Українська мова у 7-А класі (2019-2020н.р.)
(Вовк О.В., учитель Люботинської ЗОШ №4)
Розроблено за Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання: Українська мова: 5-9 класи / Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, К.В.Таранік-Ткачук, Т.Д.Гнаткович, В.І.Новосьолова, Н.Б.Коржова. – К.: «Освіта»,2013. (зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06. 2017 № 804)
Усього - 88 год. 2,5 год. на тиждень
Мовленнєва змістова лінія – 22 год.
Мовна змістова лінія – 63 год.
3 год. – резерв годин для використання на розсуд учителя
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
||
Перевірка мовної теми |
3 |
|
3 |
|
Письмо: |
|
|
|
|
Переказ |
1 |
|
1 |
|
Твір |
- |
|
1 |
|
Правопис: |
|
|
|
|
Диктант |
1 |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Усний переказ, діалог |
|
Усний твір, читання вголос
|
|
№ п/п |
Зміст програмового матеріалу |
К-сть годин |
Дата |
1 |
Вступ Літературна норма української мови. |
1 |
|
2 |
ТЕМА. Повторення та узагальнення вивченого. Морфологія. Орфографія. Дієслово.
РМ №1. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту (практично). Читання текстів різних стилів
|
1 |
|
3 |
РМ №2. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. |
1 |
|
4 |
РМ №3 Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю мовлення з елементами роздуму ( за простим планом) |
1 |
|
5 |
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. |
1 |
|
6 |
РМ №4 Докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі.
|
1 |
|
7 |
Вивчені частини мови, правопис їх. |
1 |
|
8 |
РМ №5 Аналіз письмового переказу. Вивчені частини мови, правопис їх.
|
1 |
|
9 |
РМ №6 Написання есе (орієнтовні теми: «Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!») в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами.
|
1 |
|
10 |
Дієслово: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Форми дієслова: неозначена форма, особові форми: дієприкметник, дієприслівник, безособові на -но, -то (загальне ознайомлення) |
1 |
|
11 |
Неозначена форма (інфінітив) та особові форми |
1 |
|
12 |
Доконаний і недоконаний види дієслова. |
1 |
|
13 |
Часи дієслова. Теперішній час. Правопис -ться, -шся в кінці дієслів (повторення). |
1 |
|
14 |
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі. |
1 |
|
15 |
Майбутній час |
1 |
|
16
|
Контрольна робота №1
Тема. Дієслово |
1
|
|
17 |
Аналіз контрольної роботи. Дієслова І та ІІ дієвідмін. Букви Е,И в особових закінченнях дієслів |
1 |
|
18 |
Дієвідмінювання дієслів теперішнього і майбутнього часу. |
1 |
|
19 |
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий). |
1 |
|
20
21 |
РМ №7 Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій.
Творення дієслів умовного способу і наказового способу. Знак мякшення у дієсловах наказового способу. |
1
1 |
|
22 |
РМ №8 Аналіз контрольного переказу. Читання мовчки тексту, визначення вжитих у ньому дієслів, з’ясування їхньої ролі в мовленні |
1 |
|
23 |
Безособові дієслова |
1 |
|
24 |
Способи творення дієслів. |
1 |
|
25 |
Не з дієсловами.(повт.).Правопис -ться,-шся в дієсловах |
1 |
|
26 |
Контрольна робота №2 |
1 |
|
|
ТЕМА. Дієприкметник
|
|
|
27 |
Аналіз контрольної роботи. Дієприкметник як особлива форма дієслова: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
1 |
|
28 |
Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами (після означуваного іменника) |
1 |
|
29 |
Активні й пасивні дієприкметники. Творення й відмінювання активних і пасивних дієприкметників теперішнього і минулого часу. Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи їх заміни. |
1 |
|
30 |
Правопис відмінкових закінчень дієприкметників. |
1 |
|
31 |
РМ №9 Особливості будови опису зовнішності людини. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом). |
1 |
|
32 |
Правопис суфіксів дієприкметників. |
1 |
|
33 |
Безособові дієслівні форми на - но, - то |
1 |
|
34 |
Контрольний диктант. |
1 |
|
35 |
Н у дієприкметниках та нн у прикметниках дієприкметникового походження. Аналіз диктанту. |
1 |
|
36 |
Не з дієприкметниками. |
1 |
|
37 |
Контрольна робота № 3 |
1 |
|
38 |
РМ № 10 Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників (наприклад: освічений, розвинений, упевнений, натруджені (руки), досягнутий (успіх), докладені (зусилля), заслужена |
1 |
|
|
|
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
ТЕМА. Дієприслівник.
|
|
|
39 |
Аналіз контрольної роботи. Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
1 |
|
40- 41 |
Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові |
1 1 |
|
42 |
РМ №11 Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом).
|
1 |
|
43 |
Вид і час дієприслівників. Дієприслівники недоконаного і доконаного виду, творення їх. |
1 |
|
44 |
РМ № 12 Контрольний твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі (орієнтовні теми: «Душу я у вишивку вкладаю», «Як я створюю прикраси з бісеру», «У гуртку оригамі», «Збирання моделей човнів – улюблене заняття чоловіків нашої родини», «Як наш клас готує контент для заповнення блога»). |
1 |
|
45 |
РМ №13 Аналіз письмового твору. Дієприслівники недоконаного і доконаного виду, творення їх. |
1 |
|
46 |
Не з дієприслівниками |
1 |
|
47 |
РМ № 14. Аудіювання тексту, що містить дієприслівники, з’ясування їхньої ролі в мовленні. Навчальне аудіювання. |
1 |
|
48 |
РМ №15.Контрольний письмовий стислий переказ розповідного тексту |
1 |
|
49 |
РМ №16. Аналіз контрольного переказу. Не з дієприслівниками |
1 |
|
50 |
Контрольна робота № 4 |
1 |
|
|
|
|
|
|
ТЕМА. Прислівник. |
1 |
|
51 |
Аналіз контрольної роботи. Прислівник : значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
1 |
|
52 |
Розряди прислівників (практично). |
1 |
|
53 |
РМ №17 Складання анотації на книжку з використанням прислівників. |
1 |
|
54-55 |
Ступені порівняння прислівників. |
2 |
|
56 |
Творення й правопис прислівників. Букви н та нн у прислівниках. |
1 |
|
57 |
РМ №18 Портретний нарис у публіцистичному стилі. |
1 |
|
58 |
РМ №19 Складання пам’ятки «Правила дорожнього руху» з використанням прислівників та їхніх омонімів. |
1 |
|
59 |
Не і ні з прислівниками. |
1 |
|
60 |
И та і в кінці прислівників. |
1 |
|
61 |
Правопис прислівників на -о, -е, утворених від приметників і дієприкметників. |
1 |
|
62 |
Написання прислівників окремо, разом і через дефіс. |
1 |
|
63 |
Написання прислівників окремо, разом і через дефіс. |
1 |
|
64 |
Написання прислівникових словосполучень типу: раз у раз, з дня на день ... |
1 |
|
65 |
Контрольна робота № 5
|
1 |
|
|
|
|
|
|
ТЕМА. Прийменник. Сполучник. Частка. Вигук. |
|
|
66 |
Аналіз контрольної роботи. Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні. Синонімічні й антонімічні прийменники. Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення. |
1 |
|
67 |
Зв'язок прийменника з непрямими відмінками іменника. Види прийменників за будовою. |
1 |
|
68 |
РМ №20. Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога і т.ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то.
|
1 |
|
69 |
Непохідні й похідні прийменники. Написання похідних прийменників разом, окремо та через дефіс. |
1 |
|
70 |
Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням. Використання сполучників в реченні. Синонімічні й антонімічні сполучники. |
1 |
|
71 |
Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності. |
1 |
|
72 |
Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників і однозвучних слів. |
1 |
|
73 |
РМ №21 Складання пам’ятки «Як відрізнити сполучники й однозвучні з ними інші частини мови з прийменниками та частками (проте — про те, зате — за те, якби — як би та ін.).
|
1 |
|
74 |
Частка як службова частина мови.Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків(практично) |
1 |
|
75 |
Правопис часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення). |
1
|
|
76 |
Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки. |
1 |
|
77 |
Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки. |
1 |
|
78 |
Контрольний диктант |
1 |
|
79 |
Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значеням. Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках. |
1 |
|
80 |
Групи вигуків за значеням. Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках. Аналіз диктанту. |
1 |
|
81 |
Контрольна робота №6
|
1 |
|
82 |
РМ №22. Редагування речень, у яких допущено граматичні помилки. |
1 |
|
83 |
Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх в мовленні. |
1 |
|
84-85 |
Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх в мовленні. |
1 1 |
|
Календарне планування уроків української літератури в 7 - А класі (Вовк О.В., учитель Люботинської ЗОШ №4)
Українська література. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи.- К.: Освіта, 2013. (зі змінами,затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804).
Обов’язкова кількість видів контролю
5–9 класи
Класи |
6 |
|
Семестри |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі:
*виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)
|
3
1
2 |
3
1
2 |
Уроки розвитку мовлення* (РМ) |
2 у+п |
2 у+п |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
Література рідного краю |
2 |
2
|
* у – усний вид роботи
п – письмовий вид роботи
Українська література 7 клас (2019-2020)
70 год. 2 год./ тиждень . РМ – 4 год.
Література рідного краю − 4 год. ПЧ - 4 год. Виразне читання – 2 год.
І семестр |
|||
Пор. № |
Дата |
Зміст програмного матеріалу |
Примітки |
Вступ |
|||
1 |
|
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником, його особливість і значення. Функції мистецтва. |
|
Тема. Із пісенних скарбів |
|||
2
|
|
Суспільно-побутові пісні. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, рекрутські та солдатські, бурлацькі, наймитські й заробітчанські тощо). ТЛ: суспільно-побутові пісні. |
Вивчити напам'ять одну пісню (на вибір).
|
3 |
|
Суспільно-побутові пісні «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька» Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях (2 пісні — на вибір учителя). ТЛ: пафос твору. |
|
4 |
|
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя. ТЛ: коломийки. |
|
5 |
|
Література рідного краю№1. Пісенне багатство рідного краю |
|
6 |
|
Контрольна робота №1 |
|
Тема. Про минулі часи |
|||
7 |
|
Робота над помлками, допущеними в контрольній роботі. Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». ТЛ: історична повість. |
|
8 |
|
Іван Франко. «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників. |
|
9 |
|
Іван Франко. «Захар Беркут». Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті. |
|
10 |
|
Іван Франко. «Захар Беркут». Лідерські якості головного героя твору. Патріотична ідея у творі. |
|
11 |
|
Іван Франко. «Захар Беркут». Художні засоби, особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі. |
|
12 |
|
Урок виразного читання. Виразне читання уривка з повісті «Захар Беркут». |
|
13 |
|
РМ №1 Обговорення проблеми вибору людини у вирішальній ситуації |
|
14 |
|
Тарас Шевченко. Життєпис поета. Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало...»). |
|
15 |
|
Тарас Шевченко. Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»). ТЛ: балада, метаморфоза. |
|
16 |
|
Тарас Шевченко .«Як умру, то поховайте...»- твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. ТЛ: ідея. |
Напам’ять |
17 |
|
ПЧ №1 Сучасна патріотична поезія
|
|
18 |
|
Контрольна робота №2 (твір) |
|
|
|
Тема. Про минулі часи
|
|
19 |
|
Робота над помлками, допущеними в контрольній роботі Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій з позицій гуманізму. |
|
20 |
|
Андрій Чайковський. «За сестрою». Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті..
|
|
21 |
|
Андрій Чайковський. «За сестрою». Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.. Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації). |
|
22 |
|
Андрій Чайковський. «За сестрою». Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності і патріотизм у творі |
|
23 |
|
Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. «Гуси-лебеді летять» (фрагменти твору, розділи 1–9 на вибір учителя) - автобіографічна повість про дитинство. Єдність світу природи і світу дитячої душі ТЛ: автобіографічний твір. |
|
24 |
|
Михайло Стельмах.«Гуси-лебеді летять». Єдність світу природи і світу дитячої душ у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). |
|
25 |
|
РМ №2. Письмовий переказ змісту фрагментів повісті |
|
26 |
|
Михайло Стельмах.«Гуси-лебеді летять» Образи гусей-лебедів, чутливого до краси хлопчика Михайлика. |
|
27 |
|
Михайло Стельмах.«Гуси-лебеді летять». Звичаї, традиції українців. |
|
28 |
|
Контрольна робота №3. |
|
29 |
|
Робота над помлками, допущеними в контрольній роботі ПЧ №2 Світ поезій Михайла Стельмаха. |
|
30 |
|
Література рідного краю №2.. Харків мистецький. М.Возіянов. В.Кулик. С.Сапеляк. Н.Супруненко.А.Перерва
|
|
31 |
|
Повторення та узагальнення вивченого в І семестрі. |
|
II семестр |
|||
Тема. Про минулі часи (продовж.) Ти знаєш, що ти - людина... |
|||
32 |
|
Григір Тютюнник. Коротко про дитинство письменника. Повість «Климко». Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви.
|
|
33 |
|
Григір Тютюнник. «Климко». Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. |
|
34 |
|
РМ №3 Усне переказування найбільш вражаючих епізодів із повісті з аргументацією свого вибору. |
|
35 |
|
Григір Тютюнник. «Климко». Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка. |
|
36 |
|
Художні особливості твору. (мова персонажів , художня деталь). ТЛ: художня деталь. |
|
37 |
|
ПЧ №3 Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу». |
|
38 |
|
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. «Скарб», морально-етичні проблеми в оповіданні.
|
|
39 |
|
Олекса Стороженко. «Скарб». Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб - узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. ТЛ: засоби гумористичного зображення. |
|
40 |
|
Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально-етичні проблеми в ньому. Збереження загальнолюдських цінностей – необхідна умова життя в суспільстві. Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.
|
|
41 |
|
Література рідного краю №3. Українська письменниця, поетеса Наталя Забіла |
|
42 |
|
Контрольна робота №4. (твір)
|
Напам’ять одну поезію на вибір |
43 |
|
Тема. Ти знаєш, що ти - людина...
Робота над помлками, допущеними в контрольній роботі Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...» |
|
44 |
|
Ліна КОСТЕНКО. Ідея зіткнення неповторності й буденності в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни. |
|
45 |
|
Ліна Костенко «Чайка на крижині», «Крила». Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті. |
|
46 |
|
Василь Симоненко. Коротко про митця. Громадянські, патріотичні мотиви його лірики. «Лебеді материнства».. |
Вивчити напам'ять одну поезію (на вибір). |
47 |
|
«Василь Симоненко «Ти знаєш, що ти – людина…», «Гей, нові Колумби й Магеллани». Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші. |
|
48
|
|
Урок виразного читання. Конкурс на найкращого читця поезій Ліни Костенко й Василя Симоненка. |
|
49 |
|
Марина Павленко. Коротко про письменницю. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.
|
|
50 |
|
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.
|
|
51 |
|
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. |
|
52 |
|
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. |
|
53 |
|
ПЧ №4. Степан Васильченко. «Приблуда». |
|
54 |
|
Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо). ТЛ: новела. |
|
55
|
|
Контрольна робота №5. |
|
Тема. Ми – українці |
|||
56 |
|
Робота над помлками, допущеними в контрольній роботі Олег Ольжич «Господь багатий нас благословив» або «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»)Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. |
На вибір учителя по 1 твору
На вибір учителя по 1 твору
|
57 |
|
Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість» Ідея оптимізму і життєлюбства у творах. Моральний заповіт нащадкам. |
|
58 |
|
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.. |
|
59 |
|
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача. |
|
60 |
|
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Іван Сила (Іван Фірцак) - утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. |
|
61 |
|
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. |
|
62 |
|
РМ №4.. Створення власної історії з головним героєм повісті Іваном Силою (письмово). |
|
63 |
|
Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник».. |
Вивчити напам'ять одну поезію (на вибір). |
64 |
|
Андрій Малишко «Чому, сказати, й сам не знаю…» Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в поезії А.Малишка. |
|
65 |
|
Андрій Малишко. Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. Ліризм поезій А. Малишка. |
|
66 |
|
Контрольна робота №6. |
|
67 |
|
Робота над помлками, допущеними в контрольній роботі Література рідного краю№4.. Олександр Кибальник – почесний громадянин міста Люботина. Лірика |
|
68- 70 |
|
Урок- підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення. |
|