«Погоджую» «Погоджую»
Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР
Календарне планування
уроків української літератури
у 5 класі
( 2022-2023 н.р.)
Учитель _________________
Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від12.07.2021 № 795)
Підручник: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б Українська література: підруч. для 5 кл. загальноосвіт. Навч.закл. Чернівці: Букрек, 2022р.
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
5 КЛАС
|
І |
ІІ |
Рік |
Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей |
2 |
3 |
5 |
Уроки позакласного читання |
2 |
2 |
4 |
Література рідного краю |
2 |
2 |
4 |
1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання |
|||
Аудіювання |
1 |
1 |
2 |
2. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння |
|||
Розвиток мовлення (усно) |
1 |
1 |
2 |
3. Сприймає письмові тексти/ Читання |
|||
Читання вголос |
1* |
1* |
2* |
4. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо |
|||
Розвиток мовлення (письмово) |
1 |
1 |
2 |
* Види діяльності, перевірка яких здійснюється індивідуально протягом семестру (на розсуд учителя); для них не виділяються окремі уроки.
І СЕМЕСТР
№ |
Пропонований зміст навчального предмета |
Дата |
Види діяльності |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Розділ 1. Мистецький спадок нащадкам Тема 1. Невичерпні джерела мудрості |
||||
1 |
Види мистецтва. Художня література як мистецтво слова. Образне слово – першоелемент літератури. ТЛ: образне слово |
|
Рольова гра «Мандрівка Слова». «Асоціативний ряд». «Коло ідей». «Оживи світлину» |
Розуміє значення і роль художнього слова в житті людини, називає види мистецтва, відрізняє художню творчість від інших видів діяльності людини; співвідносить зміст сприйнятого тексту з культурним контекстом; визначає основну і другорядну інформацію, важливі деталі в тексті; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту |
2 |
Початок словесного мистецтва. Міфи та легенди. Первісні уявлення людини про світ, добро і зло та їхня роль у житті людини. «Берегиня», «Про зоряний Віз» ТЛ: міф, легенда |
|
«Знайди спільне». «Запитання до тексту». Гра «Літературне лото», «Так – Ні», «Упізнай героя» |
читає міфи та легенди у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє міфи та легенди за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями;
|
3 |
Чарівні істоти українського міфу. «Неопалима купина», «Як виникли Карпати» |
|
«Знайди спільне». «Запитання до тексту». Гра «Літературне лото», «Так – Ні», «Упізнай героя» |
переказує зміст міфів та легенд, визначаючи тему; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; характеризує персонажів, ураховуючи їх емоційний стан, поведінку та вчинки, виявляючи толерантність. |
4 |
Легенди міфологічні, біблійні, героїчні. Герої легенд. «Чому пес живе коло людини?», «Сила рідної землі» |
|
«Знайди спільне». «Запитання до тексту». Гра «Літературне лото», «Так – Ні», «Упізнай героя» |
переказує зміст міфів та легенд, визначаючи тему; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; характеризує персонажів, ураховуючи їх емоційний стан, поведінку та вчинки, виявляючи толерантність. |
5 |
Література рідного краю №1. Криворіжжя – магічний край. Легенди про походження Кривого Рогу. «Січовий дід Ріг», «Про Кривий Ріг», «Легенда про Кривий Ріг» |
|
|
читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, аргументує свій вибір. |
6 |
Народні перекази. Народні перекази про звичаї та традиції запорозьких козаків, про лицарство та відвагу захисників рідного краю. «Прийом у запорожці»
ТЛ: народний переказ |
|
Випереджувальні завдання. Робота в групах «Запорозькі козаки». «Оживи світлину». Ґронування Образ героя» «Картинна галерея». |
читає народні перекази у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст переказу з історичним і культурним контекстом; переказує зміст твору відповідно до завдання, визначає тему переказу; поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах одного або кількох текстів; унаочнює та візуалізує зміст, використовуючи різні засоби для відтворення змісту. |
7 |
Зміст та жанрові особливості народних переказів. «Як Сірко переміг татар», «Про запорожців». Лицарство та відвага запорозьких козаків |
|
Випереджувальні завдання. Робота в групах «Запорозькі козаки». «Оживи світлину». Ґронування «Образ героя» «Картинна галерея». |
читає народні перекази у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст переказу з історичним і культурним контекстом; переказує зміст твору відповідно до завдання, визначає тему переказу; поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах одного або кількох текстів; унаочнює та візуалізує зміст, використовуючи різні засоби для відтворення змісту. |
8 |
Розвиток мовлення №1 (у) Навчальний твір «Козаки – гордість української нації» |
|
|
|
9 |
Фольклор як усний різновид словесного мистецтва. Малі та великі фольклорні форми. Загадки. Тематичні групи загадок (загадки про людей, про природу, про рослини, про тварин). Зміст і форма загадок. Віршовані загадки.
ТЛ: фольклор, загадка
Вивчення напам’ять |
|
Карта розуму «Фольклорні форми» «Кубування» Літературне лото Синквейн «Загадка» Гра «Відгадай загадку» «Діаграма Венна» Магнітний (мальований) скрайбінг Гра «Пантоміма» |
знає види загадок, уміє тлумачити їхній зміст, пояснює особливості будови та роль метафори в загадках; виявляє і відтворює прихований зміст загадок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками загадок; фіксує потрібні елементи тексту за допомогою окремих графічних позначок; представляє текстову інформацію, використовуючи різні способи і засоби візуалізації змісту. |
10 |
Прислів’я та приказки. Тематичні групи прислів’їв та приказок (про стосунки людей, про природу, про рідний край, вірування, господарську діяльність людей). Точність, дотепність та повчальний характер прислів’їв та приказок. Жанрові особливості. ТЛ: прислів’я та приказки Вивчення напам’ять |
|
Гра «Темна конячка» «Літературознавча експертиза» Дослідження-порівняння явищ «Прислів’я чи приказка?» «Знайди спільне» Гра «Віднови прислів’я» «У картинній галереї» |
виявляє і відтворює прихований зміст прислів’їв та приказок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту; розрізняє прислів’я та приказки за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями; використовує різні способи і засоби візуалізації змісту.
|
11 |
Урок виразного читання №1 Засоби художньої виразності в загадках, прислів’ях, приказках.
ТЛ: метафора |
|
Гра «Загадкова скринька» Робота в групах «Досліджуємо слово» Гра «Мозаїка» |
розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір; удосконалює письмовий текст. |
12 |
Урок позакласного читання № 1 Віршовані загадки Л.Глібова. |
|
Гра «Загадкова скринька» Робота в групах «Досліджуємо слово» Гра «Мозаїка» «Творча майстерня» |
розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір; удосконалює письмовий текст.
|
13 |
Контрольна робота №1 з теми «Невичерпні джерела мудрості» (тести) |
|
|
|
Тема 2. Велике диво казки |
||||
14 |
Народна казка, її яскравий національний колорит. Народне уявлення про добро і зло в казці. Наскрізний гуманізм казок. «Цар лев» ТЛ: народна казка |
|
«Шість капелюхів мислення» Гра «Здивуй» Гра «Загадкова скринька» Робота в групах «Мудрі сови» Структурно-логічна схема «Усе про казку» Гра «Темна конячка» «Запитання до тексту» «Коло ідей» «У картинній галереї» |
читає народні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє фольклорні й авторські твори, наводить приклади; знає назви, сюжети кількох фольклорних творів, самостійно визначає жанрові ознаки казок; формулює тему та основну думку казки; використовує заголовок для оптимізації роботи з текстом; переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; характеризує літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки; висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації; унаочнює та візуалізує зміст, використовуючи різні засоби для відтворення змісту; |
15 |
Тематика народних казок. Алегоричний зміст казок про звірів Побудова казки. Дійові особи в казках. «Як їжак і заєць бігали наввипередки»
ТЛ: дійова особа, алегорія (практично)
|
|
Гра «Мудрі сови» Мальований скрайбінг Літературна вікторина «Упізнай героя» «Моделювання ситуації» |
читає казки про тварин у різний спосіб відповідно до мети читання; знаходить у казках відому і нову інформацію; визначає спільні та різні елементи змісту і форми казок; формулює тему та основну думку казки; характеризує поведінку та вчинки персонажів, виявляючи толерантність; проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в казках, і власним життєвим досвідом. |
16 |
Побутові та фантастичні казки «Мудра дівчина». Побудова казки (зачин, кінцівка), її яскравий національний колорит.
|
|
Робота в групах «Досліджуємо казку» Інсценізація казки «Творча майстерня» |
читає побутові та фантастичні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; коригує текст на основі проведеного аналізу. |
17 |
«Ох». Народне уявлення про добро і зло в казці. |
|
Робота в групах «Досліджуємо казку» Інсценізація казки «Творча майстерня» |
читає побутові та фантастичні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; коригує текст на основі проведеного аналізу. |
18 |
«Про правду і кривду», «Лінива дівчина». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці. Засоби художньої виразності в казці |
|
Робота в групах «Досліджуємо казку» Інсценізація казки «Творча майстерня» |
читає побутові та фантастичні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; коригує текст на основі проведеного аналізу. |
19 |
Літературна казка. Жанрові ознаки літературної казки. Іван Франко. «Фарбований Лис». ТЛ: літературна казка |
|
«Візитівка письменника» «Кубування» Гра «Мудрі сови»
|
читає літературні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; знаходить у казках відому й нову інформацію; визначає спільні та різні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; |
20 |
І. Франко. «Фарбований Лис». Зміст казки Головні й другорядні персонажі. Зв’язок літературної казки з фольклорною. |
|
Робота в групах «Спільний пошук» «Діаграма Венна» Гра «Загадкова скринька» |
використовує заголовок для оптимізації роботи з текстом; переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; |
21 |
І. Франко. «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру |
|
Робота в парах «Досліджуємо казку» Гра «Темна конячка» Вправи з ключами |
формулює тему та основну думку казки; характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки. |
22 |
Образи фантастичних істот у казках. Василь Королів-Старий «Мавка-Вербинка»
|
|
Гра «Літературне лото» Робота в групах «Спільний пошук» |
формулює тему та основну думку казки; використовує заголовок, зміст та анотацію для оптимізації роботи з текстом; відповідає на запитання за змістом казки; |
23 |
Василь Королів-Старий «Мавка-Вербинка». Дійові особи та побудова казки. |
|
Гра «Загадкова скринька» «Мікрофон» Створення малюнкового сюжету |
розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого; передає з використанням окремих способів і засобів візуалізації враження від почутого повідомлення. |
24 |
Василь Королів-Старий «Мавка-Вербинка». Елементи сюжету.
|
|
Гра «Загадкова скринька» «Мікрофон» Створення малюнкового сюжету |
розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого; передає з використанням окремих способів і засобів візуалізації враження від почутого повідомлення. |
25 |
Віршовані казки. Віршована мова (рима, строфа, ритм). Головні і другорядні персонажі. Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон» ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм) |
|
Робота в парах «Образ цитата» Гра «Упізнай героя» Вправи з ключами «Кубування» Рольова гра
|
читає віршовані казки у різний спосіб відповідно до мети читання; відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі, що розкривають зміст твору; поєднує інформацію, подану в різні способи у межах одного або кількох текстів; характеризує літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; проєктує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті. |
26 |
Мова автора та мова персонажів ТЛ: мова автора і мова персонажів.
|
|
Гра «Світлофор» Гра «Загадкова скринька» «Літературний аукціон» |
розпізнає основні виражальні засоби в казках, використовує окремі з них; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір; |
27 |
Казка-п’єса як різновид драматичного твору. Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка». Дійові особи казки ТЛ: драматичний твір, гіпербола. |
|
Інсценізація казки. |
характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; |
28 |
Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка». Зміст та художні особливості казки |
|
Мініпроєкт «Створи свою казку» |
характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт. |
29 |
Розвиток мовлення №2 (п) Мініпроєкт «Які б мрії дітей України я здійснив (-ла), якби мав / мала чарівну паличку?» |
|
Мініпроєкт |
створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; коригує текст на основі проведеного аналізу; |
30 |
Контрольна робота №2 з теми «Велике диво казки» (тести) |
|
|
|
31 |
Література рідного краю №2. Світ доброти в казці Лідії Челнокової «Зелений лісовичок»
|
|
Робота в групах «Літературна карта мого краю» Мініпроєкт «Слово талановитого майстра» |
знає письменників рідного краю; читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; |
32 |
Урок позакласного читання № 2 Реальне і фантастичне в літературній казці («В чужому пір’ю» М. Підгірянки) |
|
Робота в групах «Спільний пошук» «Діаграма Венна» Гра «Загадкова скринька» |
читає літературні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; знаходить у казках відому й нову інформацію; визначає спільні та різні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; |
ІІ СЕМЕСТР
№ |
Пропонований зміст навчального предмета |
Дата |
Види діяльності |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Розділ ІІ. Малює світ поезія Тема 3. Музика поетичного слова |
||||
33 |
Лірика. Види лірики (про природу, про рідний край). Ліричний твір, ліричний герой
ТЛ: ліричний твір, ліричний герой |
|
Творчий експеримент «Припущення» Синквейн «Лірика» «Коло ідей» «Словесне малювання» «Літературний салон» |
розрізняє тексти різних типів у контексті авторського задуму; читає ліричні твори з урахуванням особливостей декламації; визначає основну мету почутого; визначає образ ліричного героя; висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у поезії явищ; визначає спільні та різні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; |
34 |
Картини природи рідного краю в поезіях Т. Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…», «Над Дніпровою сагою». Віршована мова. Ритм. Рима. Пауза ТЛ: пейзаж, персоніфікація |
|
Робота в групах «Місткий кошик» Гра «Відгадай, хто я» «Літературознав-ча експертиза» «Коло ідей» |
читає вірші про природу з урахуванням особливостей декламації; розвиває вміння відчувати поезію та виокремлювати образ ліричного героя; характеризує особливості віршованої форми; розрізняє тексти різних стилів, типів та жанрів у контексті авторського задуму; |
35 |
Художні описи природи як вияв патріотичних почуттів Павла Тичини «Не бував ти у наших краях!», «Блакить мою душу обвіяла…» |
|
Робота в парах «Навчаємося спільно» Гра «Загадкова скринька»
|
розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у поезії явищ; |
36 |
Відтворення краси рідного краю засобами образної мови в поезіях Євгена Гуцала «Зірка», «Чарівники». Інтонація |
|
Гра «Створи ліричний настрій» «Літературне лото» |
характеризує вплив інтонації та засобів виразного читання на сприйняття змісту тексту; пояснює вплив прочитаного тексту на формування власного естетичного смаку, читацьких інтересів; |
37 |
Пейзаж в поезіях Максима Рильського «Дощ» («Благодатний, довгожданий), «Осінь-маляр із палітрою пишною…» |
|
Мініпроєкт «Поетичний настрій»
|
поєднує інформацію, подану в різні способи у межах одного або кількох текстів; оформлює власне висловлення, враховуючи основні засади академічної доброчесності; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення; |
38 |
Художні образи в поезіях М. Вінграновського «Бабунин дощ» та «Сама собою річка ця тече…». Декламація |
|
Твір за метафорою |
творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір; удосконалює письмовий текст; |
39 |
Урок виразного читання №2 Виразне читання поезії. Засоби читання (темп, сила голосу, тембр звука, дикція, пауза, інтонація) |
|
Конкурс декламаторів поезії |
розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір; удосконалює письмовий текст. |
40 |
Контрольна робота №3 з теми «Музика поетичного слова» (тести) |
|
|
|
Розділ 3. Від казки до книги буття Тема 4. Книжка вчить, як у світі жить |
||||
41 |
Література рідного краю №3. Дивоцвіт поетичної творчості Олексія Старикова |
|
Робота в групах «Літературна карта мого краю» Мініпроєкт «Слово талановитого майстра» |
знає письменників рідного краю; читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, аргументує свій вибір. |
42 |
Історичне минуле у художніх творах. Літопис як жанр. Казкові й історичні мотиви літописних сюжетів. «Повість минулих літ» (загальне ознайомлення) «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Про князя Олега» ТЛ: літопис |
|
Гра «Я літописець» Відтермінована розгадка «Запитання до тексту» Гра «Мозаїка» |
пояснює значення літописання для нащадків; визначає основну мету почутого; читає літописні оповіді у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст літописних оповідей з історичним і культурним контекстом; вибірково переказує зміст почутого повідомлення; пояснює значення літописання для нащадків; визначає основну мету почутого; читає літописні оповіді у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст літописних оповідей з історичним і культурним контекстом; вибірково переказує зміст почутого повідомлення. |
43 |
Значення літописання для нащадків. «Святослав укладає мир з греками…» |
|
Гра «Я літописець» Відтермінована розгадка «Запитання до тексту» Гра «Мозаїка» |
пояснює значення літописання для нащадків; визначає основну мету почутого; читає літописні оповіді у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст літописних оповідей з історичним і культурним контекстом; вибірково переказує зміст почутого повідомлення. |
44 |
Літописні оповіді. «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам» |
|
Гра «Я літописець» Відтермінована розгадка «Запитання до тексту» Гра «Мозаїка» |
пояснює значення літописання для нащадків; визначає основну мету почутого; читає літописні оповіді у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст літописних оповідей з історичним і культурним контекстом; вибірково переказує зміст почутого повідомлення. |
45 |
Художнє розмаїття творів на історичну тематику. Олександр Олесь. «Заспів», «Україна в старовину» |
|
«Візитівка письменника» «Оживи світлину» Інформація з опорою на життєвий досвід |
читає оповідання та повісті у різний спосіб відповідно до мети читання; відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі, що розкривають зміст почутого повідомлення; |
46 |
«Похід на Царгород», «Ярослав Мудрий» (із кн. «Княжа Україна»). Поетична оповідь про князів Київської Русі, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі |
|
Гра «Відгадай, хто я» Робота в групах «Мудрі сови» «Займи позицію» «Місткий кошик» |
визначає тему та жанрові особливості оповідань; визначає актуальність і несуперечливість тексту на основі власного досвіду та досвіду інших осіб; аргументовано зіставляє почуте із життєвим досвідом; |
47 |
Урок позакласного читання № 3 Славне минуле в художніх творах українських письменників. Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі» (скорочено) |
|
Мініпроєкт «Моя бібліотека» |
визначає тему та жанрові особливості оповідань; визначає актуальність і несуперечливість тексту на основі власного досвіду та досвіду інших осіб; аргументовано зіставляє почуте із життєвим досвідом; самостійно складає простий план почутого; знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання; творчо опрацьовує прочитаний текст; |
48 |
Іван Нечуй-Левицький «Запорожці». Літературна фантастична казка. |
|
«Літературне лото» «Запитання до тексту» |
висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації; |
49 |
Осмислення минулого в казці І. Нечуя-Левицького Запорожці» |
|
Випереджувальні завдання |
характеризує особливості форми тексту, зумовлені змістом; самостійно складає простий план почутого; |
50 |
Фантастичне і реальне в казці І. Нечуя-Левицького «Запорожці» |
|
«Кроссенс» Мініпроєкт «Моя бібліотека» |
знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання; творчо опрацьовує прочитаний текст; |
51 |
Література рідного краю №4. Марія Пригара. «Побратими», «Козаки» - вірші про історичне минуле |
|
Робота в групах «Літературна карта мого краю» Мініпроєкт «Слово талановитого майстра» |
знає письменників рідного краю; читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; |
52 |
Контрольна робота №4 з теми «Історичне минуле у художніх творах» (тести) |
|
|
|
53 |
Світ природи і людини у художній прозі. Композиційні та сюжетні особливості прозових творів.Євген Гуцало. «Лось» ТЛ: оповідання |
|
Робота в групах «Навчаємося спільно» «Літературознав-ча експертиза» |
читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє зміст оповідань та повістей у контексті авторського задуму; |
54 |
Оповідання «Лось». Співчуття, милосердя − шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань
|
|
Мальований скрайбінг |
формулює тему та основну думку твору; |
55 |
Розвиток мовлення №3 (у). Вічне протистояння добра і зла − наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні «Лось». |
|
Творча лабораторія |
представляє текстову інформацію з одного джерела, використовуючи різні способи і засоби візуалізації змісту; вирізняє спільні та різні риси між власним мовлення та мовленням інших осіб, урізноманітнює власне мовлення завдяки читанню літературних творів, роботі із словниками та довідковими джерелами. |
56 |
Володимир Винниченко «Федько-халамидник». Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками ТЛ: головний герой, другорядні герої |
|
Робота в групах «Навчаємося спільно» «Літературознав-ча експертиза» |
читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє зміст оповідань та повістей у контексті авторського задуму; |
57 |
Герої оповідання В. Винниченка «Федько-халамидник» |
|
Мальований скрайбінг |
формулює тему та основну думку твору; |
58 |
Володимир Винниченко «Федько-халамидник». Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість |
|
Малюнкові схеми Створення та розв’язання кросвордів |
розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; фіксує потрібні елементи тексту, оптимізуючи написане за допомогою окремих графічних позначок; |
59 |
Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». Паралельність і єдність двох світів − природи і людини, зображені в оповіданні. Точність і лаконізм описів природи |
|
Робота в групах «Навчаємося спільно» «Літературознав-ча експертиза» |
читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє зміст оповідань та повістей у контексті авторського задуму; формулює тему та основну думку твору; |
60 |
Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості |
|
Мальований скрайбінг |
розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; фіксує потрібні елементи тексту, оптимізуючи написане за допомогою окремих графічних позначок; |
61 |
Пригоди і фантастика в повісті Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Елементи незвичайного в повісті. Символіка країни Недоладії та її мешканців.
ТЛ: повість |
|
«Подвійний щоденник» «Кубування»
|
читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; формулює тему та основну думку твору; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; |
62 |
Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, вміння долати перешкоди на шляху до мети |
|
Кластер «Мій улюблений герой» «Запитання до тексту»
|
характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом; |
63 |
Розвиток мовлення №4 (п). Написання продовження пригоди Алі та її нових друзів |
|
«Діаграма Венна» «Коло думок»
|
розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт; описує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів. |
64 |
Захопливі події повісті В. Нестайка «Чарівний талісман» |
|
Гра «Темна конячка» Робота в групах «Спільний пошук»
|
читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; формулює тему та основну думку твору; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; |
65 |
Галерея портретів повісті В. Нестайка «Чарівний талісман». ТЛ: портрет, портретна деталь |
|
Творча лабораторія |
аргументує власну оцінку прочитаного тексту, наводячи доречні цитати; визначає спільні та відмінні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; |
66 |
Контрольна робота №5 за творчістю Є. Гуцала, В. Винниченка, Г. Тютюнника, Г. Малик, В. Нестайка. Контрольний твір (есе) №1 «Яких помилок художніх персонажів не варто повторювати в реальному житті?» |
|
|
|
67 |
Урок позакласного читання № 4 Ярослав Стельмах. «Вікентій Прерозумний» |
|
|
читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; формулює тему та основну думку твору; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; |
68 |
Науково-художня та науково-популярна література як різновид дитячої пізнавальної літератури. (загальне ознайомлення). Оповідання Д. Красицького «Дитинство Тараса» |
|
Робота в парах «Навчаємося спільно» «Запитання до тексту» |
читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; аргументує власну оцінку прочитаного тексту, наводячи доречні цитати; |
69 |
Навчальна література, тексти із ЗМІ (загальне ознайомлення). |
|
«Відстрочена відгадка» «Шість капелюхів мислення» «Мікрофон» «Рольова гра» |
визначає спільні та відмінні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; описує свої літературні вподобання, знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації. |
70 |
Бесіда про твори, що вивчались упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення. Підсумковий урок за рік |
|
|
|