Календарне планування уроків
музичного мистецтва у 2 класі
до підручника Т.Рубля «Мистецтво»
І семестр |
|||||||
№ |
Тема уроку |
Зміст уроків |
|||||
Художньо-творча діяльність
|
Сприймання та інтерпретація мистецтва |
Комунікація через мистецтво |
Основні поняття |
Дата |
Примітки |
||
1 |
Дивовижний світ природи в мистецтві |
Вірші Л.Ратич, муз. А.Олейникової «Диво-осінь».
Відтворення спогадів про відпочинок, імпровізуючи голосом та граючи на музичних інструментах.
Виконання ритмічної вправи |
В.Косенко «Пастораль»
Порівняти муз.образ твору з пейзажами.
Вивчення поняття «регістр» та ознайомлення зі звучанням муз. інструментів у різних регістрах. |
Бесіда про красу та звуки літньої природи.
|
Інструментальна музика
Регістр (високий, середній, низький) |
|
|
2 |
Осінні перетворення |
Поспівка «Ми на луг ходили»
Вірші Л.Ратич, муз. А.Олейникової «Диво-осінь». Виконання ритмічної вправи |
А.Вівальді «Осінь» з циклу «Пори року»
Визначити якими кольорами та муз. засобами можна передати осінні настрої |
Виконання пісні групами та сольно
|
Програмна музика
Інструментальна музика |
|
|
3 |
Кольоровий водограй |
Вірші В.Морданя, муз. А.Олейникової «Осінні прапорці» Відтворення настрою пісні пластичною імпровізацією. Виконання ритмічної вправи
|
К.Дебюссі «Тумани» Визначити регістр, дібрати колір до кожного регістру. (Підбір ілюстрації із запропонованих варіантів) |
Висловлювання вражень |
Програмна музика |
|
|
4 |
Калейдоскоп фантазій |
Вірші В.Морданя, муз. А.Олейникової «Осінні прапорці»
Створення вокальної імпровізації на заданий вірш |
Е.Гріг «Восени»
Визначити динамічні відтінки, використані у творі. Пластична імпровізація,відтворити рух мелодії рухами рук.
|
Виконати пісню, створюючи свій ритмічний акомпанемент (з динамічними відтінками)
|
Динамічні відтінки (голосно, дуже голосно, тихо, дуже тихо)
Імпровізація |
|
|
5 |
Веселка-чарівниця |
Поспівка «Сім братів кольорів» Вірші М.Ясакової, муз. О.Янушкевич «Осіннє сонечко» (розучити 1 куплет і приспів)
Створення вокальної імпровізації на заданий вірш
|
В.Косенко «Дощик»
Визначення засобів виразності твору: регістр, динамічні відтінки, тембр (ф-но) |
. Виконання поспівки під власний акомпанемент муз. інструментів. |
Ритм Імпровізація |
|
|
№ |
Тема уроку |
Художньо-творча діяльність
|
Сприймання та інтерпретація мистецтва |
Комунікація через мистецтво |
Основні поняття |
Дата |
Примітки |
6 |
За народними мотивами |
Вірші М.Ясакової, муз. О.Янушкевич «Осіннє сонечко» (розучити 2, 3 куплети).
Показати рукою рух мелодії
|
Українські народні пісні «Женчичок-бренчичок»,
«Вийшли в поле косарі» |
Виконання пісні групами та сольно |
|
|
|
7 |
Дивосвіт народної фантазії |
Виконання пісні «Осіннє сонечко» під власний акомпанемент муз.інструментів |
Визначити динаміні відтінки, потрібні для виконання пісні Сприймання укр. жартівливих мелодій. Визначення за тембром муз. інструменти, задіяні в ансамблі. Гра «Знайди зайвий інструмент» |
Розповідь про ансамбль троїстих музик |
Ансамбль Троїсті музики (сопілка, бубон, скрипка, цимбали, баян) |
|
|
8 |
Світ народного мистецтва (урок-гра) |
Повторення вивченого матеріалу |
|
|
|
|
|
9 |
Малюємо музику |
Вірші В.Панченка, муз. А.Філіпенка «Ой заграйте дударики»
Описати, якими кольорами можна намалювати ілюстрацію Виконання ритм. вправи |
«Козацький марш» Д.Кабалевський «Вальс-жарт» «Коломийка» Визначення засобів муз. виразності. Гра «Знайди пару». Порівняти уривки муз. творів із ілюстраціями на стр.34 |
Виконання пісні групами та сольно Обговорення вражень, настрою під час звучання маршів, вальсів, хороводних пісень. |
Коломийки |
|
|
10 |
Творчі експерименти |
Поспівка «Коломийка» викон.з танцювальними рухами. |
УНП «Вітерець» Є.Дога «Вальс» |
«Ой заграйте дударики» - виконання з танц. рухами |
Ансамбль Народний ансамбль Сопілка Флейта
|
|
|
11 |
Осінні краєвиди |
Вірші Ю.Сабаріної Муз.А.Олейникової «Листопад»
Виконання ритм. вправи |
М.Глінка «Попутна пісня» М.Римський –Корсаков «Політ джмеля» Визначити засоби муз.виразності. Як муз. ззвуки створюють відчуття руху? |
Гра «Музичний капелюшок» Висловлювання вражень про роль музики у кінофільмах, мультфільмах, виставах. |
Театр Кіномистецтво Мультфільм |
|
|
12 |
Урожайне свято |
Обр. Я.Степового «Ходить гарбуз по городу» |
К.Хачатрян фрагмент з балету «Цибулино» «Танець Цибулино, Помідора та охоронця» «Танець Редиски» «Зведення будиночка Гарбуза» «Загальний танок на базарній площі» |
Бесіда про те,як овочі можуть бути героями не лише картин, а й різних пісень, мультфільмів |
Балет Мультфільм |
|
|
№ |
Тема уроку |
Художньо-творча діяльність
|
Сприймання та інтерпретація мистецтва |
Комунікація через мистецтво |
Основні поняття |
Дата |
Примітки |
13 |
Мистецькі настрої |
Вірші і музика Н. Май «Казкові сни», «Ходить гарбуз по городу» |
Й. Штраус «Полька» П. Чайковський «Полонез» з опери «Євгеній Онєгін» - визначення х-рних засобів муз. виразності |
Висловлювання учнів про сюжетні картини, які вони уявили під час слухання музики та пісні «Казкові сни». Які ілюстрації намалювали б до цих творів? |
Полька Полонез Програмова музика (Сюжетний твір) |
|
|
14 |
Зимові пригоди |
Вірші і музика І. Шевчук «Миколай, Миколай, ти до нас завітай» Виконання ритм вправи |
А. Вівальді «Зима» з циклу «Пори року» |
Бесіда про зимові свята та традиційні пісні. З’ясування, яким святам приурочені ілюстрації в підр. Висловлювання емоц. вражень від прослуханого твору Ст.47
|
Колядки, щедрівки. Календарно – обрядові пісні Висловлювання емоційних вражень від прослуханого твору Повторення тривалостей нот |
|
|
15 |
Добро несе різдвяний янгол |
УНП «Коляд, коляд, колядниця» |
УНП «Нова радість стала» Сприймання зображень різдвяного янгола |
Комунікація про зміст календарно-обрядових пісень, їх відмінності. Визначення помилок в ілюстр. на ст.52. Виконання колядок . Висловлювання щодо емоц. вражень від виконання пісень. Презентація колядок групами учнів
|
|
|
|
16 |
Незабаром новий рік «Музична розвага» |
Повторення вивчених пісень про зиму з танцювальними рухами. Створення мелодії (імпровізація голосом)до віршованих рядків с.55 Створення музичного супроводу до тексту про зиму |
Повторення |
Презентація власних творчих досягнень |
|
|
|