В України у 2013-році тривалість життя чоловіків складала 66-років, а жінок –76-років. Темпи зростання тривалості життя були невисокими — у 1874—1883 роках вона становила приблизно 29 років (чоловіки 28.0, жін 30.2), у 1904—1913 — приблизно 33 роки (чоловіки 32.4, жінки 34.5). Тривалість життя в українських губерніях у цей час була суттєво вищою, ніж у середньому по Європейській частині. Так, у 1896—1897 роках середня тривалість життя в українських губерніях становила для чоловіків — 35.9 років, для жінок — 36.9, що на 4 роки більше, ніж у середньому по Європейській частині Росії (31.3 і 33.4 років). В той же час найнижчою тривалість життя була в губерніях центральної Росії, Поволжя та Уралу — 29.4 років у чоловіків, 31.7 у жінок, а найвищою — у прибалтійських губерніях — 40.4 і 44.4 років відповідно.
Як працює мозок людини?1. Мозок ніколи не перестає змінюватися. Дослідження показало, що мозок дорослого має здатність створювати нові нервові шляхи, так як і мозок дитини. Крім того, дослідження з медитації показали, що енергійна психологічна підготовка може змінити як структуру, так і функцію мозку. Також цікавим є те, що одна година і півтори хвилини пітливості можуть тимчасово скоротити мозок майже на стільки, як від одного року старіння. Крім того, лише 5 хвилин без кисню можуть спричинити серйозне пошкодження мозку.2. Люди, які роблять помилки, нам більш приємні. Згідно з ефектом помилки, сприйнята привабливість індивіда збільшується або зменшується (залежно від його компетентності і поведінки) після того, як він або вона робить помилку. По суті, ті, хто ніколи не роблять помилок, сприймаються мозком як менш привабливі та симпатичні, ніж ті, хто робить випадкові помилки.3. Клітини мозку їдять самі себе. Коли людина голодує, нейрони відчуття голоду в мозку починають їсти самі себе. Цей акт самоканібалізму являється сигналом голоду для того, що людині потрібно швидко щось з’їсти. Це пояснює те, чому людям так важко дотримуватися дієти.
Принцип системного чергування навантажень і відпочинку. Цей принцип є важливим, від нього залежить кумулятивний (сумарний) ефект заняття. Використовуючи різні інтервали відпочинку (повний, скорочений, оптимізований) між заняттями і контролюючи величину фізичних навантажень можна домогтися максимального ефекту, навіть при частих заняттях з великою напруженістю. Краще використовувати фізичні навантаження з відпочинком, що збігається з фазою сверхвосстановления (суперкомпенсацією), що дозволить на черговому занятті виконати більш значне навантаження, ніж на попередньому.
{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}Перше дитинство – від 4 до 7 років – дошкільний вік. Швидко розвивається мозок;Оволодіння навичками писання, розвивається дрібна моторика;Провідна діяльність - гра. Ювенільний періодтриває від народження до 21 року у жінок і 22 років у чоловіків
Період старостітриває від 55-60 років до завершення життя{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Похилий вік – від 55-60 до 74 років Суттєві зміни в організмі:посивіння, зморшки, зміна осанки, зменшення м’язової сили, зменшення еластичності судин, погіршення пам’яті, сповільнення реакції