Тема. Складання прикладів на додавання за малюнками монет. Порівняння чисел. Поняття на, над, під. Порівняння за віком (молодий — старий)
Мета: формувати в учнів вміння складати приклади на додавання на основі малюнків; вправляти учнів у засвоєнні результатів додавання в межах 5 на основі складу чисел; розвивати мислення.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
Повторення вивченого матеріалу.
• Усна лічба за малюнками.
Завдання: порахувати кількість предметів, показати відповідну картку з числом.
• Утворення числової послідовності.
Відновити правильний порядок на картках.
Після відтворення правильного порядку можна повторити знання про наступне й попереднє число, «сусідів» чисел, порядковий номер числа.
• Самостійна робота на картках. Вставити відповідний знак.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Повторення складу числа
На дошці — малюнки двох каструль, під ними — коробочки. Поруч — силуетні малюнки фруктів та овочів. Мати вирішила зварити борщ і компот. Діти повинні розкласти овочі та фрукти по каструлях. На кожному овочі та фрукті написане число. Перед тим, як класти малюнок у каструлю, потрібно назвати, з яких чисел можна утворити дане число.
2. Складання прикладів на додавання на основі малюнків монет. Робота за підручником (С. 23, № 1).
3. Фізкультхвилинка
Ми метелики чудові,
Маєм крильця кольорові,
Над квітками літаємо,
Втоми ми не знаємо,
Пташки ми злякалися,
Під квітку сховалися.
(Нахилити голову вліво, вправо.)
(Розвести руки в сторони.)
(Біг на місці, рухи руками вгору-вниз.)
(Руки покласти на голову.)
(Присісти.)
4. Робота з підручником. Поняття на, над, під, старий — молодий (С. 23, № 3, 4). Поняття розкриваються за допомогою питань.
5. Самостійна робота в зошитах
Списати вирази, поставити між числами знак (С. 23, № 5). Якщо клас дуже слабкий, можна роботу провести фронтально: діти читають запис, показують картку зі знаком, що відповідає запису.
6. Складання прикладів за малюнками на дошці
4 + 1 = 5
2 + 2 = 4
2 + 3 = 5
1 + 4 = 5
3 + 2 = 5
7. Весела задача
Були у нашому дворі два горобці, три снігурі.
Хто може скласти лік птахам — всім горобцям і снігурам? (2 + 3 = 5)
III. Підсумки уроку