Погоджено
Заступник директора
__________М. Я. Петручик
____________________________
БІОЛОГІЯ
9 КЛАС
(140 годин-4 години на тиждень, із них 4 години-резервних).
За програмою з біології для 8-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням біології, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 17.07. 2013 № 983.
№п/п
|
Тема уроку |
Лабораторні,практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Кіль кість годин |
Дата проведення уроку |
Примітка |
Вступ (1 год.) |
|||||
1 |
Біологія як наука. Предмет біології, її основні галузі та місце серед інших наук. Основні методи біологічних досліджень. |
|
1 |
|
|
Тема 1. Хімічний склад клітини та біологічні молекули(8 год.) |
|||||
2
|
Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполук |
|
1 |
|
|
3 |
Органічні молекули. Біологічні макромолекули – біополімери. |
|
1 |
|
|
4 |
Білки, їхня структурна організація та основні функції. |
|
1 |
|
|
5 |
Ферменти, їхня роль в клітині. |
Лабораторне дослідження властивостей ферментів. |
1
|
|
|
6 |
Вуглеводи та ліпіди. |
|
1 |
|
|
7 |
Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації. |
|
1 |
|
|
8 |
Макроергічні сполуки, АТФ. Поняття про перетворення енергії в біологічних системах. Молекулярні мотори. |
|
1 |
|
|
9 |
Практичні роботи № 1. Розв'язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот. |
|
1 |
|
|
Тематична |
|||||
Тема 2. Структура клітини |
|||||
10 |
Методи дослідження клітин, типи мікроскопії |
|
1 |
|
|
11
|
Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана, цитоплазма та основні клітинні органели. |
Лабораторні дослідження руху цитоплазми в клітинах рослин; явища плазмолізу та деплазмолізу у рослинній клітині |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
Ядро, його структурна організація та функції. |
|
1 |
|
|
13-14 |
Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина. |
Лабораторні роботи 1. Вивчення б 2. Вивчення структурно-функціональної клітин.будови клітин. |
2 |
|
|
15 |
Урок узагальнення «Структура клітин»
|
|
1 |
|
|
Тематична |
|||||
Тема 3. Принципи функціонування клітини
|
|||||
16
|
Обмін речовин та енергії. |
|
1 |
|
|
17 |
Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах. |
|
1 |
|
|
18 |
Біохімічні механізми дихання. |
|
1 |
|
|
19 |
Фотосинтез: світлова та темнова фаза. |
Лабораторне дослідження виділення кисню зеленою рослиною в процесі фотосинтезу |
1 |
|
|
20 |
Хемосинтез. |
|
1 |
|
|
21 |
Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах. |
|
1 |
|
|
Тематична |
|||||
Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації. |
|||||
22 |
Гени та геноми. Будова генів та основні компоненти геномів прокаріотів. |
|
1 |
|
|
23 |
Гени та геноми. Будова генів та основні компоненти геномів еукаріотів. |
|
1 |
|
|
24 |
Транскрипція та основи її регуляції. |
|
1 |
|
|
25 |
Основні типи РНК. |
|
|
|
|
26 |
Генетичний код. Біосинтез білка. |
|
1 |
|
|
27 |
Подвоєння ДНК; репарація пошкоджень ДНК. |
|
1 |
|
|
28 |
Ділення клітин: клітинний цикл, мітоз |
Лабораторні дослідження: фаз мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі) |
1 |
|
|
29 |
Мейоз. Рекомбінація ДНК. |
|
1 |
|
|
Тематична |
|||||
30 |
Генетичне та епігенетичне спадкування. |
|
1 |
|
|
31 |
Розмноження живих організмів |
|
1 |
|
|
32 |
Класифікація способів розмноження. |
|
1
|
|
|
33 |
Статеві клітини та запліднення. |
|
1 |
|
|
34-35 |
Закономірності індивідуального розвитку. Уявлення про життєві цикли |
Лабораторне дослідження стадій перебігу ембріогенезу (на прикладі амфібій) |
2 |
|
|
36 |
Практична робота 2.Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляці |
|
1 |
|
|
37 |
Розв’язування вправ з реплікації, транскрипції та трансляці |
|
1 |
|
|
38 |
Контрольна робота |
|
1 |
|
|
Тематична |
|||||
Тема 5. Закономірності успадкування ознак |
|||||
39 |
Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип. Алелі. |
|
1 |
|
|
40 |
Закони Менделя. |
|
1
|
|
|
41 |
Ознака як результат взаємодії генів. Зчеплення генів. Кросинговер. |
|
1 |
|
|
42 |
Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю. |
|
1
|
|
|
43 |
Форми мінливості. |
Лабораторне дослідження прояву мінливості у рослин і тварин. |
1 |
|
|
44 |
Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій. |
|
1 |
|
|
45 |
Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування. |
|
1 |
|
|
46 |
Сучасні методи молекулярної генетики. |
|
1 |
|
|
47 |
Практична робота 3. Складання схем схрещування. |
|
1 |
|
|
48 |
Розвязування вправ. Складання схем схрещування
|
|
1 |
|
|
Тематична |
|||||
Тема 6. Еволюція органічного світу |
|||||
49 |
Популяції живих організмів та їх основні характеристики. Популяційна генетика. |
|
1 |
|
|
50 |
Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін. |
|
1 |
|
|
51 |
Механізми видоутворення. |
|
1 |
|
|
52 |
Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна. |
|
1
|
|
|
53 |
Докази еволюції живої природи. Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції. |
|
1 |
|
|
54 |
Еволюція людини. Механізми антропогенезу. Етапи еволюції людини. |
|
1 |
|
|
55 |
Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя. |
|
1 |
|
|
Тематична |
|||||
Тема 7. Біорізноманіття |
|||||
56 |
Основи еволюційної філогенії та систематики. |
|
1 |
|
|
57 |
Основні групи організмів: віруси, бактерії, археї, еукаріоти. |
|
1 |
|
|
58 |
Огляд основних еукаріотичних таксонів. |
|
1 |
|
|
59 |
Практична робота 4 Порівняння будови та процесу розмноження клітинних та неклітинних форм життя. |
|
1 |
|
|
60 |
Поняття про вид як основну класифікаційну одиницю різноманітності живого. Проблеми концепцій виду та його визначень. |
|
1 |
|
|
61 |
Уявлення про класифікацію та номенклатуру. |
|
1 |
|
|
62 |
Практична робота 5. Методи фенотипної ідентифікації видів за допомогою діагностичних ключів та таблиць. |
|
1 |
|
|
63 |
Міжнародні Кодекси номенклатур. Міжнародні банки генетичної інформації, пошукові системи. |
|
1 |
|
|
64 |
Макросистема органічного світу. |
|
1 |
|
|
65 |
Різноманітність органічного світу. Конвенція про біорізноманітність. |
|
1 |
|
|
66 |
Генетична, видова та екосистемна різноманітність. |
|
1 |
|
|
67 |
Узагальнення з теми «Біорізноманіття». Самостійна робота |
|
1 |
|
|
Тематична |