Календарне планування уроків біології І семестр за підручниками В.І.Соболя

Про матеріал
Календарне планування уроків біології І семестр за підручниками Соболя В.І. 7-11 клас.
Перегляд файлу

БІОЛОГІЯ 7 клас

ЗМІСТ УРОКУ

Дата

 

Домашнє завдання

  1.  

Вступ.  Тварини та їх особливості. Інструктаж з БЖД.

 

§§1-2

  1.  

Будова тварин. Клітина, тканини. Органи та системи органів, їх функції.

 

§3

  1.  

Основні відмінності  тварин від рослин та грибів.

 

§4

  1.  

Тема 1. Різноманітність тварин. Класифікація, поширення та значення тварин.

 

§§5-6

  1.  

Кишковопорожнинні.

 

§7

  1.  

Різноманітність та значення кишковопорожнинних.

 

§8

  1.  

Загальні ознаки кільчастих червів.  Лабораторне дослідження: «Зовнішня будова та рух кільчастих червів».

 

§9

  1.  

Різноманітність кільчастих червів, їх роль у природі та  в житті людини

 

§§10-11

  1.  

Паразитичні черви.  (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

§22 (частково)

  1.  

Членистоногі. Особливості ракоподібних.

 

§§12,13

  1.  

Різноманітність ракоподібних.

 

§14

  1.  

Павукоподібні.

 

§15

  1.  

Різноманітність павукоподібних.

 

§16

  1.  

Комахи.

 

§17

  1.  

Спосіб життя комах.   Практична робота № 1. Виявлення прикладів пристосувань  до способу життя у комах.

 

§18

  1.  

Різноманітність комах, їх роль у природі та  значення в житті людини.

 

§19

  1.  

Молюски.

 

§20

  1.  

Різноманітність та значення молюсків. Лабораторне дослідження будови черепашки  черевоногих та двостулкових молюсків.

 

§21

  1.  

Контрольна робота. Членистоногі. Молюски. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

 

  1.  

Хордові. Риби.

 

§§23-24

  1.  

Різноманітність риб, роль у природі та значення в житті людини.

 

§25

  1.  

Амфібії.

 

§26

  1.  

Різноманітність амфібій, роль у природі та значення в житті людини.

 

§27

  1.  

Рептилії, їх визначальні біологічні особливості.

 

§28

  1.  

Різноманітність рептилій, роль у природі та значення в житті людини.

 

§29, теми до проєктів

  1.  

Птахи, особливості будови і життєдіяльності. Пристосування до польоту.

 

§30

  1.  

Практична робота №2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у різних птахів.

 

§§30-31

  1.  

Захист проєктів.  Різноманітність птахів.  

 

§31

  1.  

Роль птахів у природі та значення в житті людини.  

 

 

  1.  

Урок-вікторина. Зимуючі птахи. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

 


БІОЛОГІЯ 8 клас

ЗМІСТ УРОКУ

Дата

Домашнє

завдання

  1.  

ВСТУП. Біосоціальна природа людини.

 

Конспект уроку

  1.  

Поняття про антропогенез.

 

Конспект уроку

  1.  

Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

 

§4

  1.  

Тема 1. Організм людини як біологічна система.

 

§1

  1.  

Різноманітність клітин організму людини.

 

§2ч

  1.  

Тканини. Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини.

 

§2

  1.  

Регуляторні системи. Нервова регуляція.

 

§3

  1.  

Гуморальна  та імунна регуляція.

 

§3

  1.  

Узагальнення. Організм людини. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

 

  1.  

Тема 2. Опора і рух. Значення   опорно-рухової системи, її будова та функції.

 

§28

  1.  

Лабораторне дослідження: Мікроскопічна будова кісткової, хрящової та м’язової тканин

 

§28

  1.  

Кістки та хрящі.

 

§29

  1.  

Скелет людини.

 

§30

  1.  

Функції і будова скелетних м’язів Основні групи скелетних м’язів.

 

§31

  1.  

Робота м’язів.   Втома м’язів.

Лабораторне дослідження: Розвиток втоми при статичному і динамічному навантаженні; вплив ритму і навантаження на розвиток втоми.

 

§32

  1.  

Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Профілактика порушень ОРС.

 

§33

  1.  

Захист проєктів. Гіподинамія. Захворювання ОРС.

(тематика за вибором вчителя) (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

 

  1.  

Тема 3.Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини.

 

§5

  1.  

Харчування та обмін речовин.

 

§6

  1.  

Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини.

 

§7

  1.  

Захист проєктів. Вітаміни. (тематика за вибором вчителя)

 

 

  1.  

Тема 4. Травлення.

Система органів травлення. Значення травлення.

 

§8

  1.  

Процес травлення у ротовій порожнині.

 

§9

  1.  

Процес травлення в шлунку.

 

§10

  1.  

Процес травлення в  кишечнику.

 

§11

  1.  

Харчові розлади та їх запобігання.

 

§12

  1.  

Контрольна робота. Травлення та обмін речовин.

 

 

  1.  

Тема 5. Дихання. Значення дихання.  

 

§13

  1.  

Дихальна система людини.

 

§14

  1.  

Дихальні рухи.

 

§15

  1.  

Профілактика захворювань дихальної системи.

 

§16

  1.  

Узагальнення. Травлення. Дихання. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

 

 

БІОЛОГІЯ 9 клас

ЗМІСТ УРОКУ

Дата

Домашнє

завдання

  1.  

 Біологія як наука . Рівні організації біологічних систем. Методи біологічних досліджень.

 

§§1,2

  1.  

 Тема 1. Хімічний склад клітини

  Хімічний склад клітини. Неорганічні сполуки

 

§3

  1.  

Вода та її основні фізико-хімічні властивості

 

§4

  1.  

Органічні речовини. Вуглеводи

 

§5,6

  1.  

Ліпіди

 

§7

  1.  

Білки. Лабораторне дослідження властивостей ферментів

 

§8, 10

  1.  

Нуклеїнові кислоти.

 

§9, 10

  1.  

АТФ.

 

§10

  1.  

Практична робота № 1.  Розв'язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот.

 

Повторити

§§ 3-10

  1.  

Хімічний склад клітини. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

 

  1.  

Тема 2. Структура клітини

Методи дослідження клітин.

 

§11

  1.  

Структура клітини.

 

§12

  1.  

Клітинна мембрана.

 

§13

  1.  

Основні клітинні органели. Самостійна робота.

 

§14

  1.  

Ядро.

 

§15

  1.  

Лабораторна робота №1. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин.

 

§16

  1.  

Тема 3. Принципи функціонування клітин

Обмін речовин та енергії.

 

§ 17

  1.  

Катаболізм.

 

§ 18

  1.  

Клітинне дихання.

 

§ 19

  1.  

Фотосинтез.

 

§ 20

  1.  

Хемоситез.

 

§21

  1.  

Контрольна робота. Будова та функції клітини.

(ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

 

  1.  

Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації

Будова генів.

 

§22

  1.  

Геном про- та еукаріотів.

 

§23

  1.  

Хромосоми.

 

§24

  1.  

Транскрипція.

 

§25

  1.  

Біосинтез білка.

 

§26

  1.  

Практична робота №2.  Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції.

 

25-26

  1.  

Клітинний цикл. Лабораторне дослідження фаз мітозу.

 

§28

  1.  

Мейоз.

 

§29

  1.  

Статеві клітини та запліднення.

 

§30

  1.  

Узагальнення.  Збереження та реалізація спадкової інформації. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

 

 

БІОЛОГІЯ та ЕКОЛОГІЯ   10 клас

ЗМІСТ УРОКУ

 Дата

Домашнє

завдання

  1.  

ВСТУП Міждисциплінарні зв’язки біології та екології.

 

§1

  1.  

Рівні організації біологічних систем. Властивості живого.

 

§2,3

  1.  

Стратегія сталого розвитку природи і суспільства. 

 

§4

  1.  

Тема 1. Біорізноманіття. Систематика – наука про різноманітність організмів.

 

§5

  1.  

Сучасні критерії виду. Лабораторна робота №1 Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу

 

§6

  1.  

Віруси, віроїди, пріони. Особливості їхньої організації та функціонування.

 

§7

  1.  

Роль вірусів в еволюції організмів.

 

§8

  1.  

Прокаріотичні організми.

 

§§9,10

  1.  

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ.

 

 

  1.  

Еукаріоти.

 

§11

  1.  

Гриби.

 

§§12,13

  1.  

Водорості.

 

§14

  1.  

Вищі рослини.

 

§15

  1.  

Справжні тварини.

 

§16

  1.  

Багатоклітинні тварини.

 

§17

  1.  

Контрольна робота. Біорізноманіття

 

 проєкт

  1.  

Виконання проєкту. Складання характеристики виду за видовим критеріями. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

 

  1.  

Тема 2. Обмін речовин та перетворення енергії. Обмін речовин та енергії – основа функціонування біологічних систем. Біоелементи.

 

§§18,19

  1.  

Білки, нуклеїнові кислоти.

 

§ 20

  1.  

Вуглеводи, ліпіди.

 

§21

  1.  

Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму

 

§22

  1.  

Особливості обміну речовин в автотрофних та гетеротрофних організмів

 

§§23, 24

  1.  

Роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму клітини та цілісного організму

 

§25

  1.  

Вітаміни, їх роль в обміні речовин.

 

§26

  1.  

Енергетичне забезпечення процесів метаболізму.

 

§§27, 28

  1.  

Практична робота №1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини.

 

§28

  1.  

Порушення обміну речовин.

 

§29

  1.  

Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин.

 

§ 30

  1.  

Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин.

 

§31

  1.  

 Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму.

 

§32

 

БІОЛОГІЯ та ЕКОЛОГІЯ 11 клас

ЗМІСТ УРОКУ

Дата

Домашнє

завдання

  1.  

Тема 5. Адаптації. Адаптація як загальна властивість біологічних систем.

 

§1

  1.  

Загальні закономірності формування адаптацій. Властивості адаптацій.

 

§2

  1.  

Формування адаптацій на молекулярному та клітинному рівнях організації. Стратегії адаптацій організмів.

 

§3

  1.  

Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види.  Адаптивна радіація.

 

§4

  1.  

Життєві форми тварин та рослин як адаптації до середовища мешкання.

 

§5

  1.  

Екологічна ніша як наслідок адаптацій організмів до існування в екосистемі.

 

§6

  1.  

Поняття про спряжену еволюцію та коадаптацію.

 

§7

  1.  

Середовища існування.

 

§8

  1.  

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ.

 

 

  1.  

Адаптації до водного середовища.

 

§9

  1.  

Повітряно-наземне середовище існування.

 

§10

  1.  

Способи терморегуляції організмів.

 

§11

  1.  

Ґрунтове середовище.

 

§12

  1.  

Симбіоз та його форми. Організм як середовище мешкання.

 

§§13, 14

  1.  

Поширення паразитизму серед різних груп організмів.

 

§15

  1.  

Форми та роль паразитизму в природі. Адаптації паразитів та їх хазяїв.

 

§17

§16

  1.  

Практична робота 1. Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування.

 

 

  1.  

Адаптивні біологічні ритми біологічних систем різного рівня організації.

 

§18

  1.  

Контрольна робота. Адаптації. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ).

 

 

  1.  

Тема 6. Біологічні основи здорового способу життя. Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи ЗСЖ.

 

§§19, 20

  1.  

Безпека і статева культура. Профілактика  захворювань, що передаються статевим шляхом.

 

§§21,32

  1.  

Негативний вплив на здоров’я людини алкоголю і куріння.

 

§§22,23

  1.  

Негативний вплив на здоров’я людини наркотиків.

 

§24

  1.  

Вплив стресових факторів на організм людини.

 

§25

  1.  

Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини.

 

§26

  1.  

Імунна система людини, особливості її функціонування.

 

§27

  1.  

Імунокорекція. Імунотерапія.

 

§28

  1.  

Профілактика неінфекційних захворювань людини.

 

§29

  1.  

Профілактика інфекційних та інвазійних  захворювань людини.

 

§§30,31

  1.  

Практична робота №2 Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань.

 

§32

  1.  

Навчальний проєкт: Особиста програма зміцнення здоров’я.

 

§32

  1.  

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Планування
Додано
4 січня
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку