Календарно-тематичне планування з алгебри для 7 класу на 2024-2025 н.р.
(3 години на тиждень, І семестр – 48 год, ІІ семестр – 57 год)
Складено до відповідно до модельної навчальної програми «Алгебра. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автор Істер О. С.), «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 24.07.2023 № 883)
№ |
Дата |
Примітка |
Тема уроку |
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
Ключові компетентності |
|||
1 семестр |
||||||||
Тема 1. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ ЗА КУРС МАТЕМАТИКИ 5-6 класи ( 8 год ) |
||||||||
|
|
|
Натуральні числа. Арифметичні дії з натуральними числами . Подільність натуральних чисел. |
читає і записує: натуральні числа в межах мільярда; використовує: властивості арифметичних дій з натуральними числами; пояснює, що таке: натуральне число; значення виразу; пояснює правила: додавання, віднімання, розв’язує вправи, що передбачають: запис числа у вигляді суми розрядних доданків; виконання двох арифметичних дій з натуральними числами; знає, розуміє та застосовує правила: округлення десяткових дробів; розв’язує вправи, що передбачають: порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів;розв’язує вправи, що передбачають: знаходження спільних дільників двох чисел; найбільшого спільного дільника (НСД) двох (кількох) чисел в межах ста; знаходження найменшого спільного кратного (НСК) двох чисел (кількох) в межах ста |
|
|||
|
|
|
Десятковий дріб. Арифметичні дії з десятковими дробами. |
|||||
|
|
|
Звичайні дроби. Арифметичні дії зі звичайними дробами |
|||||
|
|
|
Арифметичні дії зі звичайними дробами. Відсотки |
|||||
|
|
|
Відношення і пропорції |
|||||
|
|
|
Відношення і пропорції .Раціональні числа та дії з ними. |
|||||
|
|
|
Раціональні числа та дії з ними. |
|||||
|
|
|
Вхідна діагностувальна робота № 1 |
|||||
Тема 2. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ З ОДНІЄЮ ЗМІННОЮ (10 год ) |
||||||||
|
|
|
Загальні відомості про рівняння. |
Розпізнає лінійне рівняння з однією змінною серед даних рівнянь; наводить приклади: рівносильних рівнянь; лінійних рівнянь з однією змінною; лінійних рівнянь з однією змінною, які мають один корінь, безліч коренів, не мають коренів; формулює: · означення рівняння, кореня (розв’язку) рівняння, рівносильних рівнянь, лінійного рівняння з однією змінною; · основні властивості рівняння; пояснює: · що означає розв’язати рівняння; · що таке рівносильні рівняння; · за допомогою яких перетворень даного рівняння можна отримати рівняння, рівносильне даному;
|
|
|||
|
|
|
Загальні відомості про рівняння. Лінійне рівняння з однією змінною. |
|||||
|
|
|
Лінійне рівняння з однією змінною. |
|||||
|
|
|
Лінійне рівняння з однією змінною. |
|||||
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі |
|||||
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі |
|||||
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі |
|||||
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі. Самостійна робота |
|||||
|
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
|||||
|
|
|
Тематична (діагностична) робота № 2 |
|||||
Тема 3. ЦІЛІ ВИРАЗИ( 50 год ) |
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
|||||
Тема 3.1. Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу. Тотожні вирази. Тотожності Одночлен ( 15 год) |
||||||||
|
|
|
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу |
Розуміє, що таке числовий вираз, вираз зі змінними; розрізняє: числові вирази та вирази зі змінними; одночлени серед інших алгебраїчних виразів, одночлени стандартного вигляду серед інших одночленів, подібні одночлени; читає числові вирази та вирази зі змінними, використовуючи математичну термінологію; записує числові вирази та вирази зі змінними, подані в текстовій формі, з використанням математичної символіки; наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів та одночленів стандартного вигляду; пояснює: · як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; · що таке тотожні вирази, тотожність, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт; многочлен стандартного вигляду; розуміє: сутність дії піднесення до степеня з натуральним показником; доведення властивостей степеня з натуральним показником; формулює: означення одночлена, степеня з натуральним показником; властивості степеня з натуральним показником; записує та обґрунтовує: властивості степеня з натуральним показником; формули скороченого множення; розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значення числового виразу та виразу зі змінними із заданим значенням змінних; тотожні перетворення виразів та доведення тотожностей; застосування властивостей степеня з натуральним показником для спрощення виразів та обчислення їхніх значень; зведення одночлена до стандартного вигляду; визначення коефіцієнта і степеня одночлена; множення одночленів та піднесення одночлена до степеня; ; використання зазначених перетворень для спрощення виразів, доведення тотожностей, обчислення значень виразів, розв’язування рівнянь, задач на подільність цілих чисел тощо |
|
|||
|
|
|
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу. Тотожні вирази. Тотожності. |
|||||
|
|
|
Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей |
|||||
|
|
|
Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей |
|||||
|
|
|
Степінь з натуральним показником |
|||||
|
|
|
Степінь з натуральним показником |
|||||
|
|
|
Властивості степеня з натуральним показником. |
|||||
|
|
|
Властивості степеня з натуральним показником. |
|||||
|
|
|
Властивості степеня з натуральним показником. Самостійна робота. |
|||||
|
|
|
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена |
|||||
|
|
|
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена |
|||||
|
|
|
Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня |
|||||
|
|
|
Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня. Самостійна робота |
|||||
|
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
|||||
|
|
|
Тематична діагностична робота № 3 |
|||||
Тема 3.2. Многочлен. Множення одночлена на многочлен і многочлена на многочлен (15 год) |
||||||||
|
|
|
Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. Степінь многочлена |
розрізняє: многочлени серед інших алгебраїчних виразів, многочлени стандартного вигляду серед інших многочленів, подібні члени многочлена; многочлени, для перетворення яких можна застосовувати формули, які вказано в змісті; наводить приклади: многочленів та многочленів стандартного вигляду; пояснює: многочлен стандартного вигляду; розуміє: задачі розкладання многочлена на множники; правила додавання, віднімання і множення многочленів;
формулює: многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; · правила множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів;
розв’язує вправи, що передбачають: зведення подібних членів многочлена; визначення степеня многочлена; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням кількох способів
|
|
|||
|
|
|
Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. Степінь многочлена |
|||||
|
|
|
Додавання і віднімання многочленів |
|||||
|
|
|
Додавання і віднімання многочленів |
|||||
|
|
|
Множення одночлена на многочлен |
|||||
|
|
|
Множення одночлена на многочлен |
|||||
|
|
|
Самостійна робота. Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки |
|||||
|
|
|
Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки |
|||||
|
|
|
Множення многочлена на многочлен |
|||||
|
|
|
Множення многочлена на многочлен |
|||||
|
|
|
Розкладання многочленів на множники способом групування |
|||||
|
|
|
Розкладання многочленів на множники способом групування |
|||||
|
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
|||||
|
|
|
Тематична (діагностична) робота № 4 |
|||||
|
|
|
Підбиття підсумків першого семестру |
|||||
2 семестр Тема 3.3. Квадрат суми та квадрат різниці. Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми та квадрата різниці. Множення різниці двох виразів на їх суму (11 год) |
||||||||
|
|
|
Квадрат суми та квадрат різниці |
формулює: многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; · правила множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів;
|
|
|||
|
|
|
Квадрат суми та квадрат різниці |
|||||
|
|
|
Квадрат суми та квадрат різниці |
|||||
|
|
|
Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми та квадрата різниці |
|||||
|
|
|
Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми та квадрата різниці |
|||||
|
|
|
Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми та квадрата різниці |
|||||
|
|
|
Множення різниці двох виразів на їх суму |
|||||
|
|
|
Множення різниці двох виразів на їх суму |
|||||
|
|
|
Множення різниці двох виразів на їх суму . Самостійна робота |
|||||
|
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
|||||
|
|
|
Тематична (діагностична) робота № 5 |
|||||
Тема 3.4. Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів. Сума і різниця кубів. Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники (9 год) |
||||||||
|
|
|
Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів |
розв’язує вправи, що передбачають: зведення подібних членів многочлена; визначення степеня многочлена; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням кількох способів
|
|
|||
|
|
|
Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів |
|||||
|
|
|
Сума і різниця кубів |
|||||
|
|
|
Сума і різниця кубів |
|||||
|
|
|
Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники |
|||||
|
|
|
Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники |
|||||
|
|
|
Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники . Самостійна робота |
|||||
|
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
|||||
|
|
|
Тематична (діагностична) робота № 6 |
|||||
Тема 4. ФУНКЦІЇ ( 10 год ) |
||||||||
|
|
|
Означення функції. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних явищ |
Наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції;
|
|
|||
|
|
|
Означення функції. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних явищ |
|||||
|
|
|
Графік функції. Графічний спосіб задання функції |
|||||
|
|
|
Графік функції. Графічний спосіб задання функції |
формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; розпізнає лінійну функцію та пряму пропорційність серед інших функцій; усвідомлює, що лінійні функції можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; описує побудову графіка функції, зокрема, лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за |
||||
|
|
|
Лінійна функція, її графік та властивості |
|||||
|
|
|
Лінійна функція, її графік та властивості |
|||||
|
|
|
Лінійна функція, її графік та властивості |
|||||
|
|
|
Лінійна функція, її графік та властивості Самостійна робота |
|||||
|
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
|||||
|
|
|
Тематична (діагностична) робота № 7 |
|||||
Тема 4. СИСТЕМИ ЛІНІЙНИХ РІВНЯНЬ З ДВОМА ЗМІННИМИ ( 16 год ) Тема 4.1. Лінійне рівняння з двома змінними. Системи двох лінійних рівнянь з двома змінними та їх розв’язок. Графічний спосіб розв’язування систем (8 год) |
||||||||
|
|
|
Лінійне рівняння з двома змінними |
Розпізнає рівняння з двома змінними, лінійні рівняння з двома змінними серед інших рівнянь; наводить приклади: рівняння з двома змінними; лінійного рівняння з двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; формулює означення: лінійного рівняння з двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; пояснює: · що означає розв’язати рівняння з двома змінними, систему рівнянь з двома змінними; · що таке графік рівняння з двома змінними; будує графіки лінійних рівнянь з двома змінними;
|
компетентність |
|||
|
|
|
Лінійне рівняння з двома змінними |
|||||
|
|
|
Графік лінійного рівняння з двома змінними |
|||||
|
|
|
Графік лінійного рівняння з двома змінними |
|||||
|
|
|
Системи двох лінійних рівнянь з двома змінними та їх розв’язок. Графічний спосіб розв’язування систем |
|||||
|
|
|
Системи двох лінійних рівнянь з двома змінними та їх розв’язок. Графічний спосіб розв’язування систем. Самостійна робота. Розв’язування вправ |
|||||
|
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
|||||
|
|
|
Тематична (діагностична) робота № 8 |
|||||
Тема 4.2. Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки та способом додавання. (8 год) |
||||||||
|
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. |
характеризує, використовуючи графічну інтерпретацію, випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; розрізняє системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, що мають один розв’язок; безліч розв’язків; не мають розв’язків; складає системи рівнянь за умовою текстової задачі; усвідомлює, що системи лінійних рівнянь можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій; розв’язує: системи двох лінійних рівнянь з двома змінними вказаними у змісті способами; задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними; створює математичну модель задачі у вигляді системи рівнянь |
|
|||
|
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. |
|||||
|
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
|||||
|
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
|||||
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними |
|||||
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними |
|||||
|
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
|||||
|
|
|
Тематична (діагностична) робота № 9 |
|||||
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (11 год ) |
||||||||
|
|
|
Лінійне рівняння з однією змінною. |
характеризує: · випадки, коли лінійне рівняння з однією змінною має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; · етапи розв’язування задачі за допомогою рівняння; усвідомлює, що лінійні рівняння з однією змінною та рівняння, які зводяться до лінійних, можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій; складає рівняння за умовою текстової задачі; розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; створює математичну модель задачі у вигляді рівняння; розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: безпеки руху; розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; безпеки і охорони здоров’я; практичних аспектів фінансових питань |
|
|||
|
|
|
Лінійне рівняння з однією змінною. |
|||||
|
|
|
Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей |
|||||
|
|
|
Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей |
|||||
|
|
|
Лінійна функція. Побудова графіка лінійної функції |
|||||
|
|
|
Лінійна функція. Побудова графіка лінійної функції |
|||||
|
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними різними способами (графічним, додавання, підстановки) |
|||||
|
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
|||||
|
|
|
Підсумкова (діагностична) робота за 7 клас |
|||||
|
|
|
Аналіз підсумкової роботи |
|||||
|
|
|
Підсумковий урок |
|||||