Урок 3 клас. "Маршовість – важлива якість музики."

Про матеріал
формувати в учнів уявлення про маршовість як важливу якість музики та визначити її характерні особливості, емоційно – життєвий зміст, познайомити із творчістю німецького композитора Л. Бетховена, польського композитора Ф. Шопена; розвивати музично-слухові уявлення, творчі здібності, емоційність, виховувати почуття патріотизму, інтересу до минулого українсько¬го народу.
Перегляд файлу

Предмет «Музичне мистецтво»

 

Клас: 3-й

Тема уроку:  Маршовість – важлива  якість  музики.

Виховна мета уроку: формувати в учнів уявлення про маршовість як важливу якість музики та визначити її характерні особливості, емоційно – життєвий зміст, познайомити із творчістю німецького композитора Л. Бетховена,  польського композитора Ф. Шопена; розвивати музично-слухові уявлення, творчі здібності, емоційність, виховувати почуття патріотизму, інтересу до минулого українсько­го народу.

Очікувані результати: учні розуміють особливості маршової музики, мають уявлення про різні види маршів за їхнім життєвим призначенням, відрізняють марш від маршової музики; ритмічно рухаються під маршову музику, ви­разно співають.

Музичний  матеріал: Л. Бетховен. Симфонія № 5 (мелодія з третьої    частини), українська народна пісня «Гей, там на горі Січ іде». М. Глінка «Аргонська хота», українська народна пісня «Дівка Явдошка», В. Загрудний «Будем козаками», Д. Кабалевський «Ми третьокласники», «Дівчатка ми», «Ми хлопчики»

Обладнання: магнітофон, музичні інструменти (фортепіано, баян, акордеон, темброво-шумові інструменти), ілюстрації до музичних творів, портрет Л. Бетховена, М. Глінки.

Тип уроку: комбінований, поглиблення теми.

 

Хід уроку

 

I. Організаційний етап

        1.1. Вхід до класу під музику (Ф. Шопен Прелюдія № 20).

1.2. Перевірка присутності учнів:

кількість за списком_____,

кількість присутніх на уроці_____,

відсутніх____.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Музичне привітання.

II. Актуалізація опорних знань

2.1. Виконання поспівок: Д. Кабалевський «Ми третьокласники», «Дівчатка ми».

2.2. Закріплення матеріалу попереднього уроку: Ритми танцювальності.

2.3. Продовження роботи над українською народною піснею «Дівка Явдошка».

2.4. Виконання танцювальних рухів під музику М. Глінки «Аргонська хота».

III. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми уроку.

3.2. Співрозмова з учнями.

  • Які особливості властиві цьому типу музики?
  • Де звучать марші? Для кого і для чого вони потрібні?
    Марші застосовуються у різних життєвих ситуаціях. Знайомство з різновидами маршів допоможе учням усвідомити важли­ву роль маршової музики в нашому житті, збагатить їхні уявлен­ня про марш.

 

IV. Етап засвоєння нових знань

4.1. Учитель. Протягом багатьох віків український народ боровся за незалежність України. У цій боротьбі народжувались пісні мужності, козацької доблесті. І найдзвінкіші серед народних пісень були пісні запорозьких козаків, їхню славу, міць, звитягу перейняли українські січові стрільці. У боротьбі за вільну українську державу народились стрілецькі пісні. Студенти, вчителі, художники, юристи, поети, композитори, робітники, освідчені селяни: влаштовували концерти, поширювали твори українських письменників та народні пісні (Учитель пропонує послухати та розучити пісню «Гей, там на горі Січ іде».)

4.2. Прослуховування пісні К. Трильовського «Гей, там на горі Січ іде».

  • в русі
  • з ритмічним супроводом

4.3. Розучування Д. Кабалевський «Ми хлопчики» (чіткість виконання).

4.4. Слухання симфонії № 5 Л. Бетховена.

  • Який характер музики, особливості ритму, мелодичного руху?

(Від­повіді учнів.)

  • Які риси притаманні цьому твору: маршовості чи танцювальності?
    (Відповіді учнів.)
  • Зверніть увагу на виражальне значення та повторність енергійного
    ритму, тридольний розмір.
  • Розучіть мелодію за допомогою нотного запису Зверніть увагу на но­ту з крапкою. Тривалість такої ноти подовжується наполовину.

 

Енергійно

 

4.5. Розучування В. Загрудний «Будем козаками».

4.6. Гра «Диригент».

Корисним для учнів стане завдання, у якому згід­но зі звучанням рухом руки передати пульсацію мелодії (розмір 3/4 диригується на «раз», що надає музиці маршовості).

Учитель. Уявіть себе диригентом і продиригуйте уривок Сим­фонії № 5 Л. Бетховена. (Учні виконують завдання.)

Мелодія з цієї симфонії — яскравий приклад маршовості у сим­фонічній музиці.

Порівняйте маршовість цього твору і «Запорозького маршу»; що спільного між ними? Чим вони відрізняються? (Відповіді учнів.)

 

V. Підсумок уроку.

Учитель. Маршовість — особлива якість музики, пройнятої мар­шовими ритмами, під яку не обов'язково крокувати.

Маршова музика відіграє важливу роль у житті людини. Вона потрібна дорослим та дітям і звучить у різних життє­вих ситуаціях (Ф. Мендельсон «Весільний марш», М. Блантер «Футбольний марш»). Вчитель пояснює правила поводження на весіллі під час першого танцю та правила поведінки при перегляді футбольного матчу.

 

VI. Вихід із класу

Під музику (за вибором учнів або учителя).

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 березня
Переглядів
186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку