Календарно-тематичне планування на 2023-2024 навчальний рік
Основи здоров'я 7 клас
(35 год – 1год. на тиждень)
Календарне планування складене за Програмою ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я 5 –9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів.
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
І семестр Розділ 1. Здоров’я людини (9 год) |
|||
1 |
04.09 |
Інструктаж з ТБ щодо порядку дій під час онлайн уроків,якщо вмикається сигнал "Увага всім!Повітряна тривога". Ризики воєнного часу Ризики в зоні бойових дій, на окупованих і звільнених територіях. Екологічні проблеми й техногенні аварії, які виникли внаслідок воєнних дій. Контакти з озброєними людьми. Захист під час обстрілів, бомбардувань. Як діяти під завалами |
|
2 |
11.09 |
Повітряна тривога Сигнали оповіщення населення: «Увага всім!», «Повітряна тривога», «Хімічна небезпека». Шляхи і правила евакуації. Види укриттів. Ознаки надійного і ненадійного укриття. Найбезпечніші місця в оселі. «Правило двох стін». |
|
3 |
18.09 |
Самодопомога і невідкладна допомога Як запобігти виникненню паніки. Керування стресом у воєнний час. Перша домедична допомога при падіннях, травмах, опіках. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах. |
|
4 |
25.09 |
Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів Види й ознаки вибухонебезпечних предметів Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої. Ознаки небезпечних територій Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього Взаємодія з рятувальними службами. |
|
5 |
02.10 |
Здоров’я і спосіб життя. Цілісність здоров’я. Переваги здорового способу життя.Створення реклами«Соціальна реклама про здоровий спосіб життя*» |
§1-2 |
6 |
09.10 |
Профілактика захворювань. Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. |
§3-4 |
7 |
16.10 |
Принципи безпечної життєдіяльності Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику. |
§5 |
8 |
30.10 |
Безпека на дорозі Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля. |
§6 |
9 |
06.11 |
Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП |
§7 |
10 |
13.11 |
Побутова безпека Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням |
§8 |
11 |
20.11 |
Пожежна безпека у громадських приміщеннях Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. |
§9 |
12 |
27.11 |
Узагальнення з теми «Здоров’я людини» |
|
Розділ 2. Фізична складова здоров’я (4 год) |
|||
13 |
04.12 |
Індивідуальний розвиток підлітків. Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання. |
§10-11 |
14 |
11.12 |
Косметичні проблеми підлітків Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції. |
§12-13 |
15 |
18.12 |
Захист проектів «Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри» |
§13 |
16 |
25.12 |
Харчування і здоров’я Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування у підлітковому віці |
|
Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я (9 год) |
|||
17 |
|
Психічний і духовний розвиток Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб. |
§14 |
18 |
|
Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я. |
§14 |
19 |
|
Уміння вчитися Умови успішного навчання. Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей. |
§15-16 |
20 |
|
Емоційне благополуччя. Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю. Ознаки психологічної рівноваги. |
§17-18 |
ІІ семестр Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я (Продовження) |
|||
21 |
|
Стрес і здоров’я. Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуаціях. |
§19-21 |
22 |
|
Конфлікти і здоров’я. Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів. |
§22 |
23 |
|
Способи конструктивного розв’язання конфліктів |
§22 |
24 |
|
Відпрацювання навичок конструктивного розв’язання конфліктів. |
§22 |
25 |
|
Узагальнення з теми «Психічна і духовна складові здоров’я» |
|
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я (9 год) |
|||
26 |
|
Соціальні чинники здоров’я. Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Роль молодіжного руху у формуванні здорового способу життя молоді. |
§23 |
27 |
|
Соціальні чинники здоров’я. Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків. |
§24 |
28 |
|
Хвороби цивілізації (неінфекційні захворювання) Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння. |
§25 |
29 |
|
Вплив комерційної реклами на здоров’я. |
§25 |
30 |
|
Комп’ютерна, ігрова та Інтернет-залежність |
§25 |
31 |
|
Профілактика захворювань, що набули соціального значення Наслідки вживання наркотиків. Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків. |
§26-28 |
32 |
|
Профілактика захворювань, що набули соціального значення Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). |
§29-30 |
33 |
|
Профілактика захворювань, що набули соціального значення Причини і наслідки стигматизації і дискримінації |
§29-30 |
34 |
|
Систематизація та узагальнення набутих знань умінь та навичок з теми Соціальна складова здоров’я. Контрольна робота |
|
Узагальнення (4 год) |
|||
35 |
|
Повторення вивченого матеріалу за рік. |
|