КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
«Музичне мистецтво » 5 КЛАС НУШ
відповідно до МОДЕЛЬНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5 КЛАСУ
(автори Людмила Масол ) 2 семестр
|
|
|
|
Тема уроку |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
||||||||||||||||||||
Розділ 3. СЦЕНІЧНІ МИСТЕЦТВА |
||||||||||||||||||||||||||
1–2. КОЛИ ВСІ МИСТЕЦТВА РАЗОМ |
||||||||||||||||||||||||||
17
|
|
|
|
Музика і література: діалог мистецтв
|
Вокальна музика. Інтонація — основа музичної мови. Програмність у музиці. СММ: Й. Штраус-син. Казки Віденського лісу; В. Кікта. Концертна симфонія для арфи з оркестром «Фрески Софії Київської» (ч. І. Орнамент, ч. 8 Скоморохи) Портрет митця: Й. Штраус-син ХТД: О. Антоняк. Ода пісні СВМ: Пам’ятник Й. Штраусу у Відні. Софійський собор у Києві (фреска «Скоморохи») Музична грамота. Динаміка П: сюїта, ода, фреска |
Пізнання учнем/ученицею різних видів мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва: описує особливості мови різних видів мистецтва на прикладах знайомих творів; порівнює художні образи з явищами довкілля, пояснює виражальні засоби у творах різних видів мистецтва; передає враження від творів вербально/невербально (різними художніми засобами); |
||||||||||||||||||||
18
|
|
|
|
Цирк — мистецтво, сповнене радістю
|
Мова циркового мистецтва. Трюк. Складові циркової вистави: клоунада, акробатика, жонглювання, еквілібристика, дресирування тощо. Музика в цирку СММ: Ю. Фучик. Марш «Вхід гладіаторів»; Г. Петер. «Спомини про цирк Ренца» (ксилофон з оркестром); М.-А. Амлен. Цирковий галоп для механічного піаніно (квінтетдля 10 рук) ХТД: Австрійська пісня «Цирк приїхав». Виконання на металофонах (або паперових стаканчиках) ритму циркового маршу. Гра «Музична естафета» (імпровізація слів пісні репом в групах по фразах). Пісня про цирк англійською мовою СВМ: Ж. Сьора. Цирк; Ю. Горбачов. Клоун на коні. Фото: циркові номери Віртуальна екскурсія: цирк Дю Солей Музична грамота. Розмір, схеми диригування, пунктирний ритм П: цирк, трюк, еквілібристика |
|||||||||||||||||||||
3–4. ЦАРСТВО МЕЛЬПОМЕНИ
|
||||||||||||||||||||||||||
19 |
|
|
|
Театр відчиняє двері
|
Театр і його види: драматичний, ляльковий, музичний. Становлення театру. Комедія дель-арте. Пантоміма ( міміка, жестикуляція) СВМ: фото: види театрів, схема глядацької зали (партер, амфітеатр, бельетаж, ложі й балкон). П. Сезан. П’єро і Арлекін. Статуетка Коломбіна. Скульптура «Мельпомена» СММ: Р. Шуман. «Карнавал»: «П’єро», «Арлекін», «Панталон і Коломбіна» Портрет митця: Р. Шуман ХТД: Гра-пантоміма «Відгадай персонажів». Гра» «Озвучте картину»: імпровізуйте (в парі) пантоміму «П’єро і Арлекін» Театральна грамота. Мова театру — акторська міміка, жести П: Театр, пантоміма, атрибут, сторітелінг |
Учень/учениця здійснює практичну мистецьку діяльність: бере активну участь у колективній мистецькій діяльності, виявляє ініціативу бере активну участь у колективній мистецькій діяльності, виявляє ініціативу |
||||||||||||||||||||
20
|
|
|
|
Ляльковий театр
|
Театр ляльок: особливості мови, лялькові персонажі образи. Український вертеп. СВМ: фото Київського театру ляльок (екстер’єр, інтер’єр), вертепної скрині, ляльок (Пульчинелло, Полішинель, Панч і Джуді). В. Аба-Новак. Лялькова вистава (сторітелінг за картиною) СММ: Е.Вілла-Лобос. Полішинель ХТД: О. Янушкевич. Дитинства світ П: вертеп, інтермедія, театр ляльок |
|||||||||||||||||||||
5–6. У МУЗИЧНОМУ ТЕАТРІ |
||||||||||||||||||||||||||
21 |
|
|
|
На оперній сцені
|
Складові оперної вистави (увертюра, арії речитативи, дуети, хорові сцени, танці) СММ: С. Гулак-Артемовський. Опера «Запорожець за Дунаєм»: романс Оксани «Місяцю ясний», пісня Карася «Тепер я турок не козак», фінальний хор Портрет митця. С. Гула́к-Артемовський ХТД: Імпровізація жартівливого фрагменту пісні Карася з опери «Запорожець за Дунаєм» (речитатив або реп) П: Лібрето, увертюра, арія, речитатив |
Пізнання учнем/ученицею себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; виконує різні ролі в спільному творчому процесі, дослухається до творчих ідей інших осіб; |
||||||||||||||||||||
22 |
|
|
|
Там, де панує рух. Балет
|
Мова хореографії: взаємодія музики, танцю, пантоміми. Пластична інтонація. Скадові балету (варіація, па-де-де, кордебалет) СММ: В.-А.Моцарт. Менует з «Маленької нічної серенади». Й. Баєр. Балет «Фея ляльок» (фрагменти) СВМ:. О. Ренуар. Селянський танець. Міський танець. Е. Дега. Маленькі танцівниці, скульптура «Маленька танцівниця». Скульптура «Терпсхора» Ж. С. ле Чирк. Менует. Статуетка «Менует» ХТД: А. Житкевич. Під звуки вальсу Хореографічна грамота. Балет П: менует, балет, хореографія |
|||||||||||||||||||||
7. МИСТЕЦЬКИЙ ДИВОСВІТ
|
||||||||||||||||||||||||||
23 |
|
|
|
Східний театр
|
Китайський та індійський театр (костюми, маски). Герої Пекінської опери СММ: Пекінська опера (фрагменти) СВМ: Фото: Великий Національний театр у Пекині (екстер’єр, інтер’єр). Актори китайського та індійського театрів. Східний театр тіней (ажурні ляльки) ХТД: І .Кириліна. Зелене слонея (Бем-ба ла бем-ба). Виконання з інсценізацією. Гра- пантоміма «Амплуа» П: амплуа
|
Учень/учениця виявляє емоційне ставлення, пояснює і аргументує його; |
||||||||||||||||||||
24
|
|
|
|
Перевіряємо свої досягнення |
Повторення вивченого матеріалу |
|||||||||||||||||||||
Розділ 4. ВІЗУАЛЬНІ МИСТЕЦТВА
|
||||||||||||||||||||||||||
1–2. НАЙМОЛОДША МУЗА
|
||||||||||||||||||||||||||
25
|
|
|
|
Кінемато-граф. Музика в кіно
|
Мова кіномистецтва (кадр, монтаж) СВМ: Х/ф «Фокстер і Макс». Постери до кінофільмів ХТД: Саундтрек «Суперпес» з х/ф «Фокстер і Макс». «Do-Re-Mi» з мюзиклу «Звуки музики» СММ: Дж. Вільямс. Саундтреки з х/ф «Зоряні війни», «Імперський марш», «Гаррі Поттер», «Супермен». Р. Роджерс. «Do-Re- Mi» з мюзиклу «Звуки музики» Портрет митця: Дж. Вільямс П: кіномистецтво, мюзикл, саундтрек |
Учень/учениця комбінує форми; використовує цифрові технології для втілення задуму (фото); спостерігає за навколишнім середовищем, фіксує (фото, відео, замальовки тощо) і презентує спостереження; пропонує ідеї, реалізує їх з допомогою вчителя, використовуючи знання і вміння з природничої галузі |
||||||||||||||||||||
26
|
|
|
|
Образи анімації
|
СВМ: Кадри з мультфільмів: «Ходить гарбуз по городу»; «Котигорошко», «Микита Кожум’яка», «Клара та чарівний дракон», українського серіалу про козаків, зокрема «Як козаки Мону Лізу шукали» ХТД: О. Осадчий. Пісня про мультики П: мультиплікація, квест, фентезі |
|||||||||||||||||||||
3–4. ЧАС НОВІТНІЙ СТВОРЮЄ КРАСУ |
||||||||||||||||||||||||||
27 |
|
|
|
Телебаче-ння: погляд у світ
|
Різновиди мистецтва телебачення: репортаж, інтерв’ю, відео-сюжет; телефільм і телесеріал; ток-шоу, телегра СВМ: фото заставок до телепередач, гурту «Kalush Orchestra» на Євробаченні СММ: Т. Боровок. Байрактар ХТД: Т. Музичук, І. Діденчук, В. Дужик. Стефанія П: телебачення, відеокліп, подкаст |
Використання учнем/ученицею інформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації: добирає фото, аудіо, відео, графічні зображення для художнього самовираження; упорядковує з допомогою вчителя дібрані матеріали. |
||||||||||||||||||||
28 |
Сплетіння муз в єдиному акорді: кольоро-музика
|
СВМ: Ж. Уолл. Чарівна флейта. М. Чюрльоніс. Соната сонця: Алегро. Соната моря. Соната зірок. І. Марчук. Кольорові прелюдії. Б. Індриков. Ноктюрн. В. Кандінський. Контрастні звуки СММ: М. Чюрльоніс. Сонати (фрагменти на вибір) Портрет митця: М. Чюрльоніс ХТД: А. Олєйнікова. Фотограф, друзі, я (виконання з пантомімою) П: кольоромузика |
||||||||||||||||||||||||
5–6. АНСАМБЛЬ: В ЄДНОСТІ КРАСА
|
||||||||||||||||||||||||||
29 |
|
|
|
Музичні та хореографічні ансамблі
|
Види ансамблів: вокальний, інструментальний,вокально- інструментальний (ВІА), пісні і танцю. хореографічний, джаз-бенд, рок-гурти. СММ: О.Шевченко. «Старенький трамвай» («Піккардійська терція»); Д. Монатик. В цей день (дует з Н. Матвієнко); А. П’яццола. Лібертанго (у виконанні різних ансамблів). Р. Паулс. Золоте весілля (ансамбль «Дзегузіте») СВМ:. Д. Халс. Музиканти. Фото різних ансамблів, зокрема дитячих ХТД: Р. Паулс. Золоте весілля П: ансамбль, камерна музика, акустика, резонанс |
Учень/учениця порівнює художні образи з явищами довкілля, пояснює виражальні засоби у творах різних видів мистецтва; передає враження від творів вербально/невербально (різними художніми засобами); |
||||||||||||||||||||
30 |
|
|
|
Музика свят і розваг
|
«Легка» музика». Шоу. Музика фонтанів СММ: Г. Ф. Гендель. «Королівський феєрверк» (увертюра); сюїта «Музика на воді. О. Респігі. Фонтани Рима (фрагменти) Портрт митця: Г. Ф. Гендель СВМ: Невідомий автор. Феєрверк на Темзі. Дж. Берніні. Фонтани Треві,Тритон. Фото музичних фонтанів П: шоу |
|||||||||||||||||||||
7. МИСТЕЦЬКИЙ ДИВОСВІТ |
||||||||||||||||||||||||||
31 |
|
|
|
Карнавал крокує континентами
|
СВМ: Дж. А. Каналетто. Повернення Бучинторо до молу в День Вознесіння. Фото Венеціанського і Бразильского карнавалів СММ: Н. Паганіні. «Венеціанський карнавал» для скрипки. Ж.-Б.Арбан. Варіації «Карнавал у Венеції» для труби. С. Абреу. Бразильский карнавал (ксилофон з оркестром) ХТД: Спів експромтом приспіву пісні «Бразильский карнавал» разом з учасниками ансамблю студії «Дельфін» П: карнавал, експромт, самба |
Пізнання учнем/ученицею себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту: презентує результати власної творчості публічно, пояснює задум; долучається до мистецьких заходів; виконує різні ролі в спільному творчому процесі, дослухається до творчих ідей інших осіб; визнає різні позиції та оцінки учасників; розуміє значення партнерства в спільній мистецькій творчості з свого досвіду; виявляє естетичне ставлення: емоційне, оцінне, критичне |
||||||||||||||||||||
32 |
|
|
|
Карнавал крокує континентами
|
СВМ: Дж. А. Каналетто. Повернення Бучинторо до молу в День Вознесіння. Фото Венеціанського і Бразильского карнавалів СММ: Н. Паганіні. «Венеціанський карнавал» для скрипки. Ж.-Б.Арбан. Варіації «Карнавал у Венеції» для труби. С. Абреу. Бразильский карнавал (ксилофон з оркестром) ХТД: Спів експромтом приспіву пісні «Бразильский карнавал» разом з учасниками ансамблю студії «Дельфін» П: карнавал, експромт, самба |
|||||||||||||||||||||
33 |
|
|
|
Перевіряємо свої досягнення |
Повторення вивченого матеріалу |
|||||||||||||||||||||
34 |
|
|
|
Перевіряємо свої досягнення |
Повторення вивченого матеріалу |
|||||||||||||||||||||
35 |
|
|
|
Урок-концерт |
|
|||||||||||||||||||||
Умовні скорочення: СММ — сприймання музичного мистецтва; СВМ — сприймання візуальних мистецтв; ХТД — художньо-творча діяльність; П — основні поняття; х/ф — художній фільм; м/ф — мультиплікаційний фільм.
|
||||||||||||||||||||||||||