Календарне планування уроків

Про матеріал
Календарне планування уроків української мови у 4 класі НУШ І семестр за підручником Чабайовської М.І., Омельченко Н.М., Кожушко С.М.
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА МОВА

(7 годин на тиждень, з них: 5 – як окремий предмет і 2 - як частина предмета

«Я досліджую світ»)

Підручник:  Українська мова та читання.  Підручник для 4 класу ЗЗСО у двох частинах. / М. Чабайовська, Н. Омельченко,В. Синільник . Тернопіль. Астон, 2021

Дата

Тема  уроку

Стор.

підр.

Дом. завд.

І семестр

Досліджую фонетичні закономірності української мови

Усна народна творчість

1

 

Повторення вивченого про звуки і букви. Звуко-буквений аналіз слова.

Міф «Перший хлібороб»

с. 3-4

 

2

 

Повторення вивченого про звуки і букви. Користування алфавітом. Правопис сумнівних букв.

Притча «Князенко Ясен»

с. 5-7

 

Досліджую лексичне значення слова

ЯДС

 

Лексичне значення слова. Уявлення про власне українські слова. Тлумачний словник як довідкове джерело щодо лексичного значення слова.

Українська народна пісня «Ой роду наш красний»

с. 8-9

 

3

 

Лексичне значення слова. Уявлення про власне українські слова. Тлумачний словник як довідкове джерело щодо лексичного значення слова.

Українська народна пісня «Ой роду наш красний»

с. 8-9

 

4

 

Лексичне значення слова. Уявлення про слова, запозичені з інших мов. Словник іншомовних слів.

Зірка Мензатюк «Великий бал. Слова з інших мов» (мовна казка)

с. 10-12

 

 

ЯДС

 

Повторення та узагальнення знань про значення слова (повторення про пряме та переносне значення, багатозначні і однозначні слова, омоніми, синоніми, антоніми).

Соціально-побутова казка «Дідова дочка та бабина дочка»

с. 13-15

 

Досліджую будову слова

5

 

Значущі частини слова. Складні слова.

Соціально-побутова казка «Дідова дочка та бабина дочка»

с. 16-18

 

 

 

6

 

Чергування голосних у коренях слів. Історичне чергування звуків (загальні уявлення). Чергування голосних о, е з і (солі – сіль, печі – піч). Позначення звуків, що чергуються, на письмі. Орфограми.

Соціально-побутова казка «Дідова дочка та бабина дочка»

с. 18-21

 

7

 

Чергування приголосних у коренях слів. Чергування твердого приголосного з м'яким або пом'якшеним. Чергування звуків (глухого приголосного з дзвінким, яке не впливає на зміну значення слова).

Героїко-фантастична казка «Котигорошко»

с. 21-23

 

ЯДС

 

Написання слів із префіксами пре- і при-.

Героїко-фантастична казка «Котигорошко»

с. 24-26

 

8

 

Написання слів із префіксами пре- і при-.

Героїко-фантастична казка «Котигорошко»

с. 24-26

 

9

 

Правопис слів з апострофом після префіксів.

Героїко-фантастична казка «Котигорошко»

с. 26-28

 

ЯДС

 

Правопис слів з апострофом після префіксів.

Героїко-фантастична казка «Котигорошко»

с. 26-28

 

10

 

Діагностувальна робота 1

 

 

11

 

Аналіз діагностувальної роботи.

 

 

Досліджую частини мови

Машина часу: з історії України

12

 

Урок розвитку мовлення

Вчимося складати характеристику персонажа

 

 

ЯДС

 

Поділ на групи слів, що належать до різних частин мови.

Надія Красоткіна «Людина кожна має Батьківщину»

с. 29-30

 

Досліджую іменник

13

 

Повторення вивченого про іменник як частину мови.

Марія Чабайовська «Трипільці»

с. 31-32

 

 

14

 

Повторення вивченого про іменник як частину мови. Іменники-синоніми, іменники-антоніми.

За Антоном Лотоцьким «Дитинство княгині Ольги»

с. 33-34

 

ЯДС

 

Повторення вивченого про іменник як частину мови. Багатозначні іменники. Пряме та переносне значення іменників. Іменники-омоніми.

Роман Завадович «Ярослав Мудрий»

с. 35-36

 

15

 

Рід і число іменників.

За Костянтиною Малицькою «Княжна Анна»

с.37-38

 

16

 

Рід і число іменників.

Олександр Олесь «Холм і Львів»

с.39-40

 

17

 

Відмінювання іменників. Початкова форма іменників.

За Михайлом Грушевським «Юність Богдана Хмельницького», Сергій Ільницький «Веселе ремесло»

с. 41-44

 

Моя велична Україна

ЯДС

 

Визначення відмінків іменників.

Надія Красоткіна «Моя Бітьківщина – найкраща у світі».

Микола Чернявський «Рідний край» (акровірш)

с. 45-46

 

18

 

Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями.

Микола Бакай «У рідному краї»

с. 47-48

 

19

 

Урок розвитку мовлення

Вчимося переказувати вибірково

 

 

ЯДС

 

Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках жіночого роду в давальному і місцевому відмінках однини.

За Аллою Сокол, Оленою Конечною «Державні символи України» (легенда)

с. 49-50

 

20

 

Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках жіночого роду в давальному і місцевому відмінках однини.

За Аллою Сокол, Оленою Конечною «Державні символи України» (легенда)

с. 49-50

 

21

 

Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках чоловічого і середнього роду в давальному і місцевому відмінках однини.

Дмитро Білоус «Рідне слово»

с. 51-52

 

22

 

Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках чоловічого і середнього роду в давальному і місцевому відмінках однини.

Дмитро Білоус «Рідне слово»

с. 51-52

 

ЯДС

 

Чергування голосних у коренях іменників жіночого і чоловічого роду в однині.

Оксана Кротюк «Лелеченька»

с. 53-54

 

23

 

Чергування голосних у коренях іменників жіночого і чоловічого роду в однині.

Оксана Кротюк «Лелеченька»

с. 55-56

 

24

 

Урок розвитку мовлення

Вчимося складати текст на основі інфографіки «Перелітні птахи прощаються з рідним краєм»

 

 

ЯДС

 

Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а, (-я) в родовому відмінку.

Іванна Савицька «Квіти України»

с. 57-58

 

25

 

Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а, (-я) в родовому відмінку.

Іванна Савицька «Квіти України»

с. 57-58

 

26

 

Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а, (-я) в родовому відмінку.

За Дмитром Красицьким «Дитинство Тараса»

с. 59-60

 

27

 

Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а, (-я) в родовому відмінку.

За Дмитром Красицьким «Дитинство Тараса»

с. 59-60

 

ЯДС

 

Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини.

За Дмитром Красицьким «Дитинство Тараса»

с. 61-62

 

28

 

Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини.

За Дмитром Красицьким «Дитинство Тараса»

с. 61-62

 

29

 

Розрізнення іменників з однаковими закінченнями в називному, родовому і знахідному відмінках однини.

За Олесем Ільченком «Хто не жив посеред бурі, той ціни не знає силі» (дитинство Лесі Українки)

с. 63-64

 

ЯДС

 

Правопис закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини.

За Олесем Ільченком «Хто не жив посеред бурі, той ціни не знає силі» (дитинство Лесі Українки)

с. 65-66

 

30

 

Правопис закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини.

За Олесем Ільченком «Хто не жив посеред бурі, той ціни не знає силі» (дитинство Лесі Українки)

с. 65-66

 

31

 

Правопис закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини.

Ірен Роздобудько «Що може пензлик?» (дитинство Катрусі Білокур)

с. 67-69

 

32

 

Правопис закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини.

Ірен Роздобудько «Що може пензлик?» (дитинство Катрусі Білокур)

с. 67-69

 

ЯДС

 

Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку однини.

Ірен Роздобудько «Що може пензлик?» (дитинство Катрусі Білокур)

с. 69-71

 

33

 

Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку однини.

Ірен Роздобудько «Що може пензлик?» (дитинство Катрусі Білокур)

с. 69-71

 

34

 

Правопис закінчень іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини.

Анна Багряна «Квіти від жар-птиці» (дитинство Марії Приймаченко)

с. 72-74

 

ЯДС

 

Правопис закінчень іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини.

Наталка Поклад «Петриківські диво-квіти»

с. 75-76

 

35

 

Правопис закінчень іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини.

Наталка Поклад «Петриківські диво-квіти»

с. 75-76

 

36

 

Відмінювання іменників у множині.

Фелікс Гальперін «Перший крок у космос»

с. 77-78

 

37

 

Відмінювання іменників у множині.

Фелікс Гальперін «Перший крок у космос»

с. 77-78

 

ЯДС

 

Правопис закінчень іменників у множині.

Фелікс Гальперін «Перший крок у космос»

с. 79-80

 

38

 

Правопис закінчень іменників у множині.

Фелікс Гальперін «Перший крок у космос»

с. 79-80

 

39

 

Урок розвитку мовлення

Творчий проєкт «Горджуся тим, що я українець/українка»

 

 

ЯДС

 

Уживання іменників із прийменниками в різних відмінках.

Леонід Каденюк «Місія – космос»

с. 81-83

 

40

 

Уживання іменників із прийменниками в різних відмінках.

Леонід Каденюк «Місія – космос»

с. 81-83

 

41

 

Уживання іменників із прийменниками в різних відмінках.

За Романом Клочком «Домівка для минулого»

с. 83-85

 

 

42

 

Уживання іменників із прийменниками в різних відмінках.

За Романом Клочком «Домівка для минулого»

с. 83-85

 

ЯДС

 

Узагальнення та систематизація знань і вмінь за темою «Іменник».

Наталя Данилевич «Пан Котович» (п’єса: обробкаказки «Пан Коцький»)

с. 86-90

 

43

 

Діагностувальна робота 2

 

 

44

 

Аналіз діагностувальної роботи.

 

 

ЯДС

 

Повторення вивченого про прикметник як частину мови.

З історії винаходів (інфографіка)

с. 91-93

 

Досліджую прикметник

Дива науки і техніки

45

 

Уживання прикметників для всебічної характеристики предметів.

Наталія Федосенко «Їстівний поліетилен»

с. 93-95

 

46

 

Урок розвитку мовлення

Вчимося створювати лепбук «Від слова – до книги»

 

 

47

 

Вправи на доцільне використання прикметників у мовленні.

Історія LEGO (з журналу)

с. 96-98

 

ЯДС

 

Роль прикметників у мовленні. Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми.

Тетяна Щербаченко (Стус) «Як не заблукати в Павутині» («Історія винайдення»)

с. 99-101

 

48

 

Пряме і переносне значення прикметників.

Тетяна Щербаченко (Стус) «Як не заблукати в Павутині» («Соціальні мережі», «Частіше усміхайся!»)

с. 102-104

 

49

 

Вправи на визначення роду і числа прикметників за іменниками.

Нетикет (З Інтернету)

с. 104-107

 

ЯДС

 

Вправи на визначення роду і числа прикметників за іменниками.

Нетикет (З Інтернету)

с. 107-109

 

50

 

Узагальнення знань про змінювання прикметників за родами і числами.

Сергій Гридін «Федько, прибулець з Інтернету»

с. 109-111

 

51

 

Відмінювання прикметників.

Сергій Гридін «Федько, прибулець з Інтернету»

с. 111-114

 

52

 

Відмінювання прикметників.

Сергій Гридін «Федько, прибулець з Інтернету»

с. 111-114

 

ЯДС

 

Відмінювання прикметників.

Іван Андрусяк «Двісті ігор»

с. 114-116

 

53

 

Відмінювання прикметників.

Іван Андрусяк «Двісті ігор»

с. 114-116

 

54

 

Медіа. Написання електронного листа

 

 

ЯДС

 

Вправи на визначення відмінка прикметника в реченні.

Люсі Гокінг «Джордж і таємний ключ до Всесвіту» (переклад Ганни Лелів)

с. 116-118

 

55

 

Урок розвитку мовлення

Вчимося переказувати детально

 

 

56

 

Діагностувальна робота 3

 

 

57

 

Аналіз діагностувальної роботи.

 

 

ЯДС

 

Вправи на визначення відмінка прикметника в реченні.

Люсі Гокінг «Джордж і таємний ключ до Всесвіту» (переклад Ганни Лелів)

с. 119-121

 

58

 

Вправи на визначення відмінка прикметника в реченні.

Люсі Гокінг «Джордж і таємний ключ до Всесвіту» (переклад Ганни Лелів)

с. 119-121

 

59

 

Спостереження за зв’язком прикметників з іменниками в реченні.

За Віктором Калашниковим «Як оживають малюнки»

с. 121-123

 

ЯДС

 

Спостереження за зв’язком прикметників з іменниками в реченні.

За Віктором Калашниковим «Як оживають малюнки»

с. 121-123

 

60

 

Побудова сполучень слів і речень із прикметниками в різних відмінкових формах, уведення їх у текст.

За Віктором Калашниковим «Як оживають малюнки»

с. 124-125

 

Пригоди і фантастика

61

 

Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ, -зьк, -цьк.

Ігор Січовик «Неймовірні пригоди барона Мюнхгаузена в Україні» («Моїм пригодам немає кінця»)

с. 126-128

 

62

 

Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ, -зьк, -цьк.

Ігор Січовик «Неймовірні пригоди барона Мюнхгаузена в Україні» («Моїм пригодам немає кінця»)

с. 126-128

 

ЯДС

 

Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ, -зьк, -цьк.

Ігор Січовик «Неймовірні пригоди барона Мюнхгаузена в Україні» («Як я опинився в Україні»)

с. 129-131

 

63

 

Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ, -зьк, -цьк.

Ігор Січовик «Неймовірні пригоди барона Мюнхгаузена в Україні» («Як я опинився в Україні»)

с. 129-131

 

64

 

Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників чоловічого і середнього роду.

За Ярославом Стельмахом «Митькозавр із Юзівки, або химера лісового озера»

с.131-133

 

ЯДС

 

Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників жіночого роду.

За Ярославом Стельмахом «Митькозавр із Юзівки, або химера лісового озера»

с.134-135

 

65

 

Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників жіночого роду.

За Ярославом Стельмахом «Митькозавр із Юзівки, або химера лісового озера»

с.134-135

 

66

 

Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду.

Всеволод Нестайко «Чарівні окуляри»

с.136-138

 

67

 

Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду.

Всеволод Нестайко «Чарівні окуляри»

с.136-138

 

ЯДС

 

Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду.

Анатолій Костецький «Мінімакс Перший»

с. 139-141

 

68

 

Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду.

Анатолій Костецький «Мінімакс Перший»

с. 139-141

 

69

 

Урок розвитку мовлення

Вчимося будувати діалог «Улюблені дитячі журнали»

 

 

ЯДС

 

Відмінювання прикметників у множині.

За Лесею Ворониною «Таємниця Чорного озера»

с. 141-143

 

70

 

Відмінювання прикметників у множині.

За Лесею Ворониною «Таємниця Чорного озера»

с. 141-143

 

71

 

Відмінювання прикметників у множині.

За Лесею Ворониною «Таємниця Чорного озера»

с. 144-146

 

72

 

Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині

с. 147

 

ЯДС

 

Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині.

Іван Андрусяк «Як подружитися з Чакалкою» (мізансцена з п’єси для дитячого театру). Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах, с. 20

с. 148-150

 

73

 

Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині.

Іван Андрусяк «Як подружитися з Чакалкою» (мізансцена з п’єси для дитячого театру). Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах, с. 20

с. 148-150

 

74

 

Узагальнення та систематизація знань і вмінь за темою «Прикметник».

Джоан Кетлін Ролінг «Гаррі Поттер і філософський камінь» (переклад Віктора Морозова) (уривок)

с. 150-152

 

ЯДС

 

Узагальнення та систематизація знань і вмінь за темою «Прикметник».

Джоан Кетлін Ролінг «Гаррі Поттер і філософський камінь» (переклад Віктора Морозова) (уривок)

с. 153-154

 

75

 

Діагностувальна робота 4

 

 

76

 

Аналіз діагностувальної роботи.

 

 

77

 

Урок розвитку мовлення

Вчимося складати казку на новий лад

Підсумковий урок за І семестр

 

 

D:\МАМА\РАБОТА\1 НУШ\2 - Б класс\СИМВОЛИ\1830178qyjed01h98.gifВСЬОГО: 107 уроків

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
24 лютого 2023
Переглядів
1261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку