Каледнарне планування подано на І СЕМЕСТР.
МИСТЕЦТВО В НАШОМУ ЖИТТІ
ТЕМА I. ДІАЛОГ НАРОДНОГО МИСТЕЦТВА ІЗ СЬОГОДЕННЯМ
ТЕМАІІ. ДІАЛОГ МИСТЕЦТВ МИНУЛОГО І СУЧАСНОГО
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ уроків компоненту «МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО» 3(7) КЛАС
ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «Мистецтво» для 5-9 класів, укладачі
Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів . Автори:Л. М. МАСОЛ, О. В. ГАЙДАМАКА, Г. В. КУЗЬМЕНКО, Н. А. ЛЄМЕШЕВА
«Мистецтво» (Інтегрований курс). 7 клас. Київ Видавництво «СВІТОЧ» 2015
І СЕМЕСТР. МИСТЕЦТВО В НАШОМУ ЖИТТІ
ТЕМА I. ДІАЛОГ НАРОДНОГО МИСТЕЦТВА ІЗ СЬОГОДЕННЯМ
№ |
Дата |
корекція |
Тема та зміст уроку |
Домінанти уроку |
Сприймання мистецтв |
Диск/ трек |
Художньо – творча діяльність (хоровий спів) |
Орієнтовні творчі Завдання |
1 |
|
|
Музичні символи України. Микола Віталійович Лисенко − науковець-фольклорист та засновник Української національної музики. |
Духовний гімн
|
М.Лисенко. «Молитва за Україну».
М. Вербицький. «Ще не вмерли України»
|
|
М.Лисенко. «Молитва за Україну».
Т.Петриненко. «Україна»
|
Дібрати музичні позивні для телевізійного каналу, що буде розповідати про Україну в світі |
|
||||||||
2 |
|
|
Музичні символи України (прод). Як народились обробки народних пісень і танцювальних мелодій. |
Обробки народних пісень.
|
Українська народна пісня «Ой верше, мій верше…» (виконання під супро- від колісної ліри; виконання сучасними естрадними співаками). |
|
С.Климовський, «Їхав козак за Дунай», |
Скласти програму концерту «Звучи, моя пісне українська!»
|
3 |
|
|
Пісні літературного походження. Пісні літературного походження − особливий вид пісенного фольклору. |
|
Д. Крижанівський, «Реве та стогне Дніпр широкий» (слова Т. Шевченка, (різні інтерпретації).
|
|
О.Злотник Т.Шевченко. «Тече вода з-під явора» |
Створити добірку пісень літературного походження. |
|
||||||||
4 |
|
|
Мотиви народних пісень в хоровій творчості сучасних композиторів Хорові обробки народних пісень.
|
Хорова поема, кантата. |
Леся Дичко. Кантата «Чотири пори року». І ч. «Весна» (фрагмент) М. Леонтович. «Щедрик». Ст. Людкевич. «Гагілка». |
|
«Грицю, Грицю, до роботи», укр. нар. пісня (двоголосся) |
Виконати народну пісню у будь – якому виконавському складі |
|
||||||||
5 |
|
|
Нове життя народних мелодій в інструментальній музиці. Варіації — найпопулярніша форма інструментальних обробок народної пісні. Народна основа симфонічної музики. Левко Ревуцький — автор творів різних жанрів |
Варіація, рапсодія, |
К.Мясков. Варіації на дві теми українських народних пісень.
|
|
«Ніч яка місячна», укр. нар. пісня |
|
|
||||||||
6 |
|
|
|
Симфонія |
Л.Ревуцький. Симфонія №2 мі мажор (ІІІ ч.) |
|
«Два кольори» (музика Олександра Білаша слова Дмитра Павличка |
|
|
||||||||
7 |
|
|
Нове життя народних мелодій в інструментальній музиці (прод). Музика Карпат. |
концерт |
М.Скорик Концерт «Карпатський»
Карпатська етнічна |
|
|
Дослідити творчість М.Скорика |
|
||||||||
8
|
|
|
Народна творчість - натхнення для сучасних митців. Використання фольклорних творів митцями у професійній музиці. Композиторська спадщина Бела Бартока. Іспанська музика в сучасній інтерпретації. |
|
Б.Барток.«Музика для струнних, ударних та челести». Фінал; М.де Фалья. «Іспанські танці» М.Равель. «Болеро» |
|
«Сіяв батько жито» (музика Івана Карабиця слова Вадима Крищенка)
|
Дослідити, як народні мотиви використовуються сучасними українськими музикантами
|
|
||||||||
9 |
|
|
Етнічні мотиви у класичній та сучасній музиці. Музика Сходу в творчості класиків. Музика Японії та Африканського континенту
|
|
П.Чайковський, Арабський танець з опери «Руслан і Людмила» М. Глінка. Опера «Руслан і Людмила» ІІІ дія. Перський хор «Лягає в полі морок нічний»; |
|
Пісня «Східна казка» (сайт minus.lviv.ua — Українські мінусовки)
|
Створення арабесок |
|
||||||||
9 |
|
|
Тематичне оцінювання |
полірітмія |
Д. Кабалевський. Варіації на японську народну тему.
Африканська етнічна
|
|
«Вишня», японська нар.пісня
Анничка Гнатишак, «Африканський сон» (minus.lviv.ua — Українські мінусовки)
|
Прочитати японську чи африканську народну казку та озвучити її фрагмент музикою |
|
|
|||||||
ТЕМАІІ. ДІАЛОГ МИСТЕЦТВ МИНУЛОГО І СУЧАСНОГО |
||||||||
10 |
|
|
Аранжування в музичному мистецтві Видозміни в нотному тексті, їх мета та різновиди).
|
оркестровка, інструментовка, транскрипція, парафраз, фантазія, попурі
|
Нікколо Паганіні — Мирослав Скорик. 24 Каприси (№5) С.Рахманінов. рапсодія на тему каперса и№24 Паганіні
|
|
|
Дослідіть, які музичні заставки звучать на мобільних телефонах рідних і знайомих. |
|
||||||||
11 |
|
|
Аранжування в музичному мистецтві (прод) Йоганн Себастьян Бах композитор творчість якого найбільше інтерпретується.
|
|
Й.С.Бах. «Жарт» (Різні інтерпретації)
|
|
Розспівка «Вітання з Бахом» |
|
|
||||||||
12 |
|
|
Музика і театр: опера, балет Особливості оформлення приміщення театрів. Темброві й ритмічні забарвлення, що їх отримала музика Ж. Бізе в інтерпретаціях і аранжуваннях сучасних виконавців.
|
|
Жорж Бізе. Опера «Кармен»: увертюра, хабанера, арія Хозе, куплети Тореодора
|
|
«Кольорова планета» А.Побужанська
|
|
|
||||||||
13 |
|
|
Музика і кіномистецтво: екранізація, римейк, саундтрек Зв’язок музики та кінематографу: ілюстрування змісту музичними мелодіями, «візитні картки» фільмів, гуманістична місія музики і т.п. Жанр римейку в мистецтві та його види.
|
|
Музика з фільмів «Тіні забутих ипредків». |
|
|
|
|
||||||||
14 |
|
|
Музика і архітектура Форма, ритм, композиція (симетрична, асиметрична) в музиці і в архітектурі. Органна музика. Втілення у музичних творах архітектурних образів |
|
Клод Дебюссі. Прелюдії «Затонулий собор», «Пагоди». Жорж Бізе. Симфонія «Рим». ІІІ частина (Andantemolto). Леся Дичко. Замок Шамбор (для хору,органа, труби). |
|
|
Міні-дослідження, які образотворчі терміни застосовують композитори у назвах своїх творів. Придумати цікаву історію про неї під назвою «Скрипаль на даху». |
|
||||||||
15 |
|
|
Сакральна музика Радуйся, Маріє! Релігійні, духовні музичні твори. Образ Богоматері в музичних творах |
|
Грецький розспів XVII ст. «Богородице Діво, радуйся». Йоганн-Себастьян Бах — Шарль Гуно. «Ave Maria»; Франц Шуберт. «Ave Maria».
|
|
AVE MARIA (музика Джуліо Каччіні). |
|
|
||||||||
16 |
|
|
Панорама мистецтв: перевір свої досягнення Узагальнення теми. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|