Календарно-тематичне планування
з етики
для 6 класу,
укладене на основі навчальної програми «Етика. 5-6 класи»,
автори Ашортіа Є. Д., Бакка Т. З., Желіба О. В., Козіна Л. Є., Мелещенко Т. В., Щупак І. Я.
№ |
Тема |
Зміст |
Види навчальної діяльності |
Результати навчальної діяльності |
К-сть год |
Дата |
При-мітка |
|
|
|
|
Вступ |
|
|
|
|
|
1 |
Що ми цінуємо в житті найбільше? |
1 Загальнолюд-ські моральні цінності. 2 Як зберегти моральні цінності суспільства.
|
Схема «Моральні цінності» Моральний практикум Групова робота з текстом підручника Пошукова робота «Григорій Сковорода» Анаграма |
-розуміє значення термінів: етика, мораль; -пояснюють значення моралі. -застосовують правила моральної поведінки |
1 |
|
С. 5-11 |
|
|
|
Розділ 1. |
У світі моральних |
цінностей |
|
|
|
|
2 |
Що нам потрібно для життя. У чому ми всі різні. |
1 Фізичні потреби людини. 2 Духовні потреби людини. |
Ментальна карта «Піраміда потреб» Моральний практикум Групова робота з текстом підручника Пошукова робота «Арістотель. Фрідріх Гегель» Схема «Я – особистість» |
-бере участь у груповій роботі, розпізнає приклади поведінки; -пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів. |
1 |
|
С.12-24 |
|
3 |
Чому свобода є моральною цінністю. У чому сила любові. |
1 Свобода – основа моральності. 2 Що означає любити. |
Хмаринка слів «Свобода» Моральний практикум Групова робота з текстом підручника Пошукова робота «Леся Українка. Тарас Шевченко» Вправа «Заверши речення» |
-пояснювати, що таке моральні цінності, та на прикладах визначати їх як життєві орієнтири; -наводити приклади найрізноманітніших проявів любові. |
1 |
|
С.25-37 |
|
4 |
Як досягти гармонії в житті. Справедливість. |
1 Навіщо ми живемо. 2 Внутрішня гармонія 3 Справедливість
|
Схема «Справедливі взаємини» Моральний практикум Групова робота з текстом підручника Пошукова робота «Конфуцій. Княгиня Ольга» Логічне завдання «Скласти речення зі словом щастя» |
- розуміє значення термінів:гармонія, правда, кривда; -характеризувати справедливість як мірило людських відносин; -бере участь у груповій роботі, розпізнає приклади поведінки. |
1 |
|
С.38-51 |
|
|
|
Розділ 2. |
Етичні норми в |
правах дитини |
|
|
|
|
5 |
Як не втратити гідність. |
1 Людська гідність-основа законів сучасності. 2 Права людини 3 Права дитини і обов’язки |
Моральний практикум Групова робота з текстом підручника Пошукова робота «Анна Франк. Іван Огієнко» Ментальна карта «Обовꞌязки дітей» Логічне завдання «Поясни прислів’я» . Твоє право закінчується там, де починається право твого сусіда. |
-розуміє значення термінів: дискримінація, декларація, конвенція; -розповідати про прояви свободи вибору, волі, дії; -наводити приклади прав і обов’язків; -висловлювати власні думки про права й обов’язки учнів. |
1 |
|
С. 52-67 |
|
6 |
Що означає бути дорослим і відповідальним. Спільноти. |
1 Відповідаль-ність. 2 Діяльність спільнот. |
Моральний практикум Групова робота з текстом підручника Пошукова робота «Павло Чубинський. Астрід Лінгред» Схема «Беремо участь» Логічне завдання «Поясни прислів’я» Людина є тим, що вона робить. |
-розуміє значення термінів:відповідальність, самостійність; -оцінює свої вчинки та вчинки своїх однокласників з точки зору їх моральної зрілості. |
1 |
|
С. 68-80 |
|
7 |
Кого називають лідером. |
1 Лідерство. 2 Моральні якості лідера. |
Моральний практикум Групова робота з текстом підручника Пошукова робота «Володимир Антонович» Схема «Лідери та лідери» Вправа «Як можна стати лідером» |
-розуміє значення термінів: ідеал, формальний, неформальний; -характеризує моральні якості лідера. |
1 |
|
С. 81-87 |
|
8 |
Урок узагальнення |
Узагальнення з розділів «У світі моральних цінностей. Етичні норми в правах дитини»
|
Постер «Права дитини»
|
-бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби; -виконує різні ролі в груповій роботі; -пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів. |
1 |
|
С.88 |
|
№ |
Тема |
Зміст
|
Види навчальної діяльності
|
Результати навчальної діяльності |
К-сть год |
Дата |
Приміт-ка |
|
|
|
Розділ 3. |
Мистецтво жити в |
суспільстві |
|
|
|
|
|
Що творить картину світу. Повага. |
1 Що називають світоглядом. 2 Повага |
Моральний практикум Групова робота з текстом підручника Пошукова робота «Олена Теліга. Любомир Гузар» Схема «Яким ми бачимо світ» |
-розуміє значення термінів: патріот, толерантність, нетерпимість; -наводити приклади поважного ставлення до інших. |
1 |
|
С. 90-102 |
|
|
На чому ґрунтується гуманістична мораль |
1 Людське життя – найвища людська цінність. 2 Гуманістична мораль.
|
Моральний практикум Групова робота з текстом підручника Пошукова робота «Іммануїл Кант» Логічне завдання «Людяність із сучасного повсякдення» Схема «Людяність» |
-розуміє значення термінів: гуманізм; -аналізувати ситуації, застосовуючи засвоєні моральні приписи; -пояснювати, як пов’язані громадянське суспільство і гуманістична мораль. |
1 |
|
С. 103-110 |
|
|
Чому ми прагнемо віри? |
1 Що таке віра та релігійність. 2 Релігійне життя в Україні.
|
Моральний практикум Групова робота з текстом підручника Пошукова робота «Матір Тереза» Вправа «Завершіть речення…» Ментальна карта «Релігійність» |
-розуміє значення термінів: релігія; -пояснювати, що означає «вірити»; -обгрунтувати право кожної людини на свободу в питаннях віри. |
1 |
|
С. 111- 117 |
|
|
Як діяти, аби поміж людьми меншало барꞌєрів. |
1 Суспільні барꞌєри. 2 Правила спілкувального етикету 3 Стереотипи та упередження
|
Моральний практикум Групова робота з текстом підручника Пошукова робота «Марія Складовська – Кюрі. Стівенг Гокінг» Схема «Стереотипи» Гра «Поле чудес» Логічне завдання «Склади речення з 5 поданих слів» |
-розуміє значення термінів:інклюзія, тактовність, стереотип, упередження; -висловлювати судження про зв'язок моралі та законів у демократичному суспільстві. |
1 |
|
С.118-132 |
|
|
У чому в сучасному світі виявляється милосердя |
1 Що таке милосердя. 2 Милосердя в сучасному світі.
|
Моральний практикум Групова робота з текстом підручника Пошукова робота «Євген Чикаленко» Схема «Напрями волонтерської діяльності» Повідомлення про волонтерську діяльність в Україні. |
-розуміє значення термінів: милосердя, людяність, співчуття, меценацтво; -наводити приклади вияву милосердя; -характеризувати прояви егоїзму у власній поведінці. |
1 |
|
С. 133-139 |
|
|
|
Розділ 4. |
Бути культурною |
людиною. |
|
|
|
|
|
Що означає бути культурною людиною. |
1 Що таке культура. 2 Що означає «берегти природу»
|
Моральний практикум Групова робота з текстом підручника Пошукова робота «Катерина Білокур. Володимир Вернадський» Ментальна карта «Культура» Вправа «Доповни речення» Для мене природа – це… |
-розуміє значення термінів: довкілля; -пояснювати, чому людина є частиною природи; -наводити приклади ставлення людини до довкілля. |
1 |
|
С. 142-157 |
|
|
Яку роль у житті людини відіграє праця. |
1 Що таке праця. 2 Ставлення до праці. |
Моральний практикум Групова робота з текстом підручника Пошукова робота «Іван Франко» Схема «Праця» |
-висловлює своє судження про роль праці в житті людини; -пояснює відмінність між розумовою та фізичною працею. |
1 |
|
С. 158-163 |
|
|
Як зробити дозвілля змістовним. Чому здоровꞌя є цінністю. |
1 Дозвілля. 2 Яку людину називають розвиненою. |
Моральний практикум Групова робота з текстом підручника Пошукова робота «Олена Пчілка. Гіппократ» Схема «Щоб бути здоровим» Загадка про професію |
-розуміє значення термінів:хобі, гігієна; -називати і характеризу-вати шкідливі звички; -обгрунтувати необхідність дотримання правил особистої гігієни. |
1 |
|
С. 164-177 |
|
|
Що означає пізнати себе. |
1 Суть самопізнання. 2 Ідеал Терміни Ідеал. Натура. Самооцінка. |
Моральний практикум Групова робота з текстом підручника Пошукова робота «Марія Башкирцева» Схема «Дзеркало самопізнання» Прислівꞌя «Не хлібом єдиним житиме людина» |
-розуміє значення термінів: ідеал, натура, самооцінка; -наводити приклади моральних ідеалів; -обгрунтовувати важливість самопізнання з подальшим самовдосконаленням. |
1 |
|
С. 178-185 |
|
|
Урок узагальнення |
Узагальнення з розділів «Мистецтво жити в суспільстві. Бути культурною людиною» |
Гра – подорож «Чарівне місто» |
-бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби; -виконує різні ролі в груповій роботі; -пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів. |
1 |
|
С.186 |
|