Річне календарно-тематичне планування з біології 9 клас

Про матеріал
Річне календарно-тематичне планування з біології 9 клас з врахуванням компетентностей, які набувають учні під час конкретного уроку
Перегляд файлу

Біологія. 9 клас

 (70 год – 2 год на тиждень, з них 2 год – резервні)

№ з/п

Дата

Тема уроку

Компетентності,  що формуються

Примітки

Коригуюче повторення основних питань курсу біології 8класу (4 години)

1

 

Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції

Первинний інструктаж з БЖД

 

Спілкування державною  мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя.

 

2

 

Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл.

3

 

Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.

4

 

Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я.

Вступ (2 год.)

5

 

Біологія як наука. Предмет біології. Основні галузі біології та її місце серед інших наук.

Спілкування державною  мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.

 

6

 

Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень.

 

Тема 1. Хімічний склад клітини (8 год)

7

 

Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки.

 

 

 

 

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя.

 

8

 

Поняття про біологічні макромолекули – біополімери. Органічні молекули.

 

9

 

Вуглеводи та ліпіди.

 

10

 

Білки, їхня структурна організація та основні функції.

 

11

 

Ферменти, їхня роль у клітині.

Лабораторні дослідження №1:

Властивостей ферментів

 

12

 

Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації.

 

13

 

АТФ.

 

14

 

Практична робота № 1. Розв’язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот

 

Тема 2.Структура клітини (5 год.)

15

 

Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії.

Спілкування державною  мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.

 

16

 

Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана, цитоплазма та основні клітинні органели.

 

17

 

Ядро, його структурна організація та функції.

 

18

 

Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина.

 

19

 

Лабораторна робота №1

1. Вивчення структурно-функціона­льної різноманітності клітин.

 

Тема 3.Принципи функціонування клітини (6год.)

20

 

Обмін речовин та енергії. Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах.

 

Спілкування державною  мовою математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність

 

21

 

Клітинне дихання. Біохімічні механізми дихання.

 

22

 

Фотосинтез: світлова та темнова фаза.

 

23

 

Хемосинтез.

 

24

 

Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах

 

25

 

Контрольна робота з тем "Хімічний склад клітини.","Структура клітини.", "Принципи функціонування клітини"

 

Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації (11 год)

26

 

Гени та геноми. Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів.

 

 

 

 

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.

 

 

27

 

Транскрипція.

 

28

 

Практична робота№2. Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції

 

29

 

Основні типи РНК.

 

30

 

Генетичний код. Біосинтез білка

 

31

 

Подвоєння ДНК; репарація пошкоджень ДНК.

 

32

 

Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз.

 

 

 

Лабораторні дослідження №2:

фаз мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі).

 

33

 

Мейоз. Рекомбінація ДНК.

 

34

 

Статеві клітини та запліднення. Етапи індивідуального розвитку.

 

35

 

Узагальнення знань з теми

«Збереження та реалізація спадкової інформації»

 

Тема 5. Закономірності успадкування ознак ( 10 год)

36

 

Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип. Алелі.

 

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність

 

 

37

 

Закони Менделя. 

 

38

 

Практична робота № 3 Складання схем схрещування.

 

39

 

Ознака як результат взаємодії генів. Поняття про зчеплення генів і кросинговер.

 

40

 

Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю.

 

41

 

Форми мінливості.

Лабораторні дослідження №3 мінливості в рослин і тварин

 

42

 

Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій.

 

43

 

Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування. Сучасні методи молекулярної генетики.

 

44

 

Проект. Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня) / родовід родини видатних людей (за вибором учня)

 

45

 

Узагальнення з теми «Закономірності успадкування ознак»

 

Тема 6. Еволюція органічного світу (7 год)

46

 

Популяції живих організмів та їх основні характеристики.

 

 

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.

 

 

47

 

Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін

 

48

 

Механізми видоутворення.

 

 

49

 

Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна. Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції.

 

50

 

Еволюція людини. Етапи еволюції людини.

 

51

 

Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя

 

52

 

Узагальнення з теми «Еволюція органічного світу»

 

Тема 7. Біорізноманіття (розглядається опційно,  3 год)

53

 

Основи еволюційної філогенії та систематики.

 

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя.

 

 

 

55

 

Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти. Неклітинні форми життя: віруси.

 

 

55

 

Огляд основних еукаріотичних таксонів.

 

 

Тема 8. Надорганізмові біологічні системи (6 год)

56

 

 

Екосистема. Різноманітність екосистем. Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах.

 

 

 

 

Спілкування державною  мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність

 

 

57

 

Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори.

 

58

 

Стабільність екосистем та причини її порушення.

 

59

 

Біосфера як цілісна система. Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища.

 

60

 

Проект (дослідницький)

Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості

 

61

 

Контрольна робота з тем "Біорізноманіття"," Надорганізмові біологічні системи"

 

Тема 9. Біологія як основа біотехнології та медицини ( 5 год)

62

 

Поняття про селекцію. Введення в культуру рослин. Методи селекції рослин.

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.

 

63

 

Одомашнення тварин.

 Методи селекції тварин

 

64

 

Огляд традиційних біотехнологій. Основи генетичної та клітинної інженерії.

 

65

 

Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині.

 

66

 

Генетично модифіковані організми

 

Узагальнення

67

 

Основні загальні властивості живих систем

Спілкування державною  мовоюосновні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя.

 

 

 

68

 

Єдність живих систем різних рівнів

 

 

69

 

Повторення вивченого матеріалу

 

 

70

 

Повторення вивченого матеріалу

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гончаренко Олександр
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 9 клас, Планування
До підручника
Біологія 9 клас (Остапченко Л.І., Балан П.Г., Поліщук В.П.)
Додано
3 вересня 2022
Переглядів
5088
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку