова і позначення на письмі. |
|
|
46 |
Написання слів з ненаголошеними голосними, що перевіряються наголосом. |
|
|
47 |
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом |
|
|
48 |
Вимова приголосних звуків і позначення їх на письмі. |
|
|
49 |
Уподібнення приголосних. |
|
|
50 |
Уподібнення приголосних |
|
|
50 |
РМ № 16 Переклад з російської мови на українську тексту розповідного характеру з елементами опису тварини. |
|
|
51 |
Контрольний диктант |
|
|
52 |
Контрольна робота №4 |
|
|
53 |
Аналіз контрольної роботи |
|
|
54 |
РМ №17 Аудіювання тексту розмовного стилю. Поділ аудіотексту на смислові частини (розташування пунктів плану відповідно до логіки прослуханого тексту). |
|
|
55 |
РМ №18. Читання мовчки тексту наукового стилю. Поділ тексту на смислові частини. Складання простого плану. |
|
|
56 |
Повторення вивченого в І семестрі |
|
|
ІІ семестр
№ п/п |
|
Дата
|
Пр. |
|
ТЕМА № 5. Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія (продовження).
|
|
|
57 |
Подвоєні букви на позначення збігу однакових приголосних звуків. |
|
|
58 |
Подвоєні букви на позначення подовжених м'яких приголосних. |
|
|
59 |
РМ №19. Особливості побудови елементарного роздуму. |
|
|
60 |
Спрощення в групах приголосних. |
|
|
61 |
Спрощення в групах приголосних. |
|
|
62 |
РМ №20. Усний роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів. Контрольне аудіювання тексту з елементами роздуму. |
|
|
63 |
Основні випадки чергування у-в, і-й, з-із-зі-зо. |
|
|
64 |
Основні випадки чергування у-в, і-й, з-із-зі-зо. |
|
|
65 |
Написання слів іншомовного походження. |
|
|
66 |
Контрольна робота №5 |
|
|
67 |
ТЕМА № 6. Лексикологія. Фразеологія. Елементи стилістики. Аналіз контрольної роботи. Словниковий склад української мови. Походження слів: власне українські й запозичені слова. |
|
|
68 |
Використання слів: загальновживані (нейтральні) та стилістично забарвлені слова; професійні слова і терміни. |
|
|
69 |
Лексичне значення слова. Тлумачний і перекладний словники. |
|
|
70 |
Однозначні й багатозначні слова. |
|
|
71 |
Пряме і переносне значення слова. |
|
|
72 |
РМ №21. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів |
|
|
73 |
РМ №22. Аналіз твору-роздуму. Групи слів за значенням. |
|
|
74 |
Групи слів за значенням: омоніми. |
|
|
75 |
Групи слів за значенням: синоніми. |
|
|
76 |
Групи слів за значенням: антоніми. |
|
|
77 |
РМ №23. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
|
78 |
РМ №24. Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
|
79 |
Фразеологізми, їх лексичне значення. Вживання фразеологізмів. |
|
|
80 |
РМ №25. Аналіз контрольного переказу Фразеологізми, їх лексичне значення. Вживання фразеологізмів. |
|
|
81 |
Контрольна робота №6
|
|
|
|
ТЕМА № 7. Будова слова. Словотвір. Орфографія. Елементи стилістики.
|
|
|
82 |
Аналіз контрольної роботи Спільнокореневі слова і форми слова (практично). Основа слова і закінчення змінних слів. |
|
|
83 |
Корінь, суфікс, префікс - значущі частини слова(практ) |
|
|
84 |
РМ № 26 Переклад з російської мови на українську тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
|
85 |
Вимова і написання префіксів з-, с-, роз-, без-. |
|
|
86 |
Вимова і написання префіксів з-, с-, роз-, без-. |
|
|
|
РМ №27 Твір-розповідь на основі власного досвіду |
|
|
87 |
Змінювання і творення слів. |
|
|
88 |
Основні способи словотворення в українській мові: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безсуфіксний, складан-ня слів або основ, перехід слів з однієї частини мови в іншу. |
|
|
89 |
Вимова і правопис префіксів пре-, при-, прі-. |
|
|
90 |
РМ №28 Усний твір-опис предмета за картиною |
|
|
91 |
Контрольна робота № 7 |
|
|
|
ТЕМА № 8. Будова слова. Словотвір. Орфографія. Елементи стилістики. |
|
|
92 |
Аналіз контрольної роботи Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків у коренях слів. (практично) |
|
|
93 |
Чергування приголосних звуків (практично) |
|
|
94 |
Зміни приголосних при творенні слів. |
|
|
95 |
РМ №29 Усний твір-опис тварини за картиною |
|
|
96 |
Сполучні е, о в складних словах. |
|
|
97 |
Написання слів з пів- разом, через дефіс, з апострофом. |
|
|
98 |
РМ №30 Твір-оповідання про випадок із життя(письм.) |
|
|
99 |
Дефіс у складних словах. Аналіз твору-оповідання |
|
|
100 |
Творення і правопис складноскорочених слів. |
|
|
101 |
Контрольний диктант |
|
|
102 |
Контрольна робота №8
|
|
|
103 |
РМ№31 Створення висловлювання-розповіді про випадок із життя. |
|
|
104 |
РМ №32 Відновлення деформованого діалогу зі зміщеними репліками |
|
|
105 |
РМ №33 Аудіювання тексту художнього стилю |
|
|
106 |
РМ №34 Читання вголос тексту художнього стилю, Прогнозування змісту на основі заголовка, фрагмента тексту. |
|
|
107 |
Повторення та узагальнення вивченого у 5 класі. |
|
|
108 |
Повторення та узагальнення вивченого у 5 класі. |
|
|
109 |
Повторення та узагальнення вивченого у 5 класі. |
|
|
110 |
Повторення та узагальнення вивченого у 5 класі. |
|
|