КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УРОКІВ КУРСУ «ЕТИКА»
у 6-му класі
За модельною навчальною програмою «Етика. 5–6 класи» для закладів
загальної середньої освіти (автори Ашортія Є.Д., Бакка Т.В., Желіба О.В., Козіна Л.Є., МелещенкоТ.В., Щупак І.Я.)
рекомендованою Міністерством освіти і науки України
(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
№ уроку |
ТЕМА |
Дата |
1 |
ВСТУП. Загальнолюдські цінності як основа етики. |
|
|
РОЗДІЛ 1. У світі моральних цінностей |
|
2 |
Потреби людини. Піраміда потреб. Базові потреби |
|
3 |
Духовні потреби. Моральні цінності як життєві орієнтири. |
|
4 |
Духовний світ людини. Свобода як основа моральності. Свобода вибору, дії. |
|
5 |
Почуття та емоції. Світ почуттів та емоцій. Вияв емоцій та почуттів. |
|
6 |
Любов і кохання. Що таке любов. Закоханість і кохання. Міжособистісні взаємини. |
|
7 |
Гармонія життя. Уміти радіти. Щастя і радість. Внутрішня гармонія. Уміння бути щасливим. Успіх і щастя. |
|
8 |
Справедливість. Справедливість і несправедливість. Протидія несправедливості. Правда і справедливість. |
|
9 |
Узагальнення з теми «У світі моральних цінностей» |
|
|
РОЗДІЛ 2. Етичні норми в правах дитини |
|
10 |
Гідність. Почуття особистої гідності. Особиста гідність і людська гідність. |
|
11 |
Права дитини і відповідальність. Права дитини, обов'язки і відповідальність у родині, у школі та у суспільстві. Відповідальність особистості за свій вибір та результати й наслідки своїх дій. |
|
12 |
Прийняття рішень. Мотиви та наслідки рішень. Самостійність у прийнятті рішень. |
|
13 |
Право на участь. Етика участі. |
|
14 |
Моральні принципи діяльності спільнот. |
|
15 |
Етичне лідерство. Лідерство. Моральні якості лідера. |
|
16 |
Узагальнення з теми «Етичні норми в правах дитини» |
|
17 |
Повторення вивченого матеріалу |
|
|
РОЗДІЛ 3. Мистецтво жити в суспільстві |
|
18 |
Світогляд. Уявлення людини і суспільства про світ. Багатоманіття світоглядів і базові цінності. Патріотизм, любов до України |
|
19 |
Сприйняття «іншості». Культурно-національні особливості людей, які живуть в Україні. Ближній, але інакший. |
|
20 |
Людина – найвища цінність. Людяність. Гуманістична мораль: визнання людини найвищою цінністю. Пріоритет прав і свобод людини, рівність і справедливість. |
|
21 |
Духовність і релігійність. Віра і релігія в житті людини. Право на свободу віросповідання. Повага до релігійних почуттів віруючих. Поліконфесійність. Толерантність як умова співжиття української спільноти. |
|
22 |
Інклюзія. Інклюзія як спосіб сприйняття людської різноманітності. Рівноцінність. Подолання бар’єрів та залучення кожного. Етика спілкування та допомога людям з інвалідністю. |
|
23 |
Стереотипи й упередження. Роль стереотипів у житті суспільства. Види стереотипів. Міфи. Забобони та упередження. Моральні норми як інструмент подолання стереотипів та упереджень. |
|
24 |
Благодійність і волонтерство. Доброта і благодійність. Меценатство. Благодійництво сьогодні: спонсорство. Волонтерство. Моральні аспекти волонтерського руху. |
|
25 |
Узагальнення з теми: «Людина серед людей». Діагностична робота. |
|
|
РОЗДІЛ 4. Бути культурною людиною |
|
26 |
Культура — міра людяності в людині. Духовна та матеріальна культура. Культурність. |
|
27 |
Людина і природа. Гармонія співіснування людини і природи як умова майбутнього життя. Ставлення до природи. |
|
28 |
Сталий розвиток. Екологічні проблеми сучасності. Відповідальність за все живе на Землі. |
|
29 |
Праця в житті людини. Роль праці в житті людини. Види праці. Домашня праця. Етика праці. |
|
30 |
Дозвілля людини. Розмаїття людських інтересів. Потреби у відпочинку і можливості їх задовольнити. Моє хобі. Організація вільного часу. |
|
31 |
Здоров’я людини. Довкілля і здоров’я людини. Особиста гігієна. Фізична культура. Комп’ютерні ґаджети, Інтернет і сучасний школяр. Небезпеки віртуального світу. Етика здорового способу життя. |
|
32 |
Мистецтво самопізнання. Самопізнання. Пошук власної ідентичності. Сенс життя. Ідеал в житті людини |
|
33 |
Саморозвиток. Самореалізація. Самооцінка. Планування майбутнього. Саморозвиток. |
|
34 |
Узагальнення з теми: «Бути культурною людиною». Діагностична робота. |
|
35 |
ПІДСУМКОВИЙ УРОК. Подорож країною Етики. |
|