Календарні плани укладені згідно програми,затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України №804 від 07.06.2017 року. До планів додана граф-схема синхронного вивчення курсу історї за модульною системою навчання, лист для планування дат проведення уроків. І в граф-схемі, і в листі для планування дат синім кольором проставлені уроки історії України, чорним - уроки всесвітньої історії,що дає змогу вчителю чітко відслідковувати синхронізацію курсу історії. В планах даються домашні завдання згідно вказаних у граф-схемі підручників.
ГРАФ-СХЕМА НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ «ІСТОРІЯ» - 7 КЛАС
Історія України 1 г/тиждень, 35 тижнів, 35годин – 52,5 м/м
І семестр – годин м/м II семестр - години - м/м
Історія всесвітня 1 г/тиждень, 35 тижнів, 35годин – 52,5 м/м
І семестр – година – м/м II семестр – год. – м/м
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів для 5-9 кл., затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 07/06. 2017р.№804
Підручники : Гісем О.В. Історія України: підруч. для 7 класу загальноосвіт. навч. закладів / О.В.Гісем, О.О.Мартинюк. – Тернопіль, 2015.
Власов В.С. Історія України: підруч. для 7 класу загальноосвіт. навч. закладів. – К.: «Генеза», 2016.
Гісем О.В. Всесвітня історія: підруч. для 7 класу загальноосвіт. навч. закладів / О.В.Гісем, О.О.Мартинюк. – Тернопіль, 2015.
Пометун О. І., Малієнко Ю.Б. Всесвітня історія: підруч. для 7 класу загальноосвіт. навч. закладів.-К. : «Освіта» , 2015.
|
Повторення. Вступ Тема 1Перші серед-ньовічні держа-ви |
Тема 1. Виникнення та становлення Русі-України |
Тема 2. Середньо-вічний світ Західної Європи |
Тема 3. Євро-пейське сус-пільство і держави в Х–ХV ст. |
Тема 2. Київська держава (Русь-Україна) наприкінці X – у першій половині XI ст. |
Тема 3. Київська держава у другій половині XI – першій половині XIII ст. |
Тема 4. Королів-ство Руське (Галицько-Волинська держава) |
Тема 4. Матері-альний і духовний світ євро-пейського Серед-ньовіччя |
Тема5. Руські удільні князівства у складі сусідніх держав. Узагальнення до курсу |
Тема 5. Країни Централь-ної та Східної Європи в Х–ХV ст. Тема 6. Середньовічний Схід |
Всього годин |
7 |
7 |
6 |
9 |
6 |
7 |
6 |
5 |
9 |
8 |
Номера уроків |
1-7 |
1-7 |
8-13 |
14-22 |
8-13 |
14-20 |
21-26 |
23-27 |
27-35 |
28-35 |
Всього м/м |
10,5 |
10,5 |
9 |
13,5 |
9 |
10,5 |
9 |
7,5 |
13,5 |
12 |
УМ |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
ЗП |
7,5 |
7 |
5,5 |
10,5 |
6 |
7,5 |
5,5 |
4 |
9 |
8,5 |
КС |
0,5 |
1 |
1 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
АП |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
СУ |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
1,5 |
0,5 |
КР |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Форма підсумкового контролю |
Усне опиту-вання |
Тестування |
Залік |
Тестування |
Тестування |
Залік |
Усне опиту-вання |
Залік |
Тестування |
Залік |
ЗМІСТОВА ЛІНІЯ
Календарне планування. Всесвітня історія. 7 клас (35год.)
№№ уроків |
Тема уроку |
|
|
Повторення. Вступ. ( 1год.) |
|
1 |
Повторення. Велике переселення народів. Розселення слов’ян. Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. - стор. 3-12 |
|
|
||
Тема 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ (6год.) |
||
2 |
Утворення варварських королівств. Франкська держава. Імперія франків. Карл Великий. §1-2 |
|
3 |
Візантійська імперія. §3 |
|
4 |
Візантійська імперія. §4 |
|
5 |
Арабський світ: релігія, завоювання, культура. §5 |
|
6 |
Практичне заняття: позначити на контурній карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого, Візантію, напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат
|
|
7 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання Опрацювати завдання на стор. 58-60 |
|
Тема 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ(6год.) |
||
8 |
Зв'язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація §6 |
|
9 |
Середньовічне європейське суспільство. §7 |
|
10 |
Практичне заняття: Рицарські традиції. Замки. Життя селян стор.81-82 |
|
11 |
Середньовічне місто. Повсякденне життя. §9 |
|
12 |
Організація християнської церкви в Середньовіччі. Церковний розкол 1054 року.§8
|
|
13 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання Опрацювати завдання на стор. 104-106 |
|
Тема 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ В X – XVСТОЛІТТЯХ (9год.) |
||
14 |
Скандинавія в добу Середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання. §10 |
|
15 |
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. §11 |
|
16 |
Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій.§12 |
|
17 |
Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Жанна д’Арк. §13 |
|
18 |
Англія в ХІ–ХV ст. Генрі ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд. §14 |
|
19 |
Практичне заняття: Цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури. |
|
20 |
Священна Римська імперія §15 |
|
21 |
Країни басейну Середземного моря. Реконкіста.§16 |
|
22 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання Опрацювати завдання на стор. 189-192 |
|
Тема 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ(5год.) |
||
23 |
Католицька церква в ХІI–ХV cт. §17 |
|
24 |
Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. §18-19,п.1-5 |
|
25 |
Практичне заняття: Повсякденне життя середньовічного студента/учня стор.217-219 |
|
26 |
Книгодрукування. Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм. §18-19, п.6-11 |
|
27 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання Опрацювати завдання на стор. 220-222 |
|
Теми 5- 6 (8год.) |
||
Тема 5.КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ ВX – XVСТ. Тема 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД (оглядово) |
||
28 |
Християнізація Східної Європи. Чеське королівство. Гуситські війни у Чехії. §20-21, стор.224- |
|
29 |
Велике князівство Литовське. Угорське та Польське королівства. §20-21, стор.234-241
|
|
30 |
Володимиро-Суздальське князівство. Новгородська боярська республіка. Монгольське панування. §22-23, стор.242-250
|
|
31 |
Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського XIV – на початку XVІ ст. §22-23, стор.250-258 |
|
32 |
Практичне заняття:Виникнення слов′янської писемності. Кирилло і Мефодій. Стор. 260-263 |
|
33 |
Утворення Османської імперії. §26 |
|
34 |
Практичне заняття:Середньовічний Схід: Уявна екскурсія до середньовічних пам’яток культури Китаю, Індії, Японії ( колективний проект) §24-25 |
|
35 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання Опрацювати завдання на стор. 264-266, 295-296 |
Календарне планування . ІСТОРІЯ УКРАЇНИ . 7 клас (35 год.)
№ з/п |
Тема уроку |
|
|
Вступ (1год.) |
|
1 |
Вступ. Історія України в Середні віки. Періодизація. Джерела з історії України. Стор.6-7, §1
|
|
Тема 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ( 6год.) |
||
2 |
Розселення слов’янських племен на території України. Сусіди східних слов’ян. §2 Господарство та суспільство слов’ян. |
|
3 |
Утворення Русі-України. Київські князі Аскольд, Олег. §3 |
|
4 |
Київські князі Ігор та Ольга. §4
|
|
5 |
Князювання Святослава. §5
|
|
6 |
Практичне заняття: Князь Святослав та його походи Стор.40-41
|
|
7 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання Опрацювати завдання на стор. 42-46 |
|
Тема 2. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) НАПРИКІНЦІ X – У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XI СТ. ( 6год.) |
||
8
|
Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Впровадження християнства. §6 |
|
9 |
Київська держава (Русь-Україна) за Ярослава Мудрого. «Руська правда». §7 |
|
10 |
Суспільний,політичний устрій та господарське життя Київської держави §8 |
|
11 |
Культура Русі-України §9 |
|
12 |
Практичне заняття: Уявна подорож Києвом часів Володимира Великого та Ярослава Мудрого. Стор.85-87 |
|
13 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання Опрацювати завдання на стор. 88-90 |
|
Тема 3. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ XI – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XIII СТ.(7год.) |
||
14 |
Передумови політичного дроблення Київської держави. Любецький з’їзд князів. §10
|
|
15 |
Правління Володимира Мономаха та Мстислава Великого §11 Практичне заняття: «Повчанням дітям» В. Мономаха, «Слово о полку Ігоревім» та інші джерела про Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославовича (на вибір учня) Стор. 105-106, інтернет-ресурси
|
|
16 |
Причини роздробленості Київської держави. Київське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. §12-13, п.1-4
|
|
17 |
Переяславське, Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Ярослав Осмомисл (оглядово). Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово ) §12-13, п.5-7, інтернет-ресурси
|
|
18 |
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. §14-15, п.1-3
|
|
19 |
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. §14-15, п.4-6
|
|
20 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання Опрацювати завдання на стор. 136-138 |
|
Тема 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА)(6год.) |
||
21 |
Утворення Галицько-Волинської держави. §16 |
|
22 |
Походи монголів на Русь. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді). §17-18, п.1-6 |
|
23 |
Відновлення Галицько-Волинського князівства. Король Данило. §17-18, п.7-8 Практичне заняття: Данило Романович – будівничий Галицько – Волинської держави Стор. 163 |
|
24 |
Галицько-Волинська держава за наступників Данила Романовича та її розпад. §19 |
|
25 |
Культура Галицько-Волинської держави ХІІІ – першої половини XІV ст. §20 |
|
26 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання Опрацювати завдання на стор. 183-186 |
|
Тема 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТ (8год.) УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ(1год.) |
||
27 |
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав. §21-22, п.1-4 |
|
28 |
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав. §21-22, п.5-6, §23, п.1-3 |
|
29 |
Держава Феодоро в Криму. Утворення Кримського ханства. Гіреї. Суспільний устрій та культура ханства. (оглядово). §23, п.4-6 |
|
30 |
Соціальна структура населення . Суспільне і церковне життя на теренах України у другій половині XIV-XV ст. §24
|
|
31 |
Сільське господарство. Ремесла і торгівля. Міста, магдебурзьке право.§25
|
|
32 |
Пам’ятки середньовічної культури XІV–XV ст. Костянтин Острозький. Юрій Дрогобич. §26
|
|
33 |
Практичне заняття: Правовий статус і повсякденне життя на теренах України в XІV–XV ст. представників різних станів, верств і етносів Стор. 247-248
|
|
34 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання Опрацювати завдання на стор. 249-251 |
|
35 УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ Опрацювати завдання на стор. 252 |
Календарне планування (дати). 7 - клас (70 годин) Історія України 35 год. Всесвітня історія 35 год. |
||||||||||||||||||||||||||
№ |
план |
факт |
скор. |
№ |
план |
факт |
скор. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
Вступ. Тема1(7год.) |
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
1 |
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
2 |
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
3 |
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
4 |
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
5 |
|
|
|
Тема 4(6год.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
6 |
|
|
|
21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
7 |
|
|
|
22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
Тема1(7) |
23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
1 |
|
|
|
24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
2 |
|
|
|
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
3 |
|
|
|
26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
4 |
|
|
|
Тема 4(5год.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
5 |
|
|
|
23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
6 |
|
|
|
24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
7 |
|
|
|
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
Тема 2(6год.) |
26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
8 |
|
|
|
27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
10 |
|
|
|
Тема 5. Узаг.(9год.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
11 |
|
|
|
27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
12 |
|
|
|
28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
13 |
|
|
|
29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
Тема 3(9год.) |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
14 |
|
|
|
31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
15 |
|
|
|
32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
16 |
|
|
|
33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
17 |
|
|
|
34 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
18 |
|
|
|
35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
19 |
|
|
|
Тема 5(8год.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
20 |
|
|
|
28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
21 |
|
|
|
29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
22 |
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
Тема 2(6год.) |
31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
8 |
|
|
|
32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
9 |
|
|
|
33 |
|
|
|
|
|
|
|
План |
Факт |
|||||||||||||
10 |
|
|
|
34 |
|
|
|
|
|
|
Історія України |
|||||||||||||||
11 |
|
|
|
35 |
|
|
|
|
|
|
Всього годин |
35 |
|
|||||||||||||
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тематичних |
5 |
|
|||||||||||||
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Практичних занять |
6 |
|
|||||||||||||
Тема 3(7год.) |
|
|
|
|
|
|
|
Всесвітня історія |
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Всього годин |
35 |
|
|||||||||||||
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тематичних |
5 |
|
|||||||||||||
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Практичних занять |
5 |
|
|||||||||||||