КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МИСТЕЦТВА, 10КЛАС
(ЗА ПРОГРАМОЮ «МИСТЕЦТВО» 10-11 КЛАС, МАСОЛ Л.М.).
1.5 год.
Підручник: Л. М. Масол.«Мистецтво (рівень стандарту, профільний рівень)»
підручник для 10 (11) класу закладів загальної середньої освіти
Київ, Видавничий дім «Освіта», 2018
І СЕМЕСТР. КУЛЬТУРНІ РЕГОНИ СВІТУ (Африканський, Американський)
№ п\п |
Дата |
Корекція дати |
|
Зміст |
Примітки, Доповнення, практичні роботи |
|
Тема 1. Мистецтво африканського культурного регіону
|
||||||
1 |
|
|
Розмаїтість культур народів Африки |
Відмінності культур Північної і Тропічної Африки. Унікальність мистецтва стародавньої цивілізації Єгипту. Роль ісламу в культурі країн Північної Африки. Вплив релігійних вірувань (анімізм, тотемізм, фетишизм) на традиційне мистецтво етнічних племен Центртальної Африки. |
|
|
2 |
|
|
Африканська скульптура, маски.
|
Маскa — «ключ» до душі африканців, її різновиди. Теракотові статуетки стародавньої культури Нок. Реалістичні голови з теракоти або бронзи з міста-держави Іфе. Жанровий діапазон і канони бронзової скульптури держави Бенін.
|
Практикум. Самостійно добрати в Інтернеті зразки африканських масок, замалювати їх для проектної роботи класу; аргументувати вибір форми,
|
|
3 |
|
|
Образотворче мистецтво країн Африки
|
Живопис Африки. Наскальні малюнки і петрогліфи. Роботи сучасних африканських художників. Декоративно-ужиткове мистецтво Африки. Магрибське, або мавританське мистецтво. |
|
|
4 |
|
|
Музика африканського культурного регіону
|
Гілки африканської музичної культури: музика Північної Африки та етнічна музика африканців. Інструментарій народів Африки: домінування ударних. Музика і танці в обрядах і ритуалах африканців, самовираження мовою рухів.. |
|
|
5 |
|
|
Танцювальна магія африканців. |
Особливості африканських танців. Їх вплив на сучасну індійську, американську і європейську хореографію.
|
|
|
6 |
|
|
практикум |
Виготовлення ударних та шумових музичних інструментів з підручних матеріалів . Створення на них ритмічних композицій з елементами поліритміки. Імпровізації танцювальних рухів. Виконання приспіву пісні «Хафанана» Афріка Сімона (карооке).
|
|
|
7 |
|
|
Узагальнення теми |
Варіант 1. Підготувати запитання до квесту чи тест-вікторини«Загадки мистецтва Африки». Варіант 2. Варіант 3. Створити колаж - карту «Африка»
|
|
|
8 |
|
|
УЗАГАЛЬ-НЕННЯ ТЕМИ
|
Підсумковий урок
|
|
|
|
ТЕМА 2. Мистецтво Американського культурного регіону
|
|||||
9 |
|
|
Вступ.
Мистецтво доколумбової Америки: майя, ацтеки, інки.
Практикум |
Періодизація розвитку мистецтва Американського регіону.
Мистецтво майя – «греків Нового Світу». Чичен-Іца – одне з нових семи чудес світу. Мистецтво ацтеків: архітектура столиці Теночтитлан, сакральна скульптура, календар. Мистецтво інків: кераміка, вироби із золота. Мачу Пікчу – „місто у небесах”. |
Завдання. Створити карту або таблицю пам'яток культури та мистецтва Латинської Америки, які внесені до списку об'єктів Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО |
|
10 |
|
|
||||
11 |
|
|
Завдання: Знайти в Інтернеті й послухати індіанську етнічу музику, висловити свої враження. Варіант. Замалювати
|
|
||
12 |
|
|
Архітектура, скульптура і живопис Латинської Америки |
Мистецтво Латинської Америки колоніального періоду: кафедральний собор в Мехіко, комплекс споруд церкви Бон-Жезус-ду-Конгоньяс. Театри у стилі класицизму: Колон у Буенос-Айресі (Аргентина), Амазонас у Манаусі (Бразилія). Кафедральний собор у стилі модернізму О. Німейєра. Статуя Христа Спасителя – символ Ріо-де-Жанейро і Бразилії.
|
Завдання. Створіть карту або таблицю пам'яток культури та мистецтва Латинської Америки, які внесені до списку об'єктів Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО |
|
13 |
|
|
Мексиканська школа монументального живопису.
|
Практикум: запропонувати ідеї оригінальних графіті для прикрашання неестетичних об’єктів навколишнього середовища, наприклад старих бетонних парканів |
||
14 |
|
|
Латино-американські танці. |
Бразильська самба. Кубинська румба. Ча-ча-ча. Пятірка танців латино-американської програми Міжнародних конкурсів бальних танців. |
|
|
15 |
|
|
Аргентинське танго – танець-імпровізація. Творчість аргентинського композитора А. П'яццолли. Міжнародний День танго 11 грудня.
|
Завдання: написати текст радіопередачі про танго.
|
||
16 |
|
|
Бразильський карнавал - свято танцю. |
Практикум: придумати сценарій для шкільного карнавалу, його правила та ескізи костюмів(за мотивами бразильського карнавалу) |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
17 |
|
|
Узагальнення |
|
|
|
18 |
|
|
Архітектура, скульптура і живопис Північної Америки
|
Риси класицизму і неокласицизму в архітектурі Північної Америки. Капітолій у Вашингтоні. Архітектура в стилі арт-деко. Хмарочоси: Гарант-білдінг, Крайслер-білдінг, Емпайр-стейт-білдінг. Деконструктивізм споруди "Кристал" Королівського музею у Торонто. Статуя Свободи у США, скульптура Лео Мола. Веґревільська писанка (Канада).
|
|
|
19 |
|
|
Живопис на американські сюжети В. Гомера, Е. Хоппера, Р. Кента, М. Кассет. Американські митці українського походження: Я. Гніздовський, М. Дмитренко. Абстрактний експресіонізм Дж. Поллока, М. Ротко. Поп-арт Е. Ворхола, Дж. Кунса. Об'єкти стріт-арту і мистецтво графіті в Майамі.
|
Практикум. Створити кольоро-терапевтичну композицію в стилі абстрактного експресіонізму для підтримування позитивного настрою під час різних життєвих негараздів. Доберіть до неї арт-терапевтичну музику. |
||
20 |
|
|
Музично-танцювальні ритми Америки |
Витоки джазу: спірічуелс, блюз, рег-тайм та ін. Виконавці: П.Робсон, “імператриця блюзів” Б. Сміт, «король труби” Л. Армстронг, піаніст і аранжувальник Д. Еллінгтон, Е. Фіцджеральд. С. Джоплін – автор регтаймів. |
|
|
21 |
|
|
Розмаїття стилів і жанрів джазу: диксиленд, бі-боп, хот- і кул-джаз, симфо-джаз тощо. Поєднання джазових інтонацій та академічної музики у творчості Дж. Гершвіна. |
|
||
22 |
|
|
Рок-музика. Е. Преслі – король рок-н-роллу. Арт-рок. Поп-музика: М. Джексон, Мадонна. Танці: степ, чарльстон, фокстрот, твіст, шейк, брейк тощо. Диско. Хіп-хоп |
|
||
23 |
|
|
Узагальнення теми |
Практикум: серія живописних малюнків на тему «Джаз» та «Рок-музика» у стилі фовізм а'ля Анрі Матісс (колективна робота, різні техніки) |
|
|
24 |
|
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ 1 РОЗДІЛУ |
|
|
|