Уроку розвитку зв’язного мовлення Тема"Лист. Написання листа"

Про матеріал
Чудово, якщо ви хоча б раз в житті написати повноцінні листи вдячності найважливішим для вас людям: мамі, дружині (чоловікові), шкільному вчителю, найкращому другові, воїну-герою. Подумайте про все, що вони зробили для вас, і про ті зміни, які вони принесли у ваше життя. Пам'ятайте, що немає на світі нічого дорожчого за звичайну людську вдячність. Пропоную урок розвитку зв'язного мовлення для 4 класу, на якому знайомлю учнів із поняттями адреса, адресат, адресант, індекс, конверт, листоноша; вчимося складати листи, правильно їх оформляти; формуємо вміння вживати відповідні слова для передачі своїх думок і почуттів; виховуємо почуття гордості за славних захисників України.
Перегляд файлу

Уроку розвитку зв’язного мовлення 4 клас

Лист. Написання листа

 

Мета. Ознайомити учнів із поняттями адреса, адресат, адресант, індекс,  

         конверт, листоноша;

вчити складати листи, правильно їх оформляти;

формувати вміння вживати відповідні слова для передачі своїх думок і почуттів;

закріплювати навички вживання звертань;

розвивати культуру писемного мовлення;

виховувати почуття гордості за славних захисників України.

 

Обладнання: конверти, зразок заповнення конверта, пам’ятки «Як оформити лист», ілюстрації із життя солдатів у зоні бойових дій, демонстраційні слова – картки.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент.

(Учні виходять зі словами – картками, складають вірш про мову)

 

Ніжна, мила, світанкова,

Материнська, чарівна, веселкова,

Ясна, чиста, колискова,

Мелодійна, калинова, дзвінкотюча,

Сонцесяйна, дивна, радісна, співуча,

Журавлина, солов’їна, барвінкова,

Українська рідна мова.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Робота над загадкою

Можна його другу написати.

Мама у конверт його кладе.

Можна його з дерева зірвати,

Восени  і сам він опаде.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT8k6hsJpPT7Zk4vYmOPEVog0E0hIxkcBW6Ns5Y94h5FFff6BRX1w          http://pedpresa.com.ua/wp-content/uploads/2014/09/e2427a.jpg

 

- Який секрет  зберігає слово лист? ( Має різне значення)

         

         ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Отже, тема уроку написання листів.

(Використання таблиці « Листи – мистецтво спілкування»)

- Чи потрібно писати листи?

- А чи доводилось вам писати листи? Чи отримували їх від когось? Про що можна писати у листах?

 

ІV. Сприймання і усвідомлення матеріалу.

1. Робота з підручником (с. 75, впр.172)

2. Хвилинка фантазії «Доповніть зміст листа»

3. Гра «Що зайве?»

4. Слухання вірша.

- А кому ми будемо писати листи, дізнаєтесь із вірша «Я напишу тобі листа, солдате»

Я напишу тобі листа, солдате

Вкладу повагу в кожен свій рядок,

За твою мужність, честь, відвагу

Перед тобою я схилю своє чоло.

За те, що ти не спиш ночами,

За те, що захищаєш на відбій

Країну рідну, волю, честь і стяги

І рідний дім – він завжди буде твій.

Якби я міг, я б все зробив для тебе,

Щоб твоя мати сльози не лила,

Щоб ти в житті не знав ні в чом потреби,

Якби я мав на спині два крила.

Та я не маю, і за це пробач ти,

Твій подвиг завжди буде мій!

Я лиш вклонюся перед богом на коліна,

Й подякую за цих хоробрих юнаків.

Хай оминає вас, ворожа міна,

Ви повертайтесь, дорогенькі,

Живими повертайтесь до батьків.

 

(Обговорення змісту ілюстрацій із життя солдатів у зоні бойових дій)

 

5. Робота над оформленням листа.

Опрацювання пам’ятки «Як оформити лист»

 

ЯК ОФОРМЛЯТИ ЛИСТ

         1. Пишіть на якісному папері.

         2. Дбайте про почерк, охайність в оформленні листа.

         3. Уживайте звертання. Звертаючись до старших на Ви, пишіть це слово

          з    великої букви.

         4. Дотримуйтеся композиції листа (початку, основної частини, кін-цівки).

         5. Слідкуйте за мовленнєвим оформленням і грамотністю.

         6. Закінчіть лист побажанням здоровя, успіхів, або словами: Щасти тобі (Вам)!,

         Усього доброго!, Усяких гараздів!

         7. Ставте розбірливий підпис, число.

         8. Не залишайте листів без відповіді.

         9. Перечитайте лист. Якщо ви забули повідомити про щось адресата, допишіть

         постскриптум (P.S.).

 

6. Усне колективне складання листа учнями.

7. Самостійне  написання листа учнями.

8. Перевірка самостійної роботи.

Зачитування  листів за бажаннями.

 

9. Повідомлення вчителя.

- У Конституції України, с.31 зазначено, що кожному гарантується

таємниця листування, таємниця телефонних розмов.

 

 Руханка

Передам привіт солдату,

Щоб згадав він рідну хату,

Золотистую пшеницю і джерельную водицю.

Бо солдат наш - молодець!

Прийми тепло наших сердець!

 

10. Гра «Пошта»

- Що потрібно знати, щоб лист дійшов до адресата? (Відповіді дітей)

 

11. Презентація слів:

Індекс потрібен машині, яка сортує листи на пошті. За цифрами вона визначає куди, в який район слід відправити листа.

 

Адреса – місце проживання                              відправника вгорі, у лівому кутку

 

                                                        внизу одержувача, у правому кутку

Конверт – паперовий пакет, у який вкладають лист.

Адресат – той, хто отримує лист.

Адресант – той, хто надсилає лист.

Листоноша – людина, яка розносить газети, журнали, листи.

 

12. Заповнення конвертів за зразком, поданим на дошці.

 

13.  Написання вітального листа воїнам – героям до Новорічних та Різдвяний свят.

Вкладання листів у конверти.

 

14. Інформаційна хвилинка.

а) про першого листоношу

Єдиний у світі пам'ятник листоноші було зведено у закарпатському селі Тур'ї Ремети Перечинського району в середині XIX століття.

Щодня листоноша, якого тоді шанобливо називали «послом», долав 60 кілометрів, доставляючи землякам з Ужгорода газети, листи, грошові перекази тощо. Шлях пролягав через гори, струмки і річки. Посол не раз зустрічав ведмедів і рисей, але завжди вчасно приносив пошту. Якось його все ж спіткала біда. За однією з легенд, листоноша провалився під кригу і втонув, а за іншою він усе ж таки піднявся з крижаної води і прибув до села, але потім помер від запалення легень.

Та селяни не забули легендарного листоношу. Пам'ятник листоноші встановлено 1838 року на стіні православної церкви святого Михаїла (1616 року, реконструйовано 1990 року) у вигляді барельєфу. На дошці написано «Въ Память Приязности, Тверезности, Чесности и Послужности Посла Феодора Фекета. Померъ р. Б.1838». Меморіальна дошка на стіні сільського храму збереглася до наших днів.

А ось у райцентрі міста Перечин, що знаходиться за кілька кілометрів від села 2004 року було встановлено справжній пам'ятник Федорові Фекеті.

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/uk/thumb/0/05/%D0%9B%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D1%88%D0%B0_2.jpg/250px-%D0%9B%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D1%88%D0%B0_2.jpg

Пам'ятник листоноші Федорові Фекеті у селі Тур'ї Ремети Перечинського району (Україна)

 

Файл:Пам'ятник листоноші.jpg

 

Єдиний у світі пам'ятник листоноші знаходиться у районному центрі Перечин (Україна)

 

б) Леся Українка планувала написати 5439 листів, а написала - 1637. Найбільше листів написав Іван Франко;

в) Найдовшим листом вважають лист, написаний невідомим в 1994 році на шосе в місті Баварії фарбою-розпилювачем – 140 метрів;

 

г) найбільше отримала листів Бренда Джанкарів від свого чоловіка:за 32 роки подружнього життя він написав їй 11600 листів;

 

д) Найдревніший за  зразків писемності, який дійшов до нас, - папірус Прісса. Йому близько 6000 років;

 

е) Вага одного листа 50 кг, довжина усіх сторінок – 2,5 км. Його написав індієць Джонсон Папі Римському.

 

16. Заклеєння конвертів. Упущення у скриньку.

http://sd174.ru/images/content/%D0%BF%D0%BE%D1%87%D1%82%D0%BE%D0%B2%D1%8B%D0%B9%20%D1%8F%D1%89%D0%B8%D0%BA%20%D1%84%D0%BE%D1%82%D0%BE%20%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%B2%D1%8B%D0%B9.jpg

V. Підсумок уроку

Продовжити мою думку: Наші листи допоможуть…»

 

VІ. Подяка захисникам Вітчизни.

О, наші любі, наші дорогі солдати!

Вклоняємось ми Вам , до самої землі,

За те, що неньку – Україну йдете захищати,

За те, що ми усі іще живі.

docx
Додано
24 лютого 2023
Переглядів
826
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку