Календарне планування уроків української літератури в 5 класі НУШ

Про матеріал
Розроблено на основі модельної програми «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.) Підручник: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б Українська література: підруч. для 5 кл. загальноосвіт. Навч.закл. Чернівці: Букрек, 2022р.
Перегляд файлу

«Погоджую»                                                                                         «Погоджую»

Заступник директора з НВР                                                                Заступник директора з НВР

 

 

 

 

Календарне планування

уроків української літератури

у 5 класі

( 2022-2023 н.р.)

 

 

Учитель   _________________

 

 

 

 

Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.)  «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і  науки України від12.07.2021 № 795)

 

Підручник: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б Українська література: підруч. для 5 кл. загальноосвіт. Навч.закл. Чернівці: Букрек, 2022р.

 

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

5 КЛАС 

 

І

ІІ

Рік

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей

2

3

5

Уроки позакласного читання

2

2

4

Література рідного краю

2

2

4

1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання

Аудіювання

1

1

2

2. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння

Розвиток мовлення (усно)

1

1

2

3. Сприймає письмові тексти/ Читання

Читання вголос

1*

1*

2*

4. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо

Розвиток мовлення (письмово)

1

1

2

* Види діяльності, перевірка яких здійснюється індивідуально протягом семестру (на розсуд учителя); для них не виділяються окремі уроки.

І СЕМЕСТР

 

Пропонований зміст навчального предмета

Дата

Види діяльності

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Розділ 1. Мистецький спадок нащадкам

Тема 1.  Невичерпні джерела мудрості

1

Види мистецтва. Художня література як мистецтво слова. Образне слово – першоелемент літератури.

ТЛ: образне слово

 

Рольова гра «Мандрівка Слова».

«Асоціативний ряд».

«Коло ідей».

«Оживи світлину»

Розуміє значення і роль художнього слова в житті людини, називає види мистецтва, відрізняє художню творчість від інших видів діяльності людини; співвідносить зміст сприйнятого тексту з культурним контекстом; визначає основну і другорядну інформацію, важливі деталі в тексті; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту

2

Початок словесного мистецтва. Міфи та легенди. Первісні уявлення людини про світ, добро і зло та їхня роль у житті людини. «Берегиня», «Про зоряний Віз»

ТЛ: міф, легенда

 

«Знайди спільне».

«Запитання до тексту».

Гра «Літературне лото», «Так – Ні», «Упізнай героя»

читає міфи та легенди у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє міфи та легенди за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями;

 

3

Чарівні істоти українського міфу.  «Неопалима купина», «Як виникли Карпати»

 

«Знайди спільне».

«Запитання до тексту».

Гра «Літературне лото», «Так – Ні», «Упізнай героя»

переказує зміст міфів та легенд, визначаючи тему; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; характеризує персонажів, ураховуючи їх емоційний стан, поведінку та вчинки, виявляючи толерантність.

4

Легенди міфологічні, біблійні, героїчні. Герої легенд.

 «Чому пес живе коло людини?», «Сила рідної землі»

 

«Знайди спільне».

«Запитання до тексту».

Гра «Літературне лото», «Так – Ні», «Упізнай героя»

переказує зміст міфів та легенд, визначаючи тему; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; характеризує персонажів, ураховуючи їх емоційний стан, поведінку та вчинки, виявляючи толерантність.

5

Література рідного краю №1. Криворіжжя – магічний край. Легенди про походження Кривого Рогу. «Січовий дід Ріг», «Про Кривий Ріг», «Легенда про Кривий Ріг»

 

 

читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, аргументує свій вибір.

6

Народні перекази. Народні перекази про звичаї та традиції запорозьких козаків, про лицарство та відвагу захисників рідного краю.

«Прийом у запорожці»

 

ТЛ: народний переказ

 

Випереджувальні завдання.

Робота в групах «Запорозькі козаки».

«Оживи світлину».

Ґронування Образ героя»

«Картинна галерея».

читає народні перекази у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст переказу з історичним і культурним контекстом; переказує зміст твору відповідно до завдання, визначає тему переказу; поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах одного або кількох текстів; унаочнює та візуалізує зміст, використовуючи різні засоби для відтворення змісту.

7

Зміст та жанрові особливості народних переказів. «Як Сірко переміг татар», «Про запорожців». Лицарство та відвага запорозьких козаків

 

Випереджувальні завдання.

Робота в групах «Запорозькі козаки».

«Оживи світлину».

Ґронування

«Образ героя»

«Картинна галерея».

читає народні перекази у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст переказу з історичним і культурним контекстом; переказує зміст твору відповідно до завдання, визначає тему переказу; поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах одного або кількох текстів; унаочнює та візуалізує зміст, використовуючи різні засоби для відтворення змісту.

8

Розвиток  мовлення №1 (у) Навчальний твір «Козаки – гордість української нації»

 

 

 

9

Фольклор як усний різновид словесного мистецтва. Малі та великі фольклорні форми. Загадки. Тематичні групи загадок (загадки про людей, про природу, про рослини, про тварин). Зміст і форма загадок. Віршовані загадки.

 

ТЛ: фольклор, загадка

 

Вивчення напам’ять

 

Карта розуму «Фольклорні форми»

«Кубування»

Літературне лото

Синквейн «Загадка»

Гра «Відгадай загадку»

«Діаграма Венна»

Магнітний (мальований) скрайбінг

Гра «Пантоміма»

знає види загадок, уміє тлумачити їхній зміст, пояснює особливості будови та роль метафори в загадках; виявляє і відтворює прихований зміст загадок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками загадок; фіксує потрібні елементи тексту за допомогою окремих графічних позначок; представляє текстову інформацію, використовуючи різні способи і засоби візуалізації змісту.

10

Прислів’я та приказки. Тематичні групи прислів’їв та приказок (про стосунки людей, про природу, про рідний край, вірування, господарську діяльність людей). Точність, дотепність та повчальний характер прислів’їв та приказок. Жанрові особливості.

ТЛ: прислів’я та приказки

Вивчення напам’ять

 

Гра «Темна конячка» «Літературознавча експертиза» Дослідження-порівняння явищ «Прислів’я чи приказка?»

«Знайди спільне»

Гра «Віднови прислів’я»

«У картинній галереї»

виявляє і відтворює прихований зміст прислів’їв та приказок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту; розрізняє прислів’я та приказки за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями; використовує різні способи і засоби візуалізації змісту.

 

11

Урок виразного читання №1 Засоби художньої виразності в  загадках, прислів’ях, приказках.

 

ТЛ: метафора

 

Гра «Загадкова скринька»

Робота в групах «Досліджуємо слово»

Гра «Мозаїка»

розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір; удосконалює письмовий текст.

12

Урок позакласного читання № 1 Віршовані загадки Л.Глібова.

 

Гра «Загадкова скринька» Робота в групах «Досліджуємо слово» Гра «Мозаїка» «Творча майстерня»

розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір; удосконалює письмовий текст.

 

13

Контрольна робота №1 з теми «Невичерпні джерела мудрості» (тести)

 

 

 

Тема 2. Велике диво казки

14

Народна казка, її яскравий національний колорит. Народне уявлення про добро і зло в казці. Наскрізний гуманізм казок. «Цар лев»

ТЛ: народна казка

 

«Шість капелюхів мислення» Гра «Здивуй» Гра «Загадкова скринька» Робота в групах «Мудрі сови» Структурно-логічна схема «Усе про казку» Гра «Темна конячка» «Запитання до тексту» «Коло ідей» «У картинній галереї»

читає народні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє фольклорні й авторські твори, наводить приклади; знає назви, сюжети кількох фольклорних творів, самостійно визначає жанрові ознаки казок; формулює тему та основну думку казки; використовує заголовок для оптимізації роботи з текстом; переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; характеризує літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки; висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації; унаочнює та візуалізує зміст, використовуючи різні засоби для відтворення змісту;

15

Тематика народних казок. Алегоричний зміст казок про звірів Побудова казки. Дійові особи в казках.

 «Як їжак і заєць бігали наввипередки»

 

ТЛ: дійова особа, алегорія (практично)

 

 

Гра «Мудрі сови» Мальований скрайбінг Літературна вікторина «Упізнай героя» «Моделювання ситуації»

читає казки про тварин у різний спосіб відповідно до мети читання; знаходить у казках відому і нову інформацію; визначає спільні та різні елементи змісту і форми казок; формулює тему та основну думку казки; характеризує поведінку та вчинки персонажів,  виявляючи толерантність; проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в казках, і власним життєвим досвідом.

16

Побутові та фантастичні казки

 «Мудра дівчина». Побудова казки (зачин, кінцівка), її яскравий національний колорит.

 

 

 

 

Робота в групах «Досліджуємо казку» Інсценізація казки «Творча майстерня»

читає побутові та фантастичні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; коригує текст на основі проведеного аналізу.

17

«Ох». Народне уявлення про добро і зло в казці.

 

Робота в групах «Досліджуємо казку» Інсценізація казки «Творча майстерня»

читає побутові та фантастичні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; коригує текст на основі проведеного аналізу.

18

«Про правду і кривду», «Лінива дівчина». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці. Засоби художньої виразності в казці

 

Робота в групах «Досліджуємо казку» Інсценізація казки «Творча майстерня»

читає побутові та фантастичні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; коригує текст на основі проведеного аналізу.

19

Літературна казка. Жанрові ознаки літературної казки.

Іван Франко. «Фарбований Лис».

ТЛ: літературна казка

 

«Візитівка письменника» «Кубування»

Гра «Мудрі сови»

 

читає літературні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; знаходить у казках відому й нову інформацію; визначає спільні та різні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів;

20

І. Франко. «Фарбований Лис». Зміст казки Головні й другорядні персонажі. Зв’язок літературної казки з фольклорною.

 

Робота в групах «Спільний пошук»

«Діаграма Венна»

Гра «Загадкова скринька»

використовує заголовок для оптимізації роботи з текстом; переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок;

21

І. Франко. «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру

 

Робота в парах «Досліджуємо казку»

Гра «Темна конячка»

Вправи з ключами

формулює тему та основну думку казки; характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки.

22

Образи фантастичних істот у казках. Василь Королів-Старий «Мавка-Вербинка»

 

 

Гра «Літературне лото»

 Робота в групах «Спільний пошук»

формулює тему та основну думку казки; використовує заголовок, зміст та анотацію для оптимізації роботи з текстом; відповідає на запитання за змістом казки;

23

Василь Королів-Старий «Мавка-Вербинка». Дійові особи та побудова казки.

 

Гра «Загадкова скринька» «Мікрофон» Створення малюнкового сюжету

розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого; передає з використанням окремих способів і засобів візуалізації враження від почутого повідомлення.

24

Василь Королів-Старий «Мавка-Вербинка». Елементи сюжету.

 

 

Гра «Загадкова скринька» «Мікрофон» Створення малюнкового сюжету

розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого; передає з використанням окремих способів і засобів візуалізації враження від почутого повідомлення.

25

Віршовані казки. Віршована мова (рима, строфа, ритм). Головні і другорядні персонажі.

Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон»

ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм)

 

Робота в парах «Образ цитата»

 Гра «Упізнай героя»

Вправи з ключами «Кубування»

Рольова гра

 

читає віршовані казки у різний спосіб відповідно до мети читання; відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі, що розкривають зміст твору; поєднує інформацію, подану  в різні способи у межах одного або кількох текстів; характеризує літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; проєктує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті.  

26

Мова автора та мова персонажів

ТЛ: мова автора і мова персонажів.

 

 

Гра «Світлофор»

Гра «Загадкова скринька» «Літературний аукціон»

розпізнає основні виражальні засоби в казках, використовує окремі з них; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір;

27

Казка-п’єса як різновид драматичного твору. Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка». Дійові особи казки

ТЛ: драматичний твір, гіпербола.

 

Інсценізація казки.

характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки;

28

Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка». Зміст та художні особливості казки

 

Мініпроєкт «Створи свою казку»

характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт.

29

Розвиток  мовлення №2 (п) Мініпроєкт «Які б мрії дітей України я здійснив (-ла), якби мав / мала чарівну паличку?»

 

Мініпроєкт

створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; коригує текст на основі проведеного аналізу;

30

Контрольна робота №2 з теми «Велике диво казки» (тести)

 

 

 

31

Література рідного краю №2. Світ доброти  в казці Лідії Челнокової «Зелений лісовичок»

 

 

Робота в групах «Літературна карта мого краю»

 Мініпроєкт «Слово талановитого майстра»

знає письменників рідного краю; читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб;

32

Урок позакласного читання № 2 Реальне і фантастичне в літературній казці («В чужому пір’ю» М. Підгірянки)

 

Робота в групах «Спільний пошук»

«Діаграма Венна»

Гра «Загадкова скринька»

читає літературні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; знаходить у казках відому й нову інформацію; визначає спільні та різні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів;

 

ІІ СЕМЕСТР

Пропонований зміст навчального предмета

Дата

Види діяльності

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Розділ ІІ. Малює світ поезія

Тема 3. Музика поетичного слова

33

Лірика. Види лірики (про природу, про рідний край). Ліричний твір, ліричний герой

 

ТЛ: ліричний твір, ліричний герой

 

Творчий експеримент «Припущення» Синквейн «Лірика» «Коло ідей» «Словесне малювання» «Літературний салон»

розрізняє тексти різних типів у контексті авторського задуму; читає ліричні твори з урахуванням особливостей декламації; визначає основну мету почутого; визначає образ ліричного героя; висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у поезії явищ; визначає спільні та різні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів;

34

Картини природи рідного краю в поезіях Т. Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…», «Над Дніпровою сагою». Віршована мова. Ритм. Рима. Пауза

ТЛ: пейзаж, персоніфікація

 

Робота в групах «Місткий кошик» Гра «Відгадай, хто я» «Літературознав-ча експертиза»

«Коло ідей»

читає вірші про природу з урахуванням особливостей декламації; розвиває вміння відчувати поезію та виокремлювати образ ліричного героя; характеризує особливості віршованої форми; розрізняє тексти різних стилів, типів та жанрів у контексті авторського задуму;

35

Художні описи природи як вияв патріотичних почуттів Павла Тичини «Не бував ти у наших краях!», «Блакить мою душу обвіяла…»

 

Робота в парах «Навчаємося спільно»

Гра «Загадкова скринька»

 

розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у поезії явищ;

36

Відтворення краси рідного краю засобами образної мови в поезіях Євгена Гуцала «Зірка», «Чарівники». Інтонація

 

Гра «Створи ліричний настрій» «Літературне лото» 

характеризує вплив інтонації та засобів виразного читання на сприйняття змісту тексту; пояснює вплив прочитаного тексту на формування власного естетичного смаку, читацьких інтересів;

37

Пейзаж в поезіях Максима Рильського «Дощ» («Благодатний, довгожданий), «Осінь-маляр із палітрою пишною…»

 

Мініпроєкт «Поетичний настрій»

 

поєднує інформацію, подану в різні способи у межах одного або кількох текстів; оформлює власне висловлення, враховуючи основні засади академічної доброчесності; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення;

38

Художні образи в поезіях М. Вінграновського «Бабунин дощ» та «Сама собою річка ця тече…». Декламація

 

Твір за метафорою

творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір; удосконалює письмовий текст;

39

Урок виразного читання №2 Виразне читання поезії. Засоби читання (темп, сила голосу, тембр звука, дикція, пауза, інтонація)

 

Конкурс декламаторів поезії

розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір; удосконалює письмовий текст.

40

Контрольна робота №3 з теми «Музика поетичного слова» (тести)

 

 

 

Розділ 3. Від казки до книги буття

Тема 4. Книжка вчить, як у світі жить

41

Література рідного краю №3. Дивоцвіт поетичної творчості Олексія Старикова

 

Робота в групах «Літературна карта мого краю»

 Мініпроєкт «Слово талановитого майстра»

знає письменників рідного краю; читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, аргументує свій вибір.

42

Історичне минуле у художніх творах. Літопис як жанр. Казкові й історичні мотиви літописних сюжетів. «Повість минулих літ» (загальне ознайомлення)

«Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Про князя Олега»

ТЛ: літопис

 

Гра «Я літописець» Відтермінована розгадка «Запитання до тексту» Гра «Мозаїка»

пояснює значення літописання для нащадків; визначає основну мету почутого; читає літописні оповіді у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст літописних оповідей з історичним і культурним контекстом; вибірково переказує зміст почутого повідомлення; пояснює значення літописання для нащадків; визначає основну мету почутого; читає літописні оповіді у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст літописних оповідей з історичним і культурним контекстом; вибірково переказує зміст почутого повідомлення.

43

Значення літописання для нащадків. «Святослав укладає мир з греками…»

 

Гра «Я літописець» Відтермінована розгадка «Запитання до тексту» Гра «Мозаїка»

пояснює значення літописання для нащадків; визначає основну мету почутого; читає літописні оповіді у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст літописних оповідей з історичним і культурним контекстом; вибірково переказує зміст почутого повідомлення.

44

Літописні оповіді. «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам»

 

Гра «Я літописець» Відтермінована розгадка «Запитання до тексту» Гра «Мозаїка»

пояснює значення літописання для нащадків; визначає основну мету почутого; читає літописні оповіді у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст літописних оповідей з історичним і культурним контекстом; вибірково переказує зміст почутого повідомлення.

45

Художнє розмаїття творів на історичну тематику. Олександр Олесь. «Заспів», «Україна в старовину»

 

«Візитівка письменника» «Оживи світлину» Інформація з опорою на життєвий досвід

читає оповідання та повісті у різний спосіб відповідно до мети читання; відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі, що розкривають зміст почутого повідомлення;

46

«Похід на Царгород», «Ярослав Мудрий» (із кн. «Княжа Україна»). Поетична оповідь про князів Київської Русі, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі

 

Гра «Відгадай, хто я»

Робота в групах «Мудрі сови» «Займи позицію» «Місткий кошик»

визначає тему та жанрові особливості оповідань; визначає актуальність і несуперечливість тексту на основі власного досвіду та досвіду інших осіб; аргументовано зіставляє почуте із життєвим досвідом;

47

Урок позакласного читання № 3 Славне минуле в художніх творах українських письменників. Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі» (скорочено)

 

Мініпроєкт «Моя бібліотека»

визначає тему та жанрові особливості оповідань; визначає актуальність і несуперечливість тексту на основі власного досвіду та досвіду інших осіб; аргументовано зіставляє почуте із життєвим досвідом; самостійно складає простий план почутого; знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання; творчо опрацьовує прочитаний текст;

48

Іван Нечуй-Левицький  «Запорожці». Літературна фантастична казка.

 

«Літературне лото» «Запитання до тексту»

висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації;

49

Осмислення минулого в казці І. Нечуя-Левицького Запорожці» 

 

Випереджувальні завдання

характеризує особливості форми тексту, зумовлені змістом; самостійно складає простий план почутого;

50

Фантастичне і реальне в казці І. Нечуя-Левицького «Запорожці»

 

«Кроссенс» Мініпроєкт «Моя бібліотека»

знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання; творчо опрацьовує прочитаний текст;

51

Література рідного краю №4. Марія Пригара. «Побратими», «Козаки» - вірші про історичне минуле

 

Робота в групах «Літературна карта мого краю»

 Мініпроєкт «Слово талановитого майстра»

знає письменників рідного краю; читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб;

52

Контрольна робота №4 з теми «Історичне минуле у художніх творах» (тести)

 

 

 

53

Світ природи і людини у художній прозі. Композиційні та сюжетні особливості прозових творів.Євген Гуцало. «Лось»

ТЛ: оповідання

 

Робота в групах «Навчаємося спільно» «Літературознав-ча експертиза»

читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє зміст оповідань та повістей у контексті авторського задуму;

54

Оповідання «Лось». Співчуття, милосердя − шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань

 

 

Мальований скрайбінг

формулює тему та основну думку твору;

55

Розвиток мовлення №3 (у). Вічне протистояння добра і зла − наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні «Лось».

 

Творча лабораторія

представляє текстову інформацію з одного джерела, використовуючи різні способи і засоби  візуалізації змісту; вирізняє спільні та різні риси між власним мовлення та мовленням інших осіб, урізноманітнює власне мовлення завдяки читанню літературних творів, роботі із словниками та довідковими джерелами.

56

Володимир Винниченко «Федько-халамидник». Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками

ТЛ: головний герой, другорядні герої

 

Робота в групах «Навчаємося спільно» «Літературознав-ча експертиза»

читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє зміст оповідань та повістей у контексті авторського задуму;

57

Герої оповідання В. Винниченка «Федько-халамидник»

 

Мальований скрайбінг

формулює тему та основну думку твору;

58

Володимир Винниченко «Федько-халамидник». Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість

 

Малюнкові схеми Створення та розв’язання кросвордів

розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; фіксує потрібні елементи тексту, оптимізуючи написане за допомогою окремих графічних позначок;

59

Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». Паралельність і єдність двох світів − природи і людини, зображені в оповіданні. Точність і лаконізм описів природи

 

Робота в групах «Навчаємося спільно» «Літературознав-ча експертиза»

читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє зміст оповідань та повістей у контексті авторського задуму; формулює тему та основну думку твору;  

60

Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості

 

Мальований скрайбінг

розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; фіксує потрібні елементи тексту, оптимізуючи написане за допомогою окремих графічних позначок;

61

Пригоди і фантастика в повісті Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Елементи незвичайного в повісті. Символіка країни Недоладії та її мешканців.

 

ТЛ: повість

 

«Подвійний щоденник» «Кубування»

 

читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; формулює тему та основну думку твору; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів;

62

Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, вміння долати перешкоди на шляху до мети

 

Кластер «Мій улюблений герой» «Запитання до тексту»

 

характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом;

63

Розвиток мовлення №4 (п). Написання продовження пригоди Алі та її нових друзів

 

«Діаграма Венна» «Коло думок»

 

розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт; описує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів. 

64

Захопливі події повісті В. Нестайка «Чарівний талісман»

 

Гра «Темна конячка»

 Робота в групах «Спільний пошук»

 

читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; формулює тему та основну думку твору; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів;

65

Галерея портретів повісті В. Нестайка «Чарівний талісман».

ТЛ: портрет, портретна деталь

 

Творча лабораторія

аргументує власну оцінку прочитаного тексту, наводячи доречні цитати; визначає спільні та відмінні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів;

66

Контрольна робота №5 за творчістю Є. Гуцала, В. Винниченка, Г. Тютюнника, Г. Малик, В. Нестайка.  Контрольний твір (есе) №1 «Яких помилок художніх персонажів не варто повторювати в реальному житті?»

 

 

 

67

Урок позакласного читання № 4 Ярослав Стельмах. «Вікентій Прерозумний»

 

 

читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; формулює тему та основну думку твору; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів;

68

Науково-художня та науково-популярна література як різновид дитячої пізнавальної літератури. (загальне ознайомлення).

Оповідання Д. Красицького «Дитинство Тараса»

 

Робота в парах «Навчаємося спільно»

«Запитання до тексту»

читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; аргументує власну оцінку прочитаного тексту, наводячи доречні цитати;

69

Навчальна література, тексти із ЗМІ (загальне ознайомлення).

 

«Відстрочена відгадка»

«Шість капелюхів мислення» «Мікрофон» «Рольова гра»

визначає спільні та відмінні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; описує свої літературні вподобання, знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації.

70

Бесіда про твори, що вивчались упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення. Підсумковий урок за рік

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Книга Олена Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 вересня 2022
Переглядів
14382
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку