Календарне планування . "Українська мова і література. 7 клас"

Про матеріал
Календарне планування з української мови і літератури для 7 класу з навчанням українською мовою.
Перегляд файлу

Українська мова у 7-А класі (2019-2020н.р.)

(Вовк О.В., учитель Люботинської ЗОШ №4)

 

Розроблено за Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання: Українська мова: 5-9 класи / Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, К.В.Таранік-Ткачук, Т.Д.Гнаткович, В.І.Новосьолова, Н.Б.Коржова. – К.: «Освіта»,2013.  (зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06. 2017 № 804)

 

 

 

Усього - 88 год.  2,5 год. на тиждень

Мовленнєва змістова лінія – 22 год.

Мовна змістова лінія – 63 год.

3 год. – резерв годин для використання на розсуд учителя

Фронтальні види контрольних робіт

 

Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

Перевірка мовної теми

3

 

3

 

Письмо:

 

 

 

 

Переказ

1

 

1

 

Твір

-

 

1

 

Правопис:

 

 

 

 

Диктант

1

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Усний переказ,

діалог

 

 Усний твір,

читання вголос

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ п/п

Зміст програмового матеріалу

К-сть

годин

Дата

1

Вступ

Літературна норма української мови.

1

 

 

 

 

2

ТЕМА. Повторення та узагальнення вивченого. Морфологія. Орфографія. Дієслово.

 

РМ №1. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби   зв’язку речень  у тексті. Мікротема тексту (практично). Читання текстів різних стилів

 

 

 

 

1

 

3

РМ №2.  Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль.

1

 

4

РМ №3 Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю мовлення з елементами  роздуму ( за простим планом)

1

 

5

Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях.

1

 

6

РМ №4 Докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі.

 

1

 

7

Вивчені частини мови, правопис їх.

1

 

8

РМ №5 Аналіз письмового переказу. Вивчені частини мови, правопис їх.

 

1

 

9

РМ №6 Написання есе (орієнтовні теми: «Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоровя!») в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами.

 

1

 

10

Дієслово:  значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.  Форми дієслова: неозначена форма, особові форми: дієприкметник, дієприслівник, безособові на -но, -то (загальне ознайомлення)

1

 

11

Неозначена форма (інфінітив) та особові форми

1

 

12

Доконаний і недоконаний види дієслова.

1

 

13

Часи дієслова.     Теперішній час. Правопис -ться, -шся в кінці дієслів (повторення).

1

 

14

Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі.

1

 

15

Майбутній час

1

 

16

 

Контрольна робота №1

                                      

                               Тема. Дієслово

1

 

 

17

Аналіз контрольної роботи. Дієслова І та ІІ дієвідмін. Букви Е,И в особових закінченнях дієслів

1

 

18

Дієвідмінювання дієслів теперішнього і майбутнього часу.

1

 

19

Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий).

1

 

20

 

 

 

21

РМ №7 Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту  художнього стилю про виконання певних дій.

 

Творення дієслів умовного способу і наказового способу. Знак мякшення у дієсловах наказового способу.

1

 

 

 

1

 

22

РМ №8 Аналіз контрольного переказу. Читання мовчки тексту, визначення вжитих у ньому дієслів, з’ясування їхньої ролі в мовленні

1

 

23

Безособові дієслова     

1

 

24

Способи творення дієслів.

1

 

25

Не з дієсловами.(повт.).Правопис -ться,-шся в дієсловах

1

 

26

Контрольна робота №2
 

1

 

 

ТЕМА. Дієприкметник

 

 

 

27

Аналіз контрольної роботи. Дієприкметник як особлива форма дієслова: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

1

 

 28

Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами (після означуваного іменника)

1

 

 29

Активні й пасивні дієприкметники. Творення й відмінювання  активних і  пасивних дієприкметників теперішнього і минулого часу.  Обмеженість  уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи їх заміни.

1

 

30

Правопис відмінкових закінчень дієприкметників.

1

 

31

РМ №9 Особливості будови опису зовнішності людини. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом).

1

 

32

Правопис суфіксів дієприкметників.

1

 

33

Безособові дієслівні форми на - но, - то

1

 

 34

Контрольний диктант.  

 1

 

35

Н у дієприкметниках та нн у прикметниках дієприкметникового походження. Аналіз диктанту.

1

 

36

Не з дієприкметниками.  

1

 

37

Контрольна робота № 3

1

 

38

РМ № 10 Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників (наприклад: освічений, розвинений, упевнений, натруджені (руки), досягнутий (успіх), докладені (зусилля), заслужена

1

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    

                                            ІІ семестр

 

 

 

 

 

 

ТЕМА. Дієприслівник.

 

 

 

39

Аналіз контрольної роботи. Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

1

 

 40-

 41

Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові

      1

1

 

42

РМ №11 Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом).

 

1

 

43

Вид і час дієприслівників. Дієприслівники недоконаного і доконаного виду,  творення їх.

1

 

 

44

РМ № 12 Контрольний твір розповідного характеру про  виконання автором улюбленої справи в художньому стилі (орієнтовні теми: «Душу я у вишивку вкладаю»,  «Як я створюю прикраси з бісеру», «У гуртку оригамі», «Збирання моделей човнів – улюблене заняття чоловіків нашої родини», «Як наш клас готує контент для заповнення блога»).

1

 

 

45

РМ №13 Аналіз письмового твору. Дієприслівники недоконаного і доконаного виду,  творення їх.

1

 

 

46

 

Не з дієприслівниками

1

 

 

47

РМ № 14. Аудіювання тексту, що містить дієприслівники, з’ясування їхньої ролі в мовленні.

 Навчальне аудіювання.

 

1

 

 

48

 

РМ №15.Контрольний письмовий стислий переказ розповідного тексту

1

 

 

49

РМ  №16. Аналіз контрольного переказу. Не з дієприслівниками

1

 

 

50

 

Контрольна робота № 4

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА. Прислівник.

 

1

 

 

51

Аналіз контрольної роботи. Прислівник : значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

1

 

52

Розряди прислівників (практично).

1

 

53

РМ №17 Складання анотації на книжку з використанням  прислівників.

1

 

54-55

Ступені порівняння прислівників.

2

 

56

 Творення й правопис  прислівників. Букви н та нн у прислівниках.

1

 

57

РМ №18 Портретний нарис у публіцистичному стилі. 

1

 

58

РМ №19 Складання пам’ятки «Правила дорожнього руху» з використанням прислівників та їхніх омонімів.

1

 

59

Не і ні з прислівниками.

1

 

60

И та і в кінці прислівників.

1

 

 

61

Правопис прислівників на -о, -е, утворених від приметників і дієприкметників.

1

 

62

Написання прислівників окремо, разом і через дефіс.

1

 

63

Написання прислівників окремо, разом і через дефіс.

1

 

64

Написання прислівникових словосполучень типу: раз у раз, з дня на день ...

1

 

65

Контрольна робота № 5

 

1

 

 

 

      

 

 

 

 

 

 

ТЕМА. Прийменник. Сполучник. Частка. Вигук.

 

 

 

66

Аналіз контрольної роботи. Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні. Синонімічні й антонімічні прийменники. Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення.

 

1

 

 

67

Зв'язок прийменника з непрямими відмінками іменника. Види прийменників за будовою.

 

1

 

 

68

РМ №20. Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога і т.ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то.

 

 

1

 

 

69

Непохідні й похідні прийменники.

Написання похідних прийменників разом, окремо та через дефіс.

 

1

 

 

70

Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням. Використання сполучників в реченні. Синонімічні й антонімічні сполучники.

 

1

 

 

71

Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності.

 

1

 

 

72

Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників і однозвучних слів.

 

1

 

 

73

РМ №21 Складання пам’ятки «Як відрізнити сполучники й однозвучні з ними інші частини мови з прийменниками та частками (проте — про те, зате — за те, якби — як би та ін.).

 

 

1

 

 

74

 

Частка як службова частина мови.Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків(практично)

 

1

 

75

Правопис часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення).

      1

 

 

76

Написання часток -бо, -но, -то, -от,     -таки.

     1

 

77

Написання часток -бо, -но, -то, -от,     -таки.

1

 

78

Контрольний диктант

1

 

79

Вигук як особлива частина мови.

Групи вигуків за значеням. Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках.

1

 

 

80

Групи вигуків за значеням. Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках. Аналіз диктанту.

1

 

 81

Контрольна робота №6

 

 

1

 

 

 82

РМ №22. Редагування речень, у яких допущено граматичні помилки.

 

1

 

 

83

Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх в мовленні.

1

 

84-85

 Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх в мовленні.

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарне планування уроків української літератури в 7 - А класі                                                            (Вовк О.В., учитель Люботинської ЗОШ №4)

Українська література. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи.-  К.: Освіта, 2013. (зі змінами,затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804).

 

 

Обов’язкова кількість видів контролю

5–9 класи

 

Класи

6

                                                                                   Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи

у формі:

 

  • контрольного класного твору;

 

*виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

 

 

3

 

 

          1

 

         2

3

 

 

      1

 

      2

Уроки розвитку мовлення*

(РМ)

2

у+п

2

у+п

Уроки позакласного читання

(ПЧ)

2

2

Література рідного краю

        2

2

 

 

 

* у – усний вид роботи

   п – письмовий вид роботи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Українська література                                                   7 клас (2019-2020)

70 год.      2 год./ тиждень .    РМ – 4 год.

Література рідного краю − 4 год.    ПЧ  - 4 год.          Виразне читання – 2 год.

 

І семестр

Пор. №

Дата

Зміст програмного матеріалу

Примітки

Вступ

1

 

Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником, його особливість і значення. Функції мистецтва.

 

Тема.   Із пісенних скарбів

2

 

 

Суспільно-побутові пісні. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, рекрутські та солдатські, бурлацькі, наймитські й заробітчанські тощо).

ТЛ: суспільно-побутові пісні.

Вивчити напам'ять одну пісню (на вибір).

 

 

 

 

 

3

 

Суспільно-побутові пісні «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька» Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких  піснях (2 пісні — на вибір учителя).

ТЛ: пафос твору.

4

 

Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя.

ТЛ: коломийки.

 

5

 

 Література рідного краю№1. Пісенне багатство рідного краю

 

6

 

Контрольна робота №1

 

Тема.  Про минулі часи

7

 

Робота над помлками, допущеними в контрольній роботі. Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут».

ТЛ: історична повість.

 

8

 

Іван Франко. «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників.

 

9

 

Іван Франко. «Захар Беркут». Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті.

 

10

 

Іван Франко. «Захар Беркут». Лідерські якості головного героя твору. Патріотична ідея у творі.

 

11

 

Іван Франко. «Захар Беркут». Художні засоби, особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі.

 

12

 

Урок виразного читання. Виразне читання уривка з повісті «Захар Беркут».

 

13

 

РМ №1 Обговорення проблеми вибору людини у вирішальній ситуації

 

14

 

Тарас Шевченко. Життєпис поета. Мотив усеперемагаючого життєлюб­ства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало...»).

 

15

 

Тарас Шевченко. Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»).

ТЛ: балада, метаморфоза.

 

16

 

Тарас Шевченко .«Як умру, то поховайте...»- твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.

ТЛ: ідея.

Напамять

17

 

ПЧ №1 Сучасна патріотична поезія

 

 

18

 

Контрольна робота №2 (твір)

 

 

 

                       

                     Тема. Про минулі часи

 

 

 

 

 

19

 

                      

Робота над помлками, допущеними в контрольній роботі Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій з позицій гуманізму.

 

20

 

Андрій Чайковський. «За сестрою». Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті..
ТЛ: героїко-романтична повість,  композиція

 

 

21

 

Андрій Чайковський. «За сестрою». Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків..  Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації).

 

22

 

Андрій Чайковський. «За сестрою». Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності і патріотизм у творі

 

23

 

Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу.  «Гуси-лебеді летять» (фрагменти твору, розділи 1–9 на вибір учителя) - автобіографічна повість про дитинство. Єдність світу природи і світу дитячої душі
(у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).

ТЛ: автобіографічний твір.

 

24

 

Михайло Стельмах.«Гуси-лебеді летять». Єдність світу природи і світу дитячої душ у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).

 

25

 

РМ №2. Письмовий переказ змісту фрагментів повісті

 

26

 

Михайло Стельмах.«Гуси-лебеді летять» Образи гусей-лебедів, чутливого до краси хлопчика Михайлика.

 

27

 

Михайло Стельмах.«Гуси-лебеді летять». Звичаї, традиції українців.

 

28

 

Контрольна робота №3.

 

29

 

Робота над помлками, допущеними в контрольній роботі ПЧ №2  Світ поезій Михайла Стельмаха.

 

30

 

 Література рідного краю №2.. Харків мистецький. М.Возіянов. В.Кулик. С.Сапеляк. Н.Супруненко.А.Перерва

 

 

31

 

Повторення та узагальнення вивченого в І семестрі.

 

                                                           

                                                                 

                                                                    II  семестр

               

                   Тема. Про минулі часи (продовж.)          Ти знаєш, що ти - людина...                               

32

 

Григір Тютюнник. Коротко про дитинство письменника. Повість «Климко». Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви.

 

 

33

 

Григір Тютюнник. «Климко». Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.

 

34

 

РМ №3 Усне переказування найбільш вражаючих епізодів із пові­сті з аргументацією свого вибору.

 

35

 

Григір Тютюнник. «Климко». Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка.

 

36

 

Художні особливості твору. (мова персонажів , художня деталь).

ТЛ: художня деталь.

 

37

 

ПЧ №3 Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу».

 

38

 

Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. «Скарб», морально-етичні проблеми в оповіданні.

 

 

39

 

Олекса Стороженко. «Скарб». Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб - узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.

ТЛ: засоби гумористичного зображення.

 

40

 

Богдан Лепкий. Коротко про письменника.  «Мишка (Казка для дітей: для малих і вели­ких)». Актуальні морально-етичні проблеми  в ньому. Збереження загальнолюдських цінностей – необхідна умова життя в  суспільстві. Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.

 

 

41

 

Література рідного краю №3. Українська письменниця, поетеса Наталя Забіла

 

42

 

Контрольна робота №4. (твір)

 

 

 

 

 

 

Напамять

одну поезію на вибір

 

 

 

43

 

              

                  Тема. Ти знаєш, що ти - людина...

 

Робота над помлками, допущеними в контрольній роботі

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...»

44

 

Ліна КОСТЕНКО. Ідея зіткнення неповторності й буденності в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.

45

 

Ліна Костенко «Чайка на крижині», «Крила». Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті.

46

 

Василь Симоненко. Коротко про митця. Громадянські, патріотичні мотиви його лірики.  «Лебеді материнства»..

Вивчити напам'ять одну по­езію (на вибір).

47

 

«Василь Симоненко «Ти знаєш, що ти – людина…», «Гей, нові Колумби й Магеллани». Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші.

48

 

 

Урок виразного читання. Конкурс на найкращого читця поезій Ліни Костенко й Василя Симоненка.

 

49

 

Марина Павленко. Коротко про письменницю. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й ре­алістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.

 

 

50

 

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й ре­алістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.

 

 

51

 

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного.

 

52

 

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.

 

53

 

ПЧ №4. Степан Васильченко. «Приблуда».

 

54

 

Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо).

ТЛ: новела.

 

55

 

 

Контрольна робота №5.

 

 

Тема. Ми – українці

56

 

Робота над помлками, допущеними в контрольній роботі Олег Ольжич «Господь багатий нас благословив» або «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»)Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом.

На вибір учителя

по 1 твору

 

 

 

 

 

 

На вибір учителя

по 1 твору

 

 

57

 

Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість» Ідея оптимізму і життєлюбства у творах. Моральний заповіт нащадкам.

58

 

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог..

59

 

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача.

 

60

 

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Іван Сила (Іван Фірцак) - утілення непереможного духу українського народу, його до­броти й щирості.

 

 

61

 

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

 

62

 

РМ №4.. Створення власної історії з головним героєм повісті Іваном Силою (письмово).

 

63

 

Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник»..

Вивчити

напам'ять одну по­езію (на вибір).

64

 

Андрій Малишко «Чому, сказати, й сам не знаю…»

Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в поезії А.Малишка.

65

 

Андрій Малишко. Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. Ліризм поезій А. Малишка.

66

 

Контрольна робота №6.

 

 

67

 

Робота над помлками, допущеними в контрольній роботі Література рідного краю№4.. Олександр Кибальник – почесний громадянин міста Люботина. Лірика

 

68-

   70

 

Урок- підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбіль­ше зацікавлення.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Трембач Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
4105
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку