№ уроку |
Тема уроку |
Учнівські навички |
|
Ознаки предметів. Ознаки, пов’язані із поняттям величини. Просторові відношення (5 год) |
Розуміє спільні та відмінні ознаки предметів
Співтавляє об’єкти за розміром, формою, довжиною, висотою.
Орієнтується в просторі та напрямках руху.
|
|
Розпізнавання та порівняння об’єктів навколишнього світу за кольором, розміром, формою, призначенням. Поняття «кожний», «усі», «усі, крім», «деякі», «один із», «хоча б один». Сполучники «і», «або»… |
|
|
Аналіз спільних та відмінних ознак об’єктів навколишнього світу. Порівняння предметів за матеріалом. Об’єднання об’єктів у групу за спільною ознакою. Розбиття групи об’єктів на підгрупи за спільною ознакою. |
|
|
Співставлення об’єктів навколишнього світу за їх розміром, довжиною, висотою, товщиною. |
|
|
Розміщення об’єктів на площині та в просторі: вгорі, внизу, по центру; ліворуч, праворуч, між; під, над, на; попереду, позаду, поруч . |
|
|
Напрямки руху об’єктів: справа наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу вгору. |
|
Змістові лінії |
Лічба. Числа. Дії з числами
|
|
|
Лічба. Натуральні числа 1 - 10 (18 год) |
|
1. |
Група об’єктів навколишнього світу, що мають спільну ознаку. Встановлення кількості елементів у групі – кількісна лічба. Назви чисел у межах 10. Лічба. Правила лічби. |
відтворює послідовність чисел у межах 1 десятку; читає і записує числа в межах 1-10, утворює числа різними способами; порівнює числа різними способами; виконує додавання та віднімання на основі нумерації чисел; знаходить число, яке на кілька одиниць більше (менше) за дане.
|
2. |
Поняття «однакова кількість» або «порівну», «різна кількість», «стільки ж», «більше, ніж», «менше, ніж». |
|
3. |
Порядкова лічба предметів. Порядкові відношення. |
|
4. |
Число «один». Позначення числа цифрою. Цифра 1. Написання цифри 1. |
|
5. |
Число «два». Цифра 2. Утворення числа 2. Написання цифри 2. Порівняння числа 2 з одиницею. Поняття «передує», «слідує за». Практичні дії із групами об'ктів – об’єднання, вилучення. Визначення кількості елементів групи після об’єднання; вилучення. |
|
6. |
Знаки «+», «–», «=». Читання записів зі знаками «+» та «–». Доповнення записів знаками «+» і «–». |
|
7. |
Число «три». Цифра 3. Утворення числа 3 способом прилічування одиниці і числа 2 – способом відлічування одиниці. Написання цифри 3. Складання записів за малюнком. Зростання і спадання чисел. |
|
8. |
Знаки порівняння і рівності: «>», «<», «=». Порівняння чисел в межах трьох. |
|
9. |
Число «чотири». Цифра 4. Утворення числа 4 способом прилічування одиниці і числа 3 – способом відлічування одиниці. Написання цифри 4. Порівняння чисел. |
|
10. |
Наступне число. Попереднє число. Сусідні числа. Математичний диктант. |
|
11. |
Число «п’ять». Цифра 5. Утворення числа 5. Утворення числа 4 способом відлічування одиниці. Написання цифри 5. Перевірка правильності запису, зробленого за малюнком. Порівняння чисел. |
|
12. |
Число «шість». Цифра 6. Утворення числа 6. Утворення числа 5 способом відлічування одиниці. Написання цифри 6. Порівняння чисел. |
|
13. |
Число «сім». Цифра 7. Утворення числа 7. Утворення числа 6 способом відлічування одиниці. Написання цифри 7. Порівняння чисел. Складання запису за малюнком. Підбір відповідного запису до кожного малюнка. |
|
14. |
Число «вісім». Цифра 8. Утворення числа 8. Утворення числа 7 способом відлічування одиниці. Написання цифри 8. Порівняння чисел. Доповнення записів. |
|
15. |
Число «дев'ять». Цифра 9. Утворення числа 9. Утворення числа 8 способом відлічування одиниці. Написання цифри 9. Порівняння чисел. |
|
16. |
Число 10. Цифри 1 і 0 для запису числа 10. Утворення числа 10. Утворення числа 9 способом відлічування одиниці. Натуральні числа. Одноцифрові і двоцифрові числа. |
|
17. |
Числа першого десятка. Найменше й найбільше число серед чисел першого десятка. Лічба в прямому і зворотному порядку. |
|
18. |
Закріплення чисел першого десятка. Відмінність між кількістю об’єктів і порядковим номером об’єкта. |
|
Змістова лінія |
Вимірювання величин
|
|
|
Час (2 год) |
|
19. |
Час. Доба та її частини. |
Розуміє поняття «час», «доба». |
20. |
Дні тижня. Встановлення днів тижня за поняттями «вчора», «сьогодні», «завтра», «передує», «слідує». |
|
Змістова лінія |
Просторові відношення. Геометричні фігури
|
|
|
Геометричні фігури (6 год) |
|
21. |
Точка. Пряма. Крива. |
розпізнає геометричні фігури за істотними ознаками; вимірює довжину відрізка; креслить відрізки заданої довжини. |
22. |
Замкнена лінія. Незамкнена лінія. |
|
23. |
Промінь. Відрізок. Побудова відрізків. |
|
24. |
Порівняння і вирівнювання відрізків. Побудова відрізків. |
|
25. |
Ламана. Ланки і вершини ламаної. Моделювання ламаної з підручного матеріалу |
|
26. |
Замкнені і незамкнені ламані. Побудова ламаної. Моделювання кривих і ламаних ліній із підручного матеріалу. |
|
Змістова лінія |
Числа. Дії з числами
|
|
|
Натуральні числа 1 – 10. Цифра 0 (8 год) |
|
27. |
Склад чисел 2, 3, 4, 5. |
знає склад числа, вирішує вирази на його основі.
|
28. |
Закріплення складу чисел 2 – 5. |
|
29. |
Закріплення складу чисел 2 – 5. |
|
30. |
Склад чисел 6, 7. |
|
31. |
Склад числа 8. |
|
32. |
Склад числа 9. |
|
33. |
Склад числа 10. |
|
34. |
Закріплення складу чисел 6–10. |
|
|
Арифметичні дії додавання і віднімання з числами в межах 10 (10 год) |
|
35. |
Дії додавання і віднімання. Поняття «сума» і «різниця». Читання прикладів. |
розуміє сутність арифметичних дій додавання і віднімання; прогнозує результат додавання та віднімання; володіє навичками додавання і віднімання одноцифрових чисел у межах 10. |
36. |
Розв’язування задач на об’єднання та вилучення груп об’єктів. Кругові приклади. |
|
37. |
Число «нуль». Утворення числа 0. Віднімання рівних чисел. Порівняння нуля з числами першого десятка. |
|
38. |
Додавання і віднімання нуля. |
|
39. |
Числовий ряд. Місце числа у ряді чисел від 1 до 10. Числовий промінь. Додавання і віднімання за числовим променем. |
|
40. |
Додавання й віднімання за числовим променем. |
|
41. |
Поняття «пара». Парні й непарні числа. |
|
42 |
Лічба парами. |
|
43. |
Додавання в межах 10. |
|
44. |
Віднімання в межах 10. |
|
|
Життєві ситуації, які розв’язуються математичним шляхом (сюжетні задачі). Загальні прийоми розв’язування простих задач (12 год) |
|
45. |
Поняття «задача». Зв’язок умови і запитання. Задача на знаходження суми двох чисел. Задача на знаходження різниці двох чисел. |
розв’язує прості сюжетні задачі, які є моделями реальних ситуацій; створює допоміжну модель задачі різними способами; оцінює з допомогою вчителя правильність розв’язання задачі; складає прості сюжетні задачі;
|
46. |
Складання і розв’язування задач за початком, за малюнком, за запитанням, за даними, за дією розв’язування. Постановка запитання до задачі. |
|
47. |
Скорочений запис умови задачі. Задача із зайвими даними. |
|
48. |
Відношення різницевого поріняння Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. |
|
49. |
Задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. |
|
50. |
Творча робота над задачею. Складання задач на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. |
|
51. |
Розв’язування задач вивчених типів. |
|
52. |
Задача на різницеве порівняння. |
|
53. |
Розв’язування задач різних типів. Складання задач за схемами. |
|
54. |
Взаємозв’язок дій додавання і віднімання. Пропедевтика переставного закону додавання. |
|
55. |
Читання прикладів різними способами. Закріплення вмінь встановлювати взаємозв’язок між додаванням і відніманням. |
|
Змістова лінія |
Числа. Дії з числами
|
|
|
Математичні вирази (4 год) |
|
55. |
Числовий вираз та його значення. Числові вирази на 2 дії. |
Вміє порівнювати вираз та число, порівнює два числових вирази.
Складає та записує числові рівності та нерівності. |
56. |
Порівняння числа та значення числового виразу. |
|
57. |
Порівняння числа та значення числового виразу, складеного за малюнком. |
|
58. |
Порівняння двох числових виразів. |
|
|
Числові рівності та нерівності (2 год) |
|
59. |
Числова рівність і числова нерівність. Правильні й неправильні числові рівності та нерівності. |
|
60. |
Складання, запис і читання числових нерівностей. |
|
|
Арифметичні дії додавання й віднімання чисел у межах 10 (7 год) |
|
61. |
Назви компонентів та результату дії додавання. Переставний закон додавання. |
встановлює взаємозв’язок між діями додавання і віднімання, використовує його під час обчислень; визначає невідомий компонент дії додавання і знаходить його значення; |
62. |
Назви компонентів та результату дії віднімання. |
|
63. |
Закріплення вивченого. |
|
64. |
Закріплення вивченого. |
|
65. |
Закріплення вивченого. Розв’язування задач
|
|
Змістова лінія |
Просторові відношення. Геометричні фігури
|
|
|
Геометричні фігури (6 год) |
|
67. |
Геометрична фігура — круг. Предмети, круглі за формою. |
співвідносить реальні об’єкти з моделями та зображеннями геометричних фігур; моделює геометричні фігури; |
67. |
Кут. Моделювання кутів із підручного матеріалу. Зображення кутів на папері. |
|
68. |
Многокутники: трикутник, чотирикутник, п’ятикутник, шестикутник. Моделювання многокутників із підручного матеріалу. |
|
69. |
Форми многокутників. Класифікація фігур за певними ознаками. |
|
70. |
Просторові фігури: куб, піраміда, куля, циліндр, конус. |
|
71. |
Закріплення вивченого. |
|
Змістова лінія |
Вимірювання величин
|
|
|
Довжина. Сантиметр. Дециметр. Дії з іменованими числами (величинами) (7 год) |
|
72. |
Вимірювання довжини предметів іншими предметами. |
вимірює і порівнює величини: довжину, масу, місткість; користується інструментами й допоміжними засобами для вимірювання величин; |
73. |
Вимірювання довжини предметів умовними одиницями. |
|
74. |
Сантиметр як одиниця довжини. Вимірювання довжин відрізків і запис результатів вимірювання. Порівняння довжин відрізків. Побудова відрізків заданої довжини. |
|
75. |
Розв’язування задач, які містять одиниці довжини. Побудова відрізків. Порівняння іменованих чисел, виражених у сантиметрах. |
|
76. |
Дециметр як одиниця довжини. Побудова відрізків. Порівняння довжин відрізків. Розв’язування задач. |
|
77. |
Додавання і віднімання іменованих чисел. Порівняння іменованих чисел, виражених у сантиметрах та дециметрах. Розв’язування задач, які містять одиниці довжини. |
|
78. |
Порівняння іменованих чисел. |
|
Змістові лінії |
Лічба. Числа. Дії з числами
|
|
|
Нумерація чисел у межах сотні. Десяток ( 3 год) |
|
79. |
Лічильна одиниця — десяток. Лічба десятками. Круглі числа. |
Вміє лічити десятками до сотні, називає круглі числа. Знає нумерацію чисел 11-20, читання за запис чисел. Додає та віднімає у межах 20. Розрізняє парні та непарні числа 2 десятку.
Порівнює числа у межах 20.
Вміє розвязувати різні види задач. створює допоміжну модель задачі різними способами; обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання; планує розв’язування (розв’язання) сюжетної задачі; |
80. |
Лічба десятками. Задачі на порівняння, додавання і віднімання розрядних чисел – десятків. |
|
81. |
Додавання і віднімання розрядних чисел – десятків. |
|
|
Усна та письмова нумерація в межах 100 (6год) |
|
82. |
Усна і письмова нумерація чисел 11–20. Читання й запис чисел від 11 до 20 |
|
83. |
Утворення чисел 11 – 20. Додавання одноцифрових чисел до числа 10. Віднімання від двоцифрових чисел їх десятків або одиниць в межах 20. |
|
84. |
Лічба в межах 20 за допомогою лічильних паличок. Числа другого десятка. Парні і непарні числа другого десятка. |
|
85. |
Розрядна таблиця. Позиційне значення цифри в записі двоцифрового числа. |
|
86. |
Додавання виду 11+2. Віднімання виду 13-2. Розв’язування задач. |
|
87. |
Порівняння чисел в межах 20. Порівняння числа і значення числового виразу. Порівняння двох числових виразів. |
|
|
Знаходження невідомого компонента арифметичних дій (5 год) |
|
88. |
Знаходження невідомого доданка. Задача на знаходження невідомого доданка. |
|
89. |
Розв’язування задач на знаходження невідомого доданка Обчислення виразів з невідомим доданком. |
|
90. |
Знаходження невідомого зменшуваного. Задача на знаходження невідомого зменшуваного. |
|
91. |
Знаходження невідомого від’ємника. Задача на знаходження невідомого від’ємника. |
|
|
Усна та письмова нумерація чисел в межах 100. Додавання і віднімання чисел в межах 100 без переходу через розряд (ознайомлення) (6 год) |
|
92. |
Числа першої сотні. Назви та послідовність чисел від 1 до 100. Порівняння чисел в межах 100 на основі порядку слідування. |
|
93. |
Розряд одиниць і розряд десятків у двоцифровому числі. Розклад двоцифрового числа на розрядні доданки. Визначення кількості десятків та кількості одиниць у числі. Читання чисел за розрядними таблицями. |
|
94. |
Віднімання розрядного числа. Розвʼязування задач. |
|
95. |
Додавання одноцифрового числа до двоцифрового. Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового. |
|
96. |
Додавання круглого числа до двоцифрового. Додавання двоцифрових чисел. |
|
971. |
Віднімання круглого числа від двоцифрового. Віднімання двоцифрових чисел. |
|
Змістова лінія |
Вимірювання величин
|
|
|
Довжина. Метр (1 год) |
|
98. |
Метр як одиниця довжини. Скорочене позначення метра. Співвідношення: метр-дециметр, метр-сантиметр. Порівняння іменованих чисел, виражених в одиницях довжини. |
користується годинником і календарем для визначення часу та планування своєї діяльності, спостережень за явищами природи тощо; використовує короткі позначення величин (сантиметр – см, дециметр – дм, метр – м); маси (кілограм – кг); місткості (літр – л); часу (година – год, доба, тиждень); додає і віднімає іменовані числа, подані в одних одиницях величини;
|
|
Час. Година (4 год) |
|
99. |
Час. Одиниця часу – година. Визначення часу за годинником. Позначення стрілками часу на годиннику. |
|
100. |
Поняття «минула 1 год». Порівняння, додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в годинах. Задачі на визначення закінчення, початку і тривалості події. |
|
101. |
Розв’язування задач на визначення закінчення, початку і тривалості події. |
|
102. |
Закріплення вивченого у розділі «Час». |
|
|
Маса (5 год) |
|
103. |
Маса. Поняття рівноваги і нерівноваги. Встановлення «що важче?», «що легше?» за малюнками або «на руку». Прилади для зважування. |
|
104. |
Одиниця вимірювання маси – кілограм.. Запис результатів вимірювання маси тіл (за малюнками). Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в кілограмах |
|
105. |
Задачі на порівняння і вирівнювання маси тіл «на руку» і за малюнками. |
|
106. |
Розв’язування задач різних типів з одиницями маси. Порівняння, додавання і віднімання іменованих чисел, виражених у кілограмах. |
|
107. |
Закріплення вмінь розв’язувати задачі з одиницями маси. |
|
|
Місткість (2 год) |
|
108 |
Місткість. Одиниця вимірювання місткості – літр. Порівняння об’єктів за місткістю. Порівняння, додавання і віднімання іменованих чисел, виражених у літрах. |
|
109 |
Вимірювання місткості посудини за допомогою літрової мірки. Запис результатів вимірювання місткості посудини. Розв’язування задач на місткість. |
|
|
Вартість (7 год) |
|
110. |
Гроші. Паперові гроші і монети. Співвідношення між гривнею і копійками. Поняття «дорожчий-дешевший», «найдорожчий-найдешевший». Підбір копійок та гривень на задану суму. |
оперує грошима в уявному процесі купівлі-продажу та в практичній діяльності, використовує їх короткі позначення |
111 |
Розв’язування задач на знаходження вартості покупок. Порівняння іменованих чисел, виражених в однойменних одиницях вартості. |
|
112 |
Задачі на знаходження невідомого доданка у задачах про вартість. |
|
113 |
Порівняння вартостей. Розв’язування задач на різницеве порівняння грошей. |
|
114 |
Формування поняття решти (здачі). Розв’язування задач на знаходження залишку. |
|
115 |
Задачі на знаходження невідомого зменшуваного та невідомого від’ємника у задачах про вартість. |
|
116 |
Закріплення вмінь розв’язувати різні типи задач з одиницями вартості. Формування уявлень: «вистачить грошей», «не вистачить грошей». |
|
Змістова лінія |
Робота з даними
|
|
|
Діаграми (2 год) |
|
117 |
Стовпчикові діаграми. Читання та побудова діаграм. |
виділяє дані, вміщені в таблицях, графах, на схемах, лінійних діаграмах; вносить дані до таблиць; |
118 |
Діаграми Вена. Істинні та хибні висловлювання.
|
|
|
Повторення за рік (7 год) |
|
|
Урок у Додатку.РЗ – с.40-42 |
Аналізує та узагальнює вивчеий матеріал. |
|
Урок у Додатку.РЗ – с.42-43 |
|
|
Урок у Додатку.РЗ – с.43-44 |
|
|
Урок у Додатку.РЗ – с.44-45 |
|
|
Урок у Додатку.РЗ – с.45-46 |
|
|
Урок у Додатку.РЗ – с.46-47 |
|
|
Перевір свою увагу. Потренуйся обчислювати. Урок у Додатку.РЗ – с.47-49 |
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу. Сірникові головомки. Пыдсумок за рік РЗ – с.50-54 |
|
|
|
|