1-й семестр Тема 1. Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість (8 год.)
|
|||||||||||||||||||
Урок № |
Дата |
Корекція |
Дата |
Корекція |
Дата |
Корекція |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва
|
||||||||||
3 - А |
3 - А |
3 - Б |
3 - Б |
3 - В |
3 - В |
||||||||||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
Нова зустріч у країні музики |
Р. Щедрін «Ніч», «Золоті рибки»; «Цар Горох» з балету «Горбоконик» |
«Засмутилось кошеня» (сл. П. Воронька, муз. І. Кириліної) |
||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
Таємниці пісенної музики |
М. Дремлюга «Лірична пісня» |
Поспівка «Ми — третьокласники» (сл. і муз. Д. Кабалевського). Повторення: «Засмутилось кошеня» (сл. П. Воронька, муз. І. Кириліної) |
||||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
Таємниці пісенної музики (продовження) |
П. Чайковський «Баркарола» |
«Шпачок прощається» (сл. М. Івенсен, муз. Т. Попатенко) |
||||||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
Таємниці танцювальної музики |
Ж. Колодуб «Гуцульський танець»; невідомий автор І пол. ХІХ ст. «Симфонія» (козачок) |
Повторення: «Шпа- чок прощається» (сл. М. Івенсен, муз. Т. Попатенко) |
||||||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
Таємниці танцювальної музики (продовження) |
М. Глінка «Арагонська хота» |
«Ой на горі жита много» (укр. нар. пісня в обр. Г. Верьовки) |
||||||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
Таємниці маршової музики |
Ф. Шуберт «Військовий марш»; Л. ван Бетховен «Симфонія № 5» (ІІІ частина) |
«Будем козаками» (сл. і муз. А. Загрудного) |
||||||||||
7 |
|
|
|
|
|
|
Зустріч музич- них жанрів |
Ж. Бізе «Кармен» (увертюра до опери) |
Повторення: «Будем козаками» (сл. і муз. А. Загрудного)
|
||||||||||
8 |
|
|
|
|
|
|
Музична мозаїка |
Ф. Шопен «Прелюдія № 7», «Прелюдія № 20» |
Е. Гріг «Ранок» із сюїти «Пер Гюнт» |
||||||||||
Тема 2. Інтонація (8 год.) |
|||||||||||||||||||
9 |
|
|
|
|
|
|
Знайомство з феєю Інтона- цією |
«Базіка» (сл. А. Барто, муз. С. Прокоф’єва ) |
«Співучий колобок», (сл. В. Кленця, муз. В. Поповича) |
||||||||||
10 |
|
|
|
|
|
|
Жартівливі та сумні інто- нації |
В. Косенко «Дощик», «Гумореска», «Колискова» |
Повторення «Співучий Колобок» (сл. В. Кленця, муз. В. Поповича) |
||||||||||
11 |
|
|
|
|
|
|
Ритмічні інто- нації |
М. Римський-Кор- саков «Три Дива» «Тема Білки», «Тема тридцяти трьох богатирів», «Тема Царівни Лебідь» з опери «Казка про царя Салтана»; М. Глінка «Марш Чорномора» з опери «Руслан і Людмила» |
«Щеня і кошеня» (сл. В. Вікторова, муз. Т. Попатенко) |
||||||||||
12 |
|
|
|
|
|
|
Виражально-зображальні музичні інтонації |
В. Кирейко «Награвання Лукаша» з опери «Лісова пісня»; М. Лисенко календарно-обрядові пісні з опери «Зима і Весна» |
Колядка «Добрий вечір тобі, пане господарю» |
||||||||||
13 |
|
|
|
|
|
|
Інтонація та імпровізація |
Ж. Массне «Елегія» |
Щедрівка «Павочка Ходить» |
||||||||||
14 |
|
|
|
|
|
|
Інтонація та імпровізація в піснях-іграх |
«Гра в зайчика», обр. М. Леонтовича |
«Коза» (укр. нар. пісня-гра) |
||||||||||
15 |
|
|
|
|
|
|
Перевір себе
|
Музичні твори на вибір учителя та учнів |
|||||||||||
16 |
|
|
|
|
|
|
Урок-концерт |
Музичні твори на вибір учителя та учнів |
|||||||||||
2-й семестр Тема 3. Розвиток музики (10 год.) |
|||||||||||||||||||
17 |
|
|
|
|
|
|
Інтонаційно-мелодичний розвиток музики |
Т. Альбіноні «Адажіо», інструментальне виконання, вокальне (Лара Фабіан або Сара Брайтман) |
«Чому ведмідь узимку спить» (сл. О. Коваленкова, муз. Л. Кніппера) |
||||||||||
18 |
|
|
|
|
|
|
Ладовий розвиток музики |
Ф. Шуберт «Вальс» |
«Гра в слова» (сл. і муз. І. Арсєєва). Повторення: «Чому ведмідь узимку спить» (сл. О. Коваленкова, муз. Л. Кніппера) |
||||||||||
19 |
|
|
|
|
|
|
Динамічний розвиток музики |
Й. Брамс «Угорський танець» |
«Грицю, Грицю, до роботи» (укр. нар. пісня в обр. Я. Степового) |
||||||||||
20 |
|
|
|
|
|
|
Темповий розвиток музики |
Ф. Шуберт «Алегретто» |
«Грицю, Грицю, до роботи» (укр. нар. пісня в обр. Я. Степового) |
||||||||||
21 |
|
|
|
|
|
|
Варіаційний розвиток музики |
М. Завадський «Шумка» |
«Рушничок» (сл. Є. Левченко, муз. А. Олейникової) |
||||||||||
22 |
|
|
|
|
|
|
Розвиток музики різних жанрів |
Ф. Шопен «Вальс», «Полонез» |
Повторення: «Рушничок» (сл. Є. Левченко, муз. А. Олейникової) |
||||||||||
23 |
|
|
|
|
|
|
Симфонічний розвиток музики |
П. Чайковський «Симфонія № 4» (фінал); В. Сокальський «Симфонія соль мінор» (І частина) |
«Подарунок мамі» (сл. Д. Чередниченка, муз. М. Катричка) |
||||||||||
24 |
|
|
|
|
|
|
Народна пісня у творчості композиторів |
М. Лисенко «А вже весна», хор з опери «Зима і Весна» |
Повторення «Подарунок мамі» (сл. Д. Чередниченка, муз. М. Катричка) |
||||||||||
25 |
|
|
|
|
|
|
Багатогранність розвитку музики |
С. Прокоф’єв «Тема Петрика», «Тема Качки», «Тема Пташки» з симфонічної казки «Петрик і Вовк» |
Пісня-гра «Сива шапка»(сл. Л. Кроткевич, муз. В. Верховинця) |
||||||||||
26 |
|
|
|
|
|
|
Музична мозаїка |
Музичні твори на вибір учителя та учнів |
|||||||||||
Тема 4. Музична форма (9 год.)
|
|||||||||||||||||||
27 |
|
|
|
|
|
|
Одночастинна форма музики |
Ф. Шопен «Мазурка № 5» |
«Пісня пастушка» (франц. нар. пісня) |
||||||||||
28 |
|
|
|
|
|
|
Двочастинна форма музики |
Е. Гріг «Пісня Сольвейг» з музичної п’єси «Пер Гюнт» |
Повторення: «Пісня Пастушка» (франц. нар. пісня) |
||||||||||
29 |
|
|
|
|
|
|
Тричастинна форма музики |
Е. Гріг «Танець Анітри» |
«Соловеєчку, сватку, Сватку» (укр. нар. пісня) |
||||||||||
30 |
|
|
|
|
|
|
Тричастинна форма музики (продовження) |
М. Лисенко «Екcпромт ля мінор» |
«Писанка» (сл. В. Кленця та Н. Андрусич, муз. М. Катричка) |
||||||||||
31 |
|
|
|
|
|
|
Форма рондо в музиці |
В. А. Моцарт «Турецьке рондо»; Б. Фільц «Весняне Рондо» |
«Класне рондо» (поспівки на музику Д. Кабалевського) |
||||||||||
32 |
|
|
|
|
|
|
Варіаційна форма в музиці |
М. Різоль «Ой на горі жито» (варіації на тему укр. нар. пісні) |
«Ой на горі жито» (укр. нар. пісня в обр. К. Стеценка) |
||||||||||
33 |
|
|
|
|
|
|
Кульмінація в музичному творі |
І. Дунаєвський «Діти капітана Гранта» (увертюра до фільму) |
«Заквітчали зорі обрій» (сл. А. Житкевича, муз. Л. Стельмащук) |
||||||||||
34 |
|
|
|
|
|
|
Урок-концерт |
Музичні твори на вибір учителя та учнів |
|||||||||||
35 |
|
|
|
|
|
|
Вікторина «Музичний калейдоскоп» |
||||||||||||
1-й семестр Тема 1. Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість (4 год.)
|
||||||||||||||||
Урок № |
Дата |
Корекція |
Дата |
Корекція |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва
|
|||||||||
3 - А |
3 - А |
3 - Б |
3 - Б |
|||||||||||||
1 |
|
|
|
|
Таємниці пісенної музики |
М. Дремлюга «Лірична пісня», Р. Щедрін «Ніч», «Золоті рибки»; «Цар Горох» з балету «Горбоконик» |
Поспівка «Ми — третьокласники» (сл. і муз. Д. Кабалевського). «Засмутилось кошеня» (сл. П. Воронька, муз. І. Кириліної) |
|||||||||
2 |
|
|
|
|
Таємниці танцювальної музики |
Ж. Колодуб «Гуцульський танець»; невідомий автор І пол. ХІХ ст. «Симфонія» (козачок) П. Чайковський «Баркарола» |
«Шпачок прощається» (сл. М. Івенсен, муз. Т. Попатенко) |
|||||||||
3 |
|
|
|
|
Таємниці маршової музики |
Ф. Шуберт «Військовий марш»; Л. ван Бетховен «Симфонія № 5» (ІІІ частина) |
«Ой на горі жита много» (укр. нар. пісня в обр. Г. Верьовки) |
|||||||||
4 |
|
|
|
|
Зустріч музич- них жанрів |
Ж. Бізе «Кармен» (увертюра до опери), М. Глінка «Арагонська хота» |
Повторення: «Будем козаками» (сл. і муз. А. Загрудного) |
|||||||||
Тема 2. Інтонація (4 год.) |
||||||||||||||||
5 |
|
|
|
|
Жартівливі та сумні інтонації |
В. Косенко «Дощик», «Гумореска», «Колискова», «Базіка» (сл. А. Барто, муз. С. Прокоф’єва ) |
«Співучий Колобок» (сл. В. Кленця, муз. В. Поповича) |
|||||||||
6 |
|
|
|
|
Ритмічні інтонації |
М. Римський-Корсаков «Три Дива» «Тема Білки», «Тема тридцяти трьох богатирів», М. Глінка «Марш Чорномора» з опери «Руслан і Людмила» |
«Щеня і кошеня» (сл. В. Вікторова, муз. Т. Попатенко) |
|||||||||
7 |
|
|
|
|
Виражально-зображальні музичні інтонації |
В. Кирейко «Награвання Лукаша» з опери «Лісова пісня»;М. Лисенко календарно-обрядові пісні з опери «Зима і Весна» |
Колядка «Добрий вечір тобі, пане господарю» |
|||||||||
8 |
|
|
|
|
Інтонація та імпровізація. Урок-концерт |
Ж. Массне «Елегія» |
Щедрівка «Павочка Ходить» |
|||||||||
2-й семестр Тема 3. Розвиток музики (5 год.) |
||||||||||||||||
9 |
|
|
|
|
Інтонаційно-мелодичний розвиток музики |
Т. Альбіноні «Адажіо», інструментальне виконання, вокальне (Лара Фабіан або Сара Брайтман) |
«Чому ведмідь узимку спить» (сл. О. Коваленкова, муз. Л. Кніппера) |
|||||||||
10 |
|
|
|
|
Ладовий, динамічний та темповий розвиток музики |
Ф. Шуберт «Вальс», «Алегретто» Й. Брамс «Угорський танець» |
«Гра в слова» (сл. і муз. І. Арсєєва) «Грицю, Грицю, до роботи» (укр. нар. пісня в обр. Я. Степового) |
|||||||||
11 |
|
|
|
|
Варіаційний розвиток музики |
М. Завадський «Шумка» |
«Рушничок» (сл. Є. Левченко, муз. А. Олейникової) |
|||||||||
12 |
|
|
|
|
Розвиток музики різних жанрів |
П. Чайковський «Симфонія № 4» (фінал); В. Сокальський «Симфонія соль мінор» (І частина) |
«Подарунок мамі» (сл. Д. Чередниченка, муз. М. Катричка) |
|||||||||
13 |
|
|
|
|
Народна пісня у творчості композиторів |
М. Лисенко «А вже весна», хор з опери «Зима і Весна» |
Повторення «Подарунок мамі» (сл. Д. Чередниченка, муз. М. Катричка) |
|||||||||
Тема 4. Музична форма (4 год.)
|
||||||||||||||||
14 |
|
|
|
|
Одночастинна форма музики |
Ф. Шопен «Мазурка № 5» |
«Пісня пастушка» (франц. нар. пісня) |
|||||||||
15 |
|
|
|
|
Двочастинна та тричастинна форма музики |
Е. Гріг «Пісня Сольвейг» з музичної п’єси «Пер Гюнт», «Танець Анітри» |
«Соловеєчку, сватку, Сватку» (укр. нар. пісня) |
|||||||||
16 |
|
|
|
|
Варіаційна форма та форма рондо в музиці |
М. Різоль «Ой на горі жито» (варіації на тему укр. нар. пісні) |
«Ой на горі жито» (укр. нар. пісня в обр. К. Стеценка) «Класне рондо» (поспівки на музику Д. Кабалевського) |
|||||||||
17 |
|
|
|
|
Кульмінація в музичному творі. Урок-концерт |
І. Дунаєвський «Діти капітана Гранта» (увертюра до фільму) |
«Заквітчали зорі обрій» (сл. А. Житкевича, муз. Л. Стельмащук) |
|||||||||
Аристова, Л. С. Музичне мистецтво: підруч. для 3 кл. / Л. С. Аристова, В. В. Сергієнко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 111 с. : іл.