І СЕМЕСТР Тема 1: Музика як вид мистецтва (8 годин)
|
||||||||||||||||||||||
№ з/п |
Дата |
Кор |
Дата |
Кор |
Дата |
Кор |
Тема
|
Матеріал для сприймання |
Матеріал для виконання |
Основні поняття |
||||||||||||
5-А |
5-А |
5-Б |
5-Б |
5-В |
5-В |
|||||||||||||||||
1. |
|
|
|
|
|
|
Мистецтво звуків |
П.І.Чайковський. Мелодія для скрипки і фортепіано |
О.Янушкевич «Веселкова пісня» |
Інструментальна музика,вокальна музика |
||||||||||||
2. |
|
|
|
|
|
|
Історія музичного мистецтва |
В.К.Глюк. Мелодія з опери «Орфей та Евредіка» |
О.Янушкевич «Веселкова пісня» |
Народна музика, професійна музика,мелодія |
||||||||||||
3. |
|
|
|
|
|
|
Мистецтво відкриває світ |
Й.С.Бах Арія з оркестрової сюїти № 3 ( ре-мажор) |
А.Житкевич «Все це потрібно мені» |
Музична класика,арія,шедевр |
||||||||||||
4. |
|
|
|
|
|
|
Що «живе» в музиці? |
В.А.Моцарт. Алегро із дивертисменту № 11 для оркестру |
А.Житкевич «Все це потрібно мені» |
Мелодія, гармонія лад, |
||||||||||||
5. |
|
|
|
|
|
|
Як «рухається» музика? |
Й.С.Бах. Ларго з концерту № 5 для фортепіано з оркестром ( фа-мінор). Дж.Россіні. «Тарантела» |
Ю.Чичков «Наша шкільна країна» |
Темп, ритм |
||||||||||||
6. |
|
|
|
|
|
|
У гості до музичних інструментів |
П.І.Чайковський. Балет «Лускунчик»: танець феї Драже, вальс квітів, танець вівчарів. |
Ю.Чичков «Наша шкільна країна» |
Тембр, діапазон, регістр; |
||||||||||||
7. |
|
|
|
|
|
|
Як розповідає музика? |
С.В. Рахманінов. Прелюдія № 5 для фортепіано (соль-мінор) |
Г.Гладков. «Пісня про чарівників» |
Динаміка,динамічні відтінки
|
||||||||||||
8. |
|
|
|
|
|
|
Музична скарбничка композитора. Урок узагальнення |
Дж Верді. Тріумфальний марш із опери «Аїда» |
Пісні на вибір вчителя та учнів
|
Повторення та закріплення
|
||||||||||||
Тема 2: Народна музика (8 годин) |
||||||||||||||||||||||
9. |
|
|
|
|
|
|
Історія народу в пісні |
Українська народна пісня «Засвіт встали козаченьки» у виконанні чоловічої хорової капели. Інтродукція з опери «Тарас Бульба» М.Лисенка |
Українська народна пісня «Ой на горі та женці жнуть» |
Кобзарське мистецтво, історичні пісні |
||||||||||||
10. |
|
|
|
|
|
|
Давні українські осінні обряди |
М. Лисенко. Кантата «Радуйся, ниво неполитая» на слова Т.Шевченка (V ч. «Оживуть степи, озера…). Українська народна пісня «Ой на горі та женці жнуть» у виконанні чоловічої капели |
Українська народна пісня «Ой на горі та женці жнуть» |
Зажинкові,жнивні,обжинкові пісні |
||||||||||||
11. |
|
|
|
|
|
|
Пісня живе серед нас |
Українська народна пісня «Їхав козак за Дунай» у виконанні хорової капели та народного оркестру. Л.Бетховен. Варіації на тему «Їхав козак за Дунай»
|
Українська народна пісня «Їхав козак за Дунай» |
Побутові,колискові,ліричні,жартівливі пісні |
||||||||||||
12. |
|
|
|
|
|
|
Народні інструменти |
Л.Колодуб. «Гуцульські старосвітські награвання». М.Скорик. Мелодія. Є.Адамцевич. «Запорізький марш» |
Українська народна пісня «Їхав козак за Дунай» |
Бандура,кобза,трембіта,сопілка,козо бас,бубон,басоля,ріжок,окарина |
||||||||||||
13. |
|
|
|
|
|
|
Дитяча народна пісня |
М.Леонтович. «Пісня про зайчика», «Налетіли журавлі» |
О.Жилінський «Пісенька Джури» |
Ігрові пісні,лічилки |
||||||||||||
14. |
|
|
|
|
|
|
Українці танцюють |
Українські народні танці гопак, козачок, метелиця у виконанні оркестру народних інструментів |
О.Жилінський «Пісенька Джури» |
Гопак,аркан,метелиця,козак |
||||||||||||
15. |
|
|
|
|
|
|
Давні українські зимові обряди |
М.Леонтович. «Щедрик» у виконанні дитячого хору (a capella) та у виконанні мішаного хору та оркестру |
Н.Май. «Новорічна пісня» |
Музичний цикл,колядка,щедрівка,посівалка |
||||||||||||
16. |
|
|
|
|
|
|
Новорічні свята. Підсумковий урок |
Л.Дичко. Кантата «Чотири пори року». ІV частина. «Зима» В.Барвінський. Фортепіанний цикл «Колядки і щедрівки»
|
Українська народна колядка «Добрий вечір тобі…» |
Повторення та закріплення
|
||||||||||||
II СЕМЕСТР Тема 3: Професійна музика (10 годин)
|
||||||||||||||||||||||
17. |
|
|
|
|
|
|
Скарбничка професіонала |
М.Глінка. Симфонічна фантазія на теми двох російських пісень «Камаринська» та Іспанська увертюра №2 «Спогади про літню ніч у Мадриді» |
В.Островський. «Зимова пісенька» |
Професійна вокальна музика
|
||||||||||||
18. |
|
|
|
|
|
|
Різновиди професійної музики |
«О solo mio» у виконанні Робертіно Лоретті та Лучано Паваротті А.Вівальді. Концерт «Зима» з циклу «Чотири пори року» |
В.Островський. «Зимова пісенька» |
Оркестр,ансамбль,хор,диригент,хормейстер
|
||||||||||||
19. |
|
|
|
|
|
|
Чи є сюжет у музиці? |
О. Бородін. Симфонія №2 «Богатирська» (І ч., експозиція) Л.Бетховен. Симфонія № 3 «Героїчна» (І ч., експозиція) |
М. Назарець. «Ми – козаки» |
Програмна музика,симфонія
|
||||||||||||
20. |
|
|
|
|
|
|
Що таке непрограмна музика? |
Г.Гендель. Алегро з оркестрової сюїти № 1 фа-мажор «Музика на воді». Т.Альбіноні. Адажіо
|
М. Назарець. «Ми – козаки» |
Непрограмна музика
|
||||||||||||
21. |
|
|
|
|
|
|
Інструментальне соло
|
Н.Паганіні. Рондо зі скрипкового концерту № 2. Н.Паганіні. Соната для скрипки і гітари. Ф.Шопен. Етюд № 2 фа-мінор. |
Норвезька нар. пісня «Чарівний смичок» |
Концерт, соло, дует, тріо
|
||||||||||||
22.
|
|
|
|
|
|
|
Грає ансамбль |
В.Барвінський. Квартет. Український гопак у виконанні квартету народних інструментів |
Норвезька нар. пісня «Чарівний смичок» |
Квартет,види ансамблів |
||||||||||||
23. |
|
|
|
|
|
|
Симфонічна музика |
Г.Свиридов. Вальс ( із циклу музичних ілюстрацій до повісті О.Пушкіна «Заметіль») |
Н.Май.«Червона калина» |
Симфонічний оркестр, камерний оркестр, вальс |
||||||||||||
24. |
|
|
|
|
|
|
Велике українське сімейство |
М.Калачевський. Ноктюрн у виконанні академічного оркестру народних інструментів. Віночок українських народних мелодій у виконанні українського оркестру народних інструментів. |
Н.Май. «Червона калина» |
Оркестр народних інструментів
|
||||||||||||
25.
|
|
|
|
|
|
|
Світ вокальної музики |
Дж. Каччіні. «Ave Maria». Ф.Шуберт. «Ave Maria»
|
В.Філіпенко, А.Навроцький «Прийди, прийди, весно красна…» |
Манера співу, діапазон, тембр
|
||||||||||||
26. |
|
|
|
|
|
|
Звучить хор. Підсумковий урок |
М.Глінка. Романс «Венеціанська ніч» у виконанні ансамблю вокалістів( а капела) |
Пісні на вибір вчителя та учнів |
Ансамбль, хор
|
||||||||||||
Тема 4:Взаємодія музики з іншими видами мистецтва (8 год.)
|
||||||||||||||||||||||
27. |
|
|
|
|
|
|
Музика та інші види мистецтва |
Л.Деліб. Піцикато «Навшпиньки» з балету «Сільвія» |
О.Злотник, О.Вратарьов «Школярі-школярики» |
Піцикато |
||||||||||||
28. |
|
|
|
|
|
|
Музика і слово |
М.Глінка. Романс «Жайворонок» у виконанні дитячого хору |
О.Злотник, О.Вратарьов «Школярі-школярики» |
Вокальні жанри
|
||||||||||||
29. |
|
|
|
|
|
|
Музика і візуальні види мистецтва |
М.Мусоргський. П’єса №10 «Богатирські ворота» з фортепіанної сюїти «Картинки з виставки» Л.Боккеріні. «Менует» |
О.Злотник, О.Вратарьов «Школярі-школярики» |
Сюїта,менует |
||||||||||||
30. |
|
|
|
|
|
|
Музика в театрі |
П.Чайковський. Вальс із балету «Спляча красуня» |
Г.Гладков «Пісенька друзів» |
Театр,балет,опера,пантоміма |
||||||||||||
31. |
|
|
|
|
|
|
Музика в кіно
|
Є.Крилатов. Інструментальна музика до телефільму «Гостя з майбутнього» ( три уривки)
|
Є Крилатов. Ю.Ентін. «Крилата гойдалка» |
Кіно,саундтрек
|
||||||||||||
32. |
|
|
|
|
|
|
Музика і циркове мистецтво |
Ж. Оффенбах. Галоп із опери «Паризький балет» |
Є. Крилатов. Ю.Ентін. «Крилата гойдалка» |
Оперета,галоп |
||||||||||||
33. |
|
|
|
|
|
|
Музика і хореографія |
Й.Штраус. Полька «Полювання» |
І.Тарнавська. Т.Демчук «Світ шкільний» |
Хореографія, естрадний танець |
||||||||||||
34. |
|
|
|
|
|
|
Назустріч канікулам. Підсумковий урок |
Й.Штраус. Швидка полька «Полювання». Н.Май. «Я бажаю вам добра» |
О.Злотник, О.Вратарьов «Школярі-школярики»
|
|
||||||||||||
35.
|
|
|
|
|
|
|
Урок – концерт. Підсумковий урок року. |
Інструментальні твори, вивчені у музичних школах |
Виконання вивчених за рік пісень |
|
||||||||||||