15 квітня о 18:00Вебінар: Інтегрований STEM-тиждень як ресурс формування цілісності сприйняття світу

Урок. "Довжина. Вимірювання довжини відрізків. Сантиметр. (Н. Листопад 1 кл.)"

Про матеріал
Даний урок допоможе формувати в дітей поняття про довжину відрізка як числа сантиметрів, що вміщуються в певному відрізку; актуалізувати способи порівняння відрізків за довжиною(«на око», накладанням); ознайомити з міркою – 1 см; учити вимірювати довжину відрізків; закріпити склад чисел; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; формувати навчально-пізнавальну компетентність; виховувати охайність, самостійність учнів, дисциплінованість, організованість, бажання вчитися.
Зміст архіву
Перегляд файлу

Тема: Довжина. Вимірювання довжини відрізків. Сантиметр. (1 кл.)

Мета: формувати поняття про довжину відрізка як числа сантиметрів, що вміщуються в певному відрізку; актуалізувати способи порівняння відрізків за довжиною(«на око», накладанням); ознайомити з міркою – 1 см; учити вимірювати довжину відрізків; закріпити склад чисел;  розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; формувати навчально-пізнавальну компетентність;  виховувати охайність, самостійність учнів, дисциплінованість, організованість, бажання вчитися.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: презентації, фізкультхвилинка, екран, ноутбук, дошка,  казкові персонажі, лінійка, прості олівці, роздаткові смужки для вимірювання довжини, відео «Пальчикова гімнастика», підручник.

                                                        Хід уроку

І. Організаційна частина

  1.                Привітання  (слайд 2)       

Стали рівно, підтягнулись,

Один одному всміхнулись!

Старання не забутьте взяти,

Сіли всі рівненько,

Будем працювати!

  1.                Перевірка готовності до уроку

- А зараз погляньте всі на свої парти. У вас повинен лежати підручник, пенал, зошит та щоденник, всі інші речі заховайте, аби вони вас не відволікали. І також хочу нагадати, що відповідати можна тільки з піднятою рукою.

  1.                Створення сприятливого психологічного комфорту та емоційного

настрою.           

  •                   Діти, плесніть в долоньки ті, хто сьогодні добре виспався і готовий активно працювати на уроці.
  •                   А тепер широко посміхніться ті, хто має гарний настрій.
  •                   Підніміть руки догори ті, хто вважає, що сьогоднішній урок пройде весело, цікаво та активно.
  •                   Я бачу, що всі виспались, всі мають хороший настрій та всі налаштовані на хорошу похвалу.
  •                   Підніміть руки ті, хто готовий працювати. Тож розпочинаємо!

         -   До нас на урок завітали гості. (слайд 3) Це мавпочка, слоненя, удав, папуга. В них виникла проблема і вони прийшли до нас за допомогою. Але перш ніж розповісти про неї, наші гості хотять дізнатися, чи добре ми розбираємося в математиці. Отже, давайте доведемо їм це.

 

  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Усний рахунок. Порівняй. (слайд 4-7)

- Перше завдання, нам приготувала мавпочка. Їй завжди цікаве все, що навколо відбувається. І от їй хочеться дізнатися, чи вмієте ви порівнювати числа. (Порівняння чисел. Запис завдань в зошити.) Молодці.

2. Назви сусіда. Завдання удава. (слайд 8)

- Назвіть сусідів чисел в режимі «блискавка» (Робота у швидкому темпі)

  1.   8   2   3   6   7   9   4 (вчитель показує картку з числом, діти називають сусідів) 

3. Обчислення прикладів.  (слайд 9)

- А слоненя завітало до нас з непростим завданням. Віно збирало банани, а тепер їх потрібно розкласти в кошики. Кошики мають свої номери. І слоненятко розгубилося. Отже, давайте ж допоможемо. Банани потрібно покласти в потрібний кошик, а як розібратися, в який нам допоможе приклад на банані. (Діти працюють групою, обчислюють приклади, а потім розкладають банани по кошиках відповідно до чисел записаних на кошиках в межах 10)

4. Каліграфічна хвилинка. (слайд 10)

- Папузі ж дуже цікаво, чи вмієте ви гарно писати. Він просить написати вас цифри записані на кошиках. Але перш ніж приступити, давайте згадаємо як потрібно підготуватися до письма. В цьому нам допоможе віршик:

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь! (Прописування цифр в зошиті.)

Пальчикова гімнастика

ОСНОВНА ЧАСТИНА

  • Наші герої теж дуже полюбляють математику. І одного разу, граючись під пальмою, вони захотіли навчитися вимірювати довжини різних предметів. давайте і ми спробуємо.
  1. Оголошення теми уроку.
  • Кожен предмет має свою довжину, яку можна  виміряти. А чим саме і як  потрібно міряти –  з цим ми познайомимося сьогодні на уроці. Отже, ми сьогодні навчимося вимірювати довжини відрізків, познайомимося з приладом для вимірювання довжини. Навчимося записувати довжини.
  •  Погляньте на екран. Мавпочка має олівці. Скажіть, який найдовший? Який – найкоротший? Назвіть їх у порядку збільшення. (слайд 11)

 --- Діти, що нам допомогло визначити довжини олівців? (око)

  1. Практична робота. Робота  в групах. Порівняння довжин смужок паперу методом накладання.

У вас на парті є смужки, порівняйте їх «на око». Чи можна це зробити? А давайте накладемо їх одна на одну.  Який висновок можна зробити?

Фізкультхвилинка (слайд 12)

  1. Перегляд відео
  • А давайте поглянемо як вимірювали довжину наші гості. Одного разу удаву стало цікаво, яка його довжина. Його друзі прийшли на допомогу. Давайте поглянемо, як вони це робили. (слайд 13)
  • От з цією  проблемою вони до нас прийшли. Їм цікаво, яка ж насправді довжина удава і як правильно міряти довжини предметів.
  • Давайте і ми спробуємо виміряти довжину червоної смужки. Але одні діти будуть міряти маленькими кубиками лего, а інші – великими.
  • Яка довжина смужки, якщо міряти великими кубиками лего?
  • Яка довжина смужки, якщо  - маленькими?
  • Чому довжини різні, адже смужка у всіх однакова? (використовували різні мірки)
  • Висновок. Щоб правильно дізнатися довжину предмета чи відрізка, стрічки чи смужки паперу, тощо потрібна єдина мірка.
  1. Робота за підручником.
  1. Ознайомлення з моделлю сантиметра (с. 29 з1)(слайд 14)
  • Для того, щоб люди, вимірюючи, отримували одинакові відповіді, було придумано єдину для всіх людей мірку. Це мірка – один сантиметр. Вона прийнята у всьому світі. Нею користуються люди різних країн.
  • Коротко записують см. Давайте пропишемо в зошиті (прописування в зошиті 1см)
  1. Практична робота. Вимірювання  довжин відрізків. (с. 29, завдання 2-3)
  • Лисичка нам хоче розповісти правила вимірювання. Щоб правильно виміряти довжину потрібно лінійку, це прилад для вимірювання довжини, вона поділена на сантиметри, щільно прикладати до предмета, довжину якого вимірюємо. Нулем прикладаємо до початку відрізку. Давайте виміряємо довжину кожного відрізка, довжини запишемо в зошити.
  1. Уточнення знань про ламану лінію. (с. 29, завдання 6)(слайд 15)
  • Які фігури зображені на малюнку?
  • Ламана зеленого кольору складається з трьох ланок.
  • Скільки ланок мають інші ламані?

ПІДСУМОК УРОКУ. Вправа мікрофон.

  • Чи завжди на око ми можемо визначити довжину предмета?
  • Що потрібно, аби дізнатися, який відрізок або предмет довший або коротший  за інший?
  •  Що необхідно для того, аби не припускатися помилок під час вимірювання ?
  • Яку мірку вибрали як єдину?

РЕФЛЕКСІЯ (слайд 16)

  • Якщо все було зрозуміло підніміть зелену картку, якщо потрібно ще доопрацювати підніміть жовту, якщо нічого не зрозуміло підніміть червону.

 

 

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
zip
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 жовтня 2020
Переглядів
612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку