Складне речення (допрофільне навчання)

Про матеріал
Конспект уроку для учнів 9 класу ( допрофільне навчання) з використанням інформаційних ресурсів, культурологічна лінія: академічна доброчесність. Цілі уроку Повторити: відомості про складне речення. Визначати: види складних речень, види зв’язку між частинам складних речень. Розрізняти: прості та складні речення. Використовувати: складні речення у власному мовленні..
Перегляд файлу

Складне речення та його ознаки

Мета: формувати ключові компетентності: спілкуватися рідною мовою, висловлювати думки;

- формувати  активну громадянську позицію; комунікативну та інформаційно-цифрову компетентність: структурувати дані, генерувати нові ідеї; 

- формувати в учнів навички практичного застосування теоретичних знань, набутих на уроках;

-  збагачувати словниковий запас учнів.

Цілі уроку  

     Повторити: відомості про складне  речення.

     Визначати:  види складних речень, види зв’язку між частинам складних речень.

     Розрізняти: прості та складні речення.

     Використовувати: складні речення  у власному мовленні.

Тип: комбінований (за С. В. Івановим).

Обладнання: комп’ютер,  підручник:  Авраменко О.М -Українська мова. Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Грамота 2017.

Ресурси:

  1. YouTube —відеохостинг.

-          релаксаційна хвилинка «Асоціативне есе»

  1. Padlet – це універсальна онлайн-дошка (онлайн-стіна) з інтуїтивним інтерфейсом

-          прийом «Цілепокладання».

  1. Wordwall – це сервіс для створення інтерактивних вправ.

-          Творча робота «Якби ви були…» (https://wordwall.net/resource/)

  1. LearningApps (https://learningapps.org/) – онлайн-сервіс, для  створення  інтерактивних  вправ

-          Гра «Перший мільйон» для актуалізації набутих знань з попереднього уроку.

  1. Naurok - освітній проєкт для створення інтерактивниз завдань для контролю знань і залучення учнів до активної роботи у класі та вдома

-          робота в групах (А).

  1. XMind — це вільне програмне забезпечення для проведення мозкового штурму та складання інтелект-мап.

XMind —складання ментальної карти «Путівник уроку».

Методи і прийоми: чат-бот «Мій настрій», вправа «Формула уроку», чат- бесіда, сенкан, асоціативне гроно, прийом «Цілепокладання»,  гра «Перший мільйон»,   емодзі-диктант, робота в групах, програмовий диктант,  творча майстерня «Якби ви були…»,  лексичний калейдоскоп, релаксаційна хвилинка «Асоціативне есе»,  робота з підручником, рефлексія «Три «м» + «д».

Перебіг уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент:

1) ознайомлення з «Путівником уроку».

1 2 6 5 3Чат-бот «Мій настрій» Вправа «Формула уроку» Емодзі-диктант Релаксаційнахвилинка«Асоціативнеесе» 4Випереджальні завдання Гра «Перший мільйон» Путівникуроку Творча майстерня «Якби ви були…» Лексичнийкалейдоскоп Рефлексія «Три «м» + «д» Програмованийдиктант Роботавгрупах 7 8 10 9 11

2) чат-бот «Мій настрій» - визначити один із кольорів, написати до чату

- жовтий = упевнений;

- зелений = спокійний;

- синій = сумний;

- червоний = тривожний

2. Вправа «Формула уроку»:

- обрати формулу уроку з трьох літер: О – У -  С – Р – З

О = організованість

У = увага

С= спілкування

Р = робота

З = знання

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Випереджальне завдання (визначення культурологічної лінії).

-Діалог «Зустріч двох подруг»

- визначення тематики уроку.

2.  Складання асоціативного грона «Доброчесність».

3. Випереджальне завдання «Сенкан «Академічна доброчесність»

- визначити, яким реченням є 4 рядочок?

ІІІ. Відтворення опорних знань

  1. Оголошення теми уроку
  1.     Дошка Padlet

-          Прийом «Цілепокладання»

  1.  Гра «Перший мільйон»

-          Повторення теоретичний знань

  1. Релаксаційна хвилинка «Асоціативне есе»

-          під звуки музики дощу скласти асоціації-речення (складні)

ІУ. Коригування опорних знань.

  1. Емодзі-диктант

Долоня = просте речення.

Серце = складне речення.

На жаль, проблема академічної не доброчесності є актуальною.

Відомо, що в сучасному світі важливо бути освіченою людиною

Сутність поняття «академічна доброчесність» розкривається за допомогою таких слів: чесність, справедливість, відповідальність.

Таким чином, проблема академічної доброчесності є досить важливою.

Упровадження принципів академічної доброчесності потребує спеціальної

роботи, але  принесе значну користь для суспільства.

  1. Творча майстерня «Якби ви були…» (створити складні речення)

 

  1. Лексичний калейдоскоп

-          До світлин скласти різні види складних речень, пояснити вид речення.

                 

 

                

 

 

 

  1. Програмований диктант

1= складносурядне речення

2 = складнопідрядне речення

3 = безсполучникове

Академічна доброчесність – це сукупність принципів та правил, якими повинні користуватися учасники освітнього процесу під час навчання.

Молодь – це майбутнє країни, саме в умовах дотримання академічної доброчесності вона буде почуватися більш комфортно

Академічна доброчесність – це дуже важлива якість для людини, що пише есе на творчі теми.

Списавши раз, два, три, усе одно боятимешся, і звичайно мучитиме страх і совість.

Я хочу, щоб усі люди уміли приймати свої помилки і були чесними перед собою.

Академічна нечесність не є новим явищем, вона існувала завжди.

Код - 2, 3, 2, 1, 2, 3.

  1. Робота в групах

Група А (до 9 б) – виконати тести в системі Naurok.

Група Б (до 11 б) - Лабораторія синтаксичного конструювання:

Поєднайте два простих речення у складне за допомогою сполучників сурядності, підрядності, інтонації.

Ліна Костенко — яскрава зірка на небосхилі української поезії. Вона утверджує благородство вищих мистецьких принципів.

 *Супербал – Синтаксичний розбір речення.

Люди  бажають отримати високу оцінку, але , на жаль вони використовують роботи й думки інших .

 

У. Підсумково - оцінюючий етап  уроку.

1. Перевірка роботи в групах.

2.  Рефлексія «Три «м» + «д»

- Назвіть три моменти, що у вас вийшли добре в процесі уроку, одну дію, що покращить вашу роботу на наступному уроці.

3. Чат-бесіда

- Написати до чату кількість отриманих балів-позначок.

УІ. Домашнє завдання.

  1. Повторити відомості про складне речення.
  2. Група Б.

Написати есе «Моя академічна доброчесність», викристовуючи складні речення.

  1. Група А. Робота з підручником: вправа 4 на С.45
docx
Додано
21 жовтня 2023
Переглядів
265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку