Українська мова
За підручником К. Пономарьова (частина 1)
(4 години на тиждень)
№ з/п
|
Тема уроку |
Дата |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
Звуки та букви |
|
|
|
1 |
Звуки і букви. |
|
|
2 |
Розпізнавання м’яких приголосних звуків та позначення їх м’якості на письмі.
|
|
розпізнає м’які приголосні звуки та позначає їх м’якость на письмі. |
3 |
Написання слів з апострофом і звуками , , . |
|
правильно вимовляє слова з апострофом, звуками [ґ], [дж], [дз], [дз’]. |
4 |
Парні та непарні дзвінкі і глухі приголосні звуки. |
|
правильно вимовляє слова з дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим,
|
5 |
Написання слів з сумнівними приголосними звуками. |
|
правильно вимовляє слова з дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим, |
6 |
Розпізнаю слова з ненаголошеними звуками [е], [и] |
|
|
7 |
Розпізнаю і записую слова з ненаголошеними звуками [е], [и] |
|
правильно вимовляє слова з ненаголошеними голосними [е], [и], подовженими приголосними звуками;
|
8 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за запитаннями. Тема для спілкування: «Спогади про літній відпочинок»
|
|
створює письмове висловлення (розповідь, опис) на добре відому й цікаву тему; висловлює своє ставлення до того, про що пише; оформлює власне висловлення так, щоб воно було грамотним (у межах вивченого) і зрозумілим; знаходить і акуратно виправляє у власному тексті помилки (графічні, орфографічні, граматичні, лексичні і стилістичні), орієнтуючись на пам’ятку, підготовлену вчителем; обговорює письмові роботи (власні й однокласників) у парі, невеликій групі, визначає позитивні хар-ки |
9 |
Запис слів з ненаголошеними звуками [е], [и] |
|
правильно записує слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені, які перевіряються наголосом; користується орфографічним словником для перевірки написання слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом; |
10 |
Пригадую правила переносу слів |
|
|
11 |
Пригадую і використовую алфавіт |
|
відтворює напам’ять український алфавіт |
12 |
Шукаю слова в словнику за алфавітом |
|
розташовує 7-9 слів за алфавітом, орієнтуючись на першу і другу літери користується алфавітом під час роботи з навчальними словниками; |
13 |
Діагностична робота . Списування |
|
дотримується загальних правил письма; дотримується пропорційної висоти, ширини, нахилу великих і малих букв та пунктуаційних знаків (! ?) у зошиті в одну лінійку; нарощує швидкість письма, безвідривно поєднуючи елементи букв та букви між собою; прискорює письмо в міру своїх психофізіологічних можливостей, не спотворюючи форми букв та їх поєднань; Розвиток навички письма. Дотримання графічних, гігієнічних і технічних правил письма. Формування навички письма в графічній сітці в одну лінію. Розвиток швидкості письма: безвідривне поєднання елементів букв и, л, п; н, р, ф та 3-4 букв пише розбірливо; оформлює охайно письмову роботу в зошиті в одну лінію; дотримується абзаців, полів зошита; |
Спостерігаю за значенням слів |
|
||
14 |
Розрізняю пряме і переносне значення слів |
|
пояснює пряме і переносне значення слів; |
15 |
Розпізнаю синоніми |
|
користується навчальними словниками синонімів, знаходить і пояснює роль синонімів, |
16 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим початком на основі малюнка. Тема для спілкування: «Осінь зачаровує красою»
|
|
створює письмове висловлення (розповідь, опис) на добре відому й цікаву тему; висловлює своє ставлення до того, про що пише; оформлює власне висловлення так, щоб воно було грамотним (у межах вивченого) і зрозумілим; знаходить і акуратно виправляє у власному тексті помилки (графічні, орфографічні, граматичні, лексичні і стилістичні), орієнтуючись на пам’ятку, підготовлену вчителем; обговорює письмові роботи (власні й однокласників) у парі, невеликій групі, визначає позитивні хар-ки |
17 |
Добираю синоніми |
|
добирає до поданого слова 1-2 найуживаніші синоніми,
|
18 |
Розпізнаю і добираю антоніми |
|
добирає до поданого слова 1-2 найуживаніші антонім; користується навчальними словниками антонімів; знаходить і пояснює роль антонімів, |
19 |
Розпізнаю слова, які мають кілька значень |
|
розпізнає найуживаніші багатозначні слова і пояснює їх різні значення; |
20 |
Слова , які звучать однаково, але мають різні значення |
|
розпізнає найуживаніші багатозначні слова і пояснює їх різні значення; знаходить і пояснює роль багатозначних слів у тексті; |
21 |
Діагностична робота. Письмовий переказ |
|
письмово переказує текст розповідного змісту; використовує у власних текстах виражальні засоби мови; доречно використовує у власних висловленнях слова в прямому і переносному значеннях, синоніми, антоніми, багатозначні слова; |
Досліджую будову слова |
|
||
22 |
Визначаю корінь слова |
|
визначає і пояснює роль кореня в слові |
23 |
Розпізнаю спільнокореневі слова. |
|
розрізнює спільнокореневі слова і форми того самого слова (з допомогою вчителя); |
24 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за серією малюнків і складеними запитаннями. Тема для спілкування: «Пікнік»
|
|
створює письмове висловлення (розповідь, опис) на добре відому й цікаву тему; висловлює своє ставлення до того, про що пише; оформлює власне висловлення так, щоб воно було грамотним (у межах вивченого) і зрозумілим; знаходить і акуратно виправляє у власному тексті помилки (графічні, орфографічні, граматичні, лексичні і стилістичні), орієнтуючись на пам’ятку, підготовлену вчителем; обговорює письмові роботи (власні й однокласників) у парі, невеликій групі, визначає позитивні хар-ки |
25 |
Спостерігаю за чергуванням голосних у коренях слів |
|
Розпізнає чергуванням голосних у коренях слів |
26 |
Спостерігаю за чергуванням приголосних у коренях слів |
|
Розпізнає чергуванням приголосних у коренях слів |
27 |
Корені з однаковим звучанням, але різним значенням |
|
визначає і пояснює роль кореня в слові |
28 |
Визначаю закінчення в словах |
|
визначає і пояснює роль закінчення |
29 |
Спостерігаю за призначенням закінчень у мовленні |
|
визначає і пояснює роль закінчення |
30 |
Визначаю основу слова |
|
визначає і пояснює роль закінчення, кореня, префікса, суфікса в слові |
31 |
Спільнокореневі слова і різні форми одного слова |
|
розрізнює спільнокореневі слова і форми того самого слова (з допомогою вчителя); |
32 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за колективно складеним планом. Тема для спілкування: «Покинуте кошеня»
|
|
створює письмове висловлення (розповідь, опис) на добре відому й цікаву тему; висловлює своє ставлення до того, про що пише; оформлює власне висловлення так, щоб воно було грамотним (у межах вивченого) і зрозумілим; знаходить і акуратно виправляє у власному тексті помилки (графічні, орфографічні, граматичні, лексичні і стилістичні), орієнтуючись на пам’ятку, підготовлену вчителем; обговорює письмові роботи (власні й однокласників) у парі, невеликій групі, визначає позитивні хар-ки |
33 |
Визначаю префікс у словах |
|
визначає і пояснює роль префікса в слові |
34 |
Утворюю слова за допомогою префіксів |
|
визначає і пояснює роль префікса в слові |
35 |
Розрізняю префікси і службові слова |
|
Розпізнає префікси і службові слова |
36 |
Спостерігаю за написанням слів із префіксами роз-, без- |
|
правильно записує слова з префіксами роз-, без-, з- (с-); |
37 |
Досліджую написання слів із префіксами з-, с- |
|
правильно записує слова з префіксами з- (с-); |
38 |
Спостерігаю за вживанням апострофа після префіксів |
|
правильно вимовляє слова з апострофом |
39 |
Правильно переношу слова з апострофом після префіксів |
|
Правильно переносить слова з апострофом після префіксів |
40 |
Розвиток зв’язного мовлення. Побудова розповіді за коміксом і складеними запитаннями. Тема для спілкування: «Весела дитяча пригода» |
|
створює письмове висловлення (розповідь, опис) на добре відому й цікаву тему; висловлює своє ставлення до того, про що пише; оформлює власне висловлення так, щоб воно було грамотним (у межах вивченого) і зрозумілим; знаходить і акуратно виправляє у власному тексті помилки (графічні, орфографічні, граматичні, лексичні і стилістичні), орієнтуючись на пам’ятку, підготовлену вчителем; обговорює письмові роботи (власні й однокласників) у парі, невеликій групі, визначає позитивні хар-ки |
41 |
Діагностична робота. Диктант |
|
правильно записує на слух слова, |
42 |
Утворюю слова за допомогою суфіксів |
|
визначає і пояснює роль закінчення, суфікса в слові; |
43 |
Утворюю слова за допомогою суфіксів |
|
визначає і пояснює роль закінчення, суфікса в слові; |
44
|
Визначаю будову слова |
|
визначає будову слова, |
45 |
Розбираю слова за будовою |
|
розбирає слова за будовою, |
46 |
Розпізнаю слова з орфограмами |
|
пояснює, що таке орфограма; розпізнає слова з орфограмами і перевіряє їх;
|
47 |
Написання ненаголошених [е], [и] в коренях слів |
|
правильно записує слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені, які перевіряються наголосом; |
48 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за колективно складеним планом. Тема для спілкування: «Небезпечна пригода на річці»
|
|
створює письмове висловлення (розповідь, опис) на добре відому й цікаву тему; висловлює своє ставлення до того, про що пише; оформлює власне висловлення так, щоб воно було грамотним (у межах вивченого) і зрозумілим; знаходить і акуратно виправляє у власному тексті помилки (графічні, орфографічні, граматичні, лексичні і стилістичні), орієнтуючись на пам’ятку, підготовлену вчителем; обговорює письмові роботи (власні й однокласників) у парі, невеликій групі, визначає позитивні хар-ки |
49 |
Пишу записку і СМС- повідомлення |
|
сприймає доступні медіатексти; визначає мету простих медіаповідомлень; створює прості медіапродукти (листівка, запрошення, sms-повідомлення; пояснює, кому і для чого призначені створені ним медіа продукти |
50 |
Написання слів з ненаголошеними [е], [и] за словником |
|
користується орфографічним словником для перевірки написання слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом; |
51 |
Діагностична робота . Мовна тема |
|
розбирає слова за будовою, пояснює, що таке орфограма; розпізнає слова з орфограмами і перевіряє їх;
|
Дізнаюся більше про іменники |
|
||
52 |
Розрізняю іменники - назви істот і неістот |
|
розрізняє іменники – назви істот і неістот, правильно ставить до них питання;
|
53 |
Розрізняю власні і загальні назви |
|
розрізняє власні і загальні іменники; |
54 |
Записую власні назви з великої букви |
|
записує власні іменники з великої букви; |
55 |
Розпізнаю іменники, які утворилися від дієслів і прикметників |
|
розпізнає іменники, які називають опредмечені дії, ознаки; |
56 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді на основі малюнка, вірша, вражень від музичного твору та власних спостережень. Тема для спілкування: «Зима прийшла». Навчальний усний твір
|
|
створює письмове висловлення (розповідь, опис) на добре відому й цікаву тему; висловлює своє ставлення до того, про що пише; оформлює власне висловлення так, щоб воно було грамотним (у межах вивченого) і зрозумілим; знаходить і акуратно виправляє у власному тексті помилки (графічні, орфографічні, граматичні, лексичні і стилістичні), орієнтуючись на пам’ятку, підготовлену вчителем; обговорює письмові роботи (власні й однокласників) у парі, невеликій групі, визначає позитивні хар-ки |
57 |
Визначаю рід іменників |
|
визначає рід іменників |
58 |
Визначаю рід іменників |
|
визначає рід іменників |
59 |
Змінюю іменники за числами |
|
змінює іменники за числами; |
60 |
Дізнаюсь про іменники, які не змінюються за числами. |
|
Розпізнає іменники, які не змінюються за числами. |
61 |
Повторення вивченого про іменник |
|
розпізнає в тексті і самостійно добирає іменники, ставить до них питання; |
62 |
Узагальнення вивченого. Підсумковий урок
|
|
доречно вживає іменники у власному мовленні; |
Наскрізні змістові лінії
|
|
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
здатність спілкуватися рідною, активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, |
Громадянська відповідальність
|
Формувати вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях; |
Здоров’я і безпека
|
дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя; |
Підприємливість та фінансова грамотність |
навчання впродовж життя, що передбачає опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі; |