Календарне планування уроків математики в 1 класі

Про матеріал
Календарне планування уроків математики в 1 класі (для обʼєднаного варіанту підручника) За підручником О.М.Гісь, І.В.Філяк «Математика, 1 клас» та робочим зошитом О.М.Гісь, І.В.Філяк, М.М.Зелінська «Математика. Робочий зошит, 1 клас»
Перегляд файлу

Календарне планування уроків математики в 1 класі

(для обʼєднаного варіанту підручника)

За підручником О.М.Гісь, І.В.Філяк «Математика, 1 клас» та робочим зошитом О.М.Гісь, І.В.Філяк, М.М.Зелінська «Математика. Робочий зошит, 1 клас»

№ уроку

Тема уроку

Учнівські навички

 

Ознаки предметів. Ознаки, пов’язані із поняттям величини. Просторові відношення (5 год)

Розуміє спільні та відмінні ознаки предметів

 

Співтавляє об’єкти за розміром, формою, довжиною, висотою.

 

Орієнтується в просторі та напрямках руху.

 

 

Розпізнавання та порівняння об’єктів навколишнього світу за кольором, розміром, формою, при­зна­ченням. Поняття «кожний», «усі», «усі, крім», «деякі», «один із», «хоча б один». Сполучники «і», «або»…

 

Аналіз спільних та відмінних ознак об’єктів навколишнього світу. Порівняння предметів за матеріалом. Об’єднання об’єктів у групу за спільною ознакою. Розбиття групи об’єктів  на підгрупи за спільною ознакою.

 

Співставлення об’єктів навколишнього світу  за їх розміром, довжиною, висотою, товщиною.

 

Розміщення об’єктів на площині та в просторі: вгорі, внизу, по центру; ліворуч, праворуч, між; під, над, на; попереду, позаду, поруч .

 

Напрямки  руху об’єктів: справа наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу вгору.

Змістові лінії

Лічба. Числа. Дії з числами

 

 

 

Лічба. Натуральні числа 1 - 10 (18 год)

 

1.

Група об’єктів навколишнього світу, що мають спільну ознаку. Встановлення кількості елементів у групі –  кількісна лічба.  Назви чисел у межах 10. Лічба. Правила лічби.

відтворює послідовність чисел у межах 1 десятку;

читає і записує числа в межах 1-10,

утворює числа різними способами;

порівнює числа різними способами;

виконує додавання та віднімання на основі нумерації чисел;

знаходить число, яке на кілька одиниць більше (менше) за дане.

 

2.

Поняття «однакова кількість» або «порівну», «різна кількість», «стільки ж», «більше, ніж», «менше, ніж».

3.

Порядкова лічба предметів. Порядкові відношення.

4.

Число «один». Позначення числа цифрою. Цифра 1. Написання цифри 1.

5.

Число «два». Цифра 2. Утворення числа 2. Написання цифри 2. Порівняння числа 2 з одиницею. Поняття «передує», «слідує за». Практичні дії із групами об'ктів – об’єднання, вилучення. Визначення кількості елементів групи після об’єднання; вилучення.

6.

Знаки «+», «–», «=». Читання записів зі знаками «+» та

«–». Доповнення записів знаками «+» і «–».

7.

Число «три». Цифра 3.  Утворення числа 3 способом прилічування одиниці і числа 2 – способом відлічування одиниці. Написання цифри 3. Складання записів за малюнком. Зростання і спадання чисел.

8.

Знаки порівняння і рівності: «>», «<», «=». Порівняння чисел в межах трьох. 

9.

Число «чотири». Цифра 4. Утворення числа 4 способом прилічування одиниці і числа 3 – способом відлічування одиниці. Написання цифри 4. Порівняння чисел.

10.

Наступне число. Попереднє число. Сусідні числа. Математичний диктант.

11.

Число  «п’ять». Цифра 5. Утворення числа 5. Утворення числа 4  способом відлічування одиниці. Написання цифри 5.  Перевірка правильності запису, зробленого за малюнком. Порівняння чисел.

12.

Число  «шість». Цифра 6. Утворення числа 6. Утворення числа 5 способом відлічування одиниці. Написання цифри 6. Порівняння чисел.

13.

Число  «сім». Цифра 7. Утворення числа 7. Утворення числа 6 способом відлічування одиниці. Написання цифри 7. Порівняння чисел. Складання запису за малюнком. Підбір відповідного запису до кожного малюнка.

14.

Число  «вісім». Цифра 8. Утворення числа 8. Утворення числа 7 способом відлічування одиниці. Написання цифри 8. Порівняння чисел. Доповнення записів.

15.

Число  «дев'ять». Цифра 9. Утворення числа 9. Утворення числа 8 способом відлічування одиниці. Написання цифри 9. Порівняння чисел.

16.

Число 10. Цифри 1 і 0 для запису числа 10. Утворення числа 10. Утворення числа 9 способом відлічування одиниці. Натуральні числа. Одноцифрові і двоцифрові числа.

17.

Числа першого десятка. Найменше й найбільше число серед чисел першого десятка. Лічба в прямому і зворотному порядку.

18.

Закріплення чисел першого десятка. Відмінність між кількістю об’єктів і порядковим номером об’єкта.

Змістова лінія

Вимірювання величин

 

 

 

Час (2 год)

 

19.

Час. Доба та її частини.

Розуміє поняття «час», «доба».

20.

Дні тижня. Встановлення днів тижня за поняттями «вчора», «сьогодні», «завтра», «передує», «слідує».

Змістова лінія

Просторові відношення. Геометричні фігури

 

 

 

Геометричні фігури (6 год)

 

21.

Точка. Пряма. Крива.

розпізнає геометричні фігури за істотними ознаками;

вимірює довжину відрізка;

креслить відрізки заданої довжини.

22.

Замкнена лінія. Незамкнена лінія.

23.

Промінь. Відрізок. Побудова відрізків.

24.

Порівняння і вирівнювання відрізків. Побудова відрізків.

25.

Ламана. Ланки і вершини ламаної. Моделювання ламаної з підручного матеріалу

26.

Замкнені і незамкнені ламані. Побудова ламаної. Моделювання кривих і ламаних ліній із підручного матеріалу.

Змістова лінія

Числа. Дії з числами

 

 

 

Натуральні числа 1 – 10. Цифра 0 (8 год)

 

27.

Склад чисел 2, 3, 4, 5.

знає склад числа, вирішує вирази на його основі.

 

28.

Закріплення складу чисел 2 – 5.

29.

Закріплення складу чисел 2 – 5.

30.

Склад чисел 6, 7.

31.

Склад числа 8.

32.

Склад числа 9.

33.

Склад числа 10.

34.

Закріплення складу чисел 6–10.

 

Арифметичні дії додавання і віднімання з числами в межах 10 (10 год)

 

35.

Дії додавання і віднімання. Поняття «сума» і «різниця». Читання прикладів.

розуміє сутність арифметичних дій додавання і віднімання;

прогнозує результат додавання та віднімання;

володіє навичками додавання і віднімання одноцифрових чисел у межах 10.

36.

Розвязування задач на обєднання та вилучення груп об’єктів. Кругові приклади.

37.

Число «нуль». Утворення числа 0. Віднімання  рівних чисел. Порівняння нуля з числами першого десятка.

38.

Додавання і віднімання нуля.

39.

Числовий ряд. Місце числа у ряді чисел від 1 до 10. Числовий промінь. Додавання і віднімання за числовим променем.

40.

Додавання й віднімання за числовим променем.

41.

Поняття «пара». Парні й непарні числа.

42

Лічба парами.

43.

Додавання в межах 10.

44.

Віднімання в межах 10.

 

Життєві ситуації, які розв’язуються математичним шляхом (сюжетні задачі). Загальні прийоми розвязування простих задач (12 год)

 

45.

Поняття «задача». Зв’язок умови і запитання. Задача на знаходження суми двох чисел. Задача на знаходження різниці двох чисел.

розв’язує прості сюжетні задачі, які є моделями реальних ситуацій;

створює допоміжну модель задачі різними способами;

оцінює з допомогою вчителя правильність розв’язання задачі;

складає прості сюжетні задачі;

 

46.

Складання і розв’язування задач за початком, за малюнком, за запитанням, за даними, за дією розвязування. Постановка запитання до задачі.

47.

Скорочений запис умови задачі. Задача із зайвими даними.

48.

Відношення різницевого поріняння Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць.

49.

Задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць.

50.

Творча робота над задачею. Складання задач на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць.

51.

Розвязування задач вивчених типів.

52.

Задача на різницеве порівняння.

53.

Розвязування задач різних типів. Складання задач за схемами.

54.

Взаємозв’язок  дій додавання  і віднімання. Пропедевтика переставного закону додавання.

55.

Читання прикладів різними способами. Закріплення вмінь встановлювати взаємозв’язок між додаванням і відніманням.

Змістова лінія

Числа. Дії з числами

 

 

 

Математичні вирази (4 год)

 

55.

Числовий вираз та його значення. Числові вирази на 2 дії.

Вміє порівнювати вираз та число, порівнює два числових вирази.

 

Складає та записує числові рівності та нерівності.

56.

Порівняння числа та значення числового виразу.

57.

Порівняння числа та значення числового виразу, складеного за малюнком.

58.

Порівняння двох числових виразів.

 

Числові рівності та нерівності (2 год)

59.

Числова рівність і числова нерівність. Правильні й неправильні числові рівності та нерівності.

60.

Складання, запис і читання числових нерівностей.

 

Арифметичні дії додавання й віднімання чисел у межах 10 (7 год)

 

61.

Назви компонентів та результату дії додавання. Переставний закон додавання.

встановлює взаємозв’язок між діями додавання і віднімання, використовує його під час обчислень;

визначає невідомий компонент дії додавання і знаходить його значення;

62.

Назви компонентів та результату дії віднімання.

63.

Закріплення вивченого.

64.

Закріплення вивченого.

65.

Закріплення вивченого. Розвязування задач

 

Змістова лінія

Просторові відношення. Геометричні фігури

 

 

 

Геометричні фігури (6 год)

 

67.

Геометрична фігура круг. Предмети, круглі за формою.

співвідносить реальні об’єкти з моделями та зображеннями геометричних фігур;

моделює геометричні фігури;

67.

Кут. Моделювання кутів із підручного матеріалу. Зображення кутів на папері.

68.

Многокутники: трикутник, чотирикутник, п’ятикутник, шестикутник. Моделювання многокутників  із підручного матеріалу.

69.

Форми многокутників. Класифікація фігур за певними ознаками.

70.

Просторові фігури: куб, піраміда, куля, циліндр, конус.

71.

Закріплення вивченого.

Змістова лінія

Вимірювання величин

 

 

 

Довжина. Сантиметр. Дециметр. Дії з іменованими числами (величинами) (7 год)

 

72.

Вимірювання довжини предметів іншими предметами.

вимірює і порівнює величини: довжину, масу, місткість;

користується інструментами й допоміжними засобами для вимірювання величин;

73.

Вимірювання довжини предметів умовними одиницями.

74.

Сантиметр як одиниця довжини. Вимірювання довжин відрізків і запис результатів вимірювання. Порівняння довжин відрізків. Побудова відрізків заданої довжини.

75.

Розвязування задач, які містять одиниці довжини. Побудова відрізків.  Порівняння іменованих чисел, виражених у сантиметрах.

76.

Дециметр як одиниця довжини. Побудова відрізків. Порівняння довжин відрізків.  Розв’язування задач.

77.

Додавання і віднімання іменованих чисел. Порівняння іменованих чисел, виражених у сантиметрах та дециметрах. Розв’язування задач, які містять одиниці довжини.

78.

Порівняння іменованих чисел.

Змістові лінії

Лічба. Числа. Дії з числами

 

 

 

Нумерація чисел у межах сотні.

Десяток ( 3 год)

 

79.

Лічильна одиниця десяток. Лічба десятками. Круглі числа.  

Вміє лічити десятками до сотні,

називає круглі числа.

Знає нумерацію чисел 11-20, читання за запис чисел.

Додає та віднімає у межах 20.

 Розрізняє парні та непарні числа 2 десятку.

 

Порівнює числа у межах 20.

 

Вміє розвязувати різні види задач.

створює допоміжну модель задачі різними способами;

обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання;

планує розв’язування (розв’язання) сюжетної задачі;

80.

Лічба десятками. Задачі на порівняння, додавання і віднімання розрядних чисел – десятків.

81.

Додавання і віднімання розрядних чисел – десятків.

 

Усна та письмова нумерація в межах 100 (6год)

82.

Усна і письмова нумерація чисел 11–20. Читання й запис чисел від 11 до 20

83.

Утворення чисел 11 – 20. Додавання одноцифрових чисел до числа 10. Віднімання від двоцифрових чисел їх десятків або одиниць в межах 20.

84.

Лічба в межах 20 за допомогою лічильних паличок. Числа другого десятка. Парні і непарні числа другого десятка. 

85.

Розрядна таблиця. Позиційне значення цифри в записі двоцифрового числа.

86.

Додавання виду 11+2. Віднімання виду 13-2. Розвязування задач.

87.

Порівняння чисел в межах 20. Порівняння числа і значення числового виразу. Порівняння двох числових виразів.

 

Знаходження невідомого компонента арифметичних дій (5 год)

88.

Знаходження невідомого доданка. Задача на знаходження невідомого доданка.

89.

Розв’язування задач на знаходження невідомого доданка  Обчислення виразів з невідомим доданком.

90.

Знаходження невідомого зменшуваного. Задача на знаходження невідомого зменшуваного.

91.

Знаходження невідомого від’ємника.  Задача на знаходження невідомого відємника.

 

Усна та письмова нумерація чисел  в межах 100. Додавання і віднімання чисел в межах 100 без переходу через розряд (ознайомлення)  (6  год)

 

92.

Числа першої сотні. Назви та послідовність чисел від 1 до 100. Порівняння чисел в межах 100 на основі порядку слідування.

 

93.

Розряд одиниць і розряд десятків у двоцифровому числі. Розклад двоцифрового числа на розрядні доданки. Визначення кількості десятків та кількості одиниць у числі.   Читання чисел за розрядними таблицями.

94.

Віднімання розрядного числа. Розвʼязування задач.

95.

Додавання одноцифрового числа до двоцифрового.

Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового.

96.

Додавання круглого числа до двоцифрового. Додавання двоцифрових чисел.

971.

Віднімання круглого числа від двоцифрового. Віднімання двоцифрових чисел.

Змістова лінія

Вимірювання величин

 

 

 

Довжина. Метр (1 год)

 

98.

Метр як одиниця довжини. Скорочене позначення метра. Співвідношення: метр-дециметр, метр-сантиметр. Порівняння іменованих чисел, виражених в одиницях довжини.

 

користується годинником і календарем для  визначення часу та планування своєї діяльності, спостережень за явищами природи тощо;

використовує короткі позначення величин (сантиметр – см, дециметр – дм, метр – м); маси (кілограм – кг); місткості (літр – л); часу (година – год, доба, тиждень);

додає і віднімає іменовані числа, подані в одних одиницях величини;

 

 

Час. Година (4 год)

99.

Час. Одиниця часу – година. Визначення часу за годинником. Позначення стрілками часу на годиннику.

100.

Поняття «минула 1 год». Порівняння, додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в годинах. Задачі на визначення закінчення, початку і тривалості події.

101.

Розвязування задач на визначення закінчення, початку і тривалості події.

102.

Закріплення вивченого у розділі «Час». 

 

Маса (5 год)

103.

Маса. Поняття рівноваги і нерівноваги.  Встановлення «що важче?», «що легше?» за малюнками або «на руку». Прилади для зважування.

104.

Одиниця вимірювання маси – кілограм.. Запис результатів вимірювання маси тіл (за малюнками). Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в кілограмах

105.

Задачі на порівняння і вирівнювання маси тіл «на руку» і за малюнками.

106.

Розвязування задач різних типів з одиницями маси. Порівняння, додавання і віднімання іменованих чисел, виражених у кілограмах.

107.

Закріплення вмінь розвязувати задачі з одиницями маси.

 

Місткість (2 год)

108

Місткість. Одиниця вимірювання місткості – літр. Порівняння об’єктів за місткістю. Порівняння, додавання і віднімання іменованих чисел, виражених у літрах.

109

Вимірювання місткості посудини за допомогою літрової мірки. Запис результатів вимірювання місткості посудини. Розв’язування задач на місткість.

 

Вартість (7 год)

 

110.

Гроші. Паперові гроші і монети. Співвідношення між гривнею і копійками. Поняття «дорожчий-дешевший», «найдорожчий-найдешевший». Підбір копійок та гривень на задану суму.

оперує грошима в уявному процесі купівлі-продажу та в практичній діяльності, використовує їх короткі позначення

111

Розвязування задач на знаходження вартості покупок. Порівняння іменованих чисел, виражених в однойменних одиницях вартості.

112

Задачі на знаходження невідомого доданка у задачах про вартість.

113

Порівняння вартостей. Розв’язування задач на різницеве порівняння грошей.

114

Формування поняття решти (здачі). Розв’язування задач на знаходження залишку.

115

Задачі на знаходження невідомого зменшуваного та невідомого відємника у задачах про вартість.

116

Закріплення вмінь розвязувати різні типи задач з одиницями вартості. Формування уявлень: «вистачить грошей», «не вистачить грошей».

Змістова лінія

Робота з даними

 

 

 

Діаграми (2 год)

 

117

Стовпчикові діаграми. Читання та побудова діаграм.

виділяє дані, вміщені в таблицях, графах, на схемах, лінійних діаграмах;

вносить дані до таблиць;

118

Діаграми Вена. Істинні та хибні висловлювання.

 

 

Повторення за рік (7 год)

 

 

Урок у Додатку.РЗ – с.40-42

Аналізує та узагальнює вивчеий матеріал.

 

Урок у Додатку.РЗ – с.42-43

 

Урок у Додатку.РЗ – с.43-44

 

Урок у Додатку.РЗ – с.44-45

 

Урок у Додатку.РЗ – с.45-46

 

Урок у Додатку.РЗ – с.46-47

 

Перевір свою увагу. Потренуйся обчислювати. Урок у Додатку.РЗ – с.47-49

 

 

Узагальнення вивченого матеріалу. Сірникові головомки. Пыдсумок за рік РЗ – с.50-54

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Решитько Вікторія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Планування
НУШ
Додано
21 жовтня 2020
Переглядів
4616
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку