Каледнарне планування розроблене для І семестру.
Тема " Жанри мистецтва". ОБРАЗ ЛЮДИНИ В МИСТЕЦЬКИХ ЖАНРАХ
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ компоненту «МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО»
6 КЛАС
Програма інтегрованого курсу «Мистецтво» для 5-9 класів, укладачі
За підручником Л.М.Масол, «Мистецтво» 6 клас, Київ, Видавництво «Світоч» 2014р.
ЖАНРИ МИСТЕЦТВА
І семестр.
№ |
дата |
корекція |
Тема уроку |
Терміни й поняття |
Сприймання |
Художньо – творча діяльність (хоровий спів) |
Інтеграція мистецтв |
Творчі завдання |
|||||||
музичного мистецтва |
Диск/трек Образо-творчого мистецтва |
||||||||||||||
1 |
|
|
Ці жанри, жанри, жанри. Жанри в музичному мистецтві |
Вокальний, інструмент-тальний жанри. |
М.Скорик, «Мелодія» (Інструментальний та вокальний виклад)
В.А.Моцарт Фрагм. Творів «Реквієм», «Симфонія №40», « Маленька нічна серенада»)
|
Живописні твори різних жанрів |
М.Скорик, Мелодія (вокаліз). Е.Комар. «Місячна мелодія»
|
Вінсент Ван Гог. «Місячна ніч».
Ліричні вірші про ніч. |
Проаналізувати приналежність до муз.жанрів рінгтони своїх мобільних телефонів |
||||||
|
Розділ 1. ОБРАЗ ЛЮДИНИ В МИСТЕЦЬКИХ ЖАНРАХ |
||||||||||||||
|
КАМЕРНО – ВОКАЛЬНІ ЖАНРИ Портрет – дзеркало душі. |
||||||||||||||
2 |
|
|
На крилах пісні.
|
Пісня. Бардівська пісня |
Народні пісні (колискові, календарно – обрядові, козацькі, дитячі тощо), |
Різножанрові портрети |
Українські народні пісні (за бажанням).
|
Казка «Як пісня навчила людей радіти» |
Намалювати малюнок «Народна пісня» |
||||||
3 |
|
|
Музичні цикли: Ти і я - ми такі різні |
Вокальний та інструмен-тальний цикл |
Ф.Шуберт, Вокальний цикл «Прекрасна мірошниця» («В путь», «Мисливець», «Мельник і струмок»). |
|
Портрети композиторів: ФШуберт, Р.Шуман, Н.Паганіні, Ф.Шопен |
Є.Брилін «Великий і малий» |
|
Створити вокальний цикл з пісень однієї тематики |
|||||
Р.Шуман «Карнавал» (фрагменти) |
|||||||||||||||
Від камерного портрета до камерної музики. |
|||||||||||||||
4 |
|
|
Камерно –вокальні жанри: Романс, Серенада, елегія
|
Романс, серенада, елегія |
Ж.Массне, «Елегія»,
Ф.Шуберт, Серенада
|
А.Ватто «Серенада» |
М.Глінка, «Не щебечи, соловейку»
|
Вірш про романс |
Дослідження «Вірші, які стали романсами» |
||||||
5 |
|
|
Балад сумних мотиви й рапсодій поривання
|
Балада, рапсодія |
Ф.Ліст. Угорська рапсодія
В.Івасюк. Балада про мальви
|
Й.Данхаузер «Музичний вечір». А.Леман, «Портрет Ліста» |
Е.Комар. «Місячна мелодія» (повт.)
В.Івасюк. Балада про мальви
|
Легенда про квітку мальву |
Знайти літературні та музичні балади |
||||||
6 |
|
|
Гімн людині |
гімн, ода |
Студентський гімн «Гаудеамус», Олімпійськиий гімн. Бетховен, Фінал симфонії №9 |
|
М.Вербиц-ький «Гімн України». Гімн гімназії Бетховен, Ода «До радості»
|
Грецький міф про музику та музикантів |
Створити гімн класу |
||||||
Музично театральні жанри. Опера Герої міфів та легенд. |
|||||||||||||||
7 |
|
|
Античні міфи в оперному жанрі
|
Опера |
К.В.Глюк. Опера «Орфей» Мелодія, арія Орфея |
А.Канова, «Орфей та Евірдіка» |
Арія Орфея (вокаліз)
|
Грецька легенда про Орфея та Еврідіку |
Дослідити тематику Орфея в інших творах мистецтва |
||||||
8 |
|
|
Сюжети народних легенд в опері
Тематичне оціновання
|
|
М.Леонтович,
«На русалчин Великдень»: «Чи всі, ви» сестриці…»
|
І.Крамской «Русалки». К.Васильєв «Русалка» |
Пісня «Птаха»
|
Слов’янські міфи та легенди |
Придумати завершення до опери М.Леонтовича
намалювати Русалку |
||||||
Вокально - хорові жанри |
|||||||||||||||
9 |
|
|
Високе мистецтво духовності. |
Ораторія, меса, хоровий концерт |
Гендель. Ораторія «Месія» (Хор « Аліллуйя!»). М.Березовський « Не отвержи мене во время старости»
|
С.Ботчеллі. «Мадонна». Пам’ятник М.Березов-ському в Глухові |
«Навчи мене, Боже»
|
Уривки з повісті М.Даш-кієва «Страчена пісня» |
Скласти мелодію та проспівати одну з відомих молитов |
||||||
10 |
|
|
Людина в дзеркалі історії.
|
Кантата |
К.Орф. «Колесо Фортуни». 8/18, 19/6 |
|
А.Житкевич. «На крилах пісні»
|
|
Л.Дичко, кантата «Пори року» (Ознайом. Самостійно |
||||||
11 |
|
|
Батальні сцени в музиці |
|
К.Банькевич, опера «Богдан Хмельницький» |
|
Г.Татарчен-ко, «Гей ви, козаченьки»
|
|
Створити збірку історичних пісень. Топ-10 видовищних батальних сцен у кіно. |
||||||
Чарівні миттєвості життя. |
|||||||||||||||
12 |
|
|
Побутове музикування |
музикант -аматор |
Бах, «Кавова кантата»
|
Л.Каста «Концерт», П.О.Ренуар «Дівчина з гітарою»
|
Розспівка «Вітання Бахом».
|
|
Дослідження «Цікаве про каву». |
||||||
13 |
|
|
Свято музики. |
Оперета |
І.Кальман, «Принцеса цирку». Арія містера Ікс
|
|
«Чарівна Фея», Муз. і слова М.Ровенка
|
|
Намалювати маску для таємничого героя карнавалу |
||||||
14 |
|
|
Свято музики (прод) |
Мюзикл |
Г.Гладков, «Бременські музиканти»
|
|
« Пісня друзів» з м/ф «Бременські музиканти»
|
|
Створити малюнок до компакт-диску «Герої Бременських історій» |
||||||
15 |
|
|
Узагальненнятеми. Перевір себе |
|
|
|
|
|
|
||||||
16 |
|
|
Урок - концерт |
|
|
|
|
|
|
||||||