Календарне планування уроків біологія 8 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
Складено згідно навчальної Програми з біологіядля 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
Затверджені Міністерством освіти і науки України
наказ МОН України від 07.06 2017 р. № 804 "Про оновленінавчальніпрограми для учнів 5-9 класівзагальноосвітніхнавчальнихзакладів»
Підручник з біології 8 клас, Задорожний К.М., видавництво "Ранок" ,нова програма. 2016 рік
Робочий зошит 8 клас. Біологія. В.О. Віркун
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Лабораторні,практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Домашнє завдання |
Вступ (4 год.) |
|||||
1 |
|
|
Організм людини, як біологічна система. |
|
|
2 |
|
|
Організм людини. Клітини і тканини. Лабораторне дослідження №1. Ознайомлення з препаратами тканин людини. |
Лабораторне дослідження №1. Ознайомлення з препаратами тканин людини. |
|
3 |
|
|
Організм людини. Органи й фізіологічні системи. |
|
|
4 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: « Вступ. Організм людини, як біологічна система». (тестова письмова робота) |
|
|
Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини (4 год.) |
|||||
5 |
|
|
Харчування та обмін речовин. |
|
|
6 |
|
|
Їжа та її компоненти. Міні-проект. Збалансоване харчування. |
Міні-проект. Збалансоване харчування. |
|
7 |
|
|
Харчові та енергетичні потреби людини. Дослідницький практикум №1. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. |
Дослідницький практикум №1. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. |
|
8 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини» (тестова письмова робота) |
|
|
Тема 2. Травлення (5 год.) |
|||||
9 |
|
|
Травна система |
|
|
10 |
|
|
Як працює травна система Лабораторне дослідження №5. Зовнішня будова зубів (за муляжами, моделями). |
Лабораторне дослідження №5. Зовнішня будова зубів (за муляжами, моделями). |
|
11 |
|
|
Регуляція травлення. Вплив на травну систему алкоголю й тютюнокуріння. Дослідницький практикум №2. Дія ферментів слини на крохмаль. |
Дослідницький практикум №2. Дія ферментів слини на крохмаль. |
|
12 |
|
|
Захворювання органів травної системи. |
|
|
13 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Травлення» (тестова письмова робота) |
|
|
Тема 3. Дихання (4 год.) |
|||||
14 |
|
|
Дихальна система. |
|
|
15 |
|
|
Робота дихальної системи й регуляція дихання. |
|
|
16 |
|
|
Проблеми дихальної системи. |
|
|
17 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми:«Дихання» (тестова письмова робота) |
|
|
Тема 4. Транспорт речовин (7 год.) |
|||||
18 |
|
|
Внутрішнє середовище організму. Кров і лімфа. |
|
|
19 |
|
|
Групи крові. Лабораторна робота №1. Мікроскопічна будова крові людини. |
Лабораторна робота №1. Мікроскопічна будова крові людини. |
|
20 |
|
|
Система кровообігу. Серце. Лабораторне дослідження №6. Вимірювання частоти серцевих скорочень. |
Лабораторне дослідження №6. Вимірювання частоти серцевих скорочень. |
|
21 |
|
|
Як працює серце? |
|
|
22 |
|
|
Кровоносні судини. Перша допомого в разі кровотеч. |
|
|
23 |
|
|
Захворювання органів Серцево-судинної системи. Дослідницький практикум №3. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня. |
Дослідницький практикум №3. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня. |
|
24 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Транспорт речовин» (тестова письмова робота) |
|
|
Тема 5. Виділення. Терморегуляція (5 год.) |
|||||
25 |
|
|
Видільна система |
|
|
26 |
|
|
Як працює сечовидільна система |
|
|
27 |
|
|
Захворювання органів видільної системи |
|
|
28 |
|
|
Покриви тіла й терморегуляція Міні-проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою. |
Міні-проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою. |
|
29 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Виділення. Терморегуляція» (тестова письмова робота) |
|
|
Тема 6. Опора та рух (7год.) |
|||||
30 |
|
|
Опорно-рухова система |
|
|
31 |
|
|
Кістки і хрящі |
|
|
32 |
|
|
М’язи. Лабораторне дослідження № 2. Мікроскопічна будова кісткової, хрящової та м’язової тканини. |
Лабораторне дослідження № 2. Мікроскопічна будова кісткової, хрящової та м’язової тканини. |
|
33 |
|
|
Як працюють м’язи Лабораторне дослідження 3. Розвиток втоми при статичному і динамічному навантаженні; вплив ритму і навантаження на розвиток втоми. |
Лабораторне дослідження №3. Розвиток втоми при статичному і динамічному навантаженні; вплив ритму і навантаження на розвиток втоми. |
|
34 |
|
|
Як розвивається опорно-рухова система Лабораторне дослідження №4. Вплив ритму і навантаження на розвиток втоми. |
Лабораторне дослідження №4. Вплив ритму і навантаження на розвиток втоми. |
|
35 |
|
|
Захворювання органів опорно-рухової системи. Міні-проект (за вибором):
|
Міні-проект (за вибором):
|
|
36 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Опора та рух» (тестова письмова робота) |
|
|
Тема 7. Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система (7 год.). |
|||||
37 |
|
|
Нейрони |
|
|
38 |
|
|
Нервова система |
|
|
39 |
|
|
Спинний мозок |
|
|
40 |
|
|
Головний мозок. Лабораторне дослідження №7. Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). |
Лабораторне дослідження №7. Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). |
|
41 |
|
|
Вегетативна нервова система |
|
|
42 |
|
|
Захворювання нервової системи |
|
|
43 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система» (тестова письмова робота) |
|
|
Тема 8. Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи (7 год.) |
|||||
44 |
|
|
Сенсорні системи |
|
|
45 |
|
|
Зорова сенсорна система. Лабораторне дослідження №8. Визначення акомодації ока. Лабораторне дослідження №9. Виявлення сліпої плями на сітківці ока. |
Лабораторне дослідження №8. Визначення акомодації ока. Лабораторне дослідження №9. Виявлення сліпої плями на сітківці ока. |
|
46 |
|
|
Слухова сенсорна система. Система рівноваги. Лабораторне дослідження №10. Вимірювання порога слухової чутливості. |
Лабораторне дослідження №10. Вимірювання порога слухової чутливості. |
|
47 |
|
|
Сенсорні системи смаку й нюху |
|
|
48 |
|
|
Сенсорні системи руху, дотику, температури, болю. Дослідницький практикум №4. Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. |
Дослідницький практикум №4. Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. |
|
49 |
|
|
Порушення роботи сенсорних систем |
|
|
50 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи» (тестова письмова робота) |
|
|
Тема 9. Вища нервова діяльність (7 год.) |
|||||
51 |
|
|
Вища нервова діяльність. Дослідницький практикум №5. Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту. |
Дослідницький практикум №5. Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту. |
|
52 |
|
|
Рефлекси. Лабораторне дослідження №11. Визначення реакції зіниць на світло. |
Лабораторне дослідження №11. Визначення реакції зіниць на світло. |
|
53 |
|
|
Інстинкти |
|
|
54 |
|
|
Мова. Навчання та пам'ять. Лабораторне дослідження №12. Дослідження різних видів пам’яті. |
Лабораторне дослідження №12. Дослідження різних видів пам’яті. |
|
55 |
|
|
Мислення та свідомість |
|
|
56 |
|
|
Сон. Біоритми |
|
|
57 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Вища нервова діяльність» (тестова письмова робота) |
|
|
Тема 10. Регуляція функцій організму (7 год.) |
|||||
58 |
|
|
Гомеостаз і регуляція функцій організму. Нервова регуляція |
|
|
59 |
|
|
Гуморальна регуляція. Гормони |
|
|
60 |
|
|
Ендокринна система |
|
|
61 |
|
|
Порушення роботи ендокринної системи |
|
|
62 |
|
|
Імунна система. Імунітет |
|
|
63 |
|
|
Порушення роботи імунної системи |
|
|
64 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Регуляція функцій організму» (тестова письмова робота) |
|
|
Тема 11. Розмноження та розвиток людини (5 год.) |
|||||
65 |
|
|
Репродуктивна система |
|
|
66 |
|
|
Як працює репродуктивна система |
|
|
67 |
|
|
Розвиток людини |
|
|
68 |
|
|
Порушення роботи репродуктивної системи |
|
|
69 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Розмноження та розвиток людини» (тестова письмова робота) |
|
|
70 |
|
|
Узагальнююче заняття |
|
|