Шкільний етап олімпіади з української мови .
4 клас 2019 -2020 н.р.
1. Запиши слова у дві колонки: 12б
а) слова з наголосом на другому складі;
б) слова з наголосом на першому складі.
Письменник, голуб, рибалка, адреса, осінь, цибуля, двері, учень, ялинка, єдність.
Із перших літер кожного слова склади частину прислів’я, допиши його
______ ________, а ___________ ____________ .
2. Перебудуй розповідне речення у спонукальне:
Миколка біля хати посадив калину.
Діти записали домашнє завдання у щоденник.
3. Випиши слова, які Вінні-Пух назвав кумедними. Постав наголос, запиши лексичне значення цих слів.
Мешкає в дереві наша сова, заржавів замок,
Чув я від неї кумедні слова: бо він під дощиком дуже замок”.
“Замок замкнула я на замок. От я й кажу геть усім наперед:
В замок не втраплю – Кращого слова немає, як мед!
4. На уроці учні добирали синоніми.
а)Іринка до слова огорожа дібрала такі: паркан,ворота, тин.
б) Іванко до слова будинок навів синоніми дім, хата, вітальня.
в)Ігор до слова абетка записав синоніми азбука, алфавіт, буква.
г) Дмитрик до слова заметіль запропонував слова-синоніми віхола, завірюха, хуртовина.
Хто з дітей помилився,виконуючи завдання?
5. Спиши, вставляючи пропущені орфограми.
В останньому реченні підкресли граматичну основу. Встанови зв’язок слів у цьому реченні.
Ш…рокі бе…краї простори. Ле…ке, м…яке повітря, напоєне сонячними променями. Воно ніби хв..люється, перел…вається ясною блакит…ю. Аромат ст…пових трав освіжає увесь простір.
6. Написати твір-міркування на тему : «Для чого я ходжу до школи» .