Календарно-тематичне планування з етики для 6 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з етики для 6 класу за підручником Данилевської О., модельна програма Ашортіа Є. Д. та інші. В плануванні наявні зміст, види та результати навчальної діяльності.
Перегляд файлу

 

 

 

Календарно-тематичне планування

з етики

для 6 класу,

укладене на основі навчальної програми «Етика. 5-6 класи»,

автори Ашортіа Є. Д., Бакка Т. З., Желіба О. В., Козіна Л. Є., Мелещенко Т. В., Щупак І. Я.

 

 

 

Тема

Зміст

Види  навчальної

діяльності

Результати

навчальної  діяльності

К-сть

год

Дата

При-мітка

 

 

 

Вступ

 

 

 

 

1

Що ми цінуємо в житті найбільше?

1 Загальнолюд-ські моральні цінності.

2 Як зберегти моральні цінності суспільства.

 

Схема «Моральні цінності»

Моральний практикум

Групова робота з текстом підручника

Пошукова робота «Григорій Сковорода»

Анаграма

-розуміє значення термінів: етика, мораль;

 -пояснюють значення моралі.

-застосовують правила моральної поведінки

1

 

С. 5-11

 

 

          Розділ 1.

У      світі   моральних

цінностей

 

 

 

2

Що нам потрібно для життя. У чому ми всі різні.

1 Фізичні потреби людини.

2 Духовні потреби людини.

Ментальна карта «Піраміда потреб»

Моральний практикум

Групова робота з текстом підручника

Пошукова робота «Арістотель. Фрідріх Гегель»

Схема «Я – особистість»

-бере участь у груповій роботі, розпізнає приклади  поведінки;

-пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів.

1

 

С.12-24

3

Чому свобода є моральною цінністю. У чому сила любові.

1 Свобода – основа моральності.

2 Що означає любити.

Хмаринка слів «Свобода»

Моральний практикум

Групова робота з текстом підручника

Пошукова робота «Леся Українка. Тарас Шевченко»

Вправа «Заверши речення»

-пояснювати, що таке моральні цінності, та на прикладах визначати їх як життєві орієнтири;

-наводити приклади найрізноманітніших проявів любові.

1

 

С.25-37

4

Як досягти гармонії в житті. Справедливість.

1 Навіщо ми живемо.

2 Внутрішня гармонія

3 Справедливість

 

Схема «Справедливі взаємини»

Моральний практикум

Групова робота з текстом підручника

Пошукова робота «Конфуцій. Княгиня Ольга»

Логічне завдання «Скласти речення зі словом щастя»

- розуміє значення термінів:гармонія, правда, кривда;

 -характеризувати справедливість як мірило людських відносин;

-бере участь у груповій роботі, розпізнає приклади  поведінки.

1

 

С.38-51

 

 

Розділ 2.

Етичні     норми   в

   правах   дитини

 

 

 

5

Як не втратити гідність.

1 Людська гідність-основа законів сучасності.

2 Права людини

3 Права дитини і обов’язки

Моральний практикум

Групова робота з текстом підручника

Пошукова робота «Анна Франк. Іван Огієнко»

Ментальна карта «Обовязки дітей»

Логічне завдання «Поясни прислів’я» . Твоє право закінчується там, де починається право твого сусіда.

-розуміє значення термінів: дискримінація, декларація, конвенція;

-розповідати про прояви свободи вибору, волі, дії;

-наводити приклади прав і обов’язків;

-висловлювати власні думки про права й обов’язки учнів.

1

 

С. 52-67

6

Що означає бути дорослим і відповідальним. Спільноти.

1 Відповідаль-ність.

2 Діяльність спільнот.

Моральний практикум

Групова робота з текстом підручника

Пошукова робота «Павло Чубинський. Астрід Лінгред»

Схема «Беремо участь»

Логічне завдання «Поясни прислів’я» Людина є тим, що вона робить.

-розуміє значення термінів:відповідальність, самостійність;

-оцінює свої вчинки та вчинки своїх однокласників з точки зору їх моральної зрілості.

1

 

С. 68-80

7

Кого називають лідером.

1 Лідерство.

2 Моральні якості лідера.

Моральний практикум

Групова робота з текстом підручника

Пошукова робота «Володимир Антонович»

Схема «Лідери та лідери»

Вправа «Як можна стати лідером»

-розуміє значення термінів: ідеал, формальний, неформальний;

-характеризує моральні якості лідера.

1

 

С. 81-87

8

Урок узагальнення

Узагальнення з розділів «У світі моральних цінностей. Етичні норми в правах дитини»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Постер «Права дитини»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби;

-виконує різні ролі в груповій роботі;

-пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів.

1

 

С.88

Тема

Зміст

 

Види навчальної

діяльності

 

Результати

навчальної  діяльності

К-сть

год

Дата

Приміт-ка

 

 

       Розділ  3.

Мистецтво    жити        в

    суспільстві

 

 

 

 

Що творить картину світу. Повага.

1 Що називають світоглядом.

2 Повага

Моральний практикум

Групова робота з текстом підручника

Пошукова робота «Олена Теліга. Любомир Гузар»

Схема «Яким ми бачимо світ»

-розуміє значення термінів: патріот, толерантність, нетерпимість;

-наводити приклади поважного ставлення до інших.

1

 

С. 90-102

 

На чому ґрунтується гуманістична мораль

1 Людське життя – найвища людська цінність.

2 Гуманістична мораль.

 

Моральний практикум

Групова робота з текстом підручника

Пошукова робота «Іммануїл Кант»

Логічне завдання «Людяність із сучасного повсякдення»

Схема «Людяність»

-розуміє значення термінів: гуманізм;

-аналізувати ситуації, застосовуючи засвоєні моральні приписи;

-пояснювати, як пов’язані громадянське суспільство і гуманістична мораль.

1

 

С. 103-110

 

Чому ми прагнемо віри?

1 Що таке віра та релігійність.

2 Релігійне життя в Україні.

 

Моральний практикум

Групова робота з текстом підручника

Пошукова робота «Матір Тереза»

Вправа «Завершіть речення…»

Ментальна карта «Релігійність»

-розуміє значення термінів: релігія;

-пояснювати, що означає «вірити»;

-обгрунтувати право кожної людини на свободу в питаннях віри.

1

 

С. 111-

117

 

Як діяти, аби поміж людьми меншало барєрів.

1 Суспільні барєри.

2 Правила спілкувального етикету

3 Стереотипи та упередження

 

Моральний практикум

Групова робота з текстом підручника

Пошукова робота «Марія Складовська – Кюрі. Стівенг Гокінг»

Схема «Стереотипи»

Гра «Поле чудес»

Логічне завдання «Склади речення з 5 поданих слів»

-розуміє значення термінів:інклюзія, тактовність, стереотип, упередження;

-висловлювати судження про зв'язок моралі та законів у демократичному суспільстві.

1

 

С.118-132

 

У чому в сучасному світі виявляється милосердя

1 Що таке милосердя.

2 Милосердя в сучасному світі.

 

Моральний практикум

Групова робота з текстом підручника

Пошукова робота «Євген Чикаленко»

Схема «Напрями волонтерської діяльності»

Повідомлення про волонтерську діяльність в Україні.

-розуміє значення термінів: милосердя, людяність, співчуття, меценацтво;

-наводити приклади вияву милосердя;

-характеризувати прояви егоїзму у власній поведінці.

1

 

С. 133-139

 

 

      Розділ  4.

Бути         культурною

людиною.

 

 

 

 

Що означає бути культурною людиною.

1 Що таке культура.

2 Що означає «берегти природу»

 

Моральний практикум

Групова робота з текстом підручника

Пошукова робота «Катерина Білокур. Володимир Вернадський»

Ментальна карта «Культура»

Вправа «Доповни речення»

Для мене природа – це…

-розуміє значення термінів: довкілля;

-пояснювати, чому людина є частиною природи;

-наводити приклади ставлення людини до довкілля.

1

 

С. 142-157

 

Яку роль у житті людини відіграє праця.

1 Що таке праця.

2 Ставлення до праці.

Моральний практикум

Групова робота з текстом підручника

Пошукова робота «Іван Франко»

Схема «Праця»

-висловлює своє судження про роль праці в житті людини;

-пояснює відмінність між розумовою та фізичною працею.

1

 

С. 158-163

 

Як зробити дозвілля змістовним.

Чому здоровя є цінністю.

1 Дозвілля.

2 Яку людину називають розвиненою.

Моральний практикум

Групова робота з текстом підручника

Пошукова робота «Олена Пчілка. Гіппократ»

Схема «Щоб бути здоровим»

Загадка про професію

-розуміє значення термінів:хобі, гігієна;

 -називати і характеризу-вати шкідливі звички;

-обгрунтувати необхідність дотримання правил особистої гігієни.

1

 

С. 164-177

 

Що означає пізнати себе.

1 Суть самопізнання.

2 Ідеал

Терміни

Ідеал. Натура.

Самооцінка.

Моральний практикум

Групова робота з текстом підручника

Пошукова робота «Марія Башкирцева»

Схема «Дзеркало самопізнання»

Прислівя «Не хлібом єдиним житиме людина»

-розуміє значення термінів: ідеал, натура, самооцінка;

-наводити приклади моральних ідеалів;

-обгрунтовувати важливість самопізнання з подальшим самовдосконаленням.

1

 

С. 178-185

 

Урок узагальнення

Узагальнення з розділів «Мистецтво жити в суспільстві. Бути культурною людиною»

Гра – подорож «Чарівне місто»

-бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби;

-виконує різні ролі в груповій роботі;

-пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів.

1

 

С.186

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ковальова Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Етика, 6 клас, Планування
До підручника
Етика 6 клас (Данилевська О.М., Пометун О.І.)
Додано
3 вересня 2023
Переглядів
4740
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку