Календарне планування уроків "Музичне мистецтво"НУШ, 5 клас 2семестр

Про матеріал
Календарне планування уроків "Музичне мистецтво" 5клас Нова Українська школа, діяльність на уроках музичного мистецтва це виявлення емоційно-ціннісного ставлення до творів мистецтва.
Перегляд файлу

 

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

«Музичне мистецтво » 5 КЛАС НУШ

відповідно до  МОДЕЛЬНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5 КЛАСУ

(автори Людмила Масол ) 2 семестр

 

 

 

 

 

Тема уроку

Види навчальної діяльності

Очікувані результати

 

Розділ 3. СЦЕНІЧНІ МИСТЕЦТВА

1–2. КОЛИ ВСІ МИСТЕЦТВА РАЗОМ

17

 

 

 

 

 

 

 

Музика і література: діалог мистецтв

 

 

Вокальна музика. Інтонація — основа музичної мови. Програмність у музиці.

СММ: Й. Штраус-син. Казки Віденського лісу; В. Кікта. Концертна симфонія для арфи з оркестром «Фрески Софії Київської» (ч. І. Орнамент, ч. 8 Скоморохи)

Портрет митця: Й. Штраус-син

ХТД: О. Антоняк. Ода пісні

СВМ: Пам’ятник Й. Штраусу у Відні. Софійський  собор    у  Києві  (фреска

«Скоморохи»)

Музична грамота. Динаміка

П: сюїта, ода, фреска

Пізнання учнем/ученицею різних видів мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва: описує особливості мови різних видів мистецтва на прикладах знайомих творів; порівнює художні образи з явищами довкілля, пояснює виражальні засоби у творах різних видів мистецтва; передає враження від творів вербально/невербально (різними художніми засобами);

18

 

 

 

 

 

 

 

 

Цирк мистецтво, сповнене радістю

 

 

 

 

Мова циркового мистецтва. Трюк. Складові циркової вистави: клоунада, акробатика, жонглювання, еквілібристика, дресирування тощо. Музика в цирку

СММ: Ю. Фучик. Марш «Вхід гладіаторів»; Г. Петер. «Спомини про цирк Ренца» (ксилофон з оркестром); М.-А. Амлен. Цирковий галоп для механічного піаніно (квінтетдля 10 рук)

ХТД: Австрійська пісня «Цирк приїхав». Виконання на металофонах (або паперових стаканчиках) ритму циркового маршу. Гра

«Музична естафета» (імпровізація слів пісні репом в групах по фразах). Пісня про цирк англійською мовою

СВМ: Ж. Сьора. Цирк; Ю. Горбачов. Клоун на коні. Фото: циркові номери

Віртуальна екскурсія: цирк Дю Солей

Музична грамота. Розмір, схеми диригування, пунктирний ритм

П: цирк, трюк, еквілібристика

3–4. ЦАРСТВО МЕЛЬПОМЕНИ

 

19

 

 

 

Театр відчиняє двері

 

Театр і його види: драматичний, ляльковий, музичний. Становлення театру. Комедія дель-арте. Пантоміма ( міміка, жестикуляція) СВМ: фото: види театрів, схема глядацької зали (партер, амфітеатр, бельетаж, ложі й балкон). П. Сезан. П’єро і Арлекін.

Статуетка Коломбіна. Скульптура

«Мельпомена»

СММ: Р. Шуман. «Карнавал»: «П’єро»,

«Арлекін», «Панталон і Коломбіна»

Портрет митця: Р. Шуман

ХТД: Гра-пантоміма «Відгадай персонажів». Гра» «Озвучте картину»: імпровізуйте парі) пантоміму «П’єро і Арлекін»

Театральна грамота. Мова театру

акторська міміка, жести

П: Театр, пантоміма, атрибут, сторітелінг

Учень/учениця здійснює практичну мистецьку діяльність: бере активну участь у колективній мистецькій діяльності, виявляє ініціативу

бере активну участь у колективній мистецькій діяльності, виявляє ініціативу

20

 

 

 

 

 

 

 

Ляльковий театр

 

Театр ляльок: особливості мови, лялькові персонажі образи. Український вертеп.

СВМ: фото Київського театру ляльок (екстер’єр, інтер’єр), вертепної скрині, ляльок (Пульчинелло, Полішинель, Панч і Джуді). В. Аба-Новак. Лялькова вистава (сторітелінг за картиною)

СММ: Е.Вілла-Лобос. Полішинель

ХТД: О. Янушкевич. Дитинства світ

П: вертеп, інтермедія, театр ляльок

5–6. У МУЗИЧНОМУ ТЕАТРІ

21

 

 

 

На оперній сцені

 

 

Складові оперної вистави (увертюра, арії речитативи, дуети, хорові сцени, танці)

 СММ: С. Гулак-Артемовський. Опера

«Запорожець за Дунаєм»: романс Оксани

«Місяцю ясний», пісня Карася «Тепер я турок не козак», фінальний хор

Портрет митця. С. Гула́к-Артемовський

ХТД: Імпровізація жартівливого фрагменту пісні Карася з опери «Запорожець за Дунаєм» (речитатив або реп)

П: Лібрето, увертюра, арія, речитатив

Пізнання учнем/ученицею себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; виконує різні ролі в спільному творчому процесі, дослухається до творчих ідей інших осіб;

22

 

 

 

Там, де панує рух. Балет

 

 

Мова хореографії: взаємодія музики, танцю, пантоміми. Пластична інтонація. Скадові балету (варіація, па-де-де, кордебалет)

СММ: В.-А.Моцарт. Менует з «Маленької нічної серенади». Й. Баєр. Балет «Фея ляльок» (фрагменти)

СВМ:. О. Ренуар. Селянський танець. Міський танець. Е. Дега. Маленькі танцівниці, скульптура «Маленька танцівниця». Скульптура «Терпсхора»

Ж. С. ле Чирк. Менует. Статуетка «Менует» 

ХТД: А. Житкевич. Під звуки вальсу

Хореографічна грамота. Балет

П: менует, балет, хореографія

7. МИСТЕЦЬКИЙ ДИВОСВІТ

 

23

 

 

 

Східний театр

 

 

 

Китайський та індійський театр (костюми, маски). Герої Пекінської опери

СММ: Пекінська опера (фрагменти)

СВМ: Фото: Великий Національний театр у Пекині (екстер’єр, інтер’єр). Актори китайського та індійського театрів. Східний театр тіней (ажурні ляльки)

ХТД: І .Кириліна. Зелене слонея (Бем-ба ла бем-ба). Виконання з інсценізацією. Гра- пантоміма «Амплуа»

П: амплуа

 

 

Учень/учениця виявляє емоційне ставлення, пояснює і аргументує його;

24

 

 

 

 

 

 

 

Перевіряємо свої досягнення

Повторення вивченого матеріалу

 

Розділ 4. ВІЗУАЛЬНІ МИСТЕЦТВА

 

1–2. НАЙМОЛОДША МУЗА

 

25

 

 

 

 

 

 

 

Кінемато-граф. Музика в кіно

 

 

Мова кіномистецтва (кадр, монтаж)

СВМ: Х/ф «Фокстер і Макс». Постери до кінофільмів

ХТД: Саундтрек «Суперпес» з х/ф «Фокстер і Макс». «Do-Re-Mi» з мюзиклу «Звуки музики»

СММ:  Дж.  Вільямс.  Саундтреки  з  х/ф

«Зоряні війни», «Імперський марш», «Гаррі Поттер», «Супермен». Р. Роджерс. «Do-Re- Mi» з мюзиклу «Звуки музики»

Портрет митця: Дж. Вільямс

П: кіномистецтво, мюзикл, саундтрек

Учень/учениця комбінує форми; використовує цифрові технології для втілення задуму (фото); спостерігає за навколишнім середовищем, фіксує (фото, відео, замальовки тощо) і презентує спостереження; пропонує ідеї, реалізує їх з допомогою вчителя, використовуючи знання і вміння з природничої галузі

26

 

 

 

 

 

 

 

 

Образи анімації

 

 

СВМ: Кадри  з мультфільмів: «Ходить гарбуз  по городу»; «Котигорошко»,

«Микита Кожум’яка», «Клара та чарівний дракон», українського серіалу про козаків, зокрема «Як козаки Мону Лізу шукали»

ХТД: О. Осадчий. Пісня про мультики

П: мультиплікація, квест, фентезі

 

3–4. ЧАС НОВІТНІЙ СТВОРЮЄ КРАСУ

27

 

 

 

Телебаче-ння: погляд у світ

 

 

Різновиди мистецтва телебачення: репортаж, інтерв’ю, відео-сюжет; телефільм і телесеріал; ток-шоу, телегра

СВМ: фото заставок до телепередач, гурту

«Kalush Orchestra» на Євробаченні

СММ: Т. Боровок. Байрактар

ХТД: Т. Музичук, І. Діденчук, В. Дужик.

Стефанія

П: телебачення, відеокліп, подкаст

Використання учнем/ученицею  інформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації: добирає фото, аудіо, відео, графічні зображення для художнього самовираження; упорядковує з допомогою вчителя дібрані матеріали.

28

Сплетіння муз в єдиному акорді: кольоро-музика

 

 

СВМ: Ж. Уолл. Чарівна флейта. М. Чюрльоніс. Соната сонця: Алегро. Соната моря. Соната зірок. І. Марчук. Кольорові прелюдії. Б. Індриков. Ноктюрн.

В. Кандінський. Контрастні звуки

СММ: М. Чюрльоніс. Сонати (фрагменти на вибір)

Портрет митця: М. Чюрльоніс

ХТД: А. Олєйнікова. Фотограф, друзі, я (виконання з пантомімою)

П: кольоромузика

5–6. АНСАМБЛЬ: В ЄДНОСТІ КРАСА

 

29

 

 

 

Музичні та хореографічні ансамблі

 

 

Види ансамблів: вокальний,

інструментальний,вокально- інструментальний (ВІА), пісні і танцю. хореографічний, джаз-бенд, рок-гурти.

СММ: О.Шевченко. «Старенький трамвай» («Піккардійська терція»); Д. Монатик. В цей день (дует з Н. Матвієнко); А. П’яццола. Лібертанго виконанні різних ансамблів).

Р.  Паулс.  Золоте  весілля  (ансамбль

«Дзегузіте»)

СВМ:. Д. Халс. Музиканти. Фото різних ансамблів, зокрема дитячих

ХТД: Р. Паулс. Золоте весілля

П: ансамбль, камерна музика, акустика, резонанс

Учень/учениця порівнює художні образи з явищами довкілля, пояснює виражальні засоби у творах різних видів мистецтва; передає враження від творів вербально/невербально (різними художніми засобами);

30

 

 

 

Музика свят і розваг

 

 

«Легка» музика». Шоу. Музика фонтанів

СММ: Г. Ф. Гендель. «Королівський феєрверк» (увертюра); сюїта «Музика на воді. О. Респігі. Фонтани Рима (фрагменти) Портрт митця: Г. Ф. Гендель

СВМ: Невідомий автор. Феєрверк на Темзі. Дж. Берніні. Фонтани Треві,Тритон. Фото музичних фонтанів

П: шоу 

7. МИСТЕЦЬКИЙ ДИВОСВІТ

31

 

 

 

Карнавал крокує континентами

 

 

СВМ: Дж. А. Каналетто. Повернення Бучинторо до молу в День Вознесіння. Фото Венеціанського і Бразильского карнавалів

СММ: Н. Паганіні. «Венеціанський карнавал» для скрипки. Ж.-Б.Арбан. Варіації

«Карнавал у Венеції» для труби. С. Абреу. Бразильский карнавал (ксилофон з оркестром)

ХТД:  Спів  експромтом  приспіву  пісні

«Бразильский карнавал» разом з учасниками ансамблю студії «Дельфін»

П: карнавал, експромт, самба

 Пізнання учнем/ученицею себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту: презентує результати власної творчості публічно, пояснює задум; долучається до мистецьких заходів; виконує різні ролі в спільному творчому процесі, дослухається до творчих ідей інших осіб; визнає різні позиції та оцінки учасників; розуміє значення партнерства в спільній мистецькій творчості з свого досвіду; виявляє естетичне ставлення: емоційне, оцінне, критичне

32

 

 

 

Карнавал крокує континентами

 

СВМ: Дж. А. Каналетто. Повернення Бучинторо до молу в День Вознесіння. Фото Венеціанського і Бразильского карнавалів

СММ: Н. Паганіні. «Венеціанський карнавал» для скрипки. Ж.-Б.Арбан. Варіації

«Карнавал у Венеції» для труби. С. Абреу. Бразильский карнавал (ксилофон з оркестром)

ХТД:  Спів  експромтом  приспіву  пісні

«Бразильский карнавал» разом з учасниками ансамблю студії «Дельфін»

П: карнавал, експромт, самба

33

 

 

 

Перевіряємо свої досягнення

Повторення вивченого матеріалу

34

 

 

 

Перевіряємо свої досягнення

Повторення вивченого матеріалу

35

 

 

 

Урок-концерт

 

Умовні скорочення: СММ сприймання музичного мистецтва; СВМ сприймання візуальних мистецтв; ХТД художньо-творча діяльність; П основні поняття; х/ф художній фільм; м/ф

мультиплікаційний фільм.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Goncharov Igor
Додано
28 серпня 2022
Переглядів
2103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку