УКРАЇНСЬКА МОВА 4 клас
За підручником М.Захарійчук, А.Мовчун ( 4 години)
Види і кількість перевірок
Види перевірок |
діалог |
Письмовий переказ |
Списування |
Мовні знання і вміння |
диктант |
ДПА |
Загальна кількість |
І семестр |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
- |
5 |
ІІ семестр |
- |
- |
1 |
2 |
2 |
1 |
6 |
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Мова і мовлення |
||
1. |
Вступ. Державні символи України. Мова – жива скарбниця історії народу. Складання тексту – розповіді (впр 1-4) |
|
2. |
Розвиток мови. Старі та нові слова. Сучасна українська мова. Висловлювання про мову.(впр. 5-8) |
|
3. |
Культура мовлення та спілкування. Складання речень. Узагальнення знань і вмінь учнів із розділу « Мова і мовлення»( впр.9-12) |
|
Текст |
||
4. |
Тема, основна думка, заголовок тексту (впр.13-16) |
|
5. |
Тема, основна думка в текстах – розповідях, описах, міркуваннях (впр.17-20) |
|
6. |
Засоби зв’язку речень у тексті. Редагування тексту( впр.21-24) |
|
7. |
Поділ тексту на частини. План тексту. Спостереження за роллю абзаців у тексті. ( впр 25-28) |
|
8. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання запитань і відповідей на задану тему (впр 29 ) |
|
9 |
Текст –міркування: твердження, докази і висновки. Побудова тексту– міркування.( впр. 30-33) |
|
10 |
Спостереження за особливостями змісту та побудови тексту-міркування. Побудова тексту– міркування.( впр. 34-37) |
|
11 |
Перевірна робота (списування). |
|
12 |
Текст-опис, його мета. Складання текстів-описів за поданим планом і малюнками (впр. 38-41). |
|
13-14. |
Художній і науково-популярний тексти-описи. Складання художнього і науково-популярного текстів-описів птаха. (впр. 42-45). |
|
15. |
Замітка в газету. (впр. 46-49). |
|
16. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання тексту-розповіді.
|
|
17 |
Особливості змісту та побудови есе. |
|
18 |
Узагальнення знань і вмінь учнів із розділу «Текст» |
|
19 |
Перевірна робота Письмовий переказ |
|
20 |
Аналіз перевірної роботи. Робота над помилками. |
|
|
Речення |
|
21. |
Види речень за метою висловлювання та інтонацією. Повторення вивченого (впр. 50-53). |
|
22. |
Головні та другорядні члени речення. Усне переказування тексту (впр. 54-57). |
|
23. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання тексту- опису за змістом малюнка (впр. 58). |
|
24. |
Зв’язок слів у реченні. Встановлення зв’язку слів у реченнях (впр. 59-62). |
|
25. |
Поширення речень словами та словосполученнями. Переказування тексту за складеним планом (впр. 63-66). |
|
26. |
Однорідні члени речення. Головні та другорядні однорідні члени речення (впр. 67-70). |
|
27. |
Однорідні члени речення. Інтонації перелічування та протиставлення (кома, сполучники) (впр. 71-74). |
|
28. |
Складання речень з однорідними членами (впр. 75-78). |
|
29. |
Закріплення знань про однорідні члени речення. Узагальнення знань і вмінь учнів із розділу «Речення» (впр. 79- 82). |
|
30. |
Перевірна робота. Діалог (усно) |
|
|
Слово. Значення слова |
|
31. |
Аналіз перевірної роботи. Повторення й узагальнення знань і вмінь учнів про: лексичне значення слова. (впр. 83-86). |
|
32. |
Урок розвитку зв 'язного мовлення. Робота з деформованим текстом: переставляння частин тексту, додавання кінця (впр. 87). |
|
33- |
Повторення й узагальнення знань і вмінь учнів про морфемну будову слова; розрізнення слів, що належать до гнізда спільнокореневих і форм одного з таких слів. впр. 88-92). |
|
34 |
Спостереження за словами, що належать до різних частин мови та службовими словами, до яких не можна поставити питання. ( 93-96). |
|
35 |
Узагальнення й повторення вивченого. Переказування тексту |
|
|
Іменник |
|
36. |
Розшпрення уявлень про лексичне значення іменника(слова з абстрактним значенням: радість, сум, сміливість..) Повторення вивченого. (впр. 97-100). |
|
37. |
Іменники-синоніми, іменники-антоніми, багатозначність окремих іменників. Вживання іменників у прямому і переносному значеннях.(впр. 101- 104). |
|
38. |
Рід іменників. Віднесення іменників до одного з родів. Складання речень (впр. 105-108). |
|
39. |
Змінювання іменників за числами. (впр. 109-112). |
|
40. |
Урок розвитку зв’ язного мовлення. Робота з деформованим текстом (заміна недоречно повторюваних слів) (впр. 117). |
|
41. |
Змінювання іменників за відмінками. .Формування умінь ставити іменники в початкову форму.(впр. 113-116). |
|
42. |
Змінювання іменників за числами і відмінками. Редагування тексту (впр. 118-121). |
|
43. |
Перевірна робота. Диктант |
|
44. |
Аналіз перевірної роботи. Закінчення іменників жіночого роду на –а в родовому відмінку однини з основою на твердий та мякий приголосний та на (ж,ч, ш). (впр. 122-125). |
|
45. |
Закінчення іменників в орудному відмінку однини : закінчення -ею,-єю в іменниках жіночого роду. Закінчення ем,єм в іменниках чоловічого роду в орудному відмінку однини. Складання речень (впр. 126-133). |
|
46. |
Практичне засвоєння правопису закінчень найуживаніших іменників чоловічого роду на -ар, -яр у родовому й орудному відмінках однини (впр. 134-137). |
|
47. |
Спостереження над паралельними закінченнями іменників чоловічого роду — назв істот у давальному та місцевому відмінках однини (впр. 138-141). |
|
48. |
Урок розвитку зв ‘язного мовлення. Вибірковий переказ тексту з елементами опису (впр. 146). |
|
49. |
Форми іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини. Складання словосполучень (впр. 142-145). |
|
50. |
Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з], [ц], [с] перед закінченням -і в іменниках різного роду (впр. 147-150). |
|
51. |
Форми іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини 151-154) |
|
52. |
Закріплення чергування приголосних перед закінченням -і в іменниках різного роду. Робота з фразеологізмами і прислів’ями (впр. 155-157). |
|
53. |
Спостереження за явищами чергування кореневих [і] з [е] [о] в іменниках жіночого та чоловічого родів з основою на приголосний (впр. 158-161). |
|
54. |
Спостереження за закінченнями іменників у множині (таблиця відмінювання). Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині. (впр. 162-165). |
|
55. |
Розвиток умінь правильно використовувати прийменники з іменниками в різних відмінках.Засвоєння літературних форм іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по. (впр. 166- 169). |
|
56 |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання письмового висловлювання за прочитаним твором (впр. 173). |
|
57 |
Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів із розділу «Іменник» |
|
58. |
Перевірна робота. Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Іменник» |
|
|
Прикметник |
|
59. |
Аналіз перевірної роботи. Розвиток умінь упізнавати прикметники в тексті, спостереження за їх роллю у мовленні. (впр. 170-172). |
|
60. |
Прикметники-синоніми, прикметники-антноніми. Уживання прикметників у прямому та переносному значеннях (впр. 175-178). |
|
61. |
Спостереження за вживанням прикметників у текстах різних стилів: художньому і науковому (без термінів). Усний переказ тексту (впр. 179-182). |
|
62. |
Змінювання прикметників за родами й числами у сполученні з іменниками Родові закінчення прикметників. Розрізнення роду і числа прикметників у сполученнях з іменниками.(впр. 183-186). |
|
63. |
Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками (таблиця відмінювання) в однині та множині. Граматичне питання до прикметника у сполученні з іменником (впр. 187-190). |
|
64. |
Зіставлення закінчень прикметниківз основою на твердий та м’який приголосний в однині і множині.( (впр. 191-194). |
|
65. |
Урок розвитку зв ‘язного мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом (впр. 203). |
|
66. |
Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників. . (впр. 195-202) |
|
67 |
Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників. Утворення словосполучень. (202-204) |
|
68. |
Уживання ь перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини (впр. 204-207). |
|
69. |
Закріплення вживання знака м’якшення (ь) перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини (впр. 208-211). |
|
70. |
Доповнення речень прикметниками у відповідній відмінковій формі. Доповнення вірша прикметниками (216-219) |
|
71. |
Вимова й написання найуживаніших прикметників на - ський, -цькпй, -зький (впр. 220-223). |
|
72. |
Вживання відмінкових форм прикметників у множині (впр. 224-227). |
|
73 |
Урок розвитку зв ‘язного мовлення. Складання запрошення (впр. 232 |
|
74 |
Закріплення відмінювання прикметників у множині. Робота з прислів’ями. Усний переказ тексту (впр. 228-231). |
|
75 |
Побудова сполучень слів і речень із прикметниками, уведення їх у текст. (впр. 233-236). |
|
76 |
Побудова сполучень слів і речень із прикметниками. (впр. 237-240). |
|
77 |
Побудова сполучень слів і речень із прикметниками. Головні та другорядні члени речення. Складання тексту-розповіді за поданим початком (241-244) |
|
78 |
Доповнення речень і текстів прикметниками. (впр. 245-247). |
|
79 |
Доповнення речень і текстів прикметниками. Складання тексту-розповіді на тему «За що я дякую батькам» (впр. 248). |
|
80 |
Узагальнення і систематизація знань і вмінь із розділу «Прикметник» (впр. 249-252). |
|
81 |
Урок розвитку зв ’язного мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом (впр. 253). |
|
82 |
Перевірна робота. Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Прикметник» |
|
83 |
Аналіз перевірної роботи. Робота над помилками. |
|
Числівник |
||
84 |
Загальне уявлення про числівник як частину мови. Правильна вимова числівників. (254-257) |
|
85 |
Вимова та правопис найуживаніших числівників, уживання їх у мовленні. (258-261) |
|
86 |
Практичне засвоєння вимовляння і письма відмінкових форм окремих числівників (11,14,16,50,60,70,80,1000) Утворення словосполучень із числівниками.(впр. 262-265). |
|
87 |
Питання до кількісних і порядкових числівників. |
|
88 |
Словесні формули на означення часу протягом доби. Складання тексту-розповіді за малюнком і поданими словосполученнями (впр. 266-269). |
|
Займенник |
||
89. |
Займенник як частина мови. Роль займенників у тексті. Редагування тексту (впр. 270-273). |
|
90. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання тексту- розповіді з елементами міркування про прочитаний текст (впр. 274). |
|
91. |
Особові займенники. Вживання особових займенників у текстах. Складання словосполучень (впр. 275-279). |
|
92. |
Відмінювання особових займенників 1-ї та 2-ї особи однини й множини. Навчальний діалог (впр. 280-284). |
|
93. |
Відмінювання особових займенників 3-ї особи однини й множини. Робота з прислів'ями (впр. 285-288). |
|
94. |
Уживання займенників із прийменниками. Усний переказ тексту (впр. 289-296). |
|
95. |
Урок розвитку зв 'язного мовлення. Складання й записування зв'язаних між собою речень, які описують зміст малюнка (впр. 297). |
|
96. |
Удосконалення текстів, шляхом використання займенників замість лексичних повторів. Узагальнення й систематизація знань і вмінь учнів із розділу «Займенник» (впр. 298-301). |
|
97 |
Перевірна робота Диктант |
|
|
Дієслово |
|
98 |
Аналіз перевірної роботи. Дієслово як частина мови. Повторення вивченого. Роль дієслів у реченнях (впр. 302-305). |
|
99 |
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Багатозначні дієслова. Пряме й переносне значення дієслів. Складання тексту-опису на тему «Хмара» за опорними словами (впр. 306-309). |
|
100. |
Вживання дієслів у прямому і переносному значеннях. Утворення словосполучень дієслів з іменниками (впр. 310- 313). |
|
101 |
Побудова речень з однорідними присудками. Усний переказ тексту (впр. 314-317). |
|
102 |
Урок розвитку зв 'язного мовлення. Складання письмового висловлювання (розповіді) про ситуацію з життя класу (впр. 318). |
|
103. |
Спостереження за роллю дієслів у текстах розповідного та описового характеру. Складання тексту-опису на тему «Океан» за опорними словами (впр. 319-322). |
|
104. |
Неозначена (початкова) форма дієслова. Навчальне аудіювання. Робота з фразеологізмами (впр. 323-326). |
|
105. |
Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами й числами. Усний переказ тексту (впр. 327-331). |
|
106. |
Минулий час. Змінювання дієслів минулого часу за числами. Розбір дієслів за будовою (впр. 332-335). |
|
107. |
Теперішній час. Змінювання дієслів теперішнього часу за числами (впр. 336-339). |
|
108. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Детальний переказ тексту (за колективно складеним планом) (впр. 340). |
|
109. |
Майбутній час. Змінювання дієслів майбутнього часу за числами. Робота з прислів'ями (впр. 341-344). |
|
110. |
Змінювання дієслів теперішнього і майбутнього часу за особами. (344-348) |
|
111. |
Побудова речень із дієсловами теперішнього й майбутнього часу (впр. 349-352). |
|
112. |
Перевірка написання букв е, є, и, ї в особових закінченнях дієслів. Робота з прислів'ями (впр. 353-360). |
|
113. |
Урок розвитку зв 'язного мовлення. Складання тексту-опису за колективно складеним планом з опорою на допоміжні матеріали (впр. 361). |
|
114. |
Визначення часу й числа дієслів. Редагування тексту (впр. 362-365). |
|
115. |
Визначення часу й числа дієслів. Розбір дієслова як частини мови.(впр. 366-369). |
|
116 |
Дієслова на -ся. Вимова і правопис дієслів на -ся. Складання словосполучень (впр. 370-373). |
|
117 |
Розбір дієслова як частини мови. Узагальнення й систематизація знань і вмінь із розділу «Дієслово» (впр. 374-377). |
|
118 |
Перевірна робота. Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Дієслово» |
|
119 |
Аналіз перевірної роботи. Робота над помилками. |
|
Прислівник |
||
120. |
Прислівник як частина мови. Робота з прислів'ями (впр. 378-381). |
|
121 |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Удосконалення написаного тексту (впр. 382). |
|
122 |
Зв'язок прислівників із дієсловами. Складання речень. Навчальний діалог (впр. 383-390). |
|
123 |
Прислівники, близькі й протилежні за значенням. Роль прислівників-синонімів і прислівників-антонімів у мовленні (впр. 391-394) . Перевірна робота (списування). |
|
124 |
Поширення речень прислівниками. Усний переказ тексту (впр. 395-398). |
|
125 |
Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками. Письмо з пам'яті (впр. 399-402). |
|
126 |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Привітання до Дня матері (впр. 403). |
|
127 |
Спостереження за роллю прислівників у тексті. Складання речень із прислівниками (впр. 404-407). |
|
128 |
Вибір прислівників, що відповідають меті й типу висловлювання. Складання інструкції «Як спілкуватися по телефону». Узагальнення й систематизація знань і вмінь учнів із розділу «Прислівник» (впр. 408-411). |
|
129 |
Перевірна робота. Диктант |
|
Повторення вивченого |
||
130 |
Аналіз перевірної роботи. Що ми знаємо про текст, речення, слово (впр. 412-413). |
|
131 |
Що ми знаємо про іменник і прикметник. Утворення словосполучень (впр. 414-415). |
|
132 |
Перевірна робота. Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація |
|
133 |
Що ми знаємо про займенник і числівник. Усний переказ тексту (впр. 416-417). |
|
134 |
. Що ми знаємо про дієслово і прислівник (впр. 418-419). |
|
135 |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання письмового висловлювання (розповіді) з елементами опису (впр. 420). |
|
136 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|