Календарне планування уроків трудового навчання (3 клас)
Складено відповідно до Типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 3 класу з порушеннями інтелектуального розвитку, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України № 467 від 01.04.2020р.
№ з/п |
Тема уроку |
К-ть год |
Дата |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
|
І семестр Змістова лінія «Світ технологій» Робота з глиною, пластиліном, солоним тістом Вступний інструктаж. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги. Організація робочого місця. Застосування пластичних матеріалів. Засоби праці для роботи з пластичними матеріалами. Ліплення посуду, фігурок тварин, квітів (на вибір). Обробка виробу стекою. Стилізовані фігурки птахів, їх пропорції. Висушування виробів з тіста, глини. Стилізовані фігурки тварин. З’єднання виліплених деталей в одне ціле способом примазування. Просторове розташування деталей на макеті (зліва, справа, посередині, перед, за, біля). Ліплення композицій з казок. Сільськогосподарські роботи Осінні квіти. Насіння однолітніх квітів. Період збирання насіння з однолітніх квітів. Збирання насіння. Підготовка насіння до зберігання. Сільськогосподарське знаряддя: лопата, граблі. Правила безпечного поводження їз знаряддями. Роботи у квітнику, на городі, в садку восени. Догляд за рослинами восени. Робота з природними матеріалами Властивості природних матеріалів. Засоби праці з природними матеріалами. Правила безпечної роботи, санітарно-гігієнічні вимоги. Наклеювання природного матеріалу. Виготовлення панно їз різноманітного насіння (соняшника, кавуна, гарбуза, яблук та ін.). З’єднання матеріалів за допомогою пластиліну, клею, паличок, ниток. Закріплення окремих деталей та фігур (пташок, тварин) на підставці. Вироби їз шкаралупи горіхів, жолудів, каштанів та ін.). Робота з папером Інструменти роботи та обробки паперу. Повторення правил користування ножицями. Розмічання паперу та картону за шаблоном. Тематична аплікація: аплікація меблів, овочів, фруктів (на вибір). Тематична аплікація: аплікація тварин (на вибір). Поняття про частини аплікації, деталі та їх кількість, розмір. Витинанки силуетні. Різання ножицями по лінії розмітки. Наклеювання деталей на основу. Початкові відомості про професію картонажника-палітурника. Склеювання зігнутих під прямим кутом частин виробу. Оригамі. Виготовлення іграшок плоских та об’ємних Складання і вирізування з паперу різних фігур, форм тощо. Виготовлення ялинових прикрас. Підсумки за семестр. ІІ семестр Робота з текстильними матеріалами (нитками) Нитки для шиття. Голка. Техніка безпеки при користуванні голкою. Заправлення нитки в голку. Голка. Заправлення нитки в голку. Зав’язування вузлика. Стібки для шиття та вишивання в ручному виконанні. Виконання прямих стібків на тканині (картоні) по проколу, по розмітці на папері (контури предметів). Стібки для шиття та вишивання в ручному виконанні. Виконання прямих стібків на тканині (контури предметів). Змістова лінія «Світ ремесел та декоративно-ужиткове мистецтво» Світ професій. Ознайомлення з традиційними та сучасними ремеслами. Вироби з ниток. Ознайомлення з виробами, виготовленими народними майстрами (відеофрагменти, мультимедійні презентації, наочні вироби, спостереження під час екскурсії до музею декоративно-ужиткового мистецтва). Вироби з тканини. Створення та оздоблення виробу, застосовуючи технології традиційних ремесел або технік декоративно-ужиткового мистецтва. Вироби з природних матеріалів.. Створення та оздоблення виробу, застосовуючи технології традиційних ремесел або технік декоративно-ужиткового мистецтва. Комбіновані вироби. Сільськогосподарські роботи Правила догляду за кімнатними рослинами (вимоги до тепла, світла, вологи). Створення умов для кімнатних рослин. Весняні роботи на шкільній ділянці, на городі, в саду – підготовка та пророщування насіння овочів, квітів. Догляд за рослинами навесні. Прийоми висівання насіння у ящики, горщики та у відкритий ґрунт. Відбір насіння квітів та овочів. Пророщування насіння. Висівання насіння. Поливання, підкормка. Змістова лінія «Основи конструювання» Поняття про конструювання виробів з окремих деталей. Засоби праці. Добір деталей для виготовлення заданої конструкції за зразком, предметною інструкційною картою. Конструкції із дерев’яних, пластикових, паперових деталей Виготовлення заданої конструкції за предметною інструкційною картою. Конструкції із паперових деталей Види конструювання: з використанням конструктора з дерева, пластика, паперу та ін. Виготовлення коробочки із паперу. Способи кріплення деталей. Виготовлення об’ємних фігурок тварин. Змістова лінія «Основи побуту» Формування знань про організацію особистого побуту. Вправи щодо упорядкування особистих речей. Ознайомлення з основними правилами упорядкування особистих речей. Культура поведінки. Правила соціальної поведінки у громадських місцях та домашньому побуті. Підсумки за рік.
|
1
1
1 1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1 1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
|