Календарне планування складено з 3-х модулів : футбол, баскетбол та волейбол. Вказано зміст навчального матеріалу,очікувані результати навчально - пізнавальної діяльності учнів. Розроблений матеріал теоретико - методичний знань та орієнтовні навчальні нормативи для оцінювання розвитку фізичних якостей. .
Розглянуто на засіданні « Затверджую»
педагогічної ради Директор закладу
Протокол № _________
від
Календарне планування
складено за навчальною програмою з фізичної культури
для загальноосвітніх навчальних закладів 5–9 класи
(автор Т. Ю.Круцевич та робоча група, яка здійснила оновлення програми відповідно до наказу № 52 Міністерства освіти і науки України від 13.01.2017 р. та наказу №201 від 10.02.2017р.)
9 клас
Вчитель
фізичної культури
Кривошея Тетяна Григорівна
2018 -2019 н.р.
9 клас
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів/учениць |
Зміст навчального матеріалу |
Теоретико-методичні знання |
|
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень, учениця: пояснює основи раціонального харчування; називає: досягнення українських олімпійців на міжнародній арені, роль Національного олімпійського комітету України для розвитку спорту; має уявлення про правила домедичної допомоги під час травм; дотримується правил безпеки на уроках і під час позаурочних фізкультурних занять; Ціннісний компонент характеризує правила самостійних занять фізичними вправами; |
Основи раціонального харчування.
Олімпійська Україна. Національний олімпійський комітет України.
Домедична допомога при травмах (забій, вивих, перелом, розтягнення). Правила безпеки на уроках і під час позаурочних фізкультурних занять.
Правила самостійних занять фізичними вправами. |
Загальна фізична підготовка |
|
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень, учениця: виконує: організовувальні вправи, поворот кругом в русі; різновиди ходьби, бігу, стрибків; загальнорозвивальні вправи; вправи в русі, в парах, у трійках, у групах, із предметами – набивними м’ячами, гімнастичними лавами, джгутами; вправи для формування постави та запобігання плоскостопості; повторний біг на відрізках 30–60 м; прискорення до 30 м з різних вихідних положень; біг зі зміною швидкості й напрямку за сигналом; різновиди стрибків із завданнями; стрибки з поворотами, через різноманітні предмети; подолання смуги перешкод, «човниковий» біг 4×9 м; рівномірний біг до 1500 м; біг 300–400 м з інтервалом по 1–2–3 рази; біг у перемінному темпі до 2000 м; стрибки через скакалку; виконує: згинання і розгинання рук в упорі лежачи; підтягування у висі та у висі лежачи на перекладині; присідання на одній та двох ногах; вправи з гантелями, з подоланням ваги партнера, вправи на силових тренажерах; вправи з широкою амплітудою рухів руками й ногами; махові рухи; активні та пасивні нахили; вправи на розтягування; вправи з гімнастичною палицею або скакалкою, складеною вчетверо; стрибки з місця в довжину та висоту; серійні стрибки з поштовхом однієї та двох ніг; вистрибування з присіду; стрибки «в глибину» з наступним вистрибуванням угору; кидки і ловіння набивного м’яча (1 кг) в парах |
Стройові вправи;
ходьба; біг; стрибки; загальнорозвивальні вправи;
вправи для формування та корекції постави; вправи для розвитку швидкості;
вправи для розвитку спритності;
вправи для розвитку витривалості;
вправи для розвитку сили;
вправи для розвитку гнучкості;
вправи для розвитку швидкісно-силових якостей
|
Діяльнісний компонент бере участь у спортивних іграх |
Спортивні ігри |
Орієнтовні навчальні нормативи для оцінювання розвитку фізичних якостей
9 клас
Показники фізичних якостей |
Рівень компетентності |
||||
низький |
середній |
достатній |
високий |
||
Швидкість: біг 30 м (с) |
Хл. |
Більше 6,0 |
6,0 |
5,6 |
5,0 |
Дівч. |
Більше 6,7 |
6,7 |
6,0 |
5,5 |
|
Витривалість: рівномірний біг (хв.с) |
Хл. 1500 м |
Більше 7.30 |
7.30 |
7.00 |
6.30 |
Дівч. 1000 м |
Більше 6.00 |
6.00 |
5.30 |
5.10 |
|
Гнучкість: нахил тулуба уперед із положення сидячи (см) |
Хл. |
До 2 |
2 |
5 |
9 |
Дівч. |
До 9 |
9 |
11 |
14 |
|
Сила: підтягування (кількість разів) |
Хл.у висі |
До 3 |
3 |
7 |
10 |
Дівч. у висі лежачи |
До 5 |
5 |
15 |
18 |
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів) |
Хл. (від підлоги) |
До 12 |
12 |
18 |
25 |
Дівч. (від лави) |
До 8 |
8 |
12 |
15 |
|
Спритність: човниковий біг 4×9 м (с) |
Хл. |
11,7 |
11,2 |
10,6 |
10,1 |
Дівч. |
12,8 |
12,3 |
11,8 |
11,3 |
|
Швидкісно-силові: стрибок у довжину з місця (см) |
Хл. |
До 160 |
160 |
180 |
200 |
Дівч. |
До 135 |
135 |
150 |
170 |
|
Метання малого м’яча на дальність (м) |
Хл. |
До 26 |
26 |
32 |
40 |
Дівч. |
До 16 |
16 |
19 |
24 |
|
Піднімання тулуба в сід за 30 с (кількість разів) |
Хл. |
До14 |
14 |
20 |
26 |
Дівч. |
До 13 |
13 |
19 |
25 |
Баскетбол
5 рік вивчення |
|||
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів/учениць |
Зміст навчального матеріалу |
||
Теоретичні відомості |
|||
Знаннєвий компонент Учень, учениця: характеризує методику розвитку спритності; пояснює профілактику травматизму на заняттях баскетболом; Діяльнісний компонент наводить приклади домедичної допомоги; застосовує правила гри під час навчальної гри; Ціннісний компонент дотримується правил безпеки і поведінки під час занять баскетболом та змагань |
Методика розвитку спритності.
Профілактика травматизму і надання домедичної допомоги.
Правила гри з баскетболу.
Поведінка під час змагань. Правила безпеки під час занять баскетболом |
||
Спеціальна фізична підготовка |
|||
Діяльнісний компонент Учень, учениця: виконує: прискорення з місця на 5, 10, 15, 20 м з різних вихідних положень; «човниковий» біг 49 м; вправи з обтяженнями, набивними м’ячами; естафети; вправи для розвитку сили м’язів тулуба, плечового пояса та кистей рук; гнучкості; застосовує: зупинки, повороти, біг зі зміною напрямку за зоровим сигналом; серійні стрибки поштовхом однієї та двох ніг із діставанням високих предметів; вистрибування з присіду; стрибки «вглибину» з наступним вистрибуванням угору |
Спеціальні вправи для розвитку фізичних якостей, рухливі ігри та естафети
|
||
Техніко-тактична підготовка |
|||
Діяльнісний компонент Учень, учениця: виконує: різні способи пересувань, зупинок у поєднанні з технічними прийомами нападу й захисту у тактичних взаємодіях і при активному опорі суперників; накривання м’яча і блокування при боротьбі за м’яч, що відскочив від щита; застосовує: асинхронне ведення м’яча без зорового контролю; передачі м’яча різними способами при опорі захисника кидки однією рукою зверху в стрибку із середньої і далекої дистанцій в русі з опором захисника; раціонально використовує технічні прийоми нападу й захисту у взаємодіях з партнерами під час гри |
Різні способи пересувань, ловіння і передач м’яча, ведення та кидки в умовах жорсткого опору захисників. Штрафні та дальні кидки. Подвійний крок
|
||
Волейбол 5 рік вивчення |
|||
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів/учениць |
Зміст навчального матеріалу |
||
Теоретичні відомості |
|||
Знаннєвий компонент Учень, учениця: характеризує особливості техніки та тактики гри; засоби профілактичного травматизму під час занять волейболом; обґрунтовує взаємодію гравців передньої та задньої ліній; називає основні засади суддівства; Ціннісний компонент дотримується правил безпеки на ігровому майданчику; |
Технічна та тактична підготовки волейболістів. Індивідуальні й групові тактичні дії гравців у нападі та захисті. Взаємодія гравців передньої та задньої ліній. Основні засади суддівства.
Профілактика травматизму під час занять волейболом. |
||
Спеціальна фізична підготовка |
|||
Діяльнісний компонент Учень, учениця: виконує: стрибкові вправи, спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса, сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного преса, спини; вправи на розтягування; вправи для розвитку швидкості, спритності |
Вправи для розвитку швидкості, швидкісно-силових якостей, спритності, сили, гнучкості
|
||
Техніко-тактична підготовка |
|||
Діяльнісний компонент Учень, учениця: виконує: передачі м’яча двома руками зверху через сітку в парах; прийом та передачі м’яча двома руками знизу через сітку в парах; верхню та нижню прямі подачі; прийом м’яча після подачі в задану зону; прямий нападаючий удар з власного підкидання; нападаючий удар з накидання партнера; нападаючий удар з передачі партнера; нападаючий удар із задньої лінії; блокування нападаючого удару;
застосовує взаємодію гравців передньої та задньої ліній під час атакувальних та захисних дій; бере участь у навчальній грі волейбол |
Передачі м’яча двома руками зверху. Прийом та передачі м’яча двома руками. Подачі м’яча — верхня й нижня. Прийом м’яча знизу після подачі в задану зону. Прямий нападаючий удар з власного підкидання. Нападаючий удар з накидання партнера. Нападаючий удар з передачі партнера. Виконання нападаючого удару гравцями задньої лінії. Блокування нападаючого удару. Страхування гравців. Взаємодії гравців задньої лінії під час прийому м’яча. Взаємодії гравців передньої лінії під час атакувальних дій. Навчальна гра волейбол |
||
Футбол
5 рік вивчення |
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Теоретичні відомості |
|
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень, учениця: характеризує міжнародні футбольні організації; володіє основними жестами арбітрів; називає основні засоби профілактики травматизму на уроках футболу; Ціннісний компонент дотримується правил: гри у футбол; безпеки під час уроків футболу |
Основні засади арбітражу. Профілактика травматизму на уроках футболу. Міжнародні футбольні організації
|
Спеціальна фізична підготовка |
|
Діяльнісний компонент Учень, учениця: володіє технікою виконання вправ; виконує: стрибки з місця і з розбігу з імітуванням удару головою чи ногою по м’ячах, підвішених на різній висоті; рухливі ігри («День і ніч», «Виклик», «Виклик номерів», «Ривок за м’ячем», «Виштовхни з кола», «Мисливці й качки» та інші) та спортивні ігри за спрощеними правилами з елементами футболу |
Рухливі ігри та естафети з м’ячем; зустрічні й колові естафети з подоланням смуги перешкод, з перенесенням, розстановкою та збиранням предметів, метанням у ціль, кидками та ловінням м’яча, стрибками й бігом у різних поєднаннях; прискорення та ривки з м’ячем; ривки до м’яча з наступним ударом по воротах; стрибки з імітуванням удару головою та ногою; діставання підвішеного м’яча головою та ногою, у стрибку з місця і з розбігу; стрибки з місця і з розбігу з ударами головою чи ногою по м’ячах, підвішених на різній висоті; спортивні ігри гандбол, баскетбол, волейбол, хокей з м’ячем за спрощеними правилами з елементами футболу |
Техніко-тактична підготовка |
|
Діяльнісний компонент Учень, учениця: виконує: пересування: різні поєднання прийомів пересування з технікою володіння м’ячем; удари по м’ячу ногою: удари правою та лівою ногами різними способами по м’ячу, що котиться й летить у різних напрямках, по різних траєкторіях, з різними швидкостями; удари на точність і дальність з оцінюванням тактичної обстановки перед виконанням удару; удари головою по м’ячу зменшеної ваги: удари по м’ячу середньою частиною лоба без стрибка та у стрибку; удари на точність і дальність з оцінюванням тактичної обстановки перед виконанням удару; зупинки м’яча: зупинки м’яча підошвою, внутрішньою стороною стопи, стегном та грудьми (для хлопців) у русі; зупинка м’яча в русі, виводячи м’яч на зручну позицію для подальших дій; ведення м’яча: ведення м’яча, вивченими способами збільшуючи швидкість руху, виконуючи ривки та обведення, контролюючи м’яч та відпускаючи його від себе на 8–10 м; відволікальні дії (фінти): фінти «відходом», «ударом», «зупинкою» в умовах ігрових вправ з активним двобоєм та навчальних ігор; відбирання м’яча: прийоми, вивчені раніше, атакуючи суперника спереду, збоку, ззаду, в умовах ігрових вправ та навчальних ігор; вкидання м’яча: вкидання м’яча з різних вихідних положень з місця і після розбігу на дальність і точність; жонглювання м’ячем: жонглювання м’ячем ногою, стегном, головою; елементи гри воротаря: ловіння, відбивання, переведення м’яча без падіння та в падінні; вибивання м’яча ногою із землі та з рук на дальність і точність; здійснює: маневрування на полі: «відкривання» для прийому м’яча, відволікання суперника, створення чисельної переваги на окремій ділянці поля; вибір з кількох можливих рішень даної ігрової ситуації найправильнішого та раціональне використання вивчених технічних прийомів: різні способи ударів по м’ячу, зупинок, ведення залежно від напрямку, траєкторії та швидкості руху м’яча; взаємодію з партнерами під час організації атаки та на останній стадії розвитку атаки поблизу воріт суперника; «закривання», «перехоплення» та відбір м’яча; чисельну перевагу в обороні; взаємодію в обороні під час виконання суперником стандартних комбінацій; організацію і побудову «стінки»; вибір правильної позиції під час кутового, штрафного та вільного ударів поблизу своїх воріт (для воротарів); організацію атаки під час уведення м’яча в гру (для воротарів) |
Пересування: різні поєднання прийомів пересування з технікою володіння м’ячем; удари по м’ячу ногою: удари правою та лівою ногами різними способами по м’ячу, що котиться й летить; удари на точність і дальність; удари головою по м’ячу зменшеної ваги: удари по м’ячу середньою частиною лоба без стрибка та у стрибку; зупинки м’яча: зупинки м’яча підошвою, внутрішньою стороною стопи, стегном та грудьми (для хлопців) у русі; ведення м’яча: вдосконалення вивчених способів ведення м’яча; відволікальні дії (фінти): фінти «відходом», «ударом», «зупинкою»; відбирання м’яча: вдосконалення вивчених прийомів; вкидання м’яча: вкидання м’яча з різних вихідних положень з місця і після розбігу; жонглювання м’ячем: жонглювання м’ячем ногою, стегном, головою; елементи гри воротаря: ловіння, відбивання, переведення та вибивання м’яча; вибір правильної позиції під час кутового, штрафного та вільного ударів; організація атаки під час уведення м’яча в гру; індивідуальні дії в нападі: маневрування на полі; уміння вибрати та раціонально використовувати вивчені технічні прийоми; групові дії в нападі: взаємодія з партнерами під час організації атаки; вдосконалення ігрових та стандартних ситуацій; індивідуальні дії в захисті: вдосконалення «закривання», «перехоплення» та відбору м’яча; групові дії в захисті: взаємодія в обороні під час виконання суперником стандартних комбінацій; організація і побудова «стінки»
|
Робочий план реалізації навчальної програми
з фізичної культури для 9 класу
Графік
розподілу і проходження навчального матеріалу протягом навчального року
№ п/п |
Модулі |
Го-ди- ни |
І СЕМЕСТР |
ІІ СЕМЕСТР |
1. |
Теоретико-методичні знання |
+ |
В процесі занять |
В процесі занять |
2. |
Загальна фізична підготовка |
+ |
В процесі занять |
В процесі занять |
Варіативні модулі |
|
|
|
|
1. |
Футбол |
40 |
24 |
16 |
2. |
Баскетбол |
40 |
24 |
16 |
3. |
Волейбол |
25 |
|
25 |
|
|
|
|
|
|
Всього: |
105 |
48 |
57 |
Теоретико-методичні знання
Основи раціонального харчування
Рацiональне харчування (ratio (лат.) — розумний) — це фiзiологiчно повноцiнне харчування здорових людей з урахуванням їх вiку, статi, характеру працi та iнших факторiв. Рацiональне харчування сприяє збереженню здоров’я, збільшенню опiрностi організму до шкiдливих факторів навколишнього середовища, високiй фiзичнiй та розумовiй працездатностi, а також активному довголiттю.
Вимоги до рацiонального харчування — це вимоги до:
Вимоги до харчового рацiону:
Вимоги до режиму харчування:
Необхідно правильно харчуватися. Як відомо, відчуття голоду виникає двiчi. Спочатку його викликають нервовi iмпульси з порожнього шлунка пiсля переходу останнiх порцiй харчової кашки в дванадцятипалу кишку. Якщо людина вжила їжу, тоді відчуття ситостi виникає відразу пiсля наповнення шлунка певною кiлькiстю їжi. Якщо людина ігнорує перший сигнал голоду, не звертаючи жодної уваги на нього, тоді це вiдчуття зникає.
Другий сигнал надходить до центральної нервової системи із «голодної» кровi пiсля того, як поживнi речовини перейшли з неї в клітини та тканини органiзму. Цей сигнал дуже стiйкий, і людина повинна зреагувати на нього, уживши їжу. Пiсля вживання їжi за другим сигналом вiдчуття повноти шлунка з’являється не одразу, а лише пiсля насичення кровi й тканин поживними речовинами. Відчуття голоду зникає за 2–3 години. У результатi людина втрачає вiдчуття мiри, незважаючи на те, що шлунок переповнений. Особливо небезпечним є переїдання перед сном, адже це ускладнює роботу внутрішніх органів і може спричинити захворювання шлунка.
Якщо людина має надлишкову вагу, слід зменшити споживання калорiй та збiльшити їх витрати: щоб втратити 1 кг ваги тіла необхідно витратити 7000 ккал, а для того, щоб втратити жирову тканину (що переважає), а не м’язову, необхідно збiльшити фiзичну активнiсть.
До речі, виконання регулярних фiзичних вправ також є обов’язковою умовою раціонального харчування.
Найкраще займатися аеробними фiзичними вправами (тривала ходьба, біг підтюпцем, плавання, ходьба на лижах та ін.) наприкiнцi дня перед вечерею. Протягом двох годин пiсля напруженого фiзичного навантаження спостерiгається втрата апетиту i тому тi, хто напружено працюють у другiй половинi дня, їдять значно менше.
Олімпійська Україна
Основна мета Національного олімпійського комітету (НОК) України полягає в організації підготовки та участі спортсменів в Олімпійських іграх, розширенні міжнародного співробітництва, популяризації масового спорту і здорового способу життя, фізичному і духовному збагаченні людей.
Із цією метою НОК України ставить перед собою, зокрема, такі завдання:
На засадах незалежності та доброї волі Національний олімпійський комітет України об’єднує понад 50 федерацій із видів спорту.
Уперше НОК України представляв самостійну національну команду на Іграх XVII Зимової Олімпіади в Ліллехаммері. Далі наведено результати участі українських олімпійців у зимових і літніх Іграх.
Зимові Олімпійські ігри в Ліллехаммері (Норвегія, 1994) — 1 золота (О. Баюл, фігурне катання) та 1 бронзова медалі (13-те місце в неофіційному командному заліку).
Олімпійські ігри в А тланті (США, 1996) — 9 золотих (Є. Браславець та І. Матвієнко, вітрильний спорт; Вол. Кличко, бокс; І. Кравець, потрійний стрибок; В. Олейник, греко-римська боротьба; Т. Таймазов, важка атлетика; Р. Шаріпов, спортивна гімнастика; К. Серебрянська, художня гімнастика; Л. Подкопаєва, спортивна гімнастика — абсолютна першість і вільні вправи), 2 срібні та 12 бронзових медалей (9-те місце).
Зимові Олімпійські ігри в Н агано (Японія, 1998) — 1 срібна медаль.
Олімпійські ігри в С іднеї (Австралія, 2000) — 3 золотих (М. Мільчев, стрільба; Я. Клочкова, комплексне плавання на дистанціях 200 і 400 м) і по 10 срібних та бронзових медалей (21-ше місце).
Олімпійські ігри в А фінах (Греція, 2004) — 9 золотих (Е. Тедеєв, вільна боротьба; В. Гончаров, спортивна гімнастика; І. Мерлені, вільна боротьба; Ю. Нікітін, стрибки на батуті; Н. Скакун, важка атлетика; Ю. Білоног, штовхання ядра; О. Костевич, кульова стрільба; Я. Клочкова, комплексне плавання на дистанціях 200 і 400 м), 5 срібних і 9 бронзових медалей (12-те місце).
Зимові Олімпійські ігри в Т урині (Італія, 2006) — 2 бронзових медалі (18-те місце).
Олімпійські ігри в Пекіні (КНР, 2008) — 7 золотих (Г. Пундик, О. Харлан, О. Хомрова, О. Жовнір, фехтування; А. Айвазян, кульова стрільба; В. Рубан, стрільба з лука; О. Петрів, кульова стрільба; Н. Добринська, семиборство; І. ОсипенкоРадомська, веслування; В. Ломаченко, бокс), 5 срібних і 15 бронзових медалей (11-те місце). Загалом це більше ніж на кожній із попередніх літніх Олімпіад, де Україна брала участь самостійно.
Правила самостійних занять і методика складання індивідуальних програм занять фізичними вправами
Самостійні заняття із загальної фізичної підготовки забезпечують тривале збереження фізичної та розумової працездатності та створюють умови для високопродуктивної праці. Самостійна підготовка школярів здійснюється в процесі позакласної та позашкільної роботи з фізичної культури. Основними засобами таких занять є загальнорозвивальні вправи, у тому числі гімнастичні (для м’язів рук, ніг, тулуба та шиї, а також на гімнастичних снарядах), легкоатлетичні (ходьба, біг, стрибки, метання), вправи на тренажерах, а також різноманітні рухливі та спортивні ігри, вправи спортивного характеру (плавання, ходьба на лижах, катання на ковзанах та ін.).
Основні правила самостійних занять фізичними вправами
Перш ніж розпочати самостійні заняття, необхідно з’ясувати стан здоров’я та рівень фізичного розвитку.
Заняття обов’язково слід розпочинати з розминки, а після завершення застосовувати поновлювальні процедури (масаж, душ або ванна). Ефективність тренувальних навантажень збільшується, якщо їх використовувати разом із гартувальними процедурами і з дотриманням режиму раціонального харчування.
Тому слід намагатися проводити заняття на свіжому повітрі, залучаючи до них товаришів або родичів.
Необхідно дотримуватися фізіологічних принципів тренування:
Кожне заняття повинно складатися із підготовчої, основної та заключної частини, на що припадає 15–20 %, до 70 % і 5–10 % загальної тривалості заняття відповідно. Не намагатися якнайшвидше досягнути результатів — це може призвести до перенавантаження та перевтомлення. Складаючи план заняття, слід добирати вправи на розвиток усіх фізичних якостей (сили, витривалості, швидкості, спритності, гнучкості).
Після виникнення відчуття стомлення або відхилень у стані здоров’я, необхідно зменшити навантаження та проконсультуватися з лікарем або вчителем фізичної культури.
Принципи складання індивідуальних оздоровчих програм
1. Принцип різноманітності засобів оздоровчого тренування, що передбачає використання різноманітних фізичних вправ та їх специфічний уплив на організм людини.
2. Принцип поступовості збільшення інтенсивності та обсягу навантажень, що полягає в оздоровчому ефекті рухової активності середньої інтенсивності (хвилеподібна, прямолінійна та ступінчаста форми підвищення навантажень у межах одного заняття, від заняття до заняття, щотижнево).
3. Принцип систематичності оздоровчих тренувань, що означає необхідність регулярних (не менше ніж тричі на тиждень) занять фізичними вправами.
4. Принцип індивідуальності оздоровчих тренувань, що виявляється у визначенні максимально допустимих та оптимальних фізичних навантажень залежно від віку, фізичної підготовленості та індивідуальних особливостей людини.
Методика складання індивідуальної оздоровчої програми
1. Визначення мети і завдань самостійних занять (оздоровчі, рекреаційні, професійноприкладні, лікувальні або тренувальні).
2. Визначення спрямованості та організаційних форм самостійних занять (ранкова гігієнічна гімнастика, вправи впродовж дня, самостійні тренувальні заняття), що залежать від віку, статі, стану здоров’я, рівня фізичної (спортивної) підготовленості.
3. Визначення засобів впливу (фізичні вправи, масаж, дотримання гігієнічних вимог упродовж заняття, загартовування) і методики їх упровадження.
4. Визначення режимів роботи (обсяг та інтенсивність фізичного навантаження, засоби його контролю).
5. Визначення гігієнічних складових оздоровчої програми (раціональне харчування; гігієна тіла, одягу, взуття; загартовування).
Під час складання індивідуальних програм занять фізичними вправами необхідно враховувати суму оздоровчих, загальнозміцнювальних і розвивальних впливів системи спеціально дібраних фізичних вправ, що впливають на формування опорно-рухового апарату, допомагають підвищити функціональні можливості та рівень фізичної підготовленості.
Перша допомога у разі травм (удар, вивих, перелом, розтягнення)
Причиною більшості спортивних травм є різноманітні падіння та зіткнення, що здебільшого пов’язані з неправильною поведінкою, неорганізованістю і недостатньою дисциплінованістю учнів.
Перша допомога у разі забою
Забиті місця характеризуються ушкодженням м’яких тканин із внутрішнім крововиливом. При забої рекомендується змастити шкіру в місці удару настоянкою йоду і покласти на деякий час холодний компрес, а потім накласти пов’язку. На другу добу після травми застосовують тепло. При ударах у голову, груди, живіт потерпілому необхідно забезпечити цілковитий спокій, дати протишокові засоби і транспортувати до медпункту. У випадку, якщо забій зроблено в область живота, потерпілому не можна давати ані їсти, ані пити.
Перша допомога у разі вивиху
При вивихах відбувається стійке зміщення суглобових поверхонь кісток. Здебільшого вивих супроводжується розривом капсули суглоба. Для вивиху характерними є укорочення або подовження кінцівок, біль у суглобі, що різко посилюється при рухах, а також утруднення активних рухів і різке обмеження пасивних рухів. Змінюється конфігурація суглоба: вивихнута кістка виступає на новому незвичному місці. При вивиху можуть бути пошкодженими зв’язки, судини, нерви.
Перша допомога обмежується накладенням шини і застосуванням болезаспокійливих засобів. Самостійне вправляння суглобів не рекомендується, тому що вивихи, особливо гомілковостопних, колінних, променезап’ясткових і ліктьових суглобів часто поєднуються з переломами відростків кісток. Обов’язковим є транспортування постраждалого (або його супровід у разі вивиху суглобів верхньої кінцівки) до медпункту.
Перша допомога у разі перелому
Перелом призводить до порушення цілісності кісток, їх уламки можуть залишатися на місці або зміщуватися. Переломи поділяються на закриті (без ураження шкіри) та відкриті (з раною над місцем перелому). Перша допомога полягає у накладенні шини з підручного матеріалу, щоб зафіксувати місце перелому та області суглобів, що розташовані вище і нижче (можливо, ушкоджену руку слід прибинтувати до тулуба, а ногу — до здорової ноги). Усередину потерпілому дають амідопірин або анальгін і транспортують до медпункту.
У разі відкритого перелому, крім накладення шини, необхідно обробити шкіру навколо рани настоянкою йоду, накласти стерильну пов’язку, якщо можна, то ввести протиправцеву сироватку. Якщо учень перебуває у важкому стані, варто вжити заходів, щоб запобігти шоку.
Особливо небезпечними є ушкодження в області хребта, черепа, тазу. Тут необхідним є екстрене втручання лікаря, однак транспортувати потерпілого до лікувальноого закладу можна лише із забезпеченням його цілковитого спокою (на спеціальних ношах, дерев’яному щиті тощо).
Перша допомога у разі струсу головного мозку
Характерні ознаки: втрата свідомості (навіть короткочасна) і блювота, потім — сильний головний біль. Надання допомоги полягає у створенні абсолютного спокою постраждалому, голову піднімають і роблять холодні компреси на неї; варто обмежити вживання рідин, можна пити солодкий чай. Усередину приймають анальгін по 1 таблетці 2–4 рази на добу. Транспортування до лікарні.
Перша допомога у разі розтягнення або розриву зв’язок
Ознаками травми є різкий біль (у перший момент), припухлість, синець і хворобливість рухів у суглобі. На область ушкодженої зв’язки спочатку накладають холод, а потім тугу фіксувальну пов’язку, бажано за допомогою еластичного бинта. У разі значного розтягнення зв’язок гомілковостопного або колінного суглобів рекомендується шина.
І семестр (48 годин)
№ з/п |
Тема та її зміст |
Дата |
Примітка |
1. |
Модуль футбол Профілактика травматизму на уроках футболу. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Удари правою та лівою ногами у різний спосіб по м’ячу, що котиться. Зупинки м’яча підошвою, внутрішньою стороною стопи. Естафета з м’ячем. |
|
|
2. |
Основні засади арбітражу. Пересування з м’ячем. Удари по м’ячу середньою частиною лоба без стрибка та у стрибку. відволікальні дії (фінти) : «відходом», «ударом», «зупинкою». Елементи гри воротаря: ловіння, відбивання, переведення та вибивання м’яча. Навчальна гра. |
|
|
3. |
Міжнародні футбольні організації. Удари ногою по м’ячу, що котиться й летить. Зупинки м’яча підошвою та внутрішньою стороною стопи. Індивідуальні дії в нападі: маневрування на полі. Ігрові вправи та навчальна гра. |
|
|
4. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Поєднання прийомів пересування з технікою володіння м’ячем. Жонглювання м’ячем ногою, стегном і головою. Удари правою та лівою ногами у різний спосіб по м’ячу, що котиться. Індивідуальні дії в захисті: вдосконалення «закривання», «перехоплення» та відбору м’яча. Навчальна гра. |
|
|
5. |
Основні засади арбітражу. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Удари правою та лівою ногами у різний спосіб по м’ячу, що котиться. Зупинки м’яча підошвою, внутрішньою стороною стопи, стегном і грудьми (хлопці) у русі. Взаємодія з партнерами під час організації атаки. |
|
|
6. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ у групах. Прискорення та ривки з м’ячем. Удари правою та лівою ногами у різний спосіб по м’ячу, що котиться. Зупинки м’яча підошвою, внутрішньою стороною стопи, стегном і грудьми (хлопці) у русі. Відбирання м’яча. Взаємодія в обороні. Ігрові вправи. |
|
|
7. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ у парах. Жонглювання м’ячем ногою, стегном, головою . Елементи гри воротаря: вибір правильної позиції під час кутового, штрафного та вільного ударів. Вдосконалення ігрових та стандартних ситуацій |
|
|
8. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ у парах. Ривки до м’яча з наступним ударом по воротах. Удари правою та лівою ногами у різний спосіб по м’ячу, що летить. Зупинки м’яча підошвою, внутрішньою стороною стопи, стегном і грудьми (хлопці) у русі. Естафети з елементами футболу. |
|
|
9. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Жонглювання м’ячем. Вдосконалення вивчених способів ведення м’яча. Організація і побудова «стінки».. Навчальна гра. |
|
|
10. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ.. Удари правою та лівою ногами у різний спосіб по м’ячу, що летить. Зупинки м’яча підошвою, внутрішньою стороною стопи, стегном і грудьми (хлопці) у русі. Відбирання м’яча. Групові дії в захисті. Ігрові вправи. |
|
|
11. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Фінти. Удари ногами у різний спосіб по м’ячу, що летить. Зупинки м’яча підошвою, внутрішньою стороною стопи, стегном і грудьми (хлопці) у русі. Вкидання м’яча з різних вихідних положень із місця. Взаємодія з партнерами під час організації атаки |
|
|
12. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Ведення м’яча. Вкидання м’яча з різних вихідних положень із місця. . Елементи гри воротаря: вибір правильної позиції під час кутового, штрафного та вільного ударів . Ігрові вправи. Навчальна гра. |
|
|
13. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс вправ з м’ячем. Вкидання м’яча з різних вихідних положень після розбігу. Групові дії в захисті: взаємодія в обороні під час виконання суперником стандартних комбінацій Естафети з елементами футболу. |
|
|
14. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Удари головою по м’ячу середньою частиною лоба без стрибка та у стрибку . Ведення м’яча. Фінти « «Ударом» та «Відходом». Ігрові вправи |
|
|
15. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Маневрування на полі. Ведення м’яча. Відбирання м’яча: вдосконалення вивчених прийомів. Групові дії під час атаки. |
|
|
16. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Жонглювання м’ячем ногою, стегном і головою. Ведення м’яча. Відбирання м’яча. Раціональне використання вивчених технічних прийомів. Групові дії під час захисту. Естафета з м’ячем. |
|
|
17. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Удари на точність і дальність. Зупинки м’яча. Ведення м’яча. Відбирання м’яча. Навчальна гра. |
|
|
18. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ у парах. Жонглювання м’ячем ногою, стегном, головою . Елементи гри воротаря: вибір правильної позиції під час кутового, штрафного та вільного ударів. Вдосконалення ігрових та стандартних ситуацій |
|
|
19. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ у парах. Н.Н. для воротарів: 5 кидків м’яча на дальність і точність одним із вивчених способів з розбігу не більше 4 кроків, не виходячи за межі штрафного майданчика, в умовному коридорі шириною 3 м. Естафети з елементами футболу. |
|
. |
20. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Жонглювання м’ячем. Вдосконалення вивчених способів ведення м’яча. Н.Н. - 5 ударів по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у задану половину футбольних воріт з відстані 16,5 м (з-за меж штрафного майданчика Навчальна гра. |
|
|
21. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ.. Н.Н. - 5 ударів на точність одним із вивчених способів у задану половину футбольних воріт з відстані 11 м після ведення м’яча. Зупинки м’яча підошвою, внутрішньою стороною стопи, стегном і грудьми (хлопці) у русі. Відбирання м’яча. Групові дії в захисті. Ігрові вправи. |
|
|
22. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Ведення м’яча. Вкидання м’яча з різних вихідних положень із місця. Н.Н. - 5 ударів по м’ячу серединою лоба на точність у руки партнерові Елементи гри воротаря: вибір правильної позиції під час кутового, штрафного та вільного ударів . Ігрові вправи. Навчальна гра. |
|
|
23. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс вправ з м’ячем. Вкидання м’яча з різних вихідних положень після розбігу. Групові дії в захисті: взаємодія в обороні під час виконання суперником стандартних комбінацій Естафети з елементами футболу. . Організація і побудова «стінки». |
|
|
24. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Ривки до м’яча з наступним ударом по воротах. Удари правою та лівою ногами у різний спосіб по м’ячу, що летить. Зупинки м’яча підошвою, внутрішньою стороною стопи, стегном і грудьми (хлопці) у русі. Естафети з елементами футболу . Ігрові вправи. |
|
|
25. |
Модуль баскетбол. Правила безпеки під час занять баскетболом. Олімпійська Україна Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ.. Передачі м’яча у різний спосіб в умовах опору захисника. Штрафний кидок. Організація швидкого прориву. Взаємодія гравців при активному опорі суперників. Навчальна гра. |
|
|
26. |
Поведінка під час змагань. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ.. Чергування різних способів пересувань і зупинок у поєднанні з технічними прийомами. Кидки м’яча однією рукою зверху в стрибку із середньої дистанцій в русі. |
|
|
27. |
Різновиди ходьби та бігу. Профілактика травматизму і надання домедичної допомоги. Кидки м’яча однією рукою зверху в стрибку із середньої дистанцій в русі. Накривання м’яча. Передачі м’яча у різний спосіб в умовах опору захисника. Навчальна гра. |
|
|
28. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ у парах. «Човниковий» біг 4 × 9 м. Передачі м’яча у різний спосіб в умовах опору захисника. Кидки м’яча однією рукою зверху в стрибку із середньої дистанцій в русі. Накривання м’яча. Спеціальні вправи для розвитку фізичних якостей. |
|
|
29. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ у парах. Вправи для розвитку сили м’язів тулуба, плечового пояса та кистей. Передачі м’яча у різний спосіб в умовах опору захисника. Кидки м’яча однією рукою зверху в стрибку із середньої дистанцій в русі. Накривання м’яча. Технічні прийоми нападу у взаємодіях з партнерами під час гри. |
|
. .
|
30. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ у парах. Зупинки, повороти, біг зі зміною напрямку за зоровим сигналом. Кидки м’яча однією рукою зверху в стрибку із середньої дистанцій в русі з опором захисника. Блокування під час боротьби за м’яч, що відскочив від щита. |
|
|
31. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Кидки м’яча однією рукою зверху в стрибку із середньої дистанцій в русі з опором захисника. Блокування під час боротьби за м’яч, що відскочив від щита. Технічні прийоми захисту у взаємодіях з партнерами під час гри. Навчальна гра. |
|
|
32. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Штрафні та дальні кидки. Кидки м’яча однією рукою зверху в стрибку із середньої дистанцій в русі з опором захисника. Блокування під час боротьби за м’яч, що відскочив від щита. Передачі м’яча у різний спосіб в умовах опору захисника. Навчальна гра. |
|
|
33. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Передачі м’яча у різний спосіб в умовах опору захисника. Подвійний крок . Кидки м’яча однією рукою зверху в стрибку із середньої дистанцій в русі з опором захисника. Блокування під час боротьби за м’яч, що відскочив від щита. Рухливі ігри та естафети з елементами баскетболу |
|
|
34. |
Методика виховання спритності. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. «Човниковий» біг 4 × 9 м. Кидки м’яча однією рукою зверху в стрибку із середньої дистанцій в русі з опором захисника. Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю. Технічні прийоми нападу у взаємодіях з партнерами під час гри. Навчальна гра. |
|
|
35. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Чергування різних способів пересувань і зупинок у поєднанні з технічними прийомами. Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю. Кидки м’яча однією рукою зверху в стрибку із середньої дистанцій в русі з опором захисника. |
|
|
36. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю. Кидки м’яча однією рукою зверху в стрибку із середньої дистанцій в русі з опором захисника. Взаємодії між гравцями, які виконують різні ігрові функції. |
|
|
37. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ.. Кидки м’яча однією рукою зверху в стрибку із далекої дистанцій в русі з опором захисника. Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю. Взаємодії між гравцями, які виконують різні ігрові функції. |
|
|
38. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю. Кидки м’яча однією рукою зверху в стрибку із далекої дистанцій в русі з опором захисника. Взаємодії між гравцями, які виконують різні ігрові функції. |
|
|
39. |
Різновиди ходьби та бігу. Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю. Кидки м’яча однією рукою зверху в стрибку із середньої та далекої дистанцій в русі з опором захисника. Взаємодії між гравцями, які виконують різні ігрові функції. |
|
|
40. |
Різновиди ходьби та бігу. Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю. Кидки м’яча однією рукою зверху в стрибку із середньої та далекої дистанцій в русі з опором захисника. Організація трикутника відскоку під час підбору м’яча. |
|
|
41. |
Різновиди ходьби та бігу. Кидки м’яча однією рукою зверху в стрибку із середньої та далекої дистанцій в русі з опором захисника. Організація трикутника відскоку під час підбору м’яча. Навчальна гра. |
|
|
42. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ.. Кидки м’яча однією рукою зверху в стрибку із середньої та далекої дистанцій в русі з опором захисника. Організація трикутника відскоку під час підбору м’яча. Організація позиційного нападу. |
|
|
43. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Н.Н. 6 (3 м від щита) кидків м’яча однією рукою зверху в стрибку (хлопці), обома руками зверху (дівчата). Організація трикутника відскоку під час підбору м’яча. Організація позиційного нападу. |
|
|
44. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ.. Чергування різних способів пересувань і зупинок у поєднанні з технічними прийомами. Штрафний кидок. Організація позиційного нападу. |
|
|
45. |
Профілактика травматизму та надання першої долікарської допомоги. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Н.Н -10 штрафних кидків ( хл.;дів.). Організація позиційного нападу. Накривання м’яча і блокування при боротьбі за м’яч, що відскочив від щита . Навчальна гра.
|
|
|
46. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Вправи для розвитку сили м’язів тулуба, плечового пояса та кистей. Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю. Штрафний кидок. Організація швидкого прориву
|
|
|
47. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Різні способи пересувань, ловіння і передач м’яча, ведення та кидки в умовах жорсткого опору захисників Штрафний кидок. Організація швидкого прориву. Навчальна гра. |
|
|
48. |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Накривання м’яча. Штрафний кидок. Організація швидкого прориву. Технічні прийоми захисту у взаємодіях з партнерами під час гри. Навчальна гра. |
|
|
ІІ семестр (57 годин)
№ з/п |
Тема та її зміст |
Дата |
Примітка |
49 |
Модуль баскетбол Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Передачі м’яча у різний спосіб в умовах опору захисника. Штрафний кидок. Організація протидії позиційному нападу. Навчальна гра |
|
|
50 |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Штрафний кидок. Ведення та кидки в умовах жорсткого опору захисників. Технічні прийоми нападу. Навчальна гра. |
|
|
51 |
Комплекс ЗРВ.. Передачі м’яча у різний спосіб в умовах опору захисника. Штрафний кидок. Блокування під час боротьби за м’яч, що відскочив від щита. Технічні прийоми захисту. Навчальна гра |
|
|
52 |
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Кидки однією рукою зверху в стрибку із середньої і далекої дистанцій в русі з опором захисника . Навчальна гра. |
|
|
53.
|
Різні способи пересувань. Кидки м’яча ( 3 м від щита однією рукою зверху в стрибку (х) , двома руками зверху (д). Ведення м’яча та кидки в умовах жорсткого опору захисників Технічні прийоми нападу. Навчальна гра. |
|
|
54.
|
Ловіння і передач м’яча. Штрафні та дальні кидки. Подвійний крок Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю. Взаємодія з партнерами під час гри. |
|
|
55.
|
Кидки однією рукою зверху в стрибку із середньої і далекої дистанцій в русі з опором захисника. Ведення та кидки в умовах жорсткого опору захисників. Навчальна гра. |
|
|
56.
|
Кидки однією рукою зверху в стрибку із середньої і далекої дистанцій в русі з опором захисника. Ловіння і передачі м’яча. Технічні прийоми захисту. Взаємодія гравців під час гри. |
|
|
57.
|
Штрафні та дальні кидки. Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю. Взаємодія з партнерами під час гри Навчальна гра. |
|
|
58.
|
Кидки однією рукою зверху в стрибку із середньої і далекої дистанцій в русі з опором захисника . Ведення та кидки в умовах жорсткого опору захисників. Навчальна гра. |
|
|
59.
|
Штрафні та дальні кидки. Подвійний крок. Взаємодія гравців під час гри. Навчальна гра. |
|
|
60.
|
Н.Н. - 6 кидків ( 3 м від щита однією рукою зверху в стрибку (х) , двома руками зверху (д). Технічні прийоми нападу. Навчальна гра. |
|
|
61.
|
Н.Н. - 10 штрафних кидків(х/д) Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю. Технічні прийоми захисту. Навчальна гра. |
|
|
62.
|
Штрафні та дальні кидки. Ведення м’яча та кидки в умовах жорсткого опору захисників. Взаємодія з партнерами під час гри. Навчальна гра. |
|
|
63.
|
Кидки м’яча однією рукою зверху із середньої і далекої дистанцій. Передачі м’яча різними способами при опорі захисника. Виконання подвійного кроку. Навчальна гра. |
|
|
64.
|
Кидки однією рукою зверху в стрибку із середньої і далекої дистанцій в русі з опором захисника. Ведення м’яча , подвійний крок з наступним кидком м’яча у корзину. Навчальна гра. |
|
|
65.
|
Модуль волейбол. Правила БЖД під час занять спортивними іграми. Передачі м’яча двома руками зверху. Прийом м’яча двома руками. Прямий нападаючий удар з власного підкидання. Взаємодії гравців задньої лінії під час прийому м’яча. Навчальна гра волейбол. |
|
|
66.
|
Прийом та передачі м’яча двома руками Прямий нападаючий удар з власного підкидання. Взаємодії гравців передньої лінії під час атакувальних дій. Навчальна гра волейбол. |
|
|
67.
|
Подачі м’яча — верхня й нижня. Прийом м’яча знизу після подачі в задану зону. Нападаючий удар з накидання партнера Страхування гравців. Навчальна гра волейбол |
|
|
68.
|
Верхня пряма подача. Прийом та передачі м’яча двома руками Нападаючий удар з накидання партнера Взаємодії гравців задньої лінії під час прийому м’яча. Навчальна гра. |
|
|
69.
|
Верхня пряма подача. Нападаючий удар з передачі партнера Блокування нападаючого удару. Страхування гравців. Взаємодії гравців задньої лінії під час прийому м’яча. Навчальна гра волейбол |
|
|
70.
|
Прийом та передачі м’яча двома руками Подачі м’яча — верхня й нижня. Прийом м’яча знизу після подачі в задану зону. Нападаючий удар з передачі партнера Навчальна гра волейбол |
|
|
71.
|
Подачі м’яча. Нападаючий удар з передачі партнера Блокування нападаючого удару. Взаємодії гравців задньої лінії під час прийому м’яча. Навчальна гра волейбол. |
|
|
72.
|
Прийом та передачі м’яча двома руками Навчальна гра волейбол |
|
|
73.
|
Нападаючий удар з передачі партнера Блокування нападаючого удару. Страхування гравців. Взаємодії гравців передньої лінії під час атакувальних дій. Навчальна гра волейбол
|
|
|
74.
|
Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах . Навчальна гра волейбол |
|
|
75. |
Прийом та передача м’яча двома руками знизу через сітку в парах . Подачі м’яча — верхня й нижня. Прийом м’яча знизу після подачі в задану зону. Взаємодії гравців передньої лінії під час атакувальних дій. Навчальна гра волейбол. |
|
|
76.
|
Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах. Прийом м’яча двома руками знизу. Верхня пряма подача . Навчальна гра волейбол |
|
|
77.
|
Прийом та передача м’яча двома руками знизу через сітку в парах .Нападаючий удар з передачі партнера Блокування нападаючого удару. Навчальна гра волейбол |
|
|
78.
|
Подачі м’яча — верхня й нижня. Прийом м’яча знизу після подачі в задану зону. Навчальна гра волейбол |
|
|
79.
|
Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах. Прийом та передача м’яча двома руками знизу через сітку в парах Виконання нападаючого удару гравцями задньої лінії. Навчальна гра волейбол |
|
|
80.
|
Подачі м’яча — верхня й нижня. Прийом м’яча знизу після подачі в задану зону. Нападаючий удар та його блокування. Навчальна гра волейбол |
|
|
81.
|
Прийом та передача м’яча двома руками знизу через сітку в парах Нападаючий удар з передачі партнера Страхування гравців. Взаємодії гравців передньої лінії під час атакувальних дій. Навчальна гра |
|
|
82.
|
Н.Н. - Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах . Прийом м’яча двома руками знизу. Верхня пряма подача . Навчальна гра волейбол. |
|
|
83.
|
Н.Н. - Прийом та передача м’яча двома руками знизу через сітку в парах. Виконання нападаючого удару гравцями задньої лінії. Блокування нападаючого удару. Страхування гравців. Навчальна гра волейбол. |
|
|
84.
|
Н.Н. - Верхня пряма подача (6 спроб) Виконання нападаючого удару та його блокування. Навчальна гра в волейбол |
|
|
85.
|
Подачі м’яча — верхня й нижня. Прийом м’яча знизу після подачі в задану зону. Навчальна гра волейбол |
|
|
86.
|
Передачі та прийом м’яча двома руками. Виконання нападаючого удару гравцями задньої лінії. Блокування нападаючого удару Навчальна гра волейбол. |
|
|
87.
|
Прийом м’яча знизу після подачі в задану зону. Нижня пряма подача. Навчальна гра волейбол |
|
|
88.
|
Прийом та передача м’яча двома руками знизу через сітку в парах Виконання нападаючого удару гравцями задньої лінії. Навчальна гра волейбол |
|
|
89.
|
Прийом та передача м’яча двома руками знизу через сітку в парах . Верхня пряма подача. Навчальна гра волейбол |
|
|
90.
|
Модуль футбол. Правила техніки безпеки на уроках футболу. Поєднання прийомів пересування з технікою володіння м’ячем. Удари по м’ячу ногою, що котиться на точність і дальність. Індивідуальні дії в нападі. Навчальна гра в футбол. |
|
|
91.
|
Удари по м’ячу ногою, що летить на точність і дальність. Вкидання м’яча з різних вихідних положень з місця . Фінти «відходом», «ударом», «зупинкою». Групові дії в нападі. Навчальна гра. |
|
|
92.
|
Жонглювання м’ячем. Удари по м’ячу ногою, що котиться й летить на точність і дальність. Фінти «відходом», «ударом», «зупинкою». Елементи гри воротаря: ловіння, відбивання. Навчальна гра. |
|
|
93.
|
Удари по м’ячу середньою частиною лоба без стрибка. Вкидання м’яча після розбігу. Індивідуальні дії в захисті :«закривання», «перехоплення» та відбір м’яча. Навчальна гра. |
|
|
94.
|
Жонглювання м’ячем ногою, стегном, головою. Удари по м’ячу середньою частиною лоба у стрибку. Елементи гри воротаря: вибір правильної позиції під час кутового, штрафного та вільного ударів. Навчальна гра. |
|
|
95.
|
Удари по нерухомому м’ячу на точність у задану половину футбольних воріт з відстані м (з16,5 – з за меж штрафного майданчика. Ведення м’яча. Індивідуальні дії у нападі. Ігрові вправи. Навчальна гра. |
|
|
96.
|
Жонглювання м’ячем ногою, стегном, головою. Ведення м’яча. Фінти «відходом», «ударом», «зупинкою». Елементи гри воротаря: вибір правильної позиції під час кутового, штрафного та вільного ударів. Навчальна гра. |
|
|
97.
|
Удари на точність у задану половину футбольних воріт з 11 м після ведення м’яча. Жонглювання м’ячем ногою, стегном, головою. Відбирання м’яча. Індивідуальні дії в захисті. : «перехоплення» та відбір м’яча. Навчальна гра. |
|
|
98.
|
Удари по м’ячу серединою лоба на точність у руки партнерові Ведення м’яча. Вкидання м’яча після розбігу. Групові дії в захисті: побудова «стінки» . Навчальна гра.
|
|
|
99.
|
Удари по нерухомому м’ячу на точність у задану половину футбольних воріт з відстані м (з16,5 – з за меж штрафного майданчика. Відбирання м’яча. Елементи гри воротаря: ловіння, відбивання, переведення та вибивання м’яча. |
|
|
100.
|
Н.Н. - 5 ударів по нерухомому м’ячу на точність у задану половину футбольних воріт з відстані м (з16,5 – з за меж штрафного майданчика).Вкидання м’яча з розбігу. Групові дії під час атаки. Навчальна гра. |
|
|
101.
|
Н.Н. - 5 ударів на точність у задану половину футбольних воріт з 11 м після ведення м’яча. Групові дії в захисті: взаємодія в обороні під час виконання суперником стандартних комбінацій. Навчальна гра |
|
|
102.
|
Н.Н. - 5 ударів по м’ячу серединою лоба на точність у руки партнерові Елементи гри воротаря: вибір правильної позиції під час кутового, штрафного та вільного ударів. Групові дії під час атаки. Навчальна гра. |
|
|
103.
|
Удари та зупинки м’яча. Фінти «відходом», «ударом», «зупинкою». Вкидання м’яча з місця та з розбігу. Групові дії в захисті. Навчальна гра. |
|
|
104.
|
Ведення м’яча. Відбирання м’яча. Елементи гри воротаря: ловіння, відбивання, переведення та вибивання м’яча. Взаємодія гравців під час атаки. Навчальна гра. |
|
|
105.
|
Жонглювання м’ячем. Удари м’яча на точність і дальність. Елементи гри воротаря: вибір правильної позиції під час кутового, штрафного та вільного ударів. Навчальна гра. |
|
|