КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МИСТЕЦТВА, 10 КЛАС
(ЗА ПРОГРАМОЮ «МИСТЕЦТВО» 10-11 КЛАС, МАСОЛ Л.М.).
1.5 год.
Підручник: Л. М. Масол.«Мистецтво (рівень стандарту, профільний рівень)»
підручник для 10 (11) класу закладів загальної середньої освіти
Київ, Видавничий дім «Освіта», 2018
ІІ СЕМЕСТР. КУЛЬТУРНІ РЕГІОНИ СВІТУ
(ДАЛЕКОСХІДНИЙ, ІНДІЙСЬКИЙ, АРАБО-МУСУЛЬМАНСЬКИЙ)
№ п\п |
Дата |
Корекція дати |
Тема |
Зміст уроку |
Д/З |
|||
Тема 3. Мистецтво Далекосхідного культурного регіону
|
||||||||
|
|
|
Вступ. Природа – міра всіх речей |
Вплив конфуціанства, даосизму, буддизму на мистецтво регіону. |
Скласти кросворд із понятійними термінами |
|||
|
|
|
Архітектура країн Далекого Сходу |
Велика Китайська стіна, Храм Неба у Пекині, японський замок Химедзі. Корейський королівський палац Кьонбоккун у Сеулі. Ультрасучасна архітектура.
|
Підготувати презентацію «Ультрасучасна архітектура Кореї».
|
|||
|
|
|
Архітектура країн Далекого Сходу (продовж.) |
Практикум. Створення:
|
||||
|
|
|
Образотворче мистецтво країн регіону.
|
Корейський живопис на шовку і папері (Чон Сон, Кім Хон До). Японське мистецтво гравюри: К. Утамаро, К. Хокусай. |
Перегляну- ти відео уроки та підготу-ватись до практикуму |
|||
|
|
|
Образотворче мистецтво країн регіону (продовж.) |
Китайський живопис – синтез зображення, поезії, каліграфії, друку (Ван Вей, Лі Сисюнь, Янь Лібень, Чжоу Фан, Ці Байші та ін.). Жанри: «гори і води», «квіти й птахи», «люди”», «тварини». |
Підготувати повідомлення про значення елементів у живописних творах |
|||
|
|
|
Образотворче мистецтво країн регіону (продовж.) |
Практикум. Колективна робота. Створення серії композицій у жанрі «квіти і птахи». Скласти з малюнків сувій або ширму |
||||
|
|
|
Декоративно-ужиткове мистецтво Далекого Сходу |
Вироби з порцеляни, дерева, кістки, тощо. Нецке. |
Замалювати ескізи нецке |
|||
|
|
|
Види традиційної культури регіону, пов’язані з культом природи. |
Мистецтво японського саду. «Корейський традиційний сад» у Києві. |
Віднайти фольклорний матеріал Далеко-східного регіону про квіти, рослини |
|||
|
|
|
Види традиційної культури регіону, пов’язані з культом природи(продовж.) |
Мистецтво аранжування квітів. Ікебана Практикум. Створення ескізів ікебани квіткових елементів поштових листівок (Техніка аплікація, колаж) |
Віднайти фольклорний матеріал Далеко-східного регіону про роль музики |
|||
|
|
|
Музика, танець, театр і кіно: погляд крізь тисячоліття.
|
Пентатоніка – основа китайської музики. Розмаїття китайських музичних інструментів: струнні (цинь і піпа), духові (флейти, шен), ударні. Японські інструменти кото і сямісен. Пекінська опера: поєднання вокалу, діалогів, акробатик.
|
Мистець-кий проект (тема за вибором):
«Бойові мистецтва у кінематографі країн Далекого Сходу»,
«Аніме в сучасній Японії».
|
|||
|
|
|
Музика, танець, театр і кіно: погляд крізь тисячоліття (продовж.).
|
Танцювальні традиції народів Далекого Сходу: танці дракона і лева, з барабанами, віялами, саблями, танець у масках.
|
||||
|
|
|
Музика, танець, театр і кіно: погляд крізь тисячоліття (продовж.).
|
Театр далекосхідного регіону: драматичний, ляльковий, тіньовий. Японський театр Но: маска – головний засіб виразності; роль хору і оркестру; символіка жестів, рухів, декорацій. Японський театр Кабукі: амплуа і майстерніст акторів, костюми й перуки. |
||||
|
|
|
Мистецтво Далекосхідного культурного регіону |
Узагальнення теми. ПРЕДСТАВЛЕННЯ ПРОЕКТІВ Тематичне оцінювання |
||||
Тема 4. Мистецтво індійського культурного регіону |
||||||||
|
|
|
Шедеври архітектури, скульптури, живопису Індії
|
Індія – країна релігійної толерантності. Сакральна архітектура і скульптура. Велика ступа в Санчі. Буддійський печерний храм в Аджанті. Комплекс в Кхаджурахо, присвячений Шиві. Архітектура епохи Великих Моголів: поєднання ісламських, індійських, перських ознак. Мечеть Джамі Масджид в Делі, Тадж-Махал в Агрі. Розквіт мистецтва мініатюри.
|
Розробити проект рекламного буклету «Подорожуємо Індією» з використанням знакових візуальних образів мистецтва цієї країни. |
|||
|
|
|
Шедеври архітектури, скульптури, живопису Індії (продовж.)
|
Традиційні художні ремесла Індії: ткацтво, різьблення по дереву, обробка металів тощо. Практикум. Ескіз тканини для сарі або шалі (за бажанням – з використанням традиційного індійського елементу «огірок».
|
||||
|
|
|
Звучання і рух Всесвіту в індійській музиці і танцях
|
Храмова, народна та світська (придворна) музика. Мелодична основа індійської музики – рага. Характерна ознака мистецтва Індії – сангіт, синтез поезії, музики, хореографії. Музичні інструменти: віна, ситар, сарангі, табла, бансурі. Індійський класичний танець і його основні елементи (мудра і хаста). Практикум. Ознайомлення з основними елементами індійського танцю – мудра і хаста.
|
Використо-вуючи інтернет-джерела, послухати індійську музику, добрати твори для медитації. |
|||
|
|
|
Кінематограф Індії |
Самобутність національної школи, насиченість музично-танцювальними епізодами. Болівуд – найбільша у світі кіноіндустрія. Творчість режисера і актора Раджа Капура |
Переглянути індійські фільми та поділитися враженнями, Довести право на існування індійського кінематографа
|
|||
|
|
|
Мистецтво індійського культурного регіону |
Узагальнення теми. Тематичне оцінювання |
||||
|
ТЕМА 5. Мистецтво Арабо-мусульманського культурного регіону |
|||||||
|
|
|
Архітектура Арабського Сходу
|
Значення ісламу – панівної релігії в країнах Близького Сходу. Культові й світські споруди: мечеті, медресе, караван-сараї, ринки тощо. Мечеть пророка Магомета в Медині.
|
Мистецький проект «Культові і світські споруди Арабського Сходу: погляд ззовні і всередині» |
|||
|
|
|
Архітектура Арабського Сходу (продовж.) |
Найголовніший храм мусульманського світу – Кааба у Мецці. Блакитна мечеть у Стамбулі. Мечеть Ханського палацу в Бахчисараї. Мечеть Аль-Рахма («Милосердя») у Києві. |
||||
|
|
|
Архітектура Арабського Сходу (продовж) |
Практикум. |
||||
|
|
|
Образотворче мистецтво Арабського Сходу (продовж) |
Стилі арабської каліграфії. Арабеска в живописі, архітектурі. Творчість видатного художниак-мініатюриста К. Бехзада. Килимарство Персії (нині – Іран), Туреччини., Ізнікська кераміка |
|
|||
|
|
|
Образотворче мистецтво Арабського Сходу (продовж) |
Практикум. Створення альбому анти-стресу з графічних арабесок. При бажанні обмінятися з однокласниками копіями (ксероксами) малюнків і розфарбувати їх для порівняння.
|
Прикрасити ескізом арабески річ домашнього вжитку (техніка деку паж) |
|||
|
|
|
Музичне мистецтво Арабського Сходу |
Макамат – професійна музика мусульманського Сходу. Музичні інструменти: струнно-щипкові (уд, саз), струнно-смичкові (ребаб, кеманча), духові (най), ударні (дойра). Практикум-диспут: Пояснити, як розуміти цитату Аль-Фарабі: “Музика це мелодія, об’єднана зі словом”. |
Прослухати зразки музики арабського Сходу і назвати її типові елементи. |
|||
|
|
|
Архітектура, образотворче і музичне мистецтво Арабського Сходу
|
Узагальнення теми. Представлення проектів |
|
|||
|
|
|
Культурні регіони світу |
Семестрове тематичне узагальнення |
|
|||