уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Примітки |
І семестр |
||||
Барви літа |
||||
|
|
Барви літа. Літній пейзаж. Слухання: А. Вівальді «Літо» з циклу «Чотири пори року». Ритмічна вправа. Виконання: поспівка «Ми — третьокласники»; В. Ткачова, А. Олейнікова «Сонячний малюнок» (с. 9-10). |
Орієнтується в поняттях музичної грамоти (звук, мелодія, акомпанемент, музична форма, динаміка, схеми диригування (на 2/4); орієнтується в нотному записі (за доцільності для виконання); читає запис найпростіших ритмів; виконує дитячі пісні (зокрема, музичний фольклор); добирає засоби музичної виразності (темп, динаміку), необхідні для створення настрою, характеру; розуміє значення вокальних вправ для правильного виконання; стежить за точністю і виразністю інтонування, чіткістю дикції, співацькою поставою, диханням; виконує в ансамблі нескладні композиції (трикутник, бубон, маракас, дзвіночки, барабан, тріскавки, сопілка (за умови дотримання гігієни користування), ксилофон, металофон, синтезатор тощо); самостійно добирає тембр музичного інструменту для передачі відповідного образу; імпровізує голосом (музичні, мовленнєві інтонації) та на музичних інструментах; створює варіанти ритмічного супроводу до пісні на музичному інструменті за вибором; орієнтується в поняттях музичної грамоти (звук, мелодія, акомпанемент, музична форма, динаміка, схеми диригування (на 2/4); орієнтується в нотному записі (за доцільності для виконання); читає запис найпростіших ритмів; імпровізує засобами пантоміми (міміка, жести); пластично інтонує музичні образи; виконує нескладні ролі (в тому числі, пісні «у ролях»), добирає засоби вираження (темп, тембр голосу, динаміку, рухи, міміку); грає елементарні театральні етюди (самостійно обирає відомих персонажів та перевтілюється в них, зокрема, імітує характерні рухи, ходу, звуки, міміку тощо); вправляється над інтонацією мовлення, диханням; дикцією, мімікою, жестами; рухається під музику, добираючи відомі танцювальні елементи (народні, сучасні); узгоджує свої рухи з музичним супроводом (співом); створює сценічні інтерпретації пісенних образів; використовує атрибути для підсилення синтетичної виразності (із запропонованих); комбінує знайомі художні техніки, звуки, ритми, рухи, лінії, кольори, форми, фактури, матеріали тощо для втілення ідеї в художньому образі; створює образи, використовуючи знайомі засоби та способи за уявою; творення образів (звуки, слова, пантоміму, рухи, лінії, кольори, об’єми, декор тощо), якими може виразити свої почуття та емоції; виокремлює і фіксує в доступний спосіб цікаві явища довкілля; відтворює їх у творчій діяльності (імпровізаціях мелодій, інсценізації пісень, пластичному інтонуванні); пропонує ідеї оздоблення місця, де навчається, живе; реалізовує їх (за допомогою інших або самостійно втілює нескладний задум оздоблення місця, де навчається і власного помешкання; розпізнає власні емоції від художньої творчості, обирає види художньо-творчої діяльності відповідно до свого настрою; передає власні емоції у творчій роботі за допомогою кольору; дотримується загальноприйнятих правил поведінки в закладах культури та мистецтва (театрі, музеї тощо |
|
|
|
Вітер морем гуляє. Прелюдія. Слухання: К. Дебюсі прелюдія «Вітрила». Виконання: В. Ткачова, А. Олейнікова «Сонячний малюнок». Ритмічний акомпанемент на шумових інструментах (с. 11). |
|
|
|
|
Квіткова краса. Музична форма. Куплетна музична форма. Слухання: П. Чайковський «Вальс квітів» з балету «Лускунчик». Виконання: Г. Чубач, Г. Азаматова-Бас «Я люблю у лузі квіти» (с. 13-14). |
|
|
|
|
Бджілки-трудівниці. П’єса. Перегляд: анімаційне відео «Бджілка». Слухання: М. Римський-Корсаков «Політ джмеля». Виконання: Г. Чубач, Г. Азаматова-Бас «Я люблю у лузі квіти» (с. 17-18). |
|
|
Осіння краса |
|
|||
|
|
Осіння краса. Слухання: Ф. Шопен «Осінній вальс». Ритмічні вправи. Виконання: Т. Плескач «Осінь, осінь по землі крокує» (с. 20-21). |
|
|
|
|
Обжинки. Свято урожаю. Обрядові пісні. А капела. Слухання: «Котився вінок по полю», «Котився віночок» (українські народні пісні). Виконання: «Дівка Явдошка» (українська народна пісня) (с. 23-24). |
|
|
|
|
Свято Покрови. Слухання: М. Чурай «Засвіт встали козаченьки»; Є. Адамцевич «Запорозький марш». Виконання: «Гей там на горі Січ іде». Інсценізування (с. 26-27). |
|
|
|
|
Дерево Життя. Козацькі пісні. Слухання: пісня «Родина» у виконанні Н. Яремчука. Виконання: «Ой на горі та женці жнуть» (українська народна пісня) (с. 29-30). |
|
|
|
|
Народна іграшка. Музичні іграшки. Слухання: «Українська в’язанка» у виконанні Національного оркестру народних інструментів. Виконання: «Дівка Явдошка», «Ой на горі та женці жнуть» під супровід іграшкових музичних інструментів (с. 33-34). |
|
|
|
|
Пташині турботи. Тривалість нот. Слухання: Л. К. Дакен музичний твір. Виконання: П. Синявський, 3. Компанієць «Пісенька горобчика» (с. 36-38). |
|
|
Образи тварин у мистецтві |
|
|||
|
|
Образи тварин у мистецтві. Одночастинні музичні твори. Слухання: К. Сен-Санс «Карнавал тварин». Ритмічна вправа «Назви тварину». Виконання: П. Синявський, З. Компанієць «Пісенька горобчика» (с. 40-41). |
|
|
|
|
Образи тварин у казці. Перегляд: відео на сюжет української народної казки «Рукавичка». Виконання: О. Кімряк, А. Олєйнікова «Зимовий сон» (с. 44-45). |
|
|
|
|
Мешканці підводного світу. Слухання: музичні фрагменти з мультфільму «У пошуках Немо». Виконання: вивчені раніше пісні про морських мешканців. Ритмічна гра «Музичний капелюшок» (с. 47-48). |
|
|
Краса зимового лісу |
|
|||
|
|
Краса зимового лісу. Цикл. Слухання: А. П’яццола «Зима» з циклу «Пори року». Виконання: Н. Іванова, А. Олєйнікова «Зимовий мотив» (с. 50-51). |
|
|
|
|
Мешканці зимового лісу. Слухання: С. Чекалін «Падає сніг». Виконання: Н. Іванова, А. Олєйнікова «Зимовий мотив» (с. 54-55). |
|
|
|
|
На порозі свято Миколая. Перегляд: легенда про Святого Миколая. Слухання: сучасна колядка «Святий Миколай». Виконання: «Ішов Миколай лужком, бережком» (українська народна пісня) (с. 57-58). |
|
|
ІІ семестр |
||||
|
|
Ранкова прогулянка. Тричастинна форма музичного твору. «Зимовий ранок» П. Чайковського. |
|
|
|
|
Вечір. Вечірня музика. Двочастинна форма музичного твору. Засоби виразності у п’єсі П. Чайковського «Солодка мрія». |
|
|
Дитячі розваги |
||||
|
|
Дитячі колисанки. Одночастинна форма музичного твору. Ладовий розвиток колискових. |
|
|
|
|
Портрет у мистецтві. Розвиток музики й розвиток образу у творах С. Прокоф’єва і Д. Кабалевського. |
|
|
|
|
Ігри та іграшки. Танцювальність музичного твору. Жанровий розвиток музики у п’єсі К. Дебюссі «Ляльковий кек-вок». |
|
|
|
|
Як зима з весною зустрічається. Зв’язок музичного мистецтва із народними святковими традиціями. Поєднання музичного й театрального мистецтва в народній календарно-обрядовій творчості. |
|
|
|
|
Афіша й плакат. Симфонія. Народна основа симфонічної музики Л. Ревуцького |
|
|
|
|
Театр ляльок. Театр ляльок. Зображальні та розповідні інтонації в музиці. |
|
|
|
|
На гостини до театру. Опера. Опера як жанр музичного театрального мистецтва. Характеристика героїв казкових опер М. Лисенка. |
|
|
|
|
На гостини до театру. Балет. Балет як жанр музичного театрального мистецтва. Виражальні та зображальні інтонації партій у балеті О. Шимка «Снігова королева». |
|
|
|
|
Чарівний світ кіно. Роль музичного мистецтва в кінематографі. Важливі риси в музичних будовах. |
|
|
Настала весна |
||||
|
|
Весняні. Інтонаційний та виконавський розвиток музики. Образ весняної природи в музичному мистецтві. |
|
|
|
|
Великдень. Зв’язок музичного мистецтва із народними святковими традиціями. Великодня дитяча пісенна творчість. |
|
|
|
|
Кольорові водограї. Бабусина вишиванка. Пісенність як важлива якість народного музичного мистецтва. |
|
|
|
|
Пам’ятки архітектури. Варіаційна форма в музичному творі. Варіації на тему українських народних пісень. |
|
|
32. |
|
Мультфільми. Саундтрек. Важливі риси в музичних будовах. |
|
|
Літо зустрічаймо |
||||
33. |
|
Літо зустрічаймо! Підсумковий урок-концерт |
|
|
34. |
|
Резервний урок. |
|
|
35. |
|
Резервний урок. |
|
|