Українська мова
За підручником М. Вашуленка,
О. Мельничайко, Н. Васильківської
(І семестр – 4 години на тиждень;
ІІ семестр – 3години на тиждень)
№ |
Тема уроку |
Дата
|
І семестр |
||
1. |
Державний гімн України. Мова – жива скарбниця історії народу. (впр.1-5) |
|
2. |
Неперервне поповнення словникового складу мови. Старі й нові слова в мові. Сучасна українська мова. (впр.6-8) |
|
3. |
Усне і писемне мовлення. (впр.9-12) |
|
4. |
Культура мовлення і спілкування в різних мовленнєвих ситуаціях. Узагальнення знань і вмінь учнів із розділу «Мова і мовлення» (впр.13-17) |
|
Текст |
||
5. |
Закріплення поняття про будову тексту. Тема і мета висловлювання. Заголовок. (впр.18-20). |
|
6. |
Слова, найважливіші для висловлення думки в реченні, тексті. Навчальний діалог. (впр.21-24) |
|
7. |
Засобами зв’язку речень у тексті. Редагування тексту. (впр.25-28) |
|
8. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір на основі вражень від екскурсії «Краса осіннього лісу». |
|
9. |
Поділ тексту на частини. Складання плану. Спостереження за роллю абзаців у тексті. (впр.29-32) . |
|
10. |
Особливості змісту та побудови тексту – міркування. Складання тексту – міркування за поданим твердженням, доказом (доведенням) і висновком. (впр.33-36) |
|
11. |
Особливості текстів – описів. Мета цих текстів. Складання тексту- опису людини. Навчальний діалог. (впр.37-41) |
|
12. |
Порівняння художнього і наукового текстів. Складання тексту-міркування на тему «Чи можуть тварини спілкуватися?» (впр.42-45) |
|
13. |
Замітка до стінгазети. Колективне написання замітки на основі вражень від екскурсії. (впр.46-47) |
|
14. |
Вправляння у написанні листа. Навчальний діалог. (впр.48-49) |
|
15. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Переказ тексту «Ромашка». |
|
16. |
Особливості змісту та побудови есе. Узагальнення знань і вмінь учнів із розділу «Текст». |
|
17. |
Контрольна робота: списування. |
Тема |
Речення |
||
18. |
Аналіз перевірної роботи. Види речень за метою висловлювання та інтонацією. (впр.50-53) |
|
19. |
Основа речення. Зв’язок слів у реченні. (впр.54-57) |
|
20. |
Встановлення зв’язку слів у реченні. Складання речень за поданими схемами. (впр.58-62.) |
|
21. |
Однорідні члени речення. Головні і другорядні однорідні членах речення. Кома при однорідних членах речення. (впр.63-65) |
|
22. |
Поєднання однорідних членів речення за допомогою сполучників (впр.66-69). |
|
23. |
Складання речень з однорідними членами речення. Узагальнення знань і вмінь учнів із розділу «Речення». (впр.70-73) |
|
24. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Порівняльний опис «Береза і яблуня». |
|
25. |
Контрольна робота з мовної теми: «Мова і мовлення». «Текст». « Речення». |
Тема |
Слово. Значення слова. Частини мови |
||
26. |
Аналіз контрольної роботи. Слово. Значення слова. Складання речень. (впр.74-78) |
|
27. |
Будова слова. Добір спільнокореневих слів. Розбір слів за будовою (впр.79-83) |
|
28. |
Повторення вивченого про частини мови. Складання речень (впр.84-86) |
|
Іменник |
||
29. |
Повторення вивченого про іменник. Ознаки іменника як частини мови. Значення, в яких уживаються іменники в мовлені. (впр.87-91) |
|
30. |
Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Однозначні та багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників. Навчальний діалог. (впр.92-96) |
|
31. |
Рід і число іменників. (впр.97-99) |
|
32. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Обґрунтування вибору заголовку тексту. |
|
33. |
Відмінювання іменників. Початкова форма іменників. Складання тексту-розповіді. Письмо з пам′яті. (впр.100-106) |
|
34.
|
Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями. Редагування тексту. (впр.107-110) |
|
35. |
Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках різного роду в давальному і місцевому відмінках однини (впр.111-115) |
|
36. |
Чергування голосних у коренях іменників жіночого та чоловічого роду в однині. (впр.116-120) |
|
37. |
Закінчення іменників жіночого роду на – а (-я)в родовому відмінку однини. Поділ тексту на абзаци. (впр.121-124) |
|
38. |
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. Складання словосполучень. (впр.125-128) |
|
39. |
Правопис закінчень іменників жіночого і чоловічого роду в орудному відмінку однини. (впр.129-133) |
|
40. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Переказ тексту «Шкідливість куріння». |
|
41. |
Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на –р в орудному відмінку однини. Складання речень про професії. (впр.134-136) |
|
42. |
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини. Порівняння сполучень іменників (впр.137-140) |
|
43. |
Правопис закінчень іменників у множині. Таблиця відмінювання іменників у множині. Складання усної розповіді про тварин у зоопарку. (впр.141-146) |
|
44. |
Уживання іменників із прийменниками в різних відмінках. Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів із розділу «Іменник» (впр.147-150) |
|
45. |
Контрольна робота: письмовий переказ «Розумний їжак». |
Тема |
Прикметник |
||
46. |
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про прикметник як частину мови. Роль прикметників у мовленні. (впр.151-154) |
|
47. |
Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми та багатозначні прикметники. Пряме і переносне значення прикметників. (впр.155-159) |
|
48. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Розповідь з обґрунтуванням власної думки. |
|
49. |
Вживання прикметників у художніх і науково-популярних текстах. Порівняння текстів. (впр.160-162) |
|
50. |
Вправи на доцільне використання прикметників у мовленні. Спостереження за виражальними можливостями прикметників-антонімів у народних прислів′ях. (впр.163-167) |
|
51. |
Порівняння прикметників та іменників. Зв′язок прикметників з іменниками в реченні. Складання усної розповіді про прикметник за поданим планом. (впр.168-170) |
|
52. |
Визначення роду і числа прикметників у сполученні з іменниками. (впр.171-173) |
|
53. |
Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками. Правопис відмінкових закінчень прикметників в однині. (впр.174-178) |
|
54. |
Визначення відмінків прикметників у реченні. (впр.179-181) |
|
55. |
Вправи на визначення відмінка прикметників (у реченнях) за закінченням та відмінками іменника. Навчальний діалог. (впр.182-186) |
|
56. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Переказ тексту «Турботливий носоріг». |
|
57. |
Вимова і правопис прикметників із суфіксами –ськ-, -зьк-, -цьк- . (впр. 187-191) |
|
58. |
Уживання знака м′якшення (ь) перед закінченням прикметників. (впр.192-195) |
|
59. |
Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів. Написання тексту за поданими зачином і опорними словами. (впр.196-199) |
|
60. |
Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів. Усний опис картини природи. (впр.200-201) |
|
61. |
Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду. (впр.202-205) |
|
62. |
Контрольна робота: складання діалогу. |
|
63. |
Відмінювання прикметників у множині. Вживання різних відмінкових форм прикметників у множині. (впр.206-212). |
|
64. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Переказ тексту «Джерельце взимку». |
|
65. |
Контрольна робота: диктант (за завданнями адміністрації школи). |
|
66. |
Аналіз контрольної роботи. Письмовий переказ тексту «Вічнозелена гостя». Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів із розділу «Прикметник». (впр.213-215) |
Тема |
ІІ семестр Числівник |
||
67. |
Числівник як частина мови. (впр.216-219) |
|
68. |
Спостереження за функціональною роллю числівників у мовленні. Написання оголошення. (впр.220-223) |
|
69. |
Практичне ознайомлення з формами родового відмінка числівників 50, 60, 70, 80. Складання речень із числівниками. (впр.224-226) |
|
70. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Власна оцінка поведінки героїв прочитаного тексту «Дражнилка». |
|
71. |
Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів із розділу «Числівник». Складання усної розповіді про ластівку за фотоілюстраціями та запитаннями. (впр.227-230). |
|
Займенник |
||
72. |
Займенник як частина мови. Складання тексту-розповіді про займенник. (впр.231-234) |
|
73. |
Особові займенники. Складання речень за малюнками. (впр.235-239) |
|
74. |
Вживання особових займенників у текстах. Складання кінцівки твору. (впр.240-243) |
|
75. |
Відмінювання особових займенників. Складання речень зі словами ввічливості. (впр.244-250) |
|
76. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Докладний переказ тексту «Життя в зимовому лісі». |
|
77. |
Написання займенників із прийменниками. Форми займенників у 3-ій особі однини і множини в орудному відмінку. (впр.251-255) |
|
78. |
Роль займенників у текстах. Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів із розділу «Займенник». (впр.256-260) |
|
79. |
Контрольна робота з мовної теми: «Числівник». «Займенник». |
Тема |
Дієслово |
||
80. |
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про дієслово. Роль дієслів у реченні. (впр.261-264) |
|
81. |
Дієслова – синоніми і дієслова-антоніми. Пряме і переносне значення дієслів. (впр.265-269) |
|
82. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-міркування «Чому я люблю Батьківщину». |
|
83. |
Побудова речень з однорідними присудками. Доповнення тексту казки дієсловами. (впр.270-274) |
|
84. |
Роль дієслів у текстах-розповідях і текстах-описах. (впр.275-278) |
|
85. |
Неозначена (початкова) форма дієслова. Робота з прислів′ями і приказками. (впр.279-281) |
|
86. |
Змінювання дієслів за часами. Складання речень із різними часовими формами дієслів. (впр.282-285) |
|
87. |
Змінювання дієслів за числами. (впр.286-289) |
|
88. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Стислий переказ тексту «Дві груші й одна». |
|
89. |
Дієслова теперішнього часу. Змінювання дієслів теперішнього часу за числами. Дієслова, вжиті у переносному значенні. (впр.290-294) |
|
90. |
Дієслова майбутнього часу. Змінювання дієслів майбутнього часу за числами. (впр.295-298) |
|
91. |
Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів минулого часу за числами. (впр.310-314) |
|
92. |
Дієслова на –ся. Вимова і правопис дієслів на –ся. (впр.315-318) |
|
93. |
Повторення вивченого про дієслово. Розбір дієслова як частини мови. Узагальнення і систематизація знань і вмінь із розділу «Дієслово». (впр.319-322) |
|
94. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Творчий переказ тексту «Правда буває гірша за неправду». |
|
95. |
Контрольна робота: диктант. |
|
Прислівник |
||
96. |
Аналіз перевірної роботи. Прислівник як частина мови. (впр.323-325) |
|
97. |
Роль прислівників-синонімів у мовленні. Складання письмової розповіді про веселку. (впр.325-327) |
|
98. |
Роль прислівників-антонімів у мовленні. (впр.328-331) |
|
99. |
Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками. Складання усного висловлювання за поданим початком. (впр.332-335) |
|
100. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Вибірковий переказ тексту «В гостях у весни». |
|
101. |
Роль однорідних членів речення, виражених прислівниками. Усне продовження казки. (впр.336-338) |
|
102. |
Роль прислівників у художніх та науково-попурярних текстах. Складання письмового опису ранньоквітучої рослини (на вибір). (впр.339-341) |
|
103. |
Правопис найуживаніших прислівників. Робота з афоризмами і народними прикметниками. (впр.342-345) |
|
104. |
Порівняльна характеристика прислівників з іншими частинами мови. Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів із розділу «Прислівник». (впр.346-350) |
|
105. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір з обґрунтуванням власної думки «Моя улюблена телепередача». |
|
106. |
Контрольна робота з мовної теми «Дієслово». «Прислівник». |
Тема |
Повторення вивченого в 1-4 класах |
||
107. |
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про текст, основну думку тексту, заголовок. (впр.351-353) |
|
108. |
Повторення вивченого про звуки мовлення, позначення їх буквами. Звуко-буквений аналіз слів. Усний твір. (впр.354-358) |
|
109. |
Повторення вивченого про спільнокореневі слова, будову слів. Складання розповіді за поданими словами. (впр.359-362) |
|
110. |
Повторення вивченого про частини мови. Розбір речень за частинами мови. (впр.363-366) |
|
111. |
Контрольна робота: диктант. |
|
112. |
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про види речень за метою висловлювання та інтонацією. Однорідні члени речення (впр.367-373) |
|
113. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір з обґрунтуванням своєї думки «Моя заповітна мрія». |
|
114. |
Державна підсумкова атестація. |
|
115. |
Повторення вивченого про функціональне значення в мовленні різних частин мови. (впр.374-378) |
|
116. |
Повторення вивченого про зв′язок слів у реченні. Виконання навчальних і контрольних завдань. (впр.379-381) |
|
117. |
Контрольна робота: списування |
|
118. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Докладний переказ тексту «Біла пір՚їнка». |
|
119. |
Узагальнення знань учнів. Складання усної розповіді про літні канікули. Виконання навчальних і контрольних завдань. Підсумок за рік. |
Тема |