Конспект уроку з української мови.
7 клас
Білецька Валентина Андріївна – учитель української мови та літератури Лиманецького закладу повної загальної середньої освіти Бериславської районної ради Херсонської області.
Тема уроку: Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки у реченнях з дієприкметниковими зворотами
Мета уроку: дати поняття про дієприкметниковий зворот, навчити учнів визначати дієприкметникові звороти у реченнях; формувати вміння правильно виділяти дієприкметникові звороти в реченнях, складати речення з дієприкметниковими зворотами; удосконалювати вміння аналізувати й узагальнювати інформацію, виділяти основне ; розвивати логічне і творче мислення, пам'ять; виховувати такі людські якості як: сумлінність, здатність до переборення труднощів, працелюбність.
Тип уроку: урок формування умінь і навичок.
Література: 1. Заболотний В. В. Зошит-тренажер з правопису. Українська мова. 7 кл. – Київ: Літера ЛТД, 2019. – 64 с.
2. Українська мова: підруч. для 7 кл. загальноосвт. навч. закл./ О. В. Заболотний, В. В. Заболотний. – Київ: Генеза, 2015. – 256 с.
3. Ющук І. П. Практикум з правопису української мови. – Київ: Освіта, 2006. – 254 с.
Хід уроку
І. Організація класу.
Емоційно-психологічна підготовка учнів до уроку
У – уважність
Р – розуміння
О – організованість
К – кмітливість
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
Клоуз-тест (спроєктовано на екран)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Тепла ніч, напоєна степовими пахощами, пропливала над Асканією (О. Гончар).?
ІV. Оголошення теми, мети, завдань уроку.
(учні самостійно після запису теми уроку визначають мету та завдання).
V. Сприйняття і засвоєння матеріалу уроку.
Завдання для учнів
(Що таке дієприкметниковий зворот?) (Як виділяється дієприкметниковий зворот у
реченні?)
(Випишіть дієприкметниковий зворот (Яким членом речення виступає дієприкметниковий
із поданого речення. Свій вибір зворот?)
аргументуйте. Мені ще й досі берег
сниться, залитий сонячним огнем.)
VI. Формування умінь та навичок.
Вправи 188, 190, 192.
Виписати речення, у яких дієприкметникові звороти не відокремлюються комами (розділові знаки пропущено) (1,3,6 р.)
1. У заволоченому хмарами небі не вгледіти жодної зірки (Н. Рибак). 2. Непорушно стоять дерева загорнені в сутінь (М. Коцюбинський). 3. Над берегом послався невеликий, густо зацвічений білою ромашкою луг (В. Козаченко). 4. Одягнений у хвою шумить дрімучий темний бір (Н. Забіла). 5. Причаїлися гори заворожені красою ніколи не бачених степів (О. Гончар). 6. Туристи підійшли до порослої вільхами гори.
Допишіть на місці пропусків дієприкметникові звороти.
VII. Закріплення.
Тест-розмальовка
- зелений – у реченнях розділові знаки поставлені правильно.
Степ, оповитий тишею дихав
пахощами росяних трав.
Змиті дощем, хліба яскраво
зеленіли.
Безмежний степ, укритий
снігом, спав.
Послухай, як трава росте, напоєна
дощами.
Спасибі Вам, мамо, за всю
доброту і пісню, залишену в спадок.
І дихає на мене давниною огорнутий
легендами курган.
VIII. Підсумок. Рефлексія.
Сьогодні на уроці я….
IX. Домашнє завдання
Обов’язкове: § 19 Вправа 195.
За бажанням: скласти висловлення про красу природи рідного краю, використовуючи дієприкметникові звороти.