№ з/п |
Тема |
Кількість годин |
Дата |
Примітка |
ІІ семестр |
||||
Розділ 3. Світ природи Тема 1. Ми — дослідники |
||||
113 |
Об’єкти та їх властивості |
1 |
|
|
114 |
Групи об’єктів |
1 |
|
|
115 |
Об’єкти і явища. Світлові явища |
1 |
|
|
116 |
Етапи дослідження (дослід з яблуком, досліджуємо тінь) |
1 |
|
|
117 |
Театр тіней |
1 |
|
|
118 |
Мозаїка завдань до теми |
1 |
|
|
119 |
Повтори і пригадай |
1 |
|
|
120 |
Закріплення знань, умінь і навичок. Самостійна робота |
1 |
|
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти: Я пізнаю природу - ставить запитання; - пояснює, чому обрав / -ла певну проблему природничого змісту як дослідницьку; - окреслює проблему, перш ніж її вирішувати; - пояснює, навіщо він / вона виконує спостереження або дослід природничого змісту; - прогнозує результат спостереження / досліду; - порівнює здобутий результат із припущенням; - висуває власні гіпотези; - складає план дослідження; - планує самостійне спостереження/ експеримент - пояснює, навіщо необхідно визначати послідовність кроків у дослідженні; - добирає відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади - проводить дослідження за природним об’єктом / явищем, описує його перебіг; застосовує відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади; - виготовляє моделі для досліджень; - спостерігає за об’єктами досліджень; - описує властивості об’єктів дослідження; - встановлює зв’язки між об’єктами і явищами природи; - з’ясовує, за яких умов відбуваються зміни - узагальнює результати досліджень - робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем або самостійно - переконує у правильності здобутих результатів і зроблених висновків - аналізує умови та послідовність кроків, здійснюючи дослідження - порівнює різні методи дослідження - виявляє причини невдач і пропонує шляхи їх виправлення - оцінює чинники, які привели до успіху - дотримується правил безпеки під час проведення спостережень та дослідів - застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи - готує повідомлення / презентації і представляє їх Взаємодіємо усно - обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених - зіставляє почуте з власним досвідом - передає зміст усного повідомлення - передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць - виокремлює інформацію для створення власного висловлення з конкретною метою (усне оголошення, усний відгук, усний стислий переказ - систематизує та узагальнює необхідну інформацію] - вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями - спостерігає за діалогом, де висловлюються різні погляди на предмет обговорення, підтримує одну з точок зору - створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/ прочитаного Читаємо - зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом [4 МОВ 2-2.1-9] - висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) Числа. Дії з числами - виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях - знаходить значення числового виразу - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації - планує розв’язування проблемної ситуації - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації Комунікація та співпраця - виконує роль, яку пропонує група в результаті обговорення - отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту Технічна творчість та техніка - самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, інструментів та пристосувань з гострими частинами) - розмірковує над результатом власної діяльності та презентує її - самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу з готових елементів (використання металевих, дерев’яних чи пластмасових конструкторів; готових елементів з паперу, пластику, деревини, пінопласту та інших для макетування)
|
||||
Тема 2. Досліджуємо космос |
||||
121 |
Небесні тіла |
1 |
|
|
122 |
Хто досліджує космос. Сузір’я |
1 |
|
|
123 |
Сонце - джерело енергії. Сонячні панелі |
1 |
|
|
124 |
Парад планет (виготовляємо модель Сонячної системи) |
1 |
|
|
125 |
Проблема космічного сміття |
1 |
|
|
126 |
Мозаїка завдань до теми |
1 |
|
|
127 |
Повтори і пригадай |
1 |
|
|
128 |
Закріплення знань, умінь і навичок. Самостійна робота |
1 |
|
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти: Я пізнаю природу - спостерігає за зоряним небом - застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи - готує повідомлення / презентації і представляє їх - порівнює природні об’єкти за розміром, масою, кількістю тощо Я у природі - розрізняє джерела енергії (відновлювані й невідновлювані) - пояснює корисність застосування відновлюваних джерел енергії - пояснює, що не всі матеріали, створені людиною, корисні для довкілля - пропонує та обґрунтовує власну ідею розв’язання проблеми Взаємодіємо усно - обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених - зіставляє почуте з власним досвідом - передає зміст усного повідомлення - передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць - виокремлює інформацію для створення власного висловлення з конкретною метою (усне оголошення, усний відгук, усний стислий переказ) - систематизує та узагальнює необхідну інформацію - вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями - спостерігає за діалогом, де висловлюються різні погляди на предмет обговорення, підтримує одну з точок зору - створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/ прочитаного Читаємо - зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом - висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) Числа. Дії з числами - виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях - знаходить значення числового виразу - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації - планує розв’язування проблемної ситуації - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації Комунікація та співпраця - виконує роль, яку пропонує група в результаті обговорення; - отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту; Моя цифрова творчість - створює прості мультимедійні продукти за підтримки вчителя/ вчительки, членів сім’ї або інших учнів Технічна творчість та техніка - самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, інструментів та пристосувань з гострими частинами) - розмірковує над результатом власної діяльності та презентує її; - самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу з готових елементів (використання металевих, дерев’яних чи пластмасових конструкторів; готових елементів з паперу, пластику, деревини, пінопласту та інших для макетування - самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, інструментів та пристосувань з гострими частинами) |
||||
Тема 3. Планета Земля |
||||
129 |
Карти і глобус - моделі Землі |
1 |
|
|
130 |
Як змінюються пори року? Досліджуємо календар |
1 |
|
|
131 |
Як день змінює ніч |
1 |
|
|
132 |
Сонцестояння та рівнодення |
1 |
|
|
133 |
Виготовляємо модель Землі |
1 |
|
|
134 |
Мозаїка завдань до теми |
1 |
|
|
135 |
Повтори і пригадай |
1 |
|
|
136 |
Закріплення знань, умінь і навичок. Самостійна робота |
1 |
|
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти: Я пізнаю природу - виготовляє моделі для досліджень - правильно використовує пристрої для пошуку і здобуття інформації природознавчого змісту; - застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи; Я у природі - використовує матеріали (пластмасу, гуму, скло, метал, папір) відповідно до їхніх властивостей Взаємодіємо усно - обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених - зіставляє почуте з власним досвідом - передає зміст усного повідомлення - передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць - виокремлює інформацію для створення власного висловлення з конкретною метою (усне оголошення, усний відгук, усний стислий переказ) - систематизує та узагальнює необхідну інформацію - спостерігає за діалогом, де висловлюються різні погляди на предмет обговорення, підтримує одну з точок зору - створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/ прочитаного Читаємо - зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом - висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) Числа. Дії з числами - виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях - знаходить значення числового виразу - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації - планує розв’язування проблемної ситуації використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації Я у світі інформації - заповнює шаблони, схеми за наведеним зразком; - називає оригінальні відповідники інформаційних та реальних моделей (глобус як модель Землі, автомобільні моделі, план приміщення тощо); - експериментує з доступними моделями, фіксує зміни, що відбуваються, прогнозує результат експерименту - переводить задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу (текстову у графічну, у короткий запис тощо) Технічна творчість та техніка - самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, інструментів та пристосувань з гострими частинами) - розмірковує над результатом власної діяльності та презентує її - самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу з готових елементів (використання металевих, дерев’яних чи пластмасових конструкторів; готових елементів з паперу, пластику, деревини, пінопласту та інших для макетування - самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами (використання паперу, ниток, тканини, природного матеріалу, пластиліну, пласких матеріалів; склеювання, складання, зв’язування тощо) - аргументує вибір моделі, яку він/вона сконструював/ла, спираючись на запитання дорослих Світ технологій - економно використовує матеріали під час виготовлення виробу - сортує побутові відходи, дотримуючись відповідних правил - самостійно створює виріб, повторно використовуючи матеріали (вироби з пластику, паперу, тканини, фольги та інше) - аргументує доцільність вторинного використання матеріалів та використовує їх для виготовлення виробів |
||||
Тема 4. План і карта |
||||
137 |
Які бувають карти |
1 |
|
|
138 |
План місцевості. Умовні позначення |
1 |
|
|
139 |
Виготовлення моделі космічної адреси |
1 |
|
|
140 |
Сторони горизонту |
1 |
|
|
141 |
Орієнтування на місцевості |
1 |
|
|
142 |
Мозаїка завдань до теми |
1 |
|
|
143 |
Повтори і пригадай |
1 |
|
|
144 |
Діагностувальна робота «Ми – дослідники. Планета Земля. План і карта» |
1 |
|
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти: Я пізнаю природу - спостерігає за зоряним небом; - встановлює зв’язки між об’єктами і явищами природи; - правильно використовує пристрої для пошуку і здобуття інформації природознавчого змісту; - орієнтується на місцевості за Сонцем, компасом, місцевими ознаками - визначає сторони горизонту - читає (тлумачить) план і карту Взаємодіємо усно - обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених - зіставляє почуте з власним досвідом - передає зміст усного повідомлення - передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць - виокремлює інформацію для створення власного висловлення з конкретною метою (усне оголошення, усний відгук, усний стислий переказ) - систематизує та узагальнює необхідну інформацію; - вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями - спостерігає за діалогом, де висловлюються різні погляди на предмет обговорення, підтримує одну з точок зору - створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/ прочитаного Читаємо - зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом - висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) - виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях - знаходить значення числового виразу - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації - планує розв’язування проблемної ситуації - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації Я у світі інформації - виконує кодування / розкодування повідомлень за запропонованим правилом Технічна творчість та техніка - самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, інструментів та пристосувань з гострими частинами) - розмірковує над результатом власної діяльності та презентує її - самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу з готових елементів (використання металевих, дерев’яних чи пластмасових конструкторів; готових елементів з паперу, пластику, деревини, пінопласту та інших для макетування) |
||||
Тема 5. Земна кора |
||||
145 |
Аналіз діагностувальної роботи. Внутрішня будова Землі |
1 |
|
|
146 |
Досліджуємо причини вулканів, землетрусів, цунамі |
1 |
|
|
147 |
Дослідження вулкана |
1 |
|
|
148 |
Створення моделі вулкана |
1 |
|
|
149 |
Форми рельєфу |
1 |
|
|
150 |
Мозаїка завдань до теми |
1 |
|
|
151 |
Повтори і пригадай |
1 |
|
|
152 |
Закріплення знань, умінь і навичок. Самостійна робота |
1 |
|
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти: Я пізнаю природу - читає (тлумачить) план і карту Технічна творчість та техніка - самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу з готових елементів (використання металевих, дерев’яних чи пластмасових конструкторів; готових елементів з паперу, пластику, деревини, пінопласту та інших для макетування) - самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами - самостійно створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом із використанням паперу, картону, ниток, природних матеріалів (предметні та сюжетні аплікації з природного матеріалу, нескладні сюжетні композиції, вироби в техніці орігамі, макети виробів із штучних матеріалів та картону, вироби об’ємної форми з паперу) - ріже ножицями по прямій, кривій та ламаній лініях за запропонованим зразком (шаблоном) нитки, папір, картон Взаємодіємо усно - зважає на ситуації спілкування: враховує умови, учасників, мету - обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених - передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць - прогнозує, як відібрану інформацію можна використати корисно - систематизує та узагальнює необхідну інформацію - визначає головну думку тексту - використовує різні форми візуалізації (малюнки, графіки,схеми, таблиці) для супроводу своїх поглядів під час презентації, щоби привернути увагу слухачів Взаємодіємо письмово - створює самостійне письмове висловлення на теми, які цікавлять, зважаючи на мету та адресата Числа. Дії з числами - обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок) - планує розв’язування проблемної ситуації - аналізує проблемну ситуацію з огляду на достатність чи надлишковість наявних даних Робота з даними - читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах - описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою - представляє дані за допомогою таблиць, схем, стовпчикових та кругових діаграм - використовує на практичному рівні різні способи подання конкретних даних Комунікація та співпраця - складає план виконання роботи з допомогою вчителя / вчительки - визначає відмінності ролей у групі - розподіляє ролі в групі з переліку ролей, які надає вчитель / учителька - виконує роль, яку пропонує група в результаті обговорення - отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту - надає конструктивний зворотний зв’язок, пояснює, чому важливо працювати разом |
||||
Тема 6. Скарби Землі |
||||
153 |
Гірські породи і мінерали |
1 |
|
|
154 |
Походження гірських порід. Властивості корисних копалин |
1 |
|
|
155 |
Декор з каміння і піску |
1 |
|
|
156 |
Ґрунти |
1 |
|
|
157 |
Захист ґрунтів |
1 |
|
|
158 |
Мозаїка завдань до теми |
1 |
|
|
159 |
Повтори і пригадай |
1 |
|
|
160 |
Закріплення знань, умінь і навичок. Самостійна робота |
1 |
|
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти: Моя культурна спадщина - описує віртуальну подорож до об’єктів культурної спадщини рідного краю, України, світу, ілюструючи її світлинами Я пізнаю природу - ставить запитання - окреслює проблему, перш ніж її вирішувати - проводить дослідження за природним об’єктом / явищем, описує його перебіг - застосовує відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади - досліджує ґрунт своєї місцевості, його склад (воду, пісок, глину тощо) - робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем або самостійно - пояснює користь рослин, тварин для власного життя - порівнює природні об’єкти за розміром, масою, кількістю тощо - відповідально діє в природі - визначає важливість того, що вивчає про довкілля - висловлює свою думку стосовно того, що вивчає про довкілля, обґрунтовує її - пояснює взаємозв’язки між об’єктами живої і неживої природи Технічна творчість та техніка - самостійно створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом із використанням паперу, картону, ниток, природних матеріалів (предметні та сюжетні аплікації з природного матеріалу, нескладні сюжетні композиції, вироби в техніці орігамі, макети виробів із штучних матеріалів та картону, вироби об’ємної форми з паперу) - оздоблює виріб за зразком та власним задумом бісером, лелітками, тасьмою, стрічками та іншими матеріалами - самостійно створює виріб, повторно використовуючи матеріали (вироби з пластику, паперу, тканини, фольги та інше) - аргументує доцільність вторинного використання матеріалів та використовує їх для виготовлення виробів - розмірковує над результатом власної діяльності та презентує її - описує, аргументуючи свою думку, чого хотів / -ла досягти Взаємодіємо усно - зважає на ситуації спілкування: враховує умови, учасників, мету - обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених - передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць - прогнозує, як відібрану інформацію можна використати корисно - систематизує та узагальнює необхідну інформацію - визначає головну думку тексту - використовує різні форми візуалізації (малюнки, графіки, схеми, таблиці) для супроводу своїх поглядів під час презентації, щоби привернути увагу слухачів Взаємодіємо письмово - створює самостійне письмове висловлення на теми, які цікавлять, зважаючи на мету та адресата Числа. Дії з числами - обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок) - планує розв’язування проблемної ситуації - аналізує проблемну ситуацію з огляду на достатність чи надлишковість наявних даних Робота з даними - читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах - представляє дані за допомогою таблиць, схем, стовпчикових та кругових діаграм - використовує на практичному рівні різні способи подання конкретних даних Комунікація та співпраця - складає план виконання роботи з допомогою вчителя / вчительки - визначає відмінності ролей у групі - розподіляє ролі в групі з переліку ролей, які надає вчитель / учителька - виконує роль, яку пропонує група в результаті обговорення - надає конструктивний зворотний зв’язок, пояснює, чому важливо працювати разом |
||||
Тема 7. Досліджуємо воду |
||||
161 |
Водні об’єкти та явища |
1 |
|
|
162 |
Агрегатні стани води |
1 |
|
|
163 |
Небезпечні природні явища |
1 |
|
|
164 |
Вода – розчинник |
1 |
|
|
165 |
Вирощуємо кристали з розчину |
1 |
|
|
166 |
Мозаїка завдань до теми |
1 |
|
|
167 |
Повтори і пригадай |
1 |
|
|
168 |
Закріплення знань, умінь і навичок. Самостійна робота |
1 |
|
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти: Я пізнаю природу - пояснює, навіщо він / вона виконує спостереження або дослід природничого змісту - прогнозує результат спостереження /досліду - порівнює здобутий результат із припущенням - планує самостійне спостереження/ експеримент - добирає відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади - проводить дослідження за природним об’єктом / явищем, описує його перебіг - застосовує відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади - спостерігає за об’єктами досліджень - досліджує воду, її три стани, властивості: температуру плавлення льоду та кипіння - досліджує воду як розчинник - розрізняє розчинні й нерозчинні у воді речовини - робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем або самостійно - визначає загрози таких природних явищ, як гроза, ураган, паводок, пожежа Взаємодіємо усно - зіставляє почуте з власним досвідом; - передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць; - створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/ прочитаного; - обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених - передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць - виокремлює інформацію для створення власного висловлення з конкретною метою (усне оголошення, усний відгук, усний стислий переказ) - систематизує та узагальнює необхідну інформацію - вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями спостерігає за діалогом, де висловлюються різні погляди на предмет обговорення, підтримує одну з точок зору Читаємо знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання - прогнозує орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів, анотації, невербальної інформації (ілюстрації, таблиці, схеми, графіки тощо) - знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання - відтворює фактичну інформацію з тексту добирає і впорядковує потрібну інформацію з таблиць, графіків, схем тощо - висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) Числа. Дії з числами - планує розв’язування проблемної ситуації - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації Робота з даними - читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах Моя цифрова творчість - визначає логічну послідовність подій - складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису - заповнює, доповнює таблицю інформацією на основі спостережень у для власної чи групової діяльності чи вимірювань - експериментує з доступними моделями, фіксує зміни, що відбуваються, прогнозує результат експерименту Технічна творчість та техніка - самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу (за зразком та за власним задумом), зіставляючи їх властивості: папір, пластилін, полімерна глина чи солене тісто, тканина, нитки; неткані, - самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами (використання паперу, ниток, тканини, природного матеріалу, пластиліну,пласких матеріалів; склеювання, складання, зв’язування тощо) природні та інші матеріали - планує послідовність технологічних операцій із використанням технологічних карт - самостійно створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом із використанням паперу, картону, ниток, природних матеріалів (предметні та сюжетні аплікації з природного матеріалу, нескладні сюжетні композиції, вироби в техніці орігамі, макети виробів із штучних матеріалів та картону, вироби об’ємної форми з паперу) |
||||
Тема 8. Атмосфера |
||||
169 |
Будова атмосфери |
1 |
|
|
170 |
Погода і клімат. Вимірювання температури |
1 |
|
|
171 |
Як утворюється блискавка. Правила поведінки під час грози |
1 |
|
|
172 |
Як працює вітер |
1 |
|
|
173 |
Спостерігаємо за хмарами |
1 |
|
|
174 |
Діагностувальна робота «Земна кора. Скарби Землі. Досліджуємо воду. Атмосфера» |
1 |
|
|
175 |
Аналіз діагностувальної роботи. Мозаїка завдань до теми |
1 |
|
|
176 |
Повтори і пригадай |
1 |
|
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти: Безпека - аналізує власну поведінку для запобігання або зменшення ризику для життя та здоров’я - застосовує правила збереження здоров’я від можливих небезпек зовнішнього середовища (водойми, сонячні промені, погодні умови, стихійні лиха тощо) Я пізнаю природу - пояснює, як діяти в разі загрози урагану, паводку, пожежі тощо Взаємодіємо усно - зіставляє почуте з власним досвідом - передає зміст усного повідомлення - передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, - систематизує та узагальнює необхідну інформацію - створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/ прочитаного Читаємо - знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання - відтворює фактичну інформацію з тексту - зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом - добирає і впорядковує потрібну інформацію з таблиць, графіків, схем тощо - висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) Досліджуємо медіа -створює прості візуальні медіапродукти (фото, листівка, комікс, книжечка, стіннівка, колаж тощо) самостійно та в групі, ураховує мету й аудиторію - створює прості аудіовізуальні медіатексти (відеозапис виступу, вистави, екскурсії, інтерв’ю ) з допомогою вчителя / вчительки, враховує мету й аудиторію Лічба - уживає в мовленні кількісні та порядкові числівники Вимірювання величин - використовує різні мірки для вимірювання величин довжини, маси, температури, часу, місткості, вартості - записує результати вимірювання величин у міліметрах (мм), сантиметрах (см), дециметрах (дм), метрах ( м), кілометрах (км); грамах (г), кілограмах (кг), центнерах (ц), тоннах (т); градусах Цельсія (Со), секундах (с), хвилинах (хв), годинах (год), добах, тижнях, місяцях, роках, століттях, тисячоліттях, літрах (л), копійках (к.), гривнях (грн), використовуючи одиниці вимірювання та співвідношення між ними Робота з даними - читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах Я у світі інформації - експериментує з доступними моделями, фіксує зміни, що відбуваються, прогнозує результат експерименту Моя цифрова творчість - створює прості мультимедійні продукти за підтримки вчителя/ вчительки, членів сім’ї або інших учнів Технічна творчість та техніка - самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу (за зразком та за власним задумом), зіставляючи їх властивості: папір, пластилін, полімерна глина чи солене тісто, тканина, нитки; неткані, природні та інші матеріали - самостійно створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом із використанням паперу, картону, ниток, природних матеріалів (предметні та сюжетні аплікації з природного матеріалу, нескладні сюжетні композиції, вироби в техніці орігамі, макети виробів із штучних матеріалів та картону, вироби об’ємної форми з паперу) - ріже ножицями по прямій, кривій та ламаній лініях за запропонованим зразком (шаблоном) нитки, папір, картон - розміщує елементи виробу на площині |
||||
Тема 9. Досліджуємо гриби і рослини |
||||
177 |
Властивості живої природи |
1 |
|
|
178 |
Будова і життєвий цикл рослин |
1 |
|
|
179 |
Розмноження рослин |
1 |
|
|
180 |
Живлення рослин |
1 |
|
|
181 |
Користь рослинної їжі (готуємо салат) |
1 |
|
|
182 |
Мозаїка завдань до теми |
1 |
|
|
183 |
Повтори і пригадай |
1 |
|
|
184 |
Закріплення знань, умінь і навичок. Самостійна робота |
1 |
|
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти: - проводить дослідження за природним об’єктом / явищем, описує його перебіг - застосовує відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади - спостерігає за об’єктами досліджень - досліджує умови розвитку рослин - розмножує рослини насінням, живцями, бульбами, листками - спостерігає за рослинами і тваринами - описує властивості об’єктів дослідження - пояснює можливі загрози з боку тварин (небезпечні і хворі тварини), рослин (отруйні рослини) та грибів (отруйні гриби) - визначає ознаки живого у рослин, тварин і грибів - розрізняє трав’янисті рослини, кущі, дерева; культурні та дикорослі рослини - розпізнає отруйні та їстівні гриби своєї місцевості Я у природі - визначає важливість того, що вивчає про довкілля - висловлює свою думку стосовно того, що вивчає про довкілля, обґрунтовує її - дотримується правил поведінки в природі Моя цифрова творчість - визначає логічну послідовність подій - розпізнає послідовність повторюваних дій та замінює їх алгоритмічною конструкцією циклу - розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів та до виконання умови Побут - самостійно планує та реалізовує трудові дії у власному побуті (ремонтує іграшки, книжки відомими способами; доглядає за рослинами і тваринами; готує нескладні страви за рецептами; доглядає за одягом та взуттям) - сервірує стіл для рідних до сніданку / обіду / вечері Світ технологій - розмірковує над результатом власної діяльності та презентує її Взаємодіємо усно - зважає на ситуації спілкування: враховує умови, учасників, мету - перепитує співрозмовника для уточнення почутої інформації - спостерігає за діалогом, де висловлюються різні погляди на предмет обговорення, підтримує одну з точок зору - створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/ прочитаного Читаємо - знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання Вимірювання величин - записує результати вимірювання величин у міліметрах (мм), сантиметрах (см), дециметрах (дм), метрах ( м), кілометрах (км); грамах (г), кілограмах (кг), центнерах (ц), тоннах (т); градусах Цельсія (Со), секундах (с), хвилинах (хв), годинах (год), добах, тижнях, місяцях, роках, століттях, тисячоліттях, літрах (л), копійках (к.), гривнях (грн), використовуючи одиниці вимірювання та співвідношення між ними Робота з даними - читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах - обирає раціональний шлях розв’язання проблемної ситуації з огляду на наявні дані |
||||
Тема 10. Досліджуємо тварин |
||||
185 |
Хребетні та безхребетні тварини. Множини тварин |
1 |
|
|
186 |
Ланцюги живлення |
1 |
|
|
187 |
Дикі та свійські тварини |
1 |
|
|
188 |
Правила безпеки з домашніми тваринами |
1 |
|
|
189 |
Виготовляємо моделі тварин |
1 |
|
|
190 |
Мозаїка завдань до теми |
1 |
|
|
191 |
Повтори і пригадай |
1 |
|
|
192 |
Закріплення знань, умінь і навичок. Самостійна робота |
1 |
|
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти: Я пізнаю природу - пояснює користь рослин, тварин для власного життя - розпізнає червів, комах, павуків, риб, земноводних, плазунів, птахів, звірів (ссавців) - розрізняє рослиноїдних, м’ясоїдних, всеїдних тварин; свійських і диких тварин Технічна творчість та техніка - конструює виріб із рухомими частинами, використовуючи готові до складання елементи та деталі - самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами - самостійно створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом із використанням паперу, картону, ниток, природних матеріалів (предметні та сюжетні аплікації з природного матеріалу, нескладні сюжетні композиції, вироби в техніці орігамі, макети виробів із штучних матеріалів та картону, вироби об’ємної форми з паперу) - ріже ножицями по прямій, кривій та ламаній лініях за запропонованим зразком (шаблоном) нитки, папір, картон Взаємодіємо усно - зважає на ситуації спілкування: враховує умови, учасників, мету - обговорює усне повідомлення в парі або гр упі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених - знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/ прочитаного Читаємо - записує текст (від руки чи за допомого клавіатури – за потреби) в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел Числа. Дії з числами - обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок) - планує розв’язування проблемної ситуації - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації - аналізує проблемну ситуацію з огляду на достатність чи надлишковість наявних даних Лічба - представляє проблемну ситуацію різними способами Я у світі інформації - упорядковує об’єкти за заданими та самостійно визначеними ознаками - визначає об’єкти, їх властивості та значення - визначає групи об’єктів за їх властивостями, дає їм назви - знаходить пропущені і / або помилкові дії у знайомій послідовності, виправляє помилки в ній Безпека - створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/ прочитаного |
||||
Тема 11. Досліджуємо екосистеми |
||||
193 |
Екосистеми та їх складові |
1 |
|
|
194 |
Ставок як екосистема |
1 |
|
|
195 |
Екосистема лісу. Ланцюги живлення в екосистемах |
1 |
|
|
196 |
Екосистеми населених пунктів |
1 |
|
|
197 |
Створюємо екосистему |
1 |
|
|
198 |
Мозаїка завдань до теми |
1 |
|
|
199 |
Повтори і пригадай |
1 |
|
|
200 |
Закріплення знань, умінь і навичок. Самостійна робота |
1 |
|
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти: Я пізнаю природу - пояснює, користь рослин, тварин для власного життя - порівнює здобутий результат із припущенням - планує самостійне спостереження/експеримент - проводить дослідження за природним об’єктом / явищем, описує його перебіг - застосовує відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади - виготовляє моделі для досліджень - спостерігає за об’єктами досліджень - описує властивості об’єктів дослідження - узагальнює результати досліджень Взаємодіємо усно - зіставляє почуте з власним досвідом - передає зміст усного повідомлення - передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць - систематизує та узагальнює необхідну інформацію - створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/ прочитаного Досліджуємо медіа -створює прості візуальні медіапродукти (фото, листівка, комікс, книжечка, стіннівка, колаж тощо) самостійно та в групі, ураховує мету й аудиторію - створює прості аудіовізуальні медіатексти (відеозапис виступу, вистави, екскурсії, інтерв’ю ) з допомогою вчителя / вчительки, враховує мету й аудиторію Лічба - уживає в мовленні кількісні та порядкові числівники [4 МАО 1-1.1-2] Робота з даними - читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах Я у світі інформації - пропонує різні способи впорядкування об’єктів (за різними властивостями) - визначає об’єкти, їх властивості та значення - визначає групи об’єктів за їх властивостями, дає їм назви - групує об’єкти (та/ або повідомлення, предмети, елементи тощо) за заданими чи самостійно визначеними ознаками - експериментує з доступними моделями, фіксує зміни, що відбуваються, прогнозує результат експерименту - ідентифікує об’єкти на основі схем за допомогою запитань із відповідями «Так /Ні» Моя цифрова творчість - створює прості мультимедійні продукти за підтримки вчителя/ вчительки, членів сім’ї або інших учнів - формулює логічні висловлювання з конструкціями «не», «і», «або» - збирає інформацію за допомогою цифрових пристроїв (фотографує, записує, диктує тощо) Технічна творчість та техніка - прогнозує результат власної діяльності - пояснює послідовність дій та дотримується її під час виготовлення виробів із природних матеріалів, під час виготовлення та оздоблення об’ємних виробів - упорядковує об’єкти за заданими та самостійно визначеними ознаками |
||||
Тема 12. Бережемо довкілля |
||||
201 |
Людина і природа. Екологічні правила |
1 |
|
|
202 |
Я допомагаю планеті (виготовляємо капелюх) |
1 |
|
|
203 |
Обережно: батарейка! Інтерактивна карта утилізації відходів |
1 |
|
|
204 |
Екологічний проєкт |
1 |
|
|
205 |
Мозаїка завдань до теми |
1 |
|
|
206 |
Повтори і пригадай |
1 |
|
|
207 |
Діагностувальна робота за розділом «Світ природи» |
1 |
|
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти: Я пізнаю природу - порівнює здобутий результат із припущенням - висуває власні гіпотези - планує самостійне спостереження/експеримент - проводить дослідження за природним об’єктом/явищем, описує його перебіг - застосовує відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади - спостерігає за об’єктами досліджень - узагальнює результати досліджень - робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем або самостійно - відповідально діє в природі Я у природі - визначає важливість того, що вивчає про довкілля - висловлює свою думку стосовно того, що вивчає про довкілля, обґрунтовує її - дотримується правил поведінки в природі - пропонує власні шляхи зменшення витрат природних ресурсів - сортує сміття на паперове, пластикове тощо і пояснює, навіщо це робить - пояснює, що не всі матеріали, створені людиною, корисні для довкілля Я і цифрові пристрої - використовує програми, ігри та сайти, зважаючи на свій вік - переміщується веб-сторінками з використанням гіперпосилань Технічна творчість та техніка - самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами (використання паперу, ниток, тканини, природного матеріалу, пластиліну, пласких матеріалів; склеювання, складання, зв’язування тощо) Світ технологій - розмірковує над результатом власної діяльності та презентує її Взаємодіємо усно - створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/ прочитаного Читаємо - знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання - висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) Лічба - уживає в мовленні кількісні та порядкові числівники Числа. Дії з числами - виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації Робота з даними - читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах - обирає раціональний шлях розв’язання проблемної ситуації з огляду на наявні дані |
||||
Розділ 4. Світ техніки Тема 1. Історія техніки |
||||
208 |
Аналіз діагностувальної роботи. Винаходи, що змінили світ |
1 |
|
|
209 |
Історія автомобілів |
1 |
|
|
210 |
Історія друкарської техніки |
1 |
|
|
211 |
Виготовляємо штампи |
1 |
|
|
212 |
Техніка майбутнього (виготовляємо робота майбутнього) |
1 |
|
|
213 |
Мозаїка завдань до теми |
1 |
|
|
214 |
Повтори і пригадай |
1 |
|
|
215 |
Закріплення знань, умінь і навичок. Самостійна робота |
1 |
|
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти: Технічна творчість та техніка - задумує об’єкт праці для виготовлення - порівнює старі та сучасні моделі різних технічних пристроїв і конструює моделі - створює та оздоблює виріб, дотримуючись логічної послідовності, за зразком чи власним задумом із різних конструкційних матеріалів та повторно використовуючи матеріали - пояснює послідовність дій та дотримується її під час виготовлення виробів Світ технологій - самостійно створює виріб, повторно використовуючи матеріали (вироби з пластику, паперу, тканини, фольги та інше) - аргументує доцільність вторинного використання матеріалів та використовує їх для виготовлення виробів - розмірковує над результатом власної діяльності та презентує її - виконує прості геометричні побудови за зразком чи творчим задумом - самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, інструментів та пристосувань з гострими частинами) Взаємодіємо усно - обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених - зіставляє почуте з власним досвідом - передає зміст усного повідомлення - передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць - виокремлює інформацію для створення власного висловлення з конкретною метою (усне оголошення, усний відгук, усний стислий переказ) - систематизує та узагальнює необхідну інформацію - вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями - спостерігає за діалогом, де висловлюються різні погляди на предмет обговорення, підтримує одну з точок зору - створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/ прочитаного Читаємо - зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом - висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо Числа. Дії з числами - виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях - знаходить значення числового виразу - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації - планує розв’язування проблемної ситуації - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації Я у світі інформації - групує об’єкти (та/ або повідомлення, предмети, елементи тощо) за заданими чи самостійно визначеними ознаками Я і цифрові пристрої - використовує програми, ігри та сайти, зважаючи на свій вік - досліджує комп’ютерні програми для того, щоб дізнатися про їх можливості - досліджує різні джерела цифрових даних, наприклад, онлайнові енциклопедії |
||||
Тема 2. Безпека в побуті |
||||
216 |
Давня і сучасна оселя |
1 |
|
|
217 |
Правила користування водогоном |
1 |
|
|
218 |
Побутова техніка (створюємо план водопостачання оселі) |
1 |
|
|
219 |
Виготовляємо модель лабіринту |
1 |
|
|
220 |
Алгоритм дій в аварійних ситуаціях |
1 |
|
|
221 |
Мозаїка завдань до теми |
1 |
|
|
222 |
Повтори і пригадай |
1 |
|
|
223 |
Закріплення знань, умінь і навичок. Самостійна робота |
1 |
|
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти: Безпека - аналізує власну поведінку для запобігання або зменшення ризику для життя та здоров’я - моделює доцільну поведінку в небезпечних ситуаціях (вогонь, вода, газ, небезпечні об’єкти) - прогнозує наслідки власної необачної поведінки вдома - прогнозує можливі наслідки опосередкованої небезпеки (пожежа, витік газу в іншій квартирі, іншому будинку тощо) - дотримується правил безпечної поведінки вдома, у школі, у громадських місцях (вогонь, вода, газ, побутові хімічні сполуки тощо) - моделює звернення по допомогу в різні служби в разі небезпечних ситуацій, описуючи ситуацію чітко і зрозуміло Здоров’я - наводить приклади дій, що допоможуть захистити в ситуації, яка несе загрозу здоров’ю - раціонально використовує ресурси (наприклад, збирання та утилізація сміття, зокрема харчових відходів, збереження водних ресурсів) Добробут - поводиться дбайливо з матеріальними цінностями (власними, своєї родини, школи, міста) - планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю - працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату Я пізнаю природу - читає (тлумачить) план і карту - готує повідомлення / презентації і представляє їх Взаємодіємо усно - зіставляє почуте з власним досвідом - передає зміст усного повідомлення - передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць - систематизує та узагальнює необхідну інформацію - вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями - створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/ прочитаного Читаємо - знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання - відтворює фактичну інформацію з тексту - зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом - висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) Числа. Дії з числами - знаходить значення числового виразу - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації - планує розв’язування проблемної ситуації - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації Просторові відношення. Геометричні фігури - створює різні конструкції, поєднуючи між собою площинні та об’ємні фігури Моя цифрова творчість - створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму та налагоджує її - укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання задачі Технічна творчість та техніка - задумує об’єкт праці для виготовлення - самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами (використання паперу, ниток, тканини, природного матеріалу, пластиліну, пласких матеріалів; склеювання, складання, зв’язування тощо) Світ технологій - читає, розуміє та аналізує графічні зображення схем, дотримується їх у процесі роботи (використання технологічних карт, графічних зображень, малюнків) - виконує прості геометричні побудови за зразком чи творчим задумом - самостійно створює виріб, повторно використовуючи матеріали (вироби з пластику, паперу, тканини, фольги та інше) |
||||
Тема 3. Електрика і пожежна безпека |
||||
224 |
Електричний струм |
1 |
|
|
225 |
Трикутник вогню |
1 |
|
|
226 |
Горючі речовини |
1 |
|
|
227 |
Як загасити невелику пожежу |
1 |
|
|
228 |
Виготовляємо макет пожежного щита |
1 |
|
|
229 |
Мозаїка завдань до теми |
1 |
|
|
230 |
Повтори і пригадай |
1 |
|
|
231 |
Закріплення знань, умінь і навичок. Самостійна робота |
1 |
|
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти: Безпека - аналізує власну поведінку для запобігання або зменшення ризику для життя та здоров’я - моделює ситуації безпечної поведінки з побутовими приладами, речовинами - моделює доцільну поведінку в небезпечних ситуаціях (вогонь, вода, газ, небезпечні об’єкти) - прогнозує можливі наслідки опосередкованої небезпеки (пожежа, витік газу в іншій квартирі, іншому будинку тощо) - прогнозує ймовірні наслідки власних рішень та поведінки в різних ситуаціях шкільного життя (у класі, їдальні, спортзалі тощо) - дотримується правил безпечної поведінки вдома, у школі, у громадських місцях (вогонь, вода, газ, побутові хімічні сполуки) - розрізняє ресурси, які можна використати в разі небезпеки Здоров’я - наводить приклади дій, що допоможуть захистити в ситуації, яка несе загрозу здоров’ю Добробут - визначає, до кого і як звернутися за допомогою - виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості - планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю - працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату Взаємодіємо усно - обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених - передає зміст усного повідомлення - передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць - виокремлює інформацію для створення власного висловлення з конкретною метою (усне оголошення, усний відгук, усний стислий переказ) - прогнозує, як відібрану інформацію можна використати корисно - систематизує та узагальнює необхідну інформацію Читаємо - знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання - відтворює фактичну інформацію з тексту Числа. Дії з числами - виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях - знаходить значення числового виразу - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації - планує розв’язування проблемної ситуації - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації Я пізнаю природу - описує властивості об’єктів дослідження - встановлює зв’язки між об’єктами і явищами природи - визначає загрози таких природних явищ, як гроза, ураган, паводок, пожежа - знаходить шляхи вирішення проблеми й вирішує її Моя цифрова творчість – розпізнає послідовність повторюваних дій та замінює їх алгоритмічною конструкцією циклу - складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності - створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму та налагоджує її - укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання задачі Технічна творчість та техніка - самостійно виготовляє та оздоблює виріб знайомими технологіями - розміщує елементи виробу на площині Світ технологій - читає, розуміє та аналізує графічні зображення схем, дотримується їх у процесі роботи (використання технологічних карт, графічних зображень, малюнків) - виконує прості геометричні побудови за зразком чи творчим задумом |
||||
Тема 4. Безпека на дорогах |
||||
232 |
Гальмівний шлях автомобіля |
1 |
|
|
233 |
Обмежена видимість і оглядовість |
1 |
|
|
234 |
Правила переходу залізничного переїзду |
1 |
|
|
235 |
Групи дорожніх знаків |
1 |
|
|
236 |
Виготовляємо залізницю |
1 |
|
|
237 |
Мозаїка завдань до теми |
1 |
|
|
238 |
Повтори і пригадай |
1 |
|
|
239 |
Закріплення знань, умінь і навичок. Самостійна робота |
1 |
|
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти: Безпека - аналізує власну поведінку для запобігання або зменшення ризику для життя та здоров’я - пояснює та зіставляє ознаки безпечної і небезпечної ситуації - прогнозує можливі небезпеки, які можуть спричинити його дії у довкіллі - ухвалює рішення щодо власної безпечної поведінки з огляду на ситуації, пов’язані з чужими людьми - моделює звернення по допомогу в різні служби в разі небезпечних ситуацій, описуючи ситуацію чітко і зрозуміло Здоров’я - наводить приклади дій, що допоможуть захистити в ситуації, яка несе загрозу здоров’ю Добробут - діє з користю для себе та суспільства, оцінює можливі ризики планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю Я пізнаю природу - виготовляє моделі для досліджень - готує повідомлення / презентації і представляє їх Взаємодіємо усно - зіставляє почуте з власним досвідом - передає зміст усного повідомлення - передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць - систематизує та узагальнює необхідну інформацію - вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями - створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/ прочитаного Читаємо - знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання - відтворює фактичну інформацію з тексту - зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом - висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) Числа. Дії з числами - виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях - знаходить значення числового виразу - планує розв’язування проблемної ситуації - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації Просторові відношення. Геометричні фігури - створює різні конструкції, поєднуючи між собою площинні та об’ємні фігури Моя цифрова творчість - розпізнає послідовність повторюваних дій та замінює їх алгоритмічною конструкцією циклу - створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму та налагоджує її - укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання задачі Технічна творчість та техніка - задумує об’єкт праці для виготовлення - самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами (використання паперу, ниток, тканини, природного матеріалу, пластиліну, пласких матеріалів; склеювання, складання, зв’язування тощо) - самостійно добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу з готових елементів (використання металевих, дерев’яних чи пластмасових конструкторів; готових елементів з паперу, пластику, деревини, пінопласту та інших для макетування) - розміщує елементи виробу на площині Світ технологій - читає, розуміє та аналізує графічні зображення схем, дотримується їх у процесі роботи (використання технологічних карт, графічних зображень, малюнків) - виконує прості геометричні побудови за зразком чи творчим задумом - самостійно створює виріб, повторно використовуючи матеріали (вироби з пластику, паперу, тканини, фольги та інше) |
||||
Тема 5. Техніка для активного відпочинку |
||||
240 |
Засоби для активного дозвілля. Одяг для активного дозвілля. |
1 |
|
|
241 |
Тренуємося відмовлятися від небажаної пропозиції |
1 |
|
|
242 |
Правила юних велосипедистів . Проєктуємо транспорт майбутнього |
1 |
|
|
243 |
Діагностична робота за розділом «Світ техніки» |
1 |
|
|
244 |
Аналіз діагностувальної роботи. Повтори і пригадай |
1 |
|
|
245 |
Підсумковий урок за рік |
1 |
|
|
Очікувані результати навчання здобувачів освіти: Безпека - прогнозує можливі небезпеки, які можуть спричинити його дії у довкіллі - ухвалює рішення щодо власної безпечної поведінки з огляду на ситуації, пов’язані з чужими людьми - розрізняє і використовує відповідні засоби захисту (шолом, рукавиці, наколінники тощо) за потреби - дотримується правил безпечної поведінки під час занять спортом чи активного дозвілля Я — людина - знаходить інформацію про дитинство, дозвілля попередніх поколінь, презентує здобуту інформацію, визначаючи, що змінилося, а що залишилося схожим на його/її дитинство Я серед людей - моделює поведінку в ситуаціях некоректного спілкування та свавілля з боку однолітків /дорослих Я у рукотворному світі -розповідає про винаходи та винахідників, пояснює вплив їхніх ідей на повсякденне життя та збереження довкілля Взаємодіємо усно - переказує текст творчо (зміна оповідача в тексті-розповіді; зміна послідовності переліку наведення ознак у тексті-описі; зміна послідовності аргументів у текстіміркуванні) - прогнозує, як відібрану інформацію можна використати корисно - систематизує та узагальнює необхідну інформацію Читаємо - прогнозує орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів, анотації, невербальної інформації (ілюстрації, таблиці, схеми, графіки тощо) - читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою - знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання - відтворює фактичну інформацію з тексту - зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом - переробляє прочитаний твір: уводить нових персонажів, змінює події або їх час, змінює оповідача тощо Числа. Дії з числами - виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях - знаходить значення числового виразу Вимірювання величин - виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини маси, вартості і часу Просторові відношення. Геометричні фігури - створює різні конструкції, поєднуючи між собою площинні та об’ємні фігури Я у світі інформації знаходить помилки у групуванні об’єктів та пояснює їх Моя цифрова творчість - розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів та до виконання умови - складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності- створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму та налагоджує її - визначає блоки команд, за допомогою яких можна розв’язати задачу - укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання задачі - використовує програми, ігри та сайти, зважаючи на свій вік - налаштовує відповідне програмне середовище для зручної роботи Я і цифрові пристрої -використовує програми, ігри та сайти, зважаючи на свій вік - налаштовує відповідне програмне середовище для зручної роботи |
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора з НВР
Охтирської ЗОШ І-ІІІ ст. № 11
___________ Галина ЯРМАК
__________ 2023 р.