КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 7 КЛАС
На основі програми «Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання» (зі змінами 2017 р.), програму підготували: О. М. Ніколенко, К. В. Таранік-Ткачук,
С. П. Фоміна, О. В. Ревнивцева, Т. П. Сегеда, Н. В. Оніщенко. Підручник «Зарубіжна література» (автор: Н. Р. Міляновська. – Астон, 2015; автор: Євгенія Волощук, Євгенія Слободянюк. – Київ: Генеза, 2015)
70 годин, 2 години на тиждень.
З них 56 годин – текстуальне вивчення творів,
4 години на уроки розвитку мовлення;
4 години – позакласне читання;
6 годин – резервний час.
Семестр |
Контрольні роботи |
Розвиток мовлення |
Позакласне читання |
Напам’ять |
Прим. |
|
Різні форми контролю |
Контрольний класний твір |
|||||
І |
3 |
1 |
2 (1у+1п) |
3 |
2 |
|
ІІ |
4 |
0 |
2 (1у+1п) |
2 |
1 |
|
Рік |
7 |
1 |
4 |
5 |
3 |
|
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА
Параметри перевірки |
Кількість за програмою |
Дати проведення |
||
|
1 с. |
2 с. |
1 с. |
2 с. |
Контрольна робота за темою № 1. Тестові завдання |
1 |
|
|
|
Контрольна робота за темою № 2. Тести |
1 |
|
|
|
Контрольна робота за темою № 3. Класний твір |
1 |
|
|
|
Контрольна робота за темою № 4. Тести |
|
1 |
|
|
Контрольна робота за темою № 5. Тестові завдання |
|
1 |
|
|
Контрольна робота за темою № 6. Тестові завдання |
|
1 |
|
|
Контрольна робота за темою № 7. Тестові завдання |
|
1 |
|
|
Уроки розвитку мовлення |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
|
|
Уроки позакласного читання |
3 |
2 |
|
|
Напам’ять |
0 |
1 |
|
|
Перевірка зошитів |
|
|
|
|
Загальна кількість показників КР |
2 |
2 |
|
|
І семестр
№
|
Тема уроку |
7-А Ср, пт |
7-Б Ср, пт |
7-В Пн, пт |
ВСТУП |
|
|||
1 |
Таємниці перекладацькоїмайстерності |
01.09 |
01.09 |
|
2 |
Повторення вивченого під час дистанційного навчання матеріалу. |
06.09 |
06.09 |
|
БИЛИНИ І БАЛАДИ |
|
|||
3 |
Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський). Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Традиційні фольклорні елементи (повтори, гіперболи, постійні епітети) у билині. Теорія літератури: билина як жанр. Гіпербола. |
08.09 |
08.09 |
|
4 |
Втілення людських чеснот в образах героїв билин. Ідеал воїна-захисника в билині. |
13.09 |
13.09 |
|
5 РМ 1(п) |
Розвиток мовлення (письмово) № 1. Твір-розповідь із елементами опису за картиною В. Васнецова «Три богатирі». Зображення героїв билин у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.). |
15.09 |
15.09 |
|
6 |
Балада як жанр фольклору. Характерні ознаки фольклорної балади. «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ. Теорія літератури: балада (фольклорна). |
20.09 |
20.09 |
|
7 |
«Як Робін Гуд став розбійником». Ідея свободи і служіння народові. |
22.09 |
22.09 |
|
8 |
Образ народного захисника Робіна Гуда. |
27.09 |
27.09 |
|
9 |
Балада як жанр літератури. Характерні ознаки літературної балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність. Теорія літератури: балада (літературна). |
29.09 |
29.09 |
|
10 |
Адам Міцкевич (1798-1855) і Україна. Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі «Світязь». |
04.10 |
04.10 |
|
11 |
Символічні образи, елементи фольклору (українські образи й мотиви) в баладі. Теорія літератури: поняття про символ. |
06.10 |
06.10 |
|
12 |
Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору. |
11.10 |
11.10 |
|
13 УПЧ №1 |
Позакласне читання № 1. Людмила Уліцька «Паперова перемога» та Шерон Дрейпер «За межею». |
13.10 |
13.10 |
|
14 ТР 1 |
Контрольна робота № 1. Вступ. Билини і балади (тестування). |
18.10 |
18.10 |
|
ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ |
|
|||
15 |
Вальтер Скотт (1771-1832) – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». Теорія літератури: поглиблення понять про роман (історичний роман). |
20.10 |
20.10 |
|
16 |
Історичний колорит роману «Айвенго» та засоби його створення. Теорія літератури: початкові поняття про художній час, художній простір. |
01.11 |
01.11 |
|
17 |
Динаміка сюжету і гумор в романі «Айвенго». Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. |
03.11 |
03.11 |
|
18 |
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагільбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки. |
08.11 |
08.11 |
|
19 РМ 2(у) |
Розвиток мовлення (усно) № 2. Порівняння образів персонажів (Бріана де Буагільбера і Айвенго, леді Ровени і Ребекки). Зіставлення романі Вальтер Скотта з його втіленням у мистецтві (кіно, театр, ілюстрації та ін.). |
10.11 |
10.11 |
|
20 |
Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. Друга світова війна у європейській поезії К. І. Галчинський «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте», А. Маргул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд». |
15.11 |
15.11 |
|
21 Напам’ять |
Друга світова війна у європейській поезії Б. І Вайсглас «Круки» Виразне читання напам’ять поезії про війну (на вибір учня). |
17.11 |
17.11
|
|
22 |
Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі» |
22.11 |
22.11 |
|
23 |
Протиставлення сили дружби і кохання світу насильства. |
24.11 |
24.11 |
|
24 |
Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору. |
29.11 |
29.11 |
|
25 ТР 2 |
Контрольна робота № 2. Історичне минуле в літературі (тестування). |
01.12 |
01.12 |
|
ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ |
|
|||
26 |
Джеймс Олдрідж (1918-2015). Оповідання «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Образи Бена й Деві, художні засоби їх створення. |
06.12 |
06.12 |
|
27 |
Символічність назви оповідання. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей. |
08.12 |
08.12 |
|
28 Напам’ять |
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Якщо…». Проблема духовного випробування людини. Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея. Виразне читання напам’ять. Теорія літератури: поглиблення понять про вірш. |
13.12 |
13.12 |
|
29 |
«Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу і Заходу в баладі. Антитези у творі. Теорія літератури: поглиблення понять балада (літературна), вірш, антитеза. |
15.12 |
15.12 |
|
30 |
Ідея миру і дружби в баладі. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син). |
20.12 |
20.12 |
|
31 ТР 3 твір |
Контрольна робота №3 Контрольний твір. Звернення до нащадків «Якщо…» |
22.12 |
22.12 |
|
32 УПЧ 2 |
Позакласне читання № 2. У. Старк «Маленька книжка про любов» |
27.12 |
27.12 |
|
Для вивчення напам’ять:
IІ семестр
№
|
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
Дружба і кохання |
|||
33 |
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). «19 жовтня 1825 року». Уславлення дружби й вірності у вірші. Авторські спогади й роздуми у творі. |
12.01 |
|
34 |
Олександр Грін (1880-1932). Основний конфлікт повісті-феєрії «Пурпурові вітрила». |
15.01 |
|
35 |
Сенс поєднання реального й фантастичного в повісті Олександра Гріна «Пурпурові вітрила». |
19.01 |
|
36 |
Система образів повісті-феєрії Олександра Гріна, місце Ассоль і Грея в ній. Символіка образу пурпурових вітрил. |
22.01 |
|
37 |
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Роберт Бернс «Любов». |
26.01 |
|
38 |
Поєднання світу людини й світу природи у відображенні найкращих людських почуттів у вірші Генріха Гейне «Коли настав чудовий май…». |
29.01 |
Зошит |
39 |
Тема вірності й любові у вірші Костянтина Симонова «Жди мене…». |
02.02 |
|
40 |
Твір. Ліричне есе на основі вивчених творів про дружбу й кохання. |
05.02 |
|
41 |
Виразне читання напам’ять віршів сучасних зарубіжних поетів про дружбу й кохання. |
09.02 |
Напам’ять |
42 КР 3 Тем. |
Контрольна робота № 4. Дружба і кохання (тестування). |
12.02 |
|
Літературний детектив |
|||
43 |
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. |
16.02 |
|
44 |
Едгар Аллан По (1809-1849) – засновник жанру детективу у світовій літературі. Особливості сюжету й композиційної будови повісті «Золотий жук». |
19.02 |
|
45 |
Особливості створення й функціонування системи образів у літературному детективі: Легран, Джупітер, оповідач. |
23.02 |
|
46 |
Артур Конан Дойл (1859-1930) – відомий автор класичних детективів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету й композиції оповідань про Шерлока Холмса (на прикладі «Пістрявої стрічки»). |
26.02 |
Зошит |
47 |
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». |
02.03 |
|
48 |
Шерлок Холмс і доктор Ватсон. Сутність і сила «дедуктивного методу» Холмса, сенс і художні засоби його протиставлення мисленню пересічної людини. |
05.03 |
|
49 |
Позакласне читання № 4. Герберт Уеллс «Машина часу». |
09.03 |
ПЧ 4 |
50 |
Розвиток мовлення (письмово) № 3. Написання власної детективної історії. |
12.03 |
РМ 3 |
51 |
Контрольна робота № 5. Літературний детектив (тестування). |
16.03 |
КР 4 Тем. |
Світова новела |
|||
52 |
Новела як літературний жанр. О. Генрі (1862-1910) – майстер світової новели. Провідні проблеми новели «Останній листок». Образи Сью і Джонсі, їх динаміка. |
19.03 |
|
53 |
Новела «Останній листок» – гімн людині, здатній на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана. |
30.03 |
Зошит |
54 |
Моральні цінності в новелі О. Генрі «Дари волхвів». |
02.04 |
|
55 |
Герберт Джордж Уеллс (1866-1946). «Чарівна крамниця». Особливості фантастичного світу в новелі. |
06.04 |
|
56 |
Світ очима дітей і дорослих у новелі. |
06.04 |
|
57 |
Рюноске Акутагава (1892-1927). Філософський зміст новели «Павутинка». |
09.04 |
|
58 |
Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі. |
13.04 |
|
59 |
Розвиток мовлення (усно) № 4. Створення фанфіку на основі творів О. Генрі, Герберта Уеллса та Рюноске Акутагави |
16.04 |
РМ 4 |
60 |
Контрольна робота № 6. Світова новела (тестування). |
20.04 |
КР 5 Тем. |
Сучасна література. Я і світ. |
|||
61 |
Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула». |
23.04 |
|
62 |
Поєднання елементів казки і детективу у творі. |
27.04 |
|
63 |
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. |
30.04 |
Зошит |
64 |
Роль художнього прийому чаклунства у творі. |
07.05 |
|
65 |
Айзек Азімов (1920-1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини і людства. |
11.05 |
|
66 |
Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. |
14.05 |
|
67 |
Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей. |
18.05 |
|
68 |
Контрольна робота № 7. Сучасна література. Я і світ (тестування). |
21.05 |
КР 6
|
69 |
Позакласне читання № 5. Анна Гавальда. «35 кіло надії». Провідні ідеї твору та особливості їх художнього втілення. |
25.05 |
ПЧ 5 |
70 |
Узагальнення і систематизація вивченого. Презентація курсу «Зарубіжна література», 8 клас. Рекомендації на літо щодо розвитку читацьких компетенцій учнів. |
28.05 |
Зошит Тем. |
Для вивчення напам’ять: