№ |
БІОЛОГІЯ 7 клас ЗМІСТ УРОКУ |
Дата
|
Домашнє завдання |
|
Вступ. Тварини та їх особливості. Інструктаж з БЖД. |
|
§§1-2 |
|
Будова тварин. Клітина, тканини. Органи та системи органів, їх функції. |
|
§3 |
|
Основні відмінності тварин від рослин та грибів. |
|
§4 |
|
Тема 1. Різноманітність тварин. Класифікація, поширення та значення тварин. |
|
§§5-6 |
|
Кишковопорожнинні. |
|
§7 |
|
Різноманітність та значення кишковопорожнинних. |
|
§8 |
|
Загальні ознаки кільчастих червів. Лабораторне дослідження: «Зовнішня будова та рух кільчастих червів». |
|
§9 |
|
Різноманітність кільчастих червів, їх роль у природі та в житті людини |
|
§§10-11 |
|
Паразитичні черви. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
§22 (частково) |
|
Членистоногі. Особливості ракоподібних. |
|
§§12,13 |
|
Різноманітність ракоподібних. |
|
§14 |
|
Павукоподібні. |
|
§15 |
|
Різноманітність павукоподібних. |
|
§16 |
|
Комахи. |
|
§17 |
|
Спосіб життя комах. Практична робота № 1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах. |
|
§18 |
|
Різноманітність комах, їх роль у природі та значення в житті людини. |
|
§19 |
|
Молюски. |
|
§20 |
|
Різноманітність та значення молюсків. Лабораторне дослідження будови черепашки черевоногих та двостулкових молюсків. |
|
§21 |
|
Контрольна робота. Членистоногі. Молюски. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
|
|
Хордові. Риби. |
|
§§23-24 |
|
Різноманітність риб, роль у природі та значення в житті людини. |
|
§25 |
|
Амфібії. |
|
§26 |
|
Різноманітність амфібій, роль у природі та значення в житті людини. |
|
§27 |
|
Рептилії, їх визначальні біологічні особливості. |
|
§28 |
|
Різноманітність рептилій, роль у природі та значення в житті людини. |
|
§29, теми до проєктів |
|
Птахи, особливості будови і життєдіяльності. Пристосування до польоту. |
|
§30 |
|
Практична робота №2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у різних птахів. |
|
§§30-31 |
|
Захист проєктів. Різноманітність птахів. |
|
§31 |
|
Роль птахів у природі та значення в житті людини. |
|
|
|
Урок-вікторина. Зимуючі птахи. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
|
№ |
БІОЛОГІЯ 8 клас ЗМІСТ УРОКУ |
Дата |
Домашнє завдання |
|
ВСТУП. Біосоціальна природа людини. |
|
Конспект уроку |
|
Поняття про антропогенез. |
|
Конспект уроку |
|
Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
|
§4 |
|
Тема 1. Організм людини як біологічна система. |
|
§1 |
|
Різноманітність клітин організму людини. |
|
§2ч |
|
Тканини. Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини. |
|
§2 |
|
Регуляторні системи. Нервова регуляція. |
|
§3 |
|
Гуморальна та імунна регуляція. |
|
§3 |
|
Узагальнення. Організм людини. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
|
|
Тема 2. Опора і рух. Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. |
|
§28 |
|
Лабораторне дослідження: Мікроскопічна будова кісткової, хрящової та м’язової тканин |
|
§28 |
|
Кістки та хрящі. |
|
§29 |
|
Скелет людини. |
|
§30 |
|
Функції і будова скелетних м’язів Основні групи скелетних м’язів. |
|
§31 |
|
Робота м’язів. Втома м’язів. Лабораторне дослідження: Розвиток втоми при статичному і динамічному навантаженні; вплив ритму і навантаження на розвиток втоми. |
|
§32 |
|
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Профілактика порушень ОРС. |
|
§33 |
|
Захист проєктів. Гіподинамія. Захворювання ОРС. (тематика за вибором вчителя) (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
|
|
Тема 3.Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. |
|
§5 |
|
Харчування та обмін речовин. |
|
§6 |
|
Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини. |
|
§7 |
|
Захист проєктів. Вітаміни. (тематика за вибором вчителя) |
|
|
|
Тема 4. Травлення. Система органів травлення. Значення травлення. |
|
§8 |
|
Процес травлення у ротовій порожнині. |
|
§9 |
|
Процес травлення в шлунку. |
|
§10 |
|
Процес травлення в кишечнику. |
|
§11 |
|
Харчові розлади та їх запобігання. |
|
§12 |
|
Контрольна робота. Травлення та обмін речовин. |
|
|
|
Тема 5. Дихання. Значення дихання. |
|
§13 |
|
Дихальна система людини. |
|
§14 |
|
Дихальні рухи. |
|
§15 |
|
Профілактика захворювань дихальної системи. |
|
§16 |
|
Узагальнення. Травлення. Дихання. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
|
№ |
БІОЛОГІЯ 9 клас ЗМІСТ УРОКУ |
Дата |
Домашнє завдання |
|
Біологія як наука . Рівні організації біологічних систем. Методи біологічних досліджень. |
|
§§1,2 |
|
Тема 1. Хімічний склад клітини Хімічний склад клітини. Неорганічні сполуки |
|
§3 |
|
Вода та її основні фізико-хімічні властивості |
|
§4 |
|
Органічні речовини. Вуглеводи |
|
§5,6 |
|
Ліпіди |
|
§7 |
|
Білки. Лабораторне дослідження властивостей ферментів |
|
§8, 10 |
|
Нуклеїнові кислоти. |
|
§9, 10 |
|
АТФ. |
|
§10 |
|
Практична робота № 1. Розв'язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот. |
|
Повторити §§ 3-10 |
|
Хімічний склад клітини. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
|
|
Тема 2. Структура клітини Методи дослідження клітин. |
|
§11 |
|
Структура клітини. |
|
§12 |
|
Клітинна мембрана. |
|
§13 |
|
Основні клітинні органели. Самостійна робота. |
|
§14 |
|
Ядро. |
|
§15 |
|
Лабораторна робота №1. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин. |
|
§16 |
|
Тема 3. Принципи функціонування клітин Обмін речовин та енергії. |
|
§ 17 |
|
Катаболізм. |
|
§ 18 |
|
Клітинне дихання. |
|
§ 19 |
|
Фотосинтез. |
|
§ 20 |
|
Хемоситез. |
|
§21 |
|
Контрольна робота. Будова та функції клітини. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
|
|
Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації Будова генів. |
|
§22 |
|
Геном про- та еукаріотів. |
|
§23 |
|
Хромосоми. |
|
§24 |
|
Транскрипція. |
|
§25 |
|
Біосинтез білка. |
|
§26 |
|
Практична робота №2. Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції. |
|
25-26 |
|
Клітинний цикл. Лабораторне дослідження фаз мітозу. |
|
§28 |
|
Мейоз. |
|
§29 |
|
Статеві клітини та запліднення. |
|
§30 |
|
Узагальнення. Збереження та реалізація спадкової інформації. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
|
№ |
БІОЛОГІЯ та ЕКОЛОГІЯ 10 клас ЗМІСТ УРОКУ |
Дата |
Домашнє завдання |
|
ВСТУП Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. |
|
§1 |
|
Рівні організації біологічних систем. Властивості живого. |
|
§2,3 |
|
Стратегія сталого розвитку природи і суспільства. |
|
§4 |
|
Тема 1. Біорізноманіття. Систематика – наука про різноманітність організмів. |
|
§5 |
|
Сучасні критерії виду. Лабораторна робота №1 Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу |
|
§6 |
|
Віруси, віроїди, пріони. Особливості їхньої організації та функціонування. |
|
§7 |
|
Роль вірусів в еволюції організмів. |
|
§8 |
|
Прокаріотичні організми. |
|
§§9,10 |
|
ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ. |
|
|
|
Еукаріоти. |
|
§11 |
|
Гриби. |
|
§§12,13 |
|
Водорості. |
|
§14 |
|
Вищі рослини. |
|
§15 |
|
Справжні тварини. |
|
§16 |
|
Багатоклітинні тварини. |
|
§17 |
|
Контрольна робота. Біорізноманіття |
|
проєкт |
|
Виконання проєкту. Складання характеристики виду за видовим критеріями. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
|
|
Тема 2. Обмін речовин та перетворення енергії. Обмін речовин та енергії – основа функціонування біологічних систем. Біоелементи. |
|
§§18,19 |
|
Білки, нуклеїнові кислоти. |
|
§ 20 |
|
Вуглеводи, ліпіди. |
|
§21 |
|
Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму |
|
§22 |
|
Особливості обміну речовин в автотрофних та гетеротрофних організмів |
|
§§23, 24 |
|
Роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму клітини та цілісного організму |
|
§25 |
|
Вітаміни, їх роль в обміні речовин. |
|
§26 |
|
Енергетичне забезпечення процесів метаболізму. |
|
§§27, 28 |
|
Практична робота №1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини. |
|
§28 |
|
Порушення обміну речовин. |
|
§29 |
|
Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин. |
|
§ 30 |
|
Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. |
|
§31 |
|
Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму. |
|
§32 |
№ |
БІОЛОГІЯ та ЕКОЛОГІЯ 11 клас ЗМІСТ УРОКУ |
Дата |
Домашнє завдання |
|
Тема 5. Адаптації. Адаптація як загальна властивість біологічних систем. |
|
§1 |
|
Загальні закономірності формування адаптацій. Властивості адаптацій. |
|
§2 |
|
Формування адаптацій на молекулярному та клітинному рівнях організації. Стратегії адаптацій організмів. |
|
§3 |
|
Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види. Адаптивна радіація. |
|
§4 |
|
Життєві форми тварин та рослин як адаптації до середовища мешкання. |
|
§5 |
|
Екологічна ніша як наслідок адаптацій організмів до існування в екосистемі. |
|
§6 |
|
Поняття про спряжену еволюцію та коадаптацію. |
|
§7 |
|
Середовища існування. |
|
§8 |
|
ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ. |
|
|
|
Адаптації до водного середовища. |
|
§9 |
|
Повітряно-наземне середовище існування. |
|
§10 |
|
Способи терморегуляції організмів. |
|
§11 |
|
Ґрунтове середовище. |
|
§12 |
|
Симбіоз та його форми. Організм як середовище мешкання. |
|
§§13, 14 |
|
Поширення паразитизму серед різних груп організмів. |
|
§15 |
|
Форми та роль паразитизму в природі. Адаптації паразитів та їх хазяїв. |
|
§17 §16 |
|
Практична робота 1. Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування. |
|
|
|
Адаптивні біологічні ритми біологічних систем різного рівня організації. |
|
§18 |
|
Контрольна робота. Адаптації. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ). |
|
|
|
Тема 6. Біологічні основи здорового способу життя. Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи ЗСЖ. |
|
§§19, 20 |
|
Безпека і статева культура. Профілактика захворювань, що передаються статевим шляхом. |
|
§§21,32 |
|
Негативний вплив на здоров’я людини алкоголю і куріння. |
|
§§22,23 |
|
Негативний вплив на здоров’я людини наркотиків. |
|
§24 |
|
Вплив стресових факторів на організм людини. |
|
§25 |
|
Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини. |
|
§26 |
|
Імунна система людини, особливості її функціонування. |
|
§27 |
|
Імунокорекція. Імунотерапія. |
|
§28 |
|
Профілактика неінфекційних захворювань людини. |
|
§29 |
|
Профілактика інфекційних та інвазійних захворювань людини. |
|
§§30,31 |
|
Практична робота №2 Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань. |
|
§32 |
|
Навчальний проєкт: Особиста програма зміцнення здоров’я. |
|
§32 |
|
ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ. |
|
|