УКРАЇНСЬКА МОВА
(7 годин на тиждень, з них: 5 – як окремий предмет і 2 - як частина предмета
«Я досліджую світ»)
Підручник: Українська мова та читання. Підручник для 4 класу ЗЗСО у двох частинах. / М. Чабайовська, Н. Омельченко,В. Синільник . Тернопіль. Астон, 2021
№ |
Дата |
Тема уроку |
Стор. підр. |
Дом. завд. |
І семестр |
||||
Досліджую фонетичні закономірності української мови Усна народна творчість |
||||
1 |
|
Повторення вивченого про звуки і букви. Звуко-буквений аналіз слова. Міф «Перший хлібороб» |
с. 3-4 |
|
2 |
|
Повторення вивченого про звуки і букви. Користування алфавітом. Правопис сумнівних букв. Притча «Князенко Ясен» |
с. 5-7 |
|
Досліджую лексичне значення слова |
||||
ЯДС |
|
Лексичне значення слова. Уявлення про власне українські слова. Тлумачний словник як довідкове джерело щодо лексичного значення слова. Українська народна пісня «Ой роду наш красний» |
с. 8-9 |
|
3 |
|
Лексичне значення слова. Уявлення про власне українські слова. Тлумачний словник як довідкове джерело щодо лексичного значення слова. Українська народна пісня «Ой роду наш красний» |
с. 8-9 |
|
4 |
|
Лексичне значення слова. Уявлення про слова, запозичені з інших мов. Словник іншомовних слів. Зірка Мензатюк «Великий бал. Слова з інших мов» (мовна казка) |
с. 10-12
|
|
ЯДС |
|
Повторення та узагальнення знань про значення слова (повторення про пряме та переносне значення, багатозначні і однозначні слова, омоніми, синоніми, антоніми). Соціально-побутова казка «Дідова дочка та бабина дочка» |
с. 13-15 |
|
Досліджую будову слова |
||||
5 |
|
Значущі частини слова. Складні слова. Соціально-побутова казка «Дідова дочка та бабина дочка» |
с. 16-18 |
|
6 |
|
Чергування голосних у коренях слів. Історичне чергування звуків (загальні уявлення). Чергування голосних о, е з і (солі – сіль, печі – піч). Позначення звуків, що чергуються, на письмі. Орфограми. Соціально-побутова казка «Дідова дочка та бабина дочка» |
с. 18-21 |
|
7 |
|
Чергування приголосних у коренях слів. Чергування твердого приголосного з м'яким або пом'якшеним. Чергування звуків (глухого приголосного з дзвінким, яке не впливає на зміну значення слова). Героїко-фантастична казка «Котигорошко» |
с. 21-23 |
|
ЯДС |
|
Написання слів із префіксами пре- і при-. Героїко-фантастична казка «Котигорошко» |
с. 24-26 |
|
8 |
|
Написання слів із префіксами пре- і при-. Героїко-фантастична казка «Котигорошко» |
с. 24-26 |
|
9 |
|
Правопис слів з апострофом після префіксів. Героїко-фантастична казка «Котигорошко» |
с. 26-28 |
|
ЯДС |
|
Правопис слів з апострофом після префіксів. Героїко-фантастична казка «Котигорошко» |
с. 26-28 |
|
10 |
|
Діагностувальна робота 1 |
|
|
11 |
|
Аналіз діагностувальної роботи. |
|
|
Досліджую частини мови Машина часу: з історії України |
||||
12 |
|
Урок розвитку мовлення Вчимося складати характеристику персонажа |
|
|
ЯДС |
|
Поділ на групи слів, що належать до різних частин мови. Надія Красоткіна «Людина кожна має Батьківщину» |
с. 29-30 |
|
Досліджую іменник |
||||
13 |
|
Повторення вивченого про іменник як частину мови. Марія Чабайовська «Трипільці» |
с. 31-32
|
|
14 |
|
Повторення вивченого про іменник як частину мови. Іменники-синоніми, іменники-антоніми. За Антоном Лотоцьким «Дитинство княгині Ольги» |
с. 33-34 |
|
ЯДС |
|
Повторення вивченого про іменник як частину мови. Багатозначні іменники. Пряме та переносне значення іменників. Іменники-омоніми. Роман Завадович «Ярослав Мудрий» |
с. 35-36 |
|
15 |
|
Рід і число іменників. За Костянтиною Малицькою «Княжна Анна» |
с.37-38 |
|
16 |
|
Рід і число іменників. Олександр Олесь «Холм і Львів» |
с.39-40 |
|
17 |
|
Відмінювання іменників. Початкова форма іменників. За Михайлом Грушевським «Юність Богдана Хмельницького», Сергій Ільницький «Веселе ремесло» |
с. 41-44 |
|
Моя велична Україна |
||||
ЯДС |
|
Визначення відмінків іменників. Надія Красоткіна «Моя Бітьківщина – найкраща у світі». Микола Чернявський «Рідний край» (акровірш) |
с. 45-46 |
|
18 |
|
Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями. Микола Бакай «У рідному краї» |
с. 47-48 |
|
19 |
|
Урок розвитку мовлення Вчимося переказувати вибірково |
|
|
ЯДС |
|
Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках жіночого роду в давальному і місцевому відмінках однини. За Аллою Сокол, Оленою Конечною «Державні символи України» (легенда) |
с. 49-50 |
|
20 |
|
Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках жіночого роду в давальному і місцевому відмінках однини. За Аллою Сокол, Оленою Конечною «Державні символи України» (легенда) |
с. 49-50 |
|
21 |
|
Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках чоловічого і середнього роду в давальному і місцевому відмінках однини. Дмитро Білоус «Рідне слово» |
с. 51-52 |
|
22 |
|
Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках чоловічого і середнього роду в давальному і місцевому відмінках однини. Дмитро Білоус «Рідне слово» |
с. 51-52 |
|
ЯДС |
|
Чергування голосних у коренях іменників жіночого і чоловічого роду в однині. Оксана Кротюк «Лелеченька» |
с. 53-54 |
|
23 |
|
Чергування голосних у коренях іменників жіночого і чоловічого роду в однині. Оксана Кротюк «Лелеченька» |
с. 55-56 |
|
24 |
|
Урок розвитку мовлення Вчимося складати текст на основі інфографіки «Перелітні птахи прощаються з рідним краєм» |
|
|
ЯДС |
|
Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а, (-я) в родовому відмінку. Іванна Савицька «Квіти України» |
с. 57-58 |
|
25 |
|
Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а, (-я) в родовому відмінку. Іванна Савицька «Квіти України» |
с. 57-58 |
|
26 |
|
Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а, (-я) в родовому відмінку. За Дмитром Красицьким «Дитинство Тараса» |
с. 59-60 |
|
27 |
|
Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а, (-я) в родовому відмінку. За Дмитром Красицьким «Дитинство Тараса» |
с. 59-60 |
|
ЯДС |
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. За Дмитром Красицьким «Дитинство Тараса» |
с. 61-62 |
|
28 |
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. За Дмитром Красицьким «Дитинство Тараса» |
с. 61-62 |
|
29 |
|
Розрізнення іменників з однаковими закінченнями в називному, родовому і знахідному відмінках однини. За Олесем Ільченком «Хто не жив посеред бурі, той ціни не знає силі» (дитинство Лесі Українки) |
с. 63-64 |
|
ЯДС |
|
Правопис закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. За Олесем Ільченком «Хто не жив посеред бурі, той ціни не знає силі» (дитинство Лесі Українки) |
с. 65-66 |
|
30 |
|
Правопис закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. За Олесем Ільченком «Хто не жив посеред бурі, той ціни не знає силі» (дитинство Лесі Українки) |
с. 65-66 |
|
31 |
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини. Ірен Роздобудько «Що може пензлик?» (дитинство Катрусі Білокур) |
с. 67-69 |
|
32 |
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини. Ірен Роздобудько «Що може пензлик?» (дитинство Катрусі Білокур) |
с. 67-69 |
|
ЯДС |
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку однини. Ірен Роздобудько «Що може пензлик?» (дитинство Катрусі Білокур) |
с. 69-71 |
|
33 |
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку однини. Ірен Роздобудько «Що може пензлик?» (дитинство Катрусі Білокур) |
с. 69-71 |
|
34 |
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини. Анна Багряна «Квіти від жар-птиці» (дитинство Марії Приймаченко) |
с. 72-74 |
|
ЯДС |
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини. Наталка Поклад «Петриківські диво-квіти» |
с. 75-76 |
|
35 |
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини. Наталка Поклад «Петриківські диво-квіти» |
с. 75-76 |
|
36 |
|
Відмінювання іменників у множині. Фелікс Гальперін «Перший крок у космос» |
с. 77-78 |
|
37 |
|
Відмінювання іменників у множині. Фелікс Гальперін «Перший крок у космос» |
с. 77-78 |
|
ЯДС |
|
Правопис закінчень іменників у множині. Фелікс Гальперін «Перший крок у космос» |
с. 79-80 |
|
38 |
|
Правопис закінчень іменників у множині. Фелікс Гальперін «Перший крок у космос» |
с. 79-80 |
|
39 |
|
Урок розвитку мовлення Творчий проєкт «Горджуся тим, що я українець/українка» |
|
|
ЯДС |
|
Уживання іменників із прийменниками в різних відмінках. Леонід Каденюк «Місія – космос» |
с. 81-83 |
|
40 |
|
Уживання іменників із прийменниками в різних відмінках. Леонід Каденюк «Місія – космос» |
с. 81-83 |
|
41 |
|
Уживання іменників із прийменниками в різних відмінках. За Романом Клочком «Домівка для минулого» |
с. 83-85 |
|
42 |
|
Уживання іменників із прийменниками в різних відмінках. За Романом Клочком «Домівка для минулого» |
с. 83-85 |
|
ЯДС |
|
Узагальнення та систематизація знань і вмінь за темою «Іменник». Наталя Данилевич «Пан Котович» (п’єса: обробкаказки «Пан Коцький») |
с. 86-90 |
|
43 |
|
Діагностувальна робота 2 |
|
|
44 |
|
Аналіз діагностувальної роботи. |
|
|
ЯДС |
|
Повторення вивченого про прикметник як частину мови. З історії винаходів (інфографіка) |
с. 91-93 |
|
Досліджую прикметник Дива науки і техніки |
||||
45 |
|
Уживання прикметників для всебічної характеристики предметів. Наталія Федосенко «Їстівний поліетилен» |
с. 93-95 |
|
46 |
|
Урок розвитку мовлення Вчимося створювати лепбук «Від слова – до книги» |
|
|
47 |
|
Вправи на доцільне використання прикметників у мовленні. Історія LEGO (з журналу) |
с. 96-98 |
|
ЯДС |
|
Роль прикметників у мовленні. Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Тетяна Щербаченко (Стус) «Як не заблукати в Павутині» («Історія винайдення») |
с. 99-101 |
|
48 |
|
Пряме і переносне значення прикметників. Тетяна Щербаченко (Стус) «Як не заблукати в Павутині» («Соціальні мережі», «Частіше усміхайся!») |
с. 102-104 |
|
49 |
|
Вправи на визначення роду і числа прикметників за іменниками. Нетикет (З Інтернету) |
с. 104-107 |
|
ЯДС |
|
Вправи на визначення роду і числа прикметників за іменниками. Нетикет (З Інтернету) |
с. 107-109 |
|
50 |
|
Узагальнення знань про змінювання прикметників за родами і числами. Сергій Гридін «Федько, прибулець з Інтернету» |
с. 109-111 |
|
51 |
|
Відмінювання прикметників. Сергій Гридін «Федько, прибулець з Інтернету» |
с. 111-114 |
|
52 |
|
Відмінювання прикметників. Сергій Гридін «Федько, прибулець з Інтернету» |
с. 111-114 |
|
ЯДС |
|
Відмінювання прикметників. Іван Андрусяк «Двісті ігор» |
с. 114-116 |
|
53 |
|
Відмінювання прикметників. Іван Андрусяк «Двісті ігор» |
с. 114-116 |
|
54 |
|
Медіа. Написання електронного листа |
|
|
ЯДС |
|
Вправи на визначення відмінка прикметника в реченні. Люсі Гокінг «Джордж і таємний ключ до Всесвіту» (переклад Ганни Лелів) |
с. 116-118 |
|
55 |
|
Урок розвитку мовлення Вчимося переказувати детально |
|
|
56 |
|
Діагностувальна робота 3 |
|
|
57 |
|
Аналіз діагностувальної роботи. |
|
|
ЯДС |
|
Вправи на визначення відмінка прикметника в реченні. Люсі Гокінг «Джордж і таємний ключ до Всесвіту» (переклад Ганни Лелів) |
с. 119-121 |
|
58 |
|
Вправи на визначення відмінка прикметника в реченні. Люсі Гокінг «Джордж і таємний ключ до Всесвіту» (переклад Ганни Лелів) |
с. 119-121 |
|
59 |
|
Спостереження за зв’язком прикметників з іменниками в реченні. За Віктором Калашниковим «Як оживають малюнки» |
с. 121-123 |
|
ЯДС |
|
Спостереження за зв’язком прикметників з іменниками в реченні. За Віктором Калашниковим «Як оживають малюнки» |
с. 121-123 |
|
60 |
|
Побудова сполучень слів і речень із прикметниками в різних відмінкових формах, уведення їх у текст. За Віктором Калашниковим «Як оживають малюнки» |
с. 124-125 |
|
Пригоди і фантастика |
||||
61 |
|
Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ, -зьк, -цьк. Ігор Січовик «Неймовірні пригоди барона Мюнхгаузена в Україні» («Моїм пригодам немає кінця») |
с. 126-128 |
|
62 |
|
Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ, -зьк, -цьк. Ігор Січовик «Неймовірні пригоди барона Мюнхгаузена в Україні» («Моїм пригодам немає кінця») |
с. 126-128 |
|
ЯДС |
|
Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ, -зьк, -цьк. Ігор Січовик «Неймовірні пригоди барона Мюнхгаузена в Україні» («Як я опинився в Україні») |
с. 129-131 |
|
63 |
|
Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ, -зьк, -цьк. Ігор Січовик «Неймовірні пригоди барона Мюнхгаузена в Україні» («Як я опинився в Україні») |
с. 129-131 |
|
64 |
|
Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників чоловічого і середнього роду. За Ярославом Стельмахом «Митькозавр із Юзівки, або химера лісового озера» |
с.131-133 |
|
ЯДС |
|
Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників жіночого роду. За Ярославом Стельмахом «Митькозавр із Юзівки, або химера лісового озера» |
с.134-135 |
|
65 |
|
Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників жіночого роду. За Ярославом Стельмахом «Митькозавр із Юзівки, або химера лісового озера» |
с.134-135 |
|
66 |
|
Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду. Всеволод Нестайко «Чарівні окуляри» |
с.136-138 |
|
67 |
|
Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду. Всеволод Нестайко «Чарівні окуляри» |
с.136-138 |
|
ЯДС |
|
Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду. Анатолій Костецький «Мінімакс Перший» |
с. 139-141 |
|
68 |
|
Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду. Анатолій Костецький «Мінімакс Перший» |
с. 139-141 |
|
69 |
|
Урок розвитку мовлення Вчимося будувати діалог «Улюблені дитячі журнали» |
|
|
ЯДС |
|
Відмінювання прикметників у множині. За Лесею Ворониною «Таємниця Чорного озера» |
с. 141-143 |
|
70 |
|
Відмінювання прикметників у множині. За Лесею Ворониною «Таємниця Чорного озера» |
с. 141-143 |
|
71 |
|
Відмінювання прикметників у множині. За Лесею Ворониною «Таємниця Чорного озера» |
с. 144-146 |
|
72 |
|
Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині |
с. 147 |
|
ЯДС |
|
Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині. Іван Андрусяк «Як подружитися з Чакалкою» (мізансцена з п’єси для дитячого театру). Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах, с. 20 |
с. 148-150 |
|
73 |
|
Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині. Іван Андрусяк «Як подружитися з Чакалкою» (мізансцена з п’єси для дитячого театру). Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах, с. 20 |
с. 148-150 |
|
74 |
|
Узагальнення та систематизація знань і вмінь за темою «Прикметник». Джоан Кетлін Ролінг «Гаррі Поттер і філософський камінь» (переклад Віктора Морозова) (уривок) |
с. 150-152 |
|
ЯДС |
|
Узагальнення та систематизація знань і вмінь за темою «Прикметник». Джоан Кетлін Ролінг «Гаррі Поттер і філософський камінь» (переклад Віктора Морозова) (уривок) |
с. 153-154 |
|
75 |
|
Діагностувальна робота 4 |
|
|
76 |
|
Аналіз діагностувальної роботи. |
|
|
77 |
|
Урок розвитку мовлення Вчимося складати казку на новий лад Підсумковий урок за І семестр |
|
|
ВСЬОГО: 107 уроків